تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799451419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر فرهنگ: هرگزمایل به تعطیلی رسانه‌ها نبودم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: وزیر فرهنگ: هرگزمایل به تعطیلی رسانه‌ها نبودم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ گاه علاقه ای به بسته شدن رسانه ها نداشتم، گفت: با تعطیلی یک رسانه بخشی از اهالی این حرفه بیکار می شوند که اصلا خوشایند نیست.
آفتاب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ گاه علاقه ای به بسته شدن رسانه ها نداشتم، گفت: با تعطیلی یک رسانه بخشی از اهالی این حرفه بیکار می شوند که اصلا خوشایند نیست. 


به گزارش ایرنا، علی جنتی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه رونمایی از 6 طرح دیجیتالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال این هستیم که درصورت تخلف رسانه ها را به شکلی جریمه کنیم تا منجر به تعطیلی آنها نشود. 


در زمینه تخلف رسانه ها در سال جدید صحبت هایی با قوه قضاییه و رییس محترم این قوه انجام داده ایم، گفت: بنابراین اگر مواردی به تشخیص قوه قضاییه تخلف صورت گرفت آن را به هیات نظارت بر مطبوعات ارجاع بدهند تا مورد بررسی قرار گرفته و اتخاذ تصمیم شود. 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امیدواریم در سال جدید توقیف نشریات و مطبوعات به حداقل مورد برسد، افزود: به دنبال این هستیم که نشریات متخلف با تذکر کتبی یا تغییر مدیر مسوول جریمه شوند. 


**افزایش صددردصدی مجوز نشریات 


جنتی ادامه داد: شخصا در تمام جلسات شورای نظارت بر مطبوعات نظارت می کنم و در حال حاضر پرونده هایی که در این شورا بررسی می شود همه به روز هستند. 


به گفته وزیر ارشاد ، در سال 93 مجوز انتشار نشریات، صد در صد افزایش داشته است. 


**هدف محقق نشده در ارشاد 


وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چه هدفی در سال 93 درمورد مطبوعات داشتید که محقق نشد؟ توضیح داد: مهم ترین آرزوی من برای رسانه ها تقویت محتوای مطبوعات است، یکی از آرمان هایی که در روزنامه و نشریات تخصصی دارم و کمتر دیده می شود. 


وی با بیان این جمله که « متاسفانه روزنامه های ما فاقد مطالب جدی و مقالات علمی مهم هستند » افزود: در زمان حاضر در کشورهایی که خیلی هم پیشرفته نیستند؛ روزنامه های 70 یا 80 صفحه ای با مقالات به روز و بسیار خوب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منتشر می شود. 


**رشد انتشار کتاب در سال 92 نسبت به 93 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با مقایسه کتاب های منتشره در سال 92 و 93 گفت: در سال ۹۲ در مجموع ۶۶ هزار عنوان کتاب چاپ شده در حالی که در سال ۹۳ و تا اول اسفند ۶۴ هزار عنوان کتاب منتشر شده ، پیش بینی می کنیم این تعداد تا آخر سال به ۷۰ هزار عنوان برسد. 


**تامین کسری بودجه نمایشگاه کتاب 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره نامه اش به نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری برای تامین کسری بودجه ۷ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب تهران، گفت: این موضوع را باید از سید عباس صالحی «معاون فرهنگی وزیر ارشاد» بپرسید و باید بدانیم که نمایشگاه کتاب تهران اصلا کسری بودجه دارد یا نه. 


**مقاومت با افزایش قیمت کاغذ 


جنتی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره وضعیت قیمت کتاب نیز توضیح داد: با وزارت صنعت معدن و تجارت رایزنی هایی کرده ایم تا قیمت کاغذ افزایش نداشته باشد و کتاب و نشریات به قیمت ارزانتر به دست مردم برسد ، بنابراین به شدت در مقابل افزایش قیمت کاغذ مقاومت خواهیم کرد. 


**حمایت از هنرمندانی که بیماری خاص دارند 


وی همچنین درباره بیمه تکمیلی هنرمندان مدتی است قطع شده توضیح داد: بیمه تکمیلی هنرمندان همچنان وجود دارد اما بیمه طلایی برای برخی هنرمندان دچار بیماری های خاص به دلیل مشکلات صندوق حمایت از هنرمندان بوده، اما وزارت ارشاد این هنرمندان با بیماری سخت را تحت حمایت ویژه خود خواهد داشت. 


**حمایت مجامع قرآنی در معاوت قرآن 


وزیر ارشاد در پاسخ به خبرنگاری درباره حمایت های قرآنی در وزارت ارشاد نیز گفت: ما در وزارت ارشاد معاونت قرآن و عترت داریم که وظیفه اش ساماندهی و حمایت از فعالیت های قرآنی است که اتفاقا در ساماندهی خادمان قرآنی و کار های از این دست قدم های خوبی برداشته است. 


جنتی خاطرنشان کرد: عمده مجامع قرآنی تحت پوشش خدمات معاونت قرآن و عترت قرار گرفته اند. البته در این زمینه در فضای مجازی، کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم اما بخش خصوصی هم در این حوزه قدم هایی را برداشته و حتما وزارت ارشاد از اقداماتی که در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی انجام شود، حمایت می کند. 




تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن