تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819709384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار جنتی با وزیر فرهنگ واتیکان در رم |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دیدار جنتی با وزیر فرهنگ واتیکان در رم
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاردینال «جانفرانکو راوازی» وزیر فرهنگ واتیکان بر گسترش همکاری های مشترک دوجانبه تاکید کردند.
کد خبر: ۴۸۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۱ - 13 March 2015




علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاردینال «جانفرانکو راوازی» وزیر فرهنگ واتیکان بر گسترش همکاری های مشترک دوجانبه تاکید کردند.


به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز پنجشنبه در راس هیاتی برای سفر سه روزه وارد ایتالیا شد، با همتای واتیکانی خود دیدار و در خصوص گسترش همکاری های مشترک در زمینه تبادل هیات های فرهنگی و استادان، بررسی کتب خطی، تبادل فیلم های سینمایی با محتوای دینی و همچنین تقویت گفت و گوی بین ادیان میان ایران و واتیکان گفت و گو کرد.


وزرای فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و واتیکان در این دیدار همچنین در خصوص دیپلماسی دینی و گفت و گوی ادیان برای مواجهه عملی و نظری با بحران های بین المللی، همکاری های دوجانبه برای درک مشترک ادیان و آموزه های دینی گفت و گو و برای اجرای مشترک برنامه های آموزشی و فرهنگی اعلام آمادگی کردند.


در این دیدار که در محیطی صمیمانه برگزار شد، طرفین بر ایفای نقش بی بدیل رهبران ادیان و مذاهب بویژه اسلام و مسیحیت در برقراری ثبات، صلح و امنیت جهانی و مبارزه با انواع تروریسم، افراط گرایی و جنگ طلبی تاکید کردند و هیات ایرانی از مواضع پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها علیه خشونت و جنگ طلبی قدردانی کرد.


در این دیدار همچنین عنوان شد که ایران به عنوان کشوری با ثبات تاریخی و فرهنگی در منطقه خاورمیانه علاقمند است در چارچوب گفتمان مشارکت دینی به همکاری های فرهنگی و هنری با واتیکان در ابعاد مختلف ادامه دهد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با خانم "لائورا بولدرینی" رییس مجلس نمایندگان ایتالیا دیدار و در خصوص افزایش همکاری های دوجانبه پارلمانی گفت و گو کرد.


رییس مجلس نمایندگان ایتالیا با تاکید بر اهمیت دیدارهای پارلمانی گفت: این دیدارها به تبادل شناخت متقابل در نظم دمکراتیک کمک کرده و من عقیده دارم که امروز بیش از گذشته نیاز به شناختن یکدیگر و درک فرهنگ متقابل باشد چرا که این امر به بهتر زندگی کردن و بویژه بدون ترس زندگی کردن کمک می کند.


جنتی در نخستین روز از سفر خود به ایتالیا با وزیر آموزش عالی و دانشگاه های این کشور نیز دیدار و برلزوم گسترش و تقویت مناسبات دوجانبه در زمینه تحقیقات و پژوهش در مراکز علمی و تحقیقاتی دو کشور تاکید کرد.


جنتی در ادامه سفر خود به رم، روز جمعه (امروز) با «داریو فرانچسکینی» وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی ایتالیا نیز دیدار خواهد کرد و برنامه اجرایی و تفاهم نامه فرهنگی امضا می کند.


وی همچنین با «پائولو جنتیلونی» وزیر خارجه ایتالیا دیدار و گفت و گو خواهد کرد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در مراسم افتتاحیه هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران با همراهی مدیر کل امور سینمایی وزارت فرهنگ ایتالیا و همچنین مراسم افتتاح نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران با همراهی مدیرکل امور موزه های وزارت فرهنگ ایتالیا شرکت خواهد کرد.


جنتی شب گذشته نیز در نشست نخبگان و شخصیت های فرهنگی و علمی ایتالیا که با حضور "ماسیمو برای" وزیر سابق فرهنگ این کشور برگزار شد، شرکت کرد. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن