تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803621944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش زبان فارسي در دبيرستان‌هاي صربستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ اسفند ۱۳۹۳ (۱۶:۴۸ب.ظ)
در ديدار بگوويچ با رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران اعلام شد: آموزش زبان فارسي در دبيرستان‌هاي صربستان موج - رايزن فرهنگي کشورمان در بلگراد، به اعلام موافقت وزارت آموزش صربستان براي تشکيل دوره‌هاي آموزش زبان فارسي در دبيرستان‌هاي صربستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج،‌ الکساندرا بگوويچ، مدير بخش ارزشيابي برنامه آموزش زبان‌هاي خارجي در مدارس و دبيرستان‌هاي صربستان، به همراه دو کارشناس مرکز سنجش و ارزشيابي آموزشي صربستان با حضور در رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بلگراد، از مجموعه فعاليت‌هاي آموزش زبان فارسي در اين مرکز بازديد و با محمود شالويي، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بلگراد، ديدار و درباره روند اجرايي ارائه درس زبان فارسي در دبيرستان‌هاي صربستان، گفت‌وگو کردند.
در اين ديدار که با حضور سعيد صفري، مدرس اعزامي زبان فارسي به صربستان انجام شد، گزارشي از وضعيت آموزش زبان فارسي در صربستان و قابليت‌هاي موجود براي تشکيل دوره‌هاي آموزشي در دبيرستان‌هاي اين کشور نيز ارائه شد.
محمود شالويي، رايزن فرهنگي کشورمان در اين ديدار، با اشاره به استفبال بسيار خوب شهروندان صرب براي يادگيري زبان فارسي به دلايل اين علاقه‌مندي اشاره کرد و گفت: جذابيت‌هاي فرهنگي و ادبي مرتبط با زبان فارسي، از جمله مهمترين دلايل علاقه‌مندي دانشجويان و شهروندان صرب به آموختن اين زبان کهن است؛ چراکه آموختن زبان فارسي، به آشنايي با بخش قابل توجهي از فرهنگ، تاريخ و تمدن جهان مي‌انجامد که همچنان زنده و بالنده است و آثار فاخر ادبي آن، با گذشت بيش از هزار سال علاقمندان را به سوي خود جلب مي‌کند.
وي در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش زبان فارسي، گفت: هم‌اکنون در چهار مرکز آموزش عالي از جمله دانشگاه بلگراد، دانشگاه نووي ساد، دانشگاه مگاترند و دانشکده توريست، کلاس‌هاي زبان فارسي برپاست و از آنجايي که درصدد تثبيت آموزش اين زبان هستيم، علاقه‌منديم تا برنامه‌‌هاي آموزشي را از سطح دبيرستان آغاز کنيم.
شالويي همچنين به اعلام موافقت وزارت آموزش صربستان براي تشکيل اين دوره‌ها در دبيرستان‌هاي صربستان اشاره کرد و گفت: اين موضوع پس از انجام مقدمات برنامه‌ريزي و تهيه ملزومات در مرکز ارزشيابي آموزشي، اجرايي خواهد شد و ابراز اميدواري کرد با استمرار جلسات کارشناسي و تاييد نهايي اين مرکز، دوره‌هاي آموزشي زبان فارسي از ماه سپتامبر در دبيرستان‌هاي بلگراد آغاز شود.
الکساندرا بگوويچ، مدير بخش ارزشيابي برنامه آموزش زبان‌هاي خارجي در مدارس و دبيرستان‌هاي صربستان نيز ضمن ابراز خرسندي از حضور در رايزني فرهنگي ايران و آشنايي نزديک از فعاليت‌هاي آموزشي اين مرکز، به برگزاري دو جلسه کارشناسي با حضور مدرس اعزامي زبان فارسي، اشاره کرد و افزود: کليات برنامه آموزشي ارائه شده از سوي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران براي دوره چهارساله آموزش زبان فارسي در دبيرستان‌ها تأييد شد و بر مبناي آن وزارت آموزش صربستان موافقت کلي خود را براي افزودن اين زبان به فهرست زبان‌هاي خارجي در مدارس اعلام کرده است.
وي تصريح کرد: درحال حاضر گروه کارشناسان روي سرفصل تفضيلي آموزشي کار مي‌کنند تا اين برنامه آموزشي و فعاليت‌هاي مرتبط و همچنين کتاب‌هاي درسي آن را با استانداردهاي آموزشي صربستان و برنامه آموزش زبان‌هاي خارجي اتحاديه اروپا مطابقت دهند.
الکساندرا بگوويچ ابراز اميدواري کرد: همکاري با ادامه جلسات کارشناسي و انجام اصلاحات مورد نظر در آينده نزديک به پايان برسد و از ابتداي سپتامبر جاري، درس زبان فارسي به‌طور رسمي وارد برنامه درسي آموزشي دبيرستان‌هاي صربستان شود.
بگوويچ همچنين اعلام کرد: در پايان اين فرايند، نتيجه به صورت مصوبه وزارتي منتشر و ابلاغ خواهد شد و بر اساس آن، دبيرستان‌ها مي‌توانند به تقاضاي خود، از اين برنامه‌ درسي استفاده کنند.
سعيد صفري، مدرس اعزامي زبان فارسي به صربستان نيز به تشريح برنامه آموزشي طراحي شده براي دوره دبيرستان پرداخت و با اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده در اين‌باره يادآور شد: علاوه بر رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، بنياد سعدي نيز به عنوان متولي رسمي و تخصصي آموزش زبان فارسي در جهان،‌ از اجراي دوره‌ آموزش زبان فارسي در دبيرستان‌هاي صربستان حمايت مي‌کند و در تأمين محتواي آموزشي، نظارت کيفي و ارزشيابي، آماده همکاري با مرکز سنجش و ارزشيابي آموزشي صربستان است.
تلاش براي گنجاندن درس زبان فارسي در دبيرستان‌هاي صربستان از سال گذشته و پس از اعلام آمادگي دبيرستان هشتم بلگراد و تصويب آن در شوراي آموزشي انجام شد. اين موضوع با پيگري‌هاي مستمر، به وزارت آموزش صربستان ارجاع شد و در ماه ژانويه و در ديدار معاون وزير با رايزن فرهنگي کشورمان، با آموزش زبان فارسي در دبيرستان‌هاي صربستان موافقت شد.
پس از نهايي شدن سرفصل درسي آموزش زبان فارسي و ابلاغ مصوبه وزارت آموزش صربستان، امکان آموزش رسمي زبان فارسي به عنوان نهمين زبان خارجي در دبيرستان‌هاي صربستان فراهم مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن