تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799105689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در سفر سه روزه وزیر ارشاد به ایتالیا صورت گرفت فعالیت پنج کرسی زبان فارسی در ۵ دانشگاه ایتالیا و امضای تفاهم‌نامه برای افزایش کرسی‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در سفر سه روزه وزیر ارشاد به ایتالیا صورت گرفت
فعالیت پنج کرسی زبان فارسی در ۵ دانشگاه ایتالیا و امضای تفاهم‌نامه برای افزایش کرسی‌ها
در سفر وزیر ارشاد به ایتالیا طرف ایتالیایی از گسترش همکاری‌های دو جانبه با ایران و توسعه آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های این کشور استقبال کرد. در حال حاضر پنج کرسی زبان فارسی در 5 دانشگاه ایتالیا فعال است و ایتالیا برای افزایش این کرسی‌ها اعلام امادگی کرد.

خبرگزاری فارس: فعالیت پنج کرسی زبان فارسی در ۵ دانشگاه ایتالیا و امضای تفاهم‌نامه برای افزایش کرسی‌ها



به گزارش خبرگزاری فارس، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر سه روزه خود به ایتالیا، در افتتاحیه هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران و نمایشگاه فرهنگی هنری ایران که آغازگر ماه فرهنگی ایران در ایتالیا است حضور یافت. بنابراین گزارش، دیدار با جانینی وزیر آموزش و پرورش و دانشگاهها، کاردینال راوازی وزیر فرهنگ واتیکان، بولدرینی رئیس مجلس نمایندگان و ماسیموبرای وزیر سابق میراث و فعالیت های فرهنگی از جمله برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سفر وی به ایتالیا است. سخنرانی در نشست نخبگان و شخصیت های فرهنگی و علمی ایتالیا، دیدار با فرانچسکینی وزیر میراث، فعالیت های فرهنگی و توریسم ایتالیا و امضای سند برنامه اجرائی موافقتنامه فرهنگی(با حضور دو وزیر) از دیگر برنامه‌های سفر جنتی به این کشور است. وزیر ارشاد همچنین به منظور تشریح برنامه های فرهنگی مشترک بین ایران و  ایتالیا، با شبکه سراسری رای، روزنامه لارپوبلیکا و خبرگزاری کرنوس گفتگو می کند. ماه فرهنگی ایران در ایتالیا از 21 اسفند به مدت 40 روز در شهر رم برگزار می شود و از جمله برنامه های پیش بینی شده در آن می توان به نمایشگاه فرهنگی و هنری از آثار مینیاتور ، خط ، نقاشی ، خط نقاشی ، سفال ، عکسهای تهران قدیم و تهران جدید  ( متعلق به 50 هنرمند ایرانی ) در محل موزه هنرهای شرقی رم، نمایش هفت فیلم  ایرانی در موضوعات اجتماعی با زیر نویس ایتالیائی در محل خانه سینمای رم، برگزاری سمینار ایرانشناسی با موضوع ادبیات معاصر ایران در دانشگاه بولونیا با حضور اساتید ایرانی و ایتالیائی، ملاقات مقامات رسمی فرهنگی دو کشور در رم  در عالی ترین سطح، امضای سند برنامه اجرائی موافقتنامه فرهنگی، علمی و آموزشی، نشست علمی فرهنگی با موضوع روابط فرهنگی ایران و ایتالیا با حضور نخبگان فرهنگی و علمی ایتالیا در محل دائره المعارف ترکانی ایتالیا، رونمائی از چند کتاب ترجمه شده از سوی رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در ایتالیا و برنامه های نمایشی همچون پرده خوانی با استفاده از هنرمندان ایرانی اشاره کرد. * دیدار رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا با وزیر ارشاد ایران خانم « لائورا بولدرینی»، رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا در دیدار با «علی جنتی» ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران که در صدر هیاتی به رم سفر کرده است ، دیپلماسی پارلمانی را عامل مهمی در نزدیک کردن بیشتر دو ملت و دو کشور ایتالیا و ایران دانست.
بولدرینی گفت: به اعتقاد من استفاده از ابزار دیپلماسی پارلمانی بسیار حائز اهمیت است چرا که به ما اجازه درک متقابل و شناخت بهتر با نظام های سیاسی دیگر کشورها را می دهد به همین علت ما از گسترش روابط  پارلمانی با ایران استقبال می کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه فرهنگی بسیار کهن و روابط دوستانه دو کشور، بر ضرورت گسترش تعاملات فرهنگی و پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد.
جنتی همچنین در این دیدار کتاب نفیسی درباره جاذبه های گردشگری ایران به خانم بولدرینی، اهدا کرد که با استقبال فراوان رئیس پارلمان ایتالیا روبرو شد. * تاکید وزرای فرهنگ ایران و واتیکان بر گسترش همکاری های مشترک دوجانبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز پنجشنبه در راس هیاتی برای سفر سه روزه وارد ایتالیا شد، با همتای واتیکانی خود دیدار و در خصوص گسترش همکاری های مشترک در زمینه تبادل هیات های فرهنگی و استادان، بررسی کتب خطی، تبادل فیلم های سینمایی با محتوای دینی و همچنین تقویت گفت و گوی بین ادیان میان ایران و واتیکان گفت و گو کرد.  وزرای فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و واتیکان در این دیدار همچنین در خصوص دیپلماسی دینی و گفت و گوی ادیان برای مواجهه عملی و نظری با بحران های بین المللی، همکاری های دوجانبه برای درک مشترک ادیان و آموزه های دینی گفت و گو و برای اجرای مشترک برنامه های آموزشی و فرهنگی اعلام آمادگی کردند. 
در این دیدار که در محیطی صمیمانه برگزار شد، طرفین بر ایفای نقش بی بدیل رهبران ادیان و مذاهب بویژه اسلام و مسیحیت در برقراری ثبات، صلح و امنیت جهانی و مبارزه با انواع تروریسم، افراط گرایی و جنگ طلبی تاکید کردند و هیات ایرانی از مواضع پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها علیه خشونت و جنگ طلبی قدردانی کرد. 
در این دیدار همچنین عنوان شد که ایران به عنوان کشوری با ثبات تاریخی و فرهنگی در منطقه خاورمیانه علاقمند است در چارچوب گفتمان مشارکت دینی به همکاری های فرهنگی و هنری با واتیکان در ابعاد مختلف ادامه دهد.  * وزرای فرهنگ ایران و ایتالیا تفاهم نامه همکاری فرهنگی امضا کردند جنتی که روز پنجشنبه در راس هیاتی به رم سفر کرده است و امروز (جمعه) با همتای ایتالیایی خود در محل وزارت فرهنگ این کشور، دیدار و گفت و گو کرد.  وی با اشاره به ظرفیت های گسترده دو کشور ایران و ایتالیا در زمینه های فرهنگی و هنری در باره به مفاد این تفاهم نامه گفت:این تفاهم شامل همکاری در زمینه ترجمه و انتشار کتاب و ادبیات ایتالیایی به فارسی و برعکس، اکران فیلم های سینمایی و برگزاری کنسرت های موسیقی در دو کشور، برگزاری آثار هنرهای تجسمی، همکاری در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی و کاوش های باستانشناسی و ترمیم میراث فرهنگی می شود. 

وی افزود: همچنین تلاش برای گسترش گردشگری میان دوکشور با توجه به غنی بودن ایران و ایتالیا از آثار باستانی، همکاری دوجانبه میان مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی و فناوری دو کشور از جمله مفاد این تفاهم نامه فرهنگی است. 

جنتی گفت: این برنامه در واقع چراغ سبزی برای سه سال آینده در زمینه همکاری های فرهنگی دوجانبه است که علاوه بر دستگاه های دولتی، همه بخش های غیر دولتی در دو کشور نیز باید جهت اجرای این برنامه تلاش کنند. 

داریو فرانچسکینی وزیر فرهنگ ایتالیا نیز ضمن ابراز خرسندی از امضا این تفاهم نامه گفت: ما به امضای این تفاهم نامه که منجر به تقویت همکاری های فرهنگی میان ایتالیا و ایران، دو تمدن هزاره که هنوز موارد زیادی برای مبادله دارند، افتخار می کنیم. 

وی با تاکید بر کیفیت خوب روابط میان ایران و ایتالیا افزود: این برنامه شامل بخش های مختلف فرهنگی و هنری (ز جمله سینما ، موسیقی) باستانشناسی ، فناوری و مبادلات میان موزه ها می شود و ما در دیدار امروز در خصوص چگونگی اجرا و تحقق آن صحبت کردیم. 

فرانچسکینی گفت: ما از نظریه مشترک درخواست از جامعه بین المللی جهت اتخاذ ابتکارات بیشتر در زمینه حفظ میراث فرهنگی به عنوان میراث بشریت وای مرزهای جغرافیایی که مورد حمله تروریست ها قرار گرفته است، بسیار خرسندیم. 

علی جنتی در نخستین روز از سفر به ایتالیا با خانم 'استفانیا جانینی' وزیر آموزش عالی و دانشگاه ها، کاردینال 'جانفرانکو راوازی' وزیر فرهنگ واتیکان، خانم 'لائورا بولدرینی ' رییس مجلس نمایندگان ایتالیا دیدار و گفت و گو کرد و امشب نیز با 'پائولو جنتیلونی' وزیر خارجه ایتالیا دیدار می کند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز همچنین در مراسم افتتاحیه هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران با همراهی مدیر کل امور سینمایی وزارت فرهنگ ایتالیا و همچنین فردا در مراسم افتتاح نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران با همراهی مدیر کل امور موزه های وزارت فرهنگ ایتالیا شرکت خواهد کرد. 

جنتی شب گذشته نیز در نشست نخبگان و شخصیت های فرهنگی و علمی ایتالیا که با حضور 'ماسیمو برای' وزیر سابق فرهنگ این کشور برگزار شد، شرکت کرد. * وزیر ارشاد: پنج کرسی زبان فارسی در 5 دانشگاه ایتالیا علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران که در صدر هیاتی به ایتالیا سفر کرده است در  نخستین روز دیدار خود در رم با خانم استفانیا جانینی، وزیر علوم و تحقیقات دیدار و گفتگو کرد. طرفین در این دیدار بر ضرورت تقویت و گسترش دوره های علمی، باستانشناسی، علوم انسانی و زبان و ادبیات فارسی و ایتالیایی در دانشگاه های دو کشور تاکید کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرف ایتالیایی از گسترش همکاری های دو جانبه با ایران بویژه توسعه آموزش زبان فارسی در دانشگاه های این کشور استقبال کرد.
وی افزود: در حال حاضر پنج کرسی زبان فارسی در 5 دانشگاه ایتالیا فعال است و ایتالیا نسبت به افزایش این کرسی ها و همچنین پذیرش اساتید فارسی زبان در این کشور برای تقویت کرسی های دانشگاهی اغلام امادگی کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور در واتیکان، با کاردینال جانفرانکو راوازی، وزیر فرهنگ  واتیکان دیدار و گفتگو کرد.
گسترش همکاری های مشترک در زمینه تبادل استاد و هیات های فرهنگی و بررسی کتب خطی و تبادل فیلم های سینمایی با محتوای دینی و همچنین تقویت گفتگو های بین ادیان میان جمهوری اسلامی ایران و واتیکان از جمله محورهای گفتگو ها در این دیدار بود. انتهای پیام/و

93/12/23 - 13:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن