محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830368617
چرخ اقتصاد سینما باید مستقل باشد/ تولید «خوشگل دیوانه»
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشست «خنده های آتوسا» مطرح شد:
چرخ اقتصاد سینما باید مستقل باشد/ تولید «خوشگل دیوانه»
شناسهٔ خبر: 2514775 دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
هنر > سینمای ایران
کارگردان فیلم «خندههای آتوسا» با اشاره به اینکه فیلم خود را مخاطبمحور ساخته است، بیان کرد: فیلم حتما باید سوددهی داشته باشد و چرخ اقتصاد سینما باید بتواند مستقل باشد. به گزارش خبرنگار مهر، نشست مطبوعاتی فیلم «خندههای آتوسا» با حضور علیرضا فرید کارگردان، امیر پورکیان تهیهکننده و مستانه مهاجر سرمایهگذار فیلم روز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه در محل استودیو آوای نفس برگزار شد.علیرضا فرید کارگردان فیلم در ابتدای این نشست بیان کرد: فیلم «خندههای آتوسا» یک روند یکساله را طی کرد و پیش تولید سختی داشت و شاید مطرح کردن اینکه فیلم در چهار جلسه فیلمبرداری شد در این مدت کمی سوءتفاهم ایجاد کرده باشد.وی ادامه داد: این فیلم در یک قطار در حال حرکت فیلمبرداری شد و حتی یک پلان از آن هم در قطار ثابت گرفته نشد. برای این منظور ما نیاز داشتیم طراحی ویژه و ماه ها تمرین داشته باشیم از جمله اینکه یک بار فیلم را با بازیگران تئاتر فیلمبرداری کردیم. همچنین ما با صحبت با پزشکان جویا شدیم تا بفهمیم چگونه می توان عوامل را ۲۲ ساعت پیاپی در هر جلسه مقابل دوربین نگه داشت.در ادامه این جلسه، امیر پورکیان تهیهکننده فیلم درباره سرمایه گذاری این اثر عنوان کرد: مستانه مهاجر در این فیلم در بخش مالکیت اثر حضور دارد و بخش اعظمی از این فیلم را خریداری کرده است. او میخواهد هزینهای را که از سینما درمیآورد دوباره در خود سینما خرج کند.
وی با اشاره به تعداد کم جلسات فیلمبرداری فیلم «خندههای آتوسا» خاطرنشان کرد: من فکر می کنم این اولین فیلم تاریخ سینمای ایران است که در چهار جلسه فیلمبرداری شد و ما به همین دلیل ایمیلی به سازمان گینس زدیم و به نوعی موافقت اصولی آنها را گرفتیم. سبک این فیلم در گینس دلیل دوم هم داشت و آن این است که تمام لوکیشن های این فیلم متحرک است.حال سینما خراب نیست مستانه مهاجر که بخش اعظمی از سرمایهگذاری این فیلم برعهده او بود، در پاسخ به سوالی درباره سرمایهگذاری روی این فیلم با توجه به اوضاع اقتصادی سینما توضیح داد: به نظرم حال سینما خراب نیست بلکه حال خود ما خراب است و اگر حال ما خوب باشد، فیلم ها هم خوب خواهند شد. من این فیلم را بسیار دوست داشتم و زمانی که فیلم را دیدم از امیر پورکیان خواستم که اجازه دهد در این فیلم نقشی داشته باشم.این تدوینگر سینما با اشاره به همکاری خود با تهیهکننده و کارگردان این فیلم در طی سال ها عنوان کرد: من و علیرضا فرید سال ها است که در سینما و حتی غیر از آن با یکدیگر همکاری داریم. همچنین نوعی سابقه همکاری هم با آقای پورکیان در فیلم «خیابان یک طرفه» داشتم. بنابراین من ذهنیت و تفکر کاری فرید را می دانستم. با این حال، این فیلم از همان ابتدا برای من عجیب، نو و تازه بود و چون من اهل نوآوری و کارهای جدید هستم به این فیلم پیوستم.کارگردان فیلم «خندههای آتوسا» در ادامه درباره دلیل خود از فیلمبرداری این فیلم در چهار جلسه و همچنین متحرک بودن لوکیشن یادآور شد: قصه این فیلم درباره ۱۰ نفری است که به استانبول سفر می کنند و من خواستم این سفر حس واقعی خود را داشته باشد و کشش دراماتیک فیلم می طلبید که قطار حتما متحرک باشد. از طرف دیگر فکر می کنم با توجه به اینکه من حدود ۲۰ ساعت مستندسازی کرده ام تمایلم این بود که کارم به واقعیت نزدیک تر باشد.وی همچنین درباره حضور مستانه مهاجر در این فیلم به عنوان سرمایهگذار اظهار کرد: مهاجر در فیلم قبلی من «دو ساعت بعد مهرآباد» علاوه بر اینکه تدوینگر بود، نقش حلقه وصل را هم داشت. ظرفیت ها و قابلیت های فنی او و نگاهش به سینما به گونه ای است که به تنهایی در تدوینگر نمی گنجد.شاید بعضی از لحن فیلم خوششان نیایدفرید همچنین درباره این فیلم و سرمایه آن که از خود سینما تهیه شده است، گفت: من نمی خواهم اقدام بعضی از بازیگران سینما را به سخره بگیرم که درآمد خود را در تجارتی دیگر مثل ساخت رستوران و... هزینه می کنند. با این حال، فکر میکنم باید درآمد سینما در خود سینما هزینه شود. آنچنان که مستانه مهاجر و پژمان بازغی استودیو آوای نفس را ایجاد کردند و این استودیو جزو مجهزترین استودیوها شد.
وی درباره دغدغه هایی که در فیلم «خندههای آتوسا» وجود دارد، یادآور شد: ما در «خندههای آتوسا» از فارابی و از هیچ یک از مراکز و نهادهای دیگر کمک نگرفتیم و این پروژه با یک بودجه شخصی پیش رفت. این فیلم مسائل مهم اقتصادی و اجتماعی از نسل جوان را مطرح می کند و حتی شاید بعضی از لحن فیلم خوششان نیاید، اما چون ما وامدار سازمانی نبودیم صدایمان توانست بلندتر باشد.مهاجر نیز به دغدغه های فیلم «خندههای آتوسا» اشاره و بیان کرد: «خندههای آتوسا» درباره درد و مساله مهمی صحبت می کند که ممکن است خود ما هم به آن دچار شده باشیم، اما غافلیم. این فیلم به نوعی جامعه کوچکی را نمایش می دهد که در یک قطار خلاصه می شود و همه به یک سمت می روند.چرخ اقتصاد سینما باید بتواند مستقل باشددر این نشست، کارگردان این فیلم درباره حضور نیافتن «خندههای آتوسا» در جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: من در این باره تاکنون صحبتی نداشتم و فکر می کنم هم فیلم هایی که در جشنواره حضور داشتند و هم فیلم هایی که به جشنواره فجر راه نیافتند، خوب و قابل تامل بودند. حضور نداشتن «خندههای آتوسا» در جشنواره برای من چندان موضوعیت نداشت، اما از اینکه عوامل این فیلم کار ویژه ای را انجام داده بودند و آن دیده نشد، ناراحت شدم. البته این را باید بگویم که ما نسخه راف کات بدون صداگذاری شده را به دفتر جشنواره ارایه کردیم.کارگردان «دو ساعت بعد مهرآباد» درباره رویکرد مخاطب محور فیلم نیز توضیح داد: به نظرم فیلم حتما باید سوددهی داشته باشد و چرخ اقتصاد سینما باید بتواند مستقل بچرخد. در این حوزه خود ما باید بیشتر فکر کنیم و دست به تولید آثاری بزنیم که مردم دوست داشته باشند.فرید در پایان از تولید اثر بعدی خود با عنوان «خوشگل دیوانه» خبر داد و گفت: مدت زیادی است که روی این فیلمنامه کار می کنیم و در این اثر با سینمایی که مردم سال ها است از آن دور هستند روبرو خواهیم بود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]
صفحات پیشنهادی
نگاهی به تاثیرات فیلمهای سال 94 بر چرخه اقتصادی سینما
نگاهی به تاثیرات فیلمهای سال 94 بر چرخه اقتصادی سینما سی و سومین جشنواره فیلم فجر هم رفت حالا اما مثل هر سال بازار پیشبینی وضعیت اکران فیلمها با مشخص شدن اولین چیدمان نمایشی سال آینده یعنی اکران نوروز داغ شده است آفتاب تجارت فردا در ادامه این گزارش میخوانید پیشبینیهاییسینمای ما درمقابل این حجم تولید سالن ندارد/ اکران 93 با 94 تفاوت چشمگیری نخواهد داشت
داریوش بابائیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران سینمای ما درمقابل این حجم تولید سالن ندارد اکران 93 با 94 تفاوت چشمگیری نخواهد داشت داریوش بابائیان گفت اکران سال 93 با اکران سال 94 قابل مقایسه نیست زیرا در سال 93 دو فیلم شهر موشها 2 و طبقه حساس در چرخهی اکران حضور داشتندتوليد و انتشار علوم و دانش از مولفه هاي اصلي اقتصاد دانش بنيان است
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳ ۳۸ب ظ توليد و انتشار علوم و دانش از مولفه هاي اصلي اقتصاد دانش بنيان است معاون پژوهشي واحد علوم و تحقيقات در نشست تخصصي شرکت هاي دانش بنيان اين واحد ايده هاي بکر را در ايجاد شرکت هاي دانش بنيان موثر دانست و اظهار داشت با بالا رفتن توان کار گروهي ايده ها مي تو- وزیر علوم: افزایش تولیدات داخلی از مصادیق اقتصاد مقاومتی درکشور است
وزیر علوم افزایش تولیدات داخلی از مصادیق اقتصاد مقاومتی درکشور است تهران - ایرنا - وزیرعلوم تحقیقات و فناوری گفت برگزاری نمایشگاه های فناوری افزایش تولیدات داخلی و تاسیس رشته های آموزشی منجر به کارآفرینی از مصادیق اقتصاد مقاومتی درکشوراست به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا محمد فرهکارگاه تخصصی اقتصاد سینما در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد
کارگاه تخصصی اقتصاد سینما در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شدکارگاه تخصصی اقتصاد سینما و مارکتینگ فیلم با محوریت تحلیل اقتصادی تاریخ سینما اقتصاد خرد و کلان سینما با حضور رامین رحیمی کارشناس و پژوهشگر اقتصاد سینما در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس کارگابيانات در ديدار عوامل توليد فيلم سينمايى «شيار ۱۴۳»
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ۲۰ ۵۸ب ظ بيانات در ديدار عوامل توليد فيلم سينمايى شيار ۱۴۳ همهى قدرتهاى نظامى بهنحوى در جبههى مقابل نظام جمهورى اسلامى در جنگ تحميلى در هشتسال ايستادند و جمهورى اسلامى فائق آمد پيروز شد اين خيلى چيز بزرگى است اين خيلى چيز عظيمى است اين خيلى پديدهى مه- وزیر اقتصاد: تولید بدون دانشگاه امکان پذیر نیست
وزیر اقتصاد تولید بدون دانشگاه امکان پذیر نیست تهران - ایرنا - وزیر اقتصاد و دارایی گفت تولید کالای جدید و دسترسی به بازارهای بین المللی و ساختن یک جامعه مطلوب با ارزش های والای مادی و معنوی بدون کمک دانشگاهیان امکان پذیر نیست به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا علی طیب نیا روز دوشنافزايش توليدات داخلي از مصاديق اقتصاد مقاومتي درکشور است
۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۷ ۱۵ب ظ وزير علوم افزايش توليدات داخلي از مصاديق اقتصاد مقاومتي درکشور است دكتر محمد فرهادي وزير علوم تحقيقات و فناوري در بازديد از پنجمين جشنواره و نمايشگاه ملي علم تا عمل گفت برگزاري نمايشگاه هاي فناوري افزايش توليدات داخلي و تاسيس رشته هاي آموزشي منجر بهسینمایی که رخ دیوانهاش را نشان میدهد
سینمایی که رخ دیوانهاش را نشان میدهد بیست و سومین شماره ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی حلقه وصل با موضوع نقد و بررسی سی و سومین جشنوارهی فیلم فجر منتشر شد به گزارش فرهنگ نیوز در این شماره که در 64 صفحه به چاپ رسیده آثار و گفتارهایی از حسن رحیمپور ازغدی حجتالاسلام خسسینمای مستقل «بیصاحب» است
یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶ ۵۰ سازندگان مستند کهریزک چهار نگاه تاکید دارند بر اینکه زندگی در این آسایشگاه جاری است و در عین حال تلاش میکنند تا نگاه کلیشهای را نسبت به این مکان بشکنند خبرنگاران سینمایی ایسنا به بهانهی اکران مستند کهریزک چهار نگاه در نشستی با حضور رخشان بنیادر راه تولید فیلم سینمایی «جاده شهریار» آماده نمایش شد
در راه تولیدفیلم سینمایی جاده شهریار آماده نمایش شدجاده شهریار اولین فیلم بلند سینمایی وحید قاضی میرسعید بعد از طی مراحل فنی آماده نمایش شد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس این فیلم که ماجرای سفر دختری را به تهران برای دیدن دوستش روایت می کند قصد دارد در قالب داستانی واقعی شافشاگری بازیگر زن سینما: با چشم های خودم دیدم آن بازیگر و مدیر تولید مواد مخدر مصرف می کردند!
افشاگری بازیگر زن سینما با چشم های خودم دیدم آن بازیگر و مدیر تولید مواد مخدر مصرف می کردند معتقدم سینما چنین معضلی دارد و زرق و برق این حرفه زیاد است به خصوص وقتی بازیگری به شهرت میرسد درصد هوش خود را بالاتر از آدمهای معمولی میبیند و این باعث میشود که تصور کند بر همه چیزراعت چوب در گیلان اقتصادیتر از تولید برنج است
یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶ ۵۳ استاندار گیلان گفت با توجه به شرایط زیست محیطی و کمبود آب زراعت چوب در گیلان نسبت به برنج و چای اقتصادی تر است به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه گیلان محمدعلی نجفی در دیدار با رئیس و معاونان ادارهکل منابع طبیعی و آبخیزداری ا- تولید و مصرف کالاهای داخلی یکی از شاخصه های مهم اقتصاد مقاومتی است
خطیب جمعه املش تولید و مصرف کالاهای داخلی یکی از شاخصه های مهم اقتصاد مقاومتی است رشت - ایرنا - امام جمعه موقت املش گفت یکی از شاخصه های مهم اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب تولید و مصرف کالاهای ایرانی است به گزارش ایرنا حجت الاسلام رمضانعلی پاکیزه در خطبه های نماز جرشد اقتصادی و رونق توليد در سال جدید/وابستگی کمتر از ۲۵% به نفت
کاتب با اشاره به بودجه سال۹۴ مطرح کرد رشد اقتصادی و رونق توليد در سال جدید وابستگی کمتر از ۲۵ به نفت شناسهٔ خبر 2513241 شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵ ۱۲ سیاست > مجلس غلامرضا کاتب اتفاق بزرگ در بودجه سال ۹۴ را درآمد نفتی کمتر از ۱۸ میلیارد دلار که به معنای وابستگی کمتر از ۲۵ درصدیمسئول انجمن سینمای جوان بروجرد خبر داد حضور 14 عنوان فیلم تولیدی هنرمندان بروجردی در جشنواره منطقهای ژیار
مسئول انجمن سینمای جوان بروجرد خبر دادحضور 14 عنوان فیلم تولیدی هنرمندان بروجردی در جشنواره منطقهای ژیارمسئول انجمن سینمای جوان بروجرد گفت 14عنوان فیلم تولیدی سینمای جوان شهرستان بروجرد به منظور شرکت در بخش مسابقه به دبیرخانه نهمین جشنواره منطقهای ژیار در استان کردستان ارسال ش- مرتضی بانک: اقتصاد مقاومتی با تکیه بر پتانسیل های صنعتی و تولیدی محقق می شود
مرتضی بانک اقتصاد مقاومتی با تکیه بر پتانسیل های صنعتی و تولیدی محقق می شود شهرری- ایرنا- معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت طرح تحول اقتصاد مقاومتی با تکیه بر پتانسیل های صنعتی و تولیدی کشور و با استفاده از دانش فنآوری و منابع انسانی محقق می شود به گزارش روز سه شنبه ایرنا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها