تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834278777
اظهارات صریح سیدمهدی شجاعی دربارهی فیلم مجیدی
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد (ص) ساختهی مجید مجیدی نوشت. به گزارش ایسنا، این نویسنده با این تیتر که « فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است» نوشته آورده است: «مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقّت، خلاقّیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهادهاند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریفها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندیاش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر-در همه رشتهها و شاخههای آن- هر آجر تازهای، بر آجرهای قبلی قرار میگیرد و استوار میشود و هیچ اثر هنری را نمیتوان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربههای پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمیدارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر میگذارند و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلمهایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشتهای نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخشهای تخیلی نیست، دخالتهای هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایتهای تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهانبینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهانبینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلمها و سریالهای ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان میدهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز میکند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمیتواند منکر تأملات و دقتهای وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمیشود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدیترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح میشود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی – مذهبی، عرض میکنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمیشودکه شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینهها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلمهای تاریخی در عرصههای جهان و بینالملل عرض میکنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض میکنم که با آنچه فقط در سالهای اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه میتوانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم میتوان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجههایی که صرف دیگر افتخارات ملی میشود، مثل فوتبال و… عرض میکنم که … از شدت شرمساری چیزی نمیتوانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیفترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمانسازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسألهای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجهای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینهای که به اعتلای اثر کمک میکند، بر شکوه و فخامت اثر میافزاید، هزینهای که تأثیرش در کار به چشم میآید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود روی آن قیمت گذاشت. ابوطالبی که دشمنان اسلام و تشیع قرنها برای موشح کردن چهره و شخصیت موحد و وارسته او، تلاش کردهاند. اگر فیلم محمد (ص) هیچ کار دیگری نکرده باشد جز همین معرفی درست از چهره حضرت ابوطالب، برایش کافیست. آیا فیلم محمد (ص) کاملاً بی عیب و نقص است و هیچ نقد و اشکالی بر آن وارد نیست؟ این طور نیست. دیکته نانوشته است که غلط ندارد و تنها مصنوع و مخلوق خداست که در آن، عیب و نقص یافت نمیشود. در مقابل هیچ اثری نباید چنان مرعوب و مجذوب شد که عیب و نقصهایش را ندید. ولی بدتر از ندیدن عیب و نقصها، ندیدن فضائل و خوبیهاست. من ممکن است در مورد برخی از عناصر فیلم، از فیلمنامه تا نور و حرکت و صدا، نقد و نظرهایی داشته باشم و آنها را در فضای خصوصی یا عمومی مطرح کنم ولی بیانصافی است اگر با عمده کردن آنها، ارزشها و امتیازات عمده و شاخص اثر را زیر سؤال ببرم. باید توجه کرد که آقای مجیدی آغازگر یک حرکت یا تحوّل در سینمای دینی است، نه پایان بخش آن. و نگاه نقد و نظر در مورد کسی که حرف اول را میزند باید کاملاً متفاوت باشد با کسی که در ادامه مسیر گذشتهگان پیش میرود. معیارهای ارزیابی در مورد کسی که به فتح قلّهای تازه نائل میشود، قابل قیاس نیست با کسی که توان خود را برای رسیدن به تپههای پا خورده و تجربه شده، میآزماید و غلطترین نوع نقد و نگاه همین است که چنین اثری را با شابلونها و معیارهای متعارف بسنجیم و ارزیابی کنیم. برای سنجش برخی از آثار باید مترها و مکیالهای متناسب با خودش را ابداع و ایجاد کرد. و چه بسا که یک اثر فاخر در جایگاهی قرار بگیرد که خودش بشود معیار و میزان و سنگ ترازو برای ارزیابی و توزین آثار دیگر، مثل نثر سعدی و نظم فردوسی که به مرور زمان در جایگاه ترازو و میزان نشستهاند. در مورد فیلم محمد (ص) هم معدود کسانی که از موضع تخریب و تخطئه با اثر برخورد میکنند، به مرور زمان و با دیدن تحسین و تمجید دیگران، به تدریج تعدیل میشوند. یادم نمی رود آن زمان که آقای مجیدی، فیلم «بچههای آسمان» را ساخته بود،برخی از دوستان مدعی و منتقد، در مجلات سینمایی، فیلم را به شدت تحقیر و تخطئه کردند و حتی گفتند که این فیلم در حد یک فیلم کوتاه ۱۶ میلیمتری هم قابل طرح نیست. ما آن زمان در کانون پرورش بودیم و در جایگاه تهیه کنندگی فیلم – خیلی متعجب شدیم، از این همه کم لطفی و بیانصافی دوستان. گذشت تا اینکه فیلم در جشنوارههای جهانی، به شدت مورد استقبال قرار گرفت و کمپانی میراماکس برای پخش به سراغ فیلم آمد و منتقدین شاخص و برجسته جهانی در تقدیر و ستایش از فیلم، داد سخن دادند و اکران فیلم در کشورهای مختلف با استقبال کم نظیر تماشاچیان مواجه شد و رکورد فروش فیلم ایرانی در بازار جهانی را با فاصله زیادی پشت سر گذاشت و … بعد از آن، همان مجلات، برای بچههای آسمان ویژهنامه منتشر کردند و همان منتقدین در تعریف و تمجید از فیلم داد سخن دادند. که البته نه مدحشان روی حساب بود و نه ذمشان. گفته میشود که فیلم محمد (ص) با حمایت مستقیم مقام معظم رهبری ساخته شده. این قضیه تا چه حدی صحت دارد؟ بله. دقیقاً همین طور است. و به نظر من، این خبری نیست که بیان آن، محتاج تأمل و تردید یا ابا و امتناع باشد. بلکه به عکس، این حرکتی است که باید با صدای بلند اعلام شود. چرا که جدّیترین پیامها را برای سیاستگزاران و مدیران فرهنگی و هنری دارد. یکی از پیامها به مسئولان نظام و سیاستگزاران و مدیران فرهنگی و هنری این است که: افق نگاهشان را و همتشان را اعتلا ببخشند. دلشان را به کارهای کوچک و سبک خوش نکنند. ذائقه و سلیقهشان را رشد بدهند و در عرصه فرهنگ و هنر به کارهای ضعیف و متوسط راضی نشوند. اگر در همه سالهای پشت سر، یکی از مدیران و مسئولین فرهنگی کشور، از چنین دغدغه و ظرفیت و همّتی برخوردار بود و چنین گام بلندی را در عرصه فرهنگ و هنر برمیداشت، ایشان ناگزیر نمیشدند که مستقیماً به این عرصه ورود کنند. در همه جای دنیا، سرمایهگذاریهای سنگین در حمایتهای جدّی برای کارهای عظیم و حرکتهای ملّی و فراملّی صورت میگیرد. اما این سیاستگزاران و مدیران فرهنگی و هنری هستند که چنین مأموریتی را برعهده دارند. در خیلی از کشورها شهرداران، بانی اتفاقات بزرگ از این دست میشوند. اگر کسی بگوید که در کشور ما چنین بودجهای در اختیار مدیران در این سطح نیست، یا بی اطلاع است، یا راست نمیگوید و شانه از زیر بار مسئولیت خالی میکنند. مشکل اصلی ما بودجه نیست. فقدان تفکر و دغدغه و همّت و مدیریت است. دولتها میآیند و میروند و حرف میزنند اما قدم از قدم برنمیدارند، حتی دولتهایی که ادعای صبغه فرهنگی دارند. حقیقتاً آن قدری که دولت قبلی برای تخریب فرهنگ و هنر، برنامهریزی و اهتمام داشت، دولت فعلی برای اصلاح و بازسازی آن ندارد. مشکل ما در بخش فرهنگ و هنر، قطعاً فقدان بودجه نیست. بودجههای رسمی جای خود، فقط با مبالغی که طی چندسال اخیر، حیف و میل شده، دهها پروژه جهانی از این دست میتوانست به ثمر نشیند بی آن که کوچکترین آسیبی متوجه برنامههای عادی و روزمره شود. اگر چنین حرکتی صرفاً از منظر یک سرمشق عملی مورد توجه قرار بگیرد، و توسط مدیران و مسئولین فرهنگی و هنری، درک و عملی شود، برکات آن قابل احصاء نیست. درحالی که پیامهای دیگری با همین درجه از اهمیت، از این حرکت قابل دریافت است. یکی از آن پیامها، کشیدن خط بطلان بر خطکشیهای سیاسی کودکانه است. ولی مخاطب آن، سیاست بازانی هستند که تحت لوای اسلام و انقلاب و با ادعای تبعیت از رهبری، فرهیختگان و هنرمندان را دستهبندی میکنند و مطابق تشخیص و سلیقه خود به آنها نمره قبولی و مردودی میدهند. بدون تعارف و مداهنه میتوان گفت که فیلم عظیم و بیبدیل محمد (ص) محصول اعتماد مقام معظم رهبری، به هنرمند متعهد است. پیام ایشان در این حرکت، برای کسانی که اهل درک و دریافت و صداقت هستند این است که: ذخایر فرهنگی و هنری کشور را نه تنها ردّ و طرد نباید کرد که باید زمینه و بستر را برای ظهور ظرفیتها و قابلیتها و خلاقیتها و توانمندیهایشان، مهیّا و هموار ساخت. یکی از بزرگترین مصائب ما این است که هرکسی از راه رسیده،شابلونی به دست گرفته و متأسفانه به قدر درک و فهم خودش، اهالی فرهنگ و هنر را دستهبندی و کدگذاری میکند و برهرکدام برچسبی از قبیل خودی و ناخودی و بیخودی و… غیره میچسباند و متاسفانهتر این که به اقتضای قدرت نفوذ و جایگاه و منصبش، در عمل هم برایشان تعیین تکلیف میکند. هنرمند متعهدی که اصول و مبانی و باورها و عقایدش، محکم و استوار و خدشه ناپذیر است، چرا باید به خاطر اختلاف نظر سیاسی با من، متهم به بی دینی و نامسلمانی شود. ایرانی اندیشمند و فرهنگی و فرهیختهای که به وطن خودش عشق میورزد، چرا به خاطر اختلاف سلیقه با من باید ناگزیر به ترک وطن شود؟ اصلاً چرا همه باید در همه زمینهها مثل من فکر کنند و تابع نگاه و نظر و سلیقه من باشند و اگر تن به تبعیت ندادند، محکوم و مطرود و منزوی شوند! اگر ما از ذخایر فرهنگی و هنری کشورمان استفاده نکنیم، پیش و بیش از آن که آنها متضّرر شوند، ما دچار خسران و زیان میشویم. هنرمندی مثل مجید مجیدی، منحصر به فرد است. جایگزین و مشابه ندارد، قابل تکثیر نیست. وقتی بستر برای ظهور و بروز خلاقیت و توانمندیاش، فراهم شود، فیلم با شکوه و بیبدیل محمد (ص) خلق میشود. اگر مجیدی باشد و ابزار کارش مهیا شود، فیلم بچههای آسمان هم هست، آواز گنجشکها هم هست، پدر هم هست، بید مجنون هم هست ولی اگر مجیدی نباشد، و همه ابزار و امکانات باشد، هیچ اتفاق مهمی نمیافتد. هزارعامل دست به دست هم دادهاند تا یک مجیدی پدید آمده، تاریخ سینمای ایران و جهان، یک مجیدی دارد، تاریخ موسیقی ایران و جهان، یک شجریان دارد، تاریخ ادبیات ایران، یک ابتهاج دارد، تاریخ هنرهای تجسمی ایران، یک فرشچیان دارد. این مهم نیست که اگر هر کدام از اینها را با محملی و بهانهای کنار بگذاریم به راحتی- یا سختی – بتوانیم مشابهشان را تولید و جایگزین کنیم. اگر از بانی فیلم محمد(ص) فقط همین یک پیام، دریافت و درک و عمل شود، بزرگترین تحولات در عرصه فرهنگ و هنر اتفاق میافتد. این حرکت مقام معظم رهبری، یک پیام جدی هم برای هنرمندان و پدیدآورندگان آثار سینمایی و تلویزیونی دارد. کسانی که در پی تولید و پخش آثارشان مورد تشویق و تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفتهاند. و آن پیام این است که تشویق وتقدیر ایشان از برخی فیلمها و سریالهای تاریخی و مذهبی، نه به معنای تأیید تمام و کمال آن آثار است و نه شاخصی برای سطح سلیقه و توقع ایشان. اگر بخواهیم به شاخصی برای سطح سلیقه و توقع ایشان برسیم، باید فیلم محمد(ص) را ببینیم که از بای بسم الله تا تای تمّت آن تحت نظارت و حمایتشان شکل گرفته. البته بعید است که برخی از این دوستان، توان یا تمایل دریافت این پیام را داشته باشند. و نکته دیگر اینکه: از نقش و یک عامل بسیار مهم و اساسی و تعیینکننده در این پروژه عظیم، نباید غافل بود و آن مدیریت و اجرای پروژه است. بهترین کارگردانها، با برترین توانمندیها، اگر مجری طرح یا مدیر اجرایی توانمندی را در اختیار نداشته باشد بسیاری از ایدهها و خلاقیتهایش به فعلیت نمیرسد و ظهور و بروز پیدا نمیکند. و اگر بخواهیم در شاکله سینمای ایران، سه مدیر اجرایی را نام ببریم که هم به لحاظ شناخت و تخصص و تجربه و هم به لحاظ قدرت اجرایی و توان مدیریتی و هم به لحاظ سلامت و مقبولیت، جایی برای تأمل و تردید نداشته باشند، بدون شک دو تای آنها، آقایان حیدریان و رضاداد خواهند بود. این دو عزیز که به یقین از سرمایهها و ذخایر سینمای ایران هستند، بهترین انتخاب برای مدیریت و اجرای این پروژه بودهاند. اساس این حرف، مبتنی بر گمان و تصوّر یا تعارف و مداهنه و اغراق نیست. چون از اولین روزهای تولّد این پروژه عظیم، شاهد و ناظر تکوین و شکلگیری و رشد آن بودهام، به جرأت میتوانم بگویم که توان مدیریتی لازم برای اجرای این پروژه، معادل پنجاه فیلم سینمایی متعارف بوده است یا ده سریال عظیم تاریخی. با این حساب، حتی کسانی که بار مدیریتی اجرای فیلمها و سریالهای سنگین را با موفقیت به منزل رساندهاند، معلوم نبود که از عهده چنین پروژه فوقالعادهای بربیایند. و اما نکته آخر؛ پاسخ به یک شبهه یا سئوال محتمل: آیا رفاقت با مجید مجیدی، انگیزه نگارش این یادداشت نشده است؟ بله. من با آقای مجیدی رفاقت دارم. رفاقتی که عمری به درازای سی و چند سال دارد، رفاقتی که بخش آشکار آن خیلی کمتر است از لایههای قلبی و عمیق و باطنی آن. من نه تنها این رفاقت را انکار نمیکنم که به آن میبالم و افتخار میکنم. اما انگیزه نگارش این یادداشت، رفاقت با مجید نیست، ارادت به پیامبر است. و خضوع بی اراده و تعظیم بیاختیار در مقایل یک اثر هنری فاخر. یعنی دلیل ستایش و تمجید من نسبت به فیلم این نیست که فیلم، ساخته مجید مجیدی است. به عبارت دقیقتر، اگر هرکس دیگری غیر از مجید هم این فیلم را میساخت، نگاه و ارزیابی و قضاوت من نسبت به فیلم، همین بود یا هیچ فرقی نمیکرد. امّا و البته این که توفیق و افتخار نصیب مجید ما شده، خوشحالیام را صدچندان میکند. اجازه بدهید که در این مورد، باب یک شبهه دیگر را هم ببندم، با این توضیح که: رفاقت با مجید، موجب نمیشود که من نقاط ضعف فیلم را نبینم یا نقاط قوّت را پر رنگتر ببینم. اتفاقاً از یک منظر، عکس این معنا صادق است. شناخت نزدیک از مجیدی، خواه و ناخواه، توقعم را بالاتر میبرد و سختگیریام را بیشتر میکند. اشکال و اشتباهی که به راحتی ممکن است از دیگران پذیرفته شود یا مورد اغماض قرار بگیرد، اگر مجیدی مرتکب شود، قابل پذیرش نیست. به دلیل توقعی که مجیدی طی سالیان دراز، نه فقط در ذهن من که در عموم مخاطبان و علاقمندان خود ایجاد کرده است. چنین توقع یا اعتباری، سرمایه مجید است در عالم هنر. و طبیعی است که دوستان مجید، نسبت او از حساسیت بیشتری برخودار باشند.» انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]
صفحات پیشنهادی
واکنش سیدمهدی شجاعی به پیامبر(ص) مجیدی/ لطفا بساز- بفروشی ارزیابی نکنید!
واکنش سیدمهدی شجاعی به پیامبر ص مجیدی لطفا بساز- بفروشی ارزیابی نکنید فرهنگ > کتاب - سید مهدی شجاعی می گوید ممکن است در مورد برخی از عناصر فیلم از فیلمنامه تا نور و حرکت و صدا نقد و نظرهایی داشته باشم ولی بی انصافی است اگر با عمده کردن آنها ارزش ها و امتیازات عیادداشت سیدمهدی شجاعی بر فیلم «محمد رسولالله»
یادداشت سیدمهدی شجاعی بر فیلم محمد رسولالله شناسهٔ خبر 2514681 دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳ ۱۱ هنر > سینمای ایران سید مهدی شجاعی با نگارش یادداشتی بر فیلم محمد ص ساخته مجید مجیدی آن را اثری قابل اعتنا دانست که آغازگر جریانی در سینمای دینی خواهد بود به گزارش خبرگزاری مهر سیابراز علاقه رسانهییهای اندونزی به فیلمهای مجید مجیدی
یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱ ۳۹ هیات رسانهیی کشور اندونزی در نشستی مشترک با نمایندگان ایران ضمن تاکید بر وجود آزادی بیان در کشورشان نسبت به فیلمهای مجید مجیدی - کارگردان ایرانی - و به ویژه فیلم بچههای آسمان این کارگردان ابراز علاقهمندی کردند به گزارش خبرنگار بخش رسانه ایسنااظهارات احمدرضا درویش دربارهی سینمای ملی
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۵۶ احمدرضا درویش گفت ما نمیتوانیم سینمای ملی و باهویت داشته باشیم اما نسبت به مضامین بلند و هویتمان بیتفاوت باشیم به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا این کارگردان که در بخش نمایش ویژه جشنوارهی رویش برای فیلم رستاخیز تقدیر میشد مطرح کرد این جشنوارهاظهارات سخنگوی ارشاد دربارهی ممنوعها
سهشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۴ سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لازمالاجرا بودن تصمیم قوه قضاییه مبنی بر ممنوعالتصویری سیدمحمد خاتمی درباره چگونگی رفع ممنوعیت فعالیت جعفر پناهی و نیز مجوز ندادن به کتابی که در خارج از ایران منتشر شده است توضیح داد به گزارش خبرنگارنظر رخشان بنیاعتماد دربارهی یک فیلم
سهشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸ ۱۹ رخشان بنیاعتماد دربارهی فیلم همه چیز برای فروش که این روزها اکران شده نوشت به گزارش ایسنا این کارگردان سینما معتقد است امیر حسین ثقفی در مسیر فیلمسازیاش به پختگی رسیده است او درباره دومین ساخته این فیلمساز جوان میگوید امیرثقفی از اولین فیلمفیلم اسکاری مجیدی چگونه ساخته شد؟
تراز مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم سینمایی بچههاي آسمان ساختهي مجيد مجيدي سه شنبه ـ 19 اسفند ماه ـ ساعت 23 در برنامه یک فیلم یک تجربه نمایش داده میشود به گزارش تراز «یک فیلم یک تجربه» ساختهي ناهید دل آگاه سلسله برنامهای است که در آن به بررسی یکاظهارات صریح ترکان درباره پولهای کثیف
یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱ ۳۲ عدهای میخواهند در سال 94 با پولهای کثیف و بادآورده وارد بازی سیاسی شوند هزار بار پوستین خود را عوض کنند نمیتوانند دستهای آلوده به فسادشان را بپوشانند نمیگذاریم عدهای با پولهای کثیف در سال 94 به پیروزی برسند هر جا نیاز به افشا باشد این کارفیلم/ فتوای حرام بودن پراید سواری/ تعجب سید حسن خمینی از اظهارات روحانی/ وقتی نتانیاهو از سرویس راهپیمایی جا م
سکته 37 فیلم فتوای حرام بودن پراید سواری تعجب سید حسن خمینی از اظهارات روحانی وقتی نتانیاهو از سرویس راهپیمایی جا ماند سکته 37 با مطالب متعددی از ریزگرها و حضور پرشکوه مردم در 22 بهمن تا فتوای ضد پراید منتشر شده است فرهنگ نیوز سکته 37 به موضوعاتی از جمله حواشی حضور پرشکوه مرفیلم دینی فیلمی است كه انسانیت را ترویج دهد
بازیگر فیلم محمد رسول الله فیلم دینی فیلمی است كه انسانیت را ترویج دهد علیرضا شجاع نوری معتقد است كه اگر فیلم ساز فیلمی بسازد كه انسانیت را ترویج دهد و اخلاقیات را زیر پا نگذارد و تاثیر خوبی روی بیننده بگذارد حتما شاهد یك فیلم دینی هستیم به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگدیدگاه کانون کارگردانان دربارهی انتخابات اخیر
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۴۴ همایون اسعدیان با اشاره به انتخابات اخیر خانه سینما تاکید کرد که شان کانون کارگردانان این نیست که موضعی بگیرد سخنگوی کانون کارگردان سینمای ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به عدم انتخاب نماینده کانون کارگردان در هیات مدیرهرونمایی از پوستر فیلمی با بازی ترانه علیدوستی/ عکس
رونمایی از پوستر فیلمی با بازی ترانه علیدوستی عکس تاریخ انتشار چهارشنبه 13 اسفند 1393 ساعت 10 58 | شماره خبر 1854691848956509801 تعداد بازدید 1 پ پ پوستر فیلم استراحت مطلق عبدالرضا کاهانی رونمایی شد پوستر این فیلم که قرار است در اکران نوروزی 94 در گروه «قدس»موافقت با ساخت 7 فيلم در شبکه نمايش خانگي
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱ ۸ق ظ موافقت با ساخت 7 فيلم در شبکه نمايش خانگي شوراي پروانه نمايش خانگي با ساخت 7 فيلمنامه موافقت کرد به گزارش خبرگزاري موج در جلسه شوراي پروانه نمايش خانگي که با حضور اکثر اعضا برگزار شد با ساخت فيلمهاي مردها دو بار عاشق ميشوند به تهيهکنندگي ايرج طايفپروانه ساخت و نمایش برای 11 فیلم در شبکه نمایش خانگی
پروانه ساخت و نمایش برای 11 فیلم در شبکه نمایش خانگیشورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه و ساخت 11 عنوان فیلم در این شبکه موافقت کرد به گزارش خبرگزاری فارس بر اساس جلسه 10 اسفند شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد با ساخت فیلمهای «مردها دو بار عخشونت شدید پلیس علیه دو کودک جنجال ساز شد +دانلود فیلم
اتفاقی که در سوئد رخ داد خشونت شدید پلیس علیه دو کودک جنجال ساز شد دانلود فیلم دو مامور امنیت مترو در سوئد کودکی نه ساله را با خشونت شدید بازداشت کردند به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز در پی انتشار یک ویدئو که نشان می دهد پلیس سوئد با یک کودک نه ساله هنگام بازداشت بدرفتاری میموافقت با ساخت 7 فیلم در شبکه نمایش خانگی
موافقت با ساخت 7 فیلم در شبکه نمایش خانگی خبرگزاری پانا شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت 7 فیلم نامه موافقت کرد ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند ساعت 11 33 به گزارش سرویس فرهنگی پانا بر اساس جلسه10 اسفند شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد با ساخت فیلم های "مردبیش از ۲۰۰ اثر خارجی به دبیرخانه فیلم فجر رسید/ ادامه بازبینیها
مرتضی رزاقکریمی در گفتگو با مهر بیش از ۲۰۰ اثر خارجی به دبیرخانه فیلم فجر رسید ادامه بازبینیها شناسهٔ خبر 2510417 چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۱ هنر > سینمای ایران عضو هیات انتخاب بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر از رسیدن ۲۰۰ اثر خارجی به دبیرخانه جشنواره فیلم فج-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها