تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799313566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشونت شدید پلیس علیه دو کودک جنجال ساز شد +دانلود فیلم


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


اتفاقی که در سوئد رخ داد؛
خشونت شدید پلیس علیه دو کودک جنجال ساز شد +دانلود فیلم
دو مامور امنیت مترو در سوئد، کودکی نه ساله را با خشونت شدید بازداشت کردند.




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، در پی انتشار یک ویدئو که نشان می دهد پلیس سوئد با یک کودک نه ساله هنگام بازداشت بدرفتاری می کند موجی از جنجال به راه انداخت.   در ابتدا این ویدئو توسط مقامات سوئدی نادیده انگاشته شد اما با بالا گرفتن اعتراضات پلیس این کشور مجبور شد دو مامور خود را تحت تعقیب قرار داد.
به گفته فعالان حقوق بشر، وقوع چنین خشونت هایی توسط ماموران امنیتی که برای شرکت های خصوصی کار می کنند، اتفاقی کمیاب در سوئد نیست.
در سه ویدئوی متفاوت که از این حادثه منتشر شده، یک مامور امنیتی در حالی که روی کودک نه ساله نشسته است و سر و گردن او را به زمین فشار می دهد، دیده می شود.
در لحظاتی نیز دست مامور امنیتی روی دهان کودک قرار گرفته است. کودک تنها می تواند به زبان عربی حرف بزند و در این لحظات شروع به خواندن "اشهد"می کند.
این ماموران امنیتی این دو کودک ٩ ساله و کودک ١٢ ساله همراه او را به علت نداشتن بلیط در مترو بازداشت کرده اند.
یک شاهد عینی حادثه در این رابطه به رسانه های سوئدی گفته است پیش از آنکه او آغاز به فیلم گرفتن از حادثه کند، ماموران امنیتی آنچنان سر یکی از آن دو کودک را چنان به زمین کوبیدند که صدای آن در تمام ایستگاه مترو پخش شد.
      دانلود فیلم    
ماموران امنیتی باید برای برخورد مناسب آموزش ببینند یکی از فعالان حقوق بشر که خود بارها قربانی چنین رفتارهایی شده، می گوید: در سوئد پلیس یک دوره آموزشی ویژه برای ماموران امنیتی که در ساختمان ها و تاسیسات عمومی مشغول به کار هستند برگزار می کند.
این ماموران امنیتی تنها پس از ٨٠ ساعت آموزش مدرک لازم را برای این کار به دست می آورند. مقامات شرکت های امنیتی خصوصی مدعی هستند این هشتاد ساعت در واقع باید به سیصد ساعت آموزش های اولیه ای که به ماموران امنیتی داده می شود، افزوده گردد. اما پس از دو هفته آموزش، آنها همان اختیاراتی را دارا می شوند که یک پلیس حرفه ای دارد. این مسئله مشکلات فراوانی را به خصوص در زمینه نقض حقوق بشر به وجود می آورد. به طور مثال از ویدئویی که به تازگی منتشر شده است چنین می توان برداشت کرد که به احتمال زیاد این دو مامور هیچگاه آموزش ندیده اند و نمی دانند چگونه باید با یک کودک رفتار کنند.
آماری از خشونت پلیس در سوئد وجود دارد اما هیچ آماری از خشونت های اعمال شده از سوی ماموران امنیتی در دست نیست چون اینان افراد غیر نظامی به شمار می روند.
به نوشته رادیو فرانسه، بر اساس قانون سوئد ماموران امنیتی نیز مانند پلیس این کشور باید تمامی فعالیت های خود را در حین خدمت گزارش کنند. اما در پلیس یک سامانه بازبینی گزارش ها وجود دارد اما در شرکت های خصوصی در بیشتر موارد هیچ کس هیچگاه نگاهی به این گزارش ها نمی کند و اقدامات غیرقانونی آنها بدون تنبیه باقی می ماند.
نکته مهم دیگر اینکه پلیس ها بیشتر در مناطق عمومی با تعداد زیادی از مردم کار می کنند که هر کدام می توانند یک شاهد باشند، اما ماموران امنیتی بیشتر در مناطقی مانند رستوران ها و کلاب ها حضور دارند که می توان گفت چندان "شاهد"وجود ندارد. اعمال غیرقانونی این ماموران امنیتی می تواند در آشپزخانه یک رستوران، پارکینگ یک مرکز خرید صورت بگیرد که هیچ شاهدی وجود ندارد. این کودکان خوش شانس بوده اند که شاهدی برای خشونتی که بر آنها رفته است وجود دارد.   یک فعال حقوق بشری دیگر معتقد است: بحث درباره رفتار این ماموران در سوئد ادامه دارد اما من خیلی به تغییر امیدوار نیستم. من فکر می کنم این خشونت اخیر نیز مانند بسیاری دیگر از پرونده ها کنار گذاشته شود.
گفتنی است این ویدئو که خشونت پلیس علیه کودکان در یکی از کشورهای مترقی غربی را نشان می دهد چندان با از سوی رسانه های غربی قرار نگرفت و آنها ترجیح دادند با سکوت از کنار این حرکت ضدبشری گذر کنند. امری که اگر در ایران روی می داد بطور قطع به جنجالی سیاسی علیه کشورمان بدل می شد و احتمالا دامنه آن به سازمان ملل نیز کشیده می شد!     115  


لینک

لینک


۰۷/۱۲/۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن