تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820849002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفتادمین تور عکاسی چیلیک طلوع کویر مرنجا» را به تصویر کشید


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
هفتادمین تور عکاسی چیلیک طلوع کویر مرنجا» را به تصویر کشید
هفتادمین تور عکاسی چیلیک، سفر به کویر «مرنجاب» شهرستان کاشان بود که عکاسان طلوع این کویر را به تصویر کشیدند.

خبرگزاری فارس: هفتادمین تور عکاسی چیلیک طلوع کویر مرنجا» را به تصویر کشید



به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «پایگاه عکس چیلیک» پس از گذر از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک، و برگزاری نشست آموزشی کارگاه عکاسی از «طلوع در کویر» در دفتر این رسانه، شامگاه چهارشنبه 13 اسفندماه عازم منطقه کویر مرنجاب واقع در استان اصفهان شدند.
در این کارگاه عکاسی که در قالب هفتادمین تور عکاسی این رسانه برگزار شد، نزدیک به سی نفر از علاقه مندان و عکاسان طبیعت حضور یافتند تا همزمان با فرو شدن هلال ماه کامل در زمین، شاهد بر آمدن خورشید در کویر باشند.
عکاسان همسفر با هفتادمین تور عکاسی «پایگاه عکس چیلیک» و علاقمندان عکاسی از طبیعت کویر، مطابق با هماهنگی‌های انجام گرفته، همزمان با حضور کارشناس عکاسی گروه، ساعت 20 شامگاه چهارشنبه 13 اسفند ماه جاری از تهران عزیمت کردند و با حضور شامگاهی در آستان حضرت هلال ابن علی(ع) از گنبد و بارگاه و صحن و استان و رواق این بقعه به عکاسی پرداختند. همچنین با ادامه مسیر سفر، طلوع خورشید صبحگاه پنجشنبه 14 اسفندماه را بر فراز تپه‌های رمل تجربه کردند و تا پیش از ظهر روز پنجشنبه، برنامه عکاسی خود را در محوطه تپه‌های شنی و منحنی‌های کویر مرنجاب ادامه دادند.


عکس از «امید صرامی» اسامی عکاسان و همسفران این تور به این ترتیب معرفی می‌شود: ابراهیم باقرلو، بانو ایران‌نژاد، نگاه جلالی، اکرم جمعی، رقیه خجسته پور، محمدرضا خرازی، مرضیه درودی، محمدرضا زارع، سبحان سروری، مهدی سروری، سپیده سیرانی، مرتضی شجاعی، مهدی صرامی، منوچهر(امید) صرامی، بانو صرامی، علی ضامن داریا، عصاری، پرویز فلاحتکار، حمیده فنایی، الناز قنبری، سمیه قنبری، علی قهرمان بیک، آزاده گلابگیران، سمیرا محمدی، محمدرضا(خسرو) مرادی، فاطمه ملکی، سیدحسن موسوی، سیدصادق موسوی، فاطمه ندیمی، مجید وفایی، رضا اناری، نادر وهاب آقایی.
همسفران در مسیر بازگشت، به دعوت ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نمایشگاه عکس‌های راه یافته به جشنواره هنری فانوس حضور یافتند و دقایقی را میهمان خیرمقدم و توضیحات «میثم نمکی آرانی» ریاست این مرکز بودند.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی «پایگاه عکس چیلیک» شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی‌های طبیعت، فرم، روایی، مستند اجتماعی، معماری و مفهومی افزایش دهد. ضمن اینکه ارائه گزارش تصویری تور عکاسی و برگزاری نشستی با مضمون نقد و بررسی سفر، نمایش و گفتگو پیرامون آثار برتر و عکس‌های ثبت شده از دیگر برنامه‌های بعد از تور خواهد بود. لازم به یادآوری است که حضور تمامی همسفران همراه و اعضای فعال در گالری این رسانه با اطلاع قبلی در نشست رایگان آموزشی و امکان مشارکت در نقد و بررسی کیفی نگاه همسفران و انتخاب نگاه های برتر ممکن و مهیا است.
بر اساس این گزارش، کویر «مرنجاب» در استان اصفهان واقع شده و همجوار با شهر کاشان است که از سوی شمال به دریاچه نمک شهرستان آران و بیدگل، از سمت غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بندریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان منتهی می‌شود. این کویر یکی از زیباترین جاذبه‌های اکوتوریستی ایران محسوب می‌شود که تپه‌های شنی بلند و پوشش گیاهان شور تاق و گز و بوته های قیچ آن، جلوه ی زیبایی به این منطقه بخشیده است.
دریاچه نمک آران از دیگر نقاط دیدنی این منطقه به شمار می‌آید. بنای کاروانسرای مرنجاب که به دستور شاه عباس صفوی در کنار قنات مرنجاب بنا نهاده شده از جمله آثار تاریخی موجود در منطقه است که ایستگاه استراحت و نقطه آغازین سفرهای کویری است. انتهای پیام/و

93/12/16 - 13:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن