محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832916751
نگاهی به نمایش فیلمهای تجاری بالیوود از تلویزیون دهه 60
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اشکانگیز مثل فیلم هندی
نگاهی به نمایش فیلمهای تجاری بالیوود از تلویزیون دهه 60
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 10:27 | شماره خبر : 1841845082072354673 تعداد بازدید: 0
پ پ
مسیری که فیلمهای بالیوودی برای حضور و نمایش در تلویزیون اوایل انقلاب گذراندند، در نوع خود میتواند موضوع پژوهشی تاریخی و جامعهشناسانه و البته جالب باشد. اینکه فیلمهای بالیوودی را از سینمای برتر هند جدا میکنیم، دلیلش این است که پس از دو سه سال تردید و ابهام (در آن سالها)، سرانجام نمایش چنین فیلمهایی که بسیار هم با ضوابط و شرایط جدید همخوانی داشتند شروع شد.
با فیلمهایی مانند سهگانه «آپو» ساخته ساتیا جیترای و آثاری هم از شیام بنگال. این فیلمها که تعدادشان در مجموع شاید از ده تا هم فزونی نگرفت به ضرورت برهوت بیفیلمی آن روزگار اقبال یافتند. خب، بینندگان جدی سینما طبیعی بود که آثار چند فیلمساز برتر سینمای هنری هند را که بیشتر به تولید فیلمهای معمولی و تجاری دلخوش است، دوست داشته باشند و بینندگان همیشگی این سینما نیز به هر حال دلخوش بودند که دارند فیلمی هندی میبینند! هرچند از اساس آثار هنری سینمای این کشور خالی از مولفههای مألوف بینندگان دیرینه فیلمهای هندی بودند، اما به هر حال گفتهاند وصفالعیش نصفالعیش! سینمای فارسی از ابتدای شکلگیری همواره گوشه چشمی به سینمای هند داشت. از کارگردانی بااستعداد، خوشذوق و باسلیقه مانند زندهیاد عبدالحسین سپنتا گرفته که در کسوت یکی از دو سه آغازگر سینمای حرفهای در ایران با گوشه چشمی به امکانات و پیشتاز بودن هندیها در هنر هفتم فیلمهای اولیهاش را اصلاً در آن کشور ساخت و سپس در ایران نمایش داد تا خیل فیلمفارسیسازان که با پشتوانه «جذابیت»های معمولی این سینما برای بعضی تماشاگران سادهدل ایرانی در بازسازی و حتی تقلید از آن مولفهها در قالب فیلمهای فارسی میکوشیدند. کارخانه رویاسازی نفوذ و گسترش علاقه به سینمای رویاپرداز هند که خودش (به قول عباس بهارلو) زمینهساز شکلگیری و رونق سینمای رویاپرداز فارسی شد، از علاقهای چندسویه در ایران شکل گرفت. یکی اینکه به هر حال هندوستان با پیشینههای مشترک تاریخی و همچنین نزدیکی جغرافیایی چندان هم از فرهنگ و آداب رسوم ما دور نبوده و نیست. دیگر اینکه آنجا نیز به دلایلی مثل مستعمره بودن در دورههایی از تاریخ معاصر ـ همچون ما که از دوران قاجار به مدت چند دهه تحت نفوذ و سیطره قدرتهای بیگانه بودیم ـ لطمههایی اساسی دیده و طبیعی است که برخی باورهای خرافاتی و نگاههای سادهپسند و سهلانگار در میان تودههای هر دو کشور شکل بگیرد. اینگونه بود که سوداگران سینمایی کوشیدند از آب گلآلود ماهی بگیرند و در عین بیهنری محصولی را بهعنوان فیلم روانه «بازار» پرسود هنر هفتم کنند. فیلمفارسیسازان نیز دقیقاً پا در جای پای همتاهای هندیشان گذاشتند و عجیب اینکه توفیق هم پیدا کردند. پس از انقلاب، بجز مواردی مانند شعله که اکران شد و فروشی خیرهکننده پیدا کرد و البته موردی دیگر که از تلویزیون پخش شد، دیگر تا مدتها (و به نوعی تا امروز) بساط نمایش فیلمهای هندی از تلویزیون و سینما به شکل قدیم برچیده شد. تا آنکه پس از نمایش دو سه فیلم در سال 1363 در عصرهای جمعه، مدیران پخش به ترکیبی تازه از مدل نمایش فیلمهای بالیوودی دست پیدا کردند. به این ترتیب که ابتدا از طریق نمایش آثار هنری پیشگفته هندی با اعتماد به نفس لازم در ورود به حریمی که هنوز نوعی تابو محسوب میشد دست پیدا کردند، سپس فیلمهایی مثل «آخر خط» را که به گمانم سیاهوسفید و قدیمی بودند و حساسیت برنمیانگیختند، عرضه کردند. در ادامه نیز فیلم جدیدتر و امروزیتری مثل «بگذار گریه کنم» را نمایش دادند. در مرحله نهایی هم تیر خلاص با نمایش فیلم توفانی قانون شلیک شد. قانون همه عوامل مشتریپسند را در خود داشت. داستانی پلیسی که برخی صحنههایش از روی فیلم آمریکایی بولت (محصول 1968) با بازی استیو مککوئین فقید کپی شده بود (البته رد پای آثار دیگری هم در قانون دیده میشد؛ درست مثل همه فیلمهای تجاری هندی!) همراه قصهای سوزناک. شعارهای باب پسند روز مثل پلیس وظیفهشناس و نصیحتهایی که پدر و مادر و دیگران به پسر بزهکار میکنند نیز فراوان در فیلم وجود داشت. به این ترتیب قانون در عصر آخرین جمعه اردیبهشت 1363 از تلویزیون پخش شد و فیلمهای هندی یک بار دیگر تماشاگران پرشماری را پای تلویزیون نشاندند. فیلم قانون (که در اصل به زبان هندی در معنای قدرت است) محصول ۱۹۸۲ بود. کارگردانش کسی نبود بجز رامش سیپی همان سازنده فیلم معروف و معرّف حضور ایرانیها یعنی شعله. فیلمنامه قانون توسط سلیم جاوید نوشته شده بود. سیپی همان کسی بود که هر بار فیلم میساخت انگار مرغ تخمطلایی را از آستینش بیرون میآورد و نه تنها هندوستان که کشورهای همسایه و دور و نزدیک را هم تحت تأثیر قرار میداد. قانون از نظر بازیگران پولساز و مشهور بالیوود نیز دست پری داشت. کهنهکاری مانند دیلیپ کومار نقش اشوینی کمار پلیس قانونمدار و فداکار را ایفا کرد. آمیتاب باچان نیز نقش ویجی پسر ناخلف و قانونگریز این پلیس را بازی کرد (میگویند قانون اولین و آخرین فیلم مشترک دیلیپ کمار و آمیتاب باچان است). خانم پاکی گلزار هم نقش شیتل، همسر این پلیس و مادر ویجی را ایفا کرد. فیلم از وجود بدمن مشهور بالیوود یعنی امریش پوری در نقش جی.کی که در میان ایرانیان نیز در این جایگاه (بازیگر نقش منفی) کاملا شناخته شده است، سود میبرد. آدمی که رئیس یک باند خلافکار بود و در قامت رئیس ویجی سعی میکرد تمام حسابهایش را با پدر او که همیشه جلوی منافع مشروعش را میگرفت، تسویه کند. جی.کی در ادامه کینهجوییهایش دست خود را به خون مادر ویجی میآلاید و همین باعث میشود تا ویجی مقابل رئیس باند بایستد و از او انتقامگیری کند. آنیل کاپور بازیگر مشهور سالهای بعد بالیوود که حتی در فیلم اسکاری «میلیونرهای زاغهنشین» نیز بازی کرد (این فیلم هم از تلویزیون پخش شد) در آن سالها جوان بود و نقش نوه اشوینی کمار را بازی میکرد. داستان فیلم نیز اینچنین شروع میشد که وقتی این نوه میخواهد به استخدام پلیس دربیاید، پدربزرگ پیر و بازنشستهاش او را از داستان زندگی کاری و خانوادگی خود مطلع میکند و به این ترتیب ضمن بازگویی از خودگذشتگیها و فداکاریهایش و در نهایت گذشتن از جان فرزند در قبال وظیفه، از او میخواهد که فقط در صورتی پا برای خدمت در دایره پلیس بگذارد که بتواند همچون پدربزرگ از همه چیز خود گذشت کند. انگار او نیز با تأثیرپذیری از پدربزرگ همین راه را انتخاب میکند. جایگزین فیلمهای ژاپنی ذکر یک نکته نیز خالی از لطف نیست. اساساً یکی از دلایل اقبال مردم به فیلمهای هندی در دورهای که قرار بود جایگزین موج نمایش فیلمهای ژاپنی از تلویزیون شود، یکی حذف صحنههای بیمنطق رقص و آواز از آنها بود و دیگری هم دوبلاژ خوب قانون که در ردیف دوبلههای شاهکار آن سالها قرار داشت؛ گویا مدیریت دوبلاژ فیلم بر عهده خسرو خسروشاهی بود که خودش با قدرت تمام نقش ویجی را گفت. این دو در آن سالها و بسیاری از سالهای بعد دو جزء جداییناپذیر از همدیگر نام گرفتند؛ البته بعدها استاد منوچهر اسماعیلی هم نقشهای باچان را در ایران گفت اما تأثیر گویندگی خسروشاهی باعث تجدید شهرت او در ایران که خیلیها از زمان شعله و پیش از آن این بازیگر هندی را میشناختند، شد. از سویی باچان، برای کسانی که از ابتدا با قانون او را شناخته بودند تا سالها با نام کاراکترش در این فیلم یعنی «ویجی» شناخته میشد. درست مانند سیلوستر استالونه که هنوز هم در کلام برخی با اسم «راکی» [شخصیت فیلم مشهورش به همین نام] از او یاد میشود، چونان خیلی از بازیگران و نقشهای دیگر مانند ژان کلود وندم و «فرانکی»اش... در قانون بهجای دیلیپ کمار منوچهر اسماعیلی صحبت کرد که البته این فیلم آخرین کار مشترک این دو در ایران نبود. پس از موفقیت قانون، پخشکنندگان فیلمهای خارجی در ایران اثر بالیوودی دیگر آن سالها یعنی «مشعل» را وارد و دوبله کردند که باز هم اسماعیلی به جای کمار که این بار آنیل کاپور و وحیده رحمان را هم در کنار خود داشت صحبت کرد. مشعل هم در سینماها کولاک کرد و گیشه خوبی داشت. دیگر گوینده قانون رفعت هاشمپور بود که جای مادر ویجی صحبت کرد. زندهیاد حسین معمارزاده بجای امریش پوری، بهرام زند بهجای ویکاس آنانند در نقش سرکار ساداکار، پرویز ربیعی بهجای چاندرا شیخار در نقش رئیس پلیس و شهلا ناظریان بهجای بازیگر نقش عروس از دیگر دوبلورهای تأثیرگذار قانون بودند. یک دیالوگ قانون هم زمانی که خسروشاهی از پی دوری چندسالهاش از گویندگی بهجای آلن دلون دوباره مشهور شد بر سر زبانها افتاد. در این دوره خیلی از جوانها به تقلید از صدای خسروشاهی پرداختند؛ با دیالوگهایی مثل این، که ویجی در توجیه به قتل رساندن جی.کی به پدرش میگوید: «آخه اون کثافت، مادر منو کشته بود پدر!» و این دیالوگ تا سالها در دهان مقلدان و البته آدهای بامزه در شهر میچرخید. قانون تأثیرهای اجتماعی فراوانی گذاشت، از نقدهای مطبوعاتی که مثل مجله فیلم معتقد بودند فیلم هندی از در نشد حتماً از پنجره وارد میشود و کتابِ مثلاً داستانی که همان یکی دو هفته بر اساس ماجرای فیلم به همراه عکسهایی از آن به بازار آمد و کولاک به راه انداخت! قشنگ از کیفیت عکسها معلوم بود که از روی صفحه تلویزیون تهیه شدهاند! نوار صدای دیالوگها و موسیقی و صحنههای فیلم نیز یک جورهایی به بازار آمد. چندی پیش در فضای مجازی حرفهای کسی را خواندم که میگفت با شنیدن این نوار (این یکی خودش آنرا با ضبط صوتهای آن روزگار ضبط کرده بود) صحنههای فیلم را تصور میکردم. حالا البته امکان راحت دانلود همه فیلمها از جمله قانون در اینترنت وجود دارد و نیازی به این کارها نیست. قانون بر سینمای ایران نیز تأثیر گذاشت مثلاً بعدها فیلمی ایرانی نیز با نیمنگاهی به قانون ساخته شد و پس از اکران سینمایی بارها از تلویزیون به نمایش درآمد. این فیلم که هنوز هم گاه و بیگاه از شبکههای مختلف داخلی و خارجی پخش میشود «شانس زندگی» نام داشت، کارگردانش زندهیاد شهریار پارسیپور بود و نقش پدر و پسر (دزد و پلیس) را زندهیاد مهدی فتحی و چنگیز وثوقی به عهده داشتند. شانس زندگی دقیقاً مانند قانون به پایان رسید. یعنی «پدر – پلیس»ی که میتوانست گلوله را مثلاً در جای کمخطر و کمتهدیدتری مثل پای پسر در حال فرارش خالی کند، ناغافل آن را به جایی زد که او حتماً جان بدهد و فیلم اشکانگیزتر تمام شود! علی شیرازی / قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 10:27 | شماره خبر : 1841845082072354673 تعداد بازدید: 0
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]
صفحات پیشنهادی
معاون علمی و پژوهشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی: همه دانشآموزان از نمایش فیلمهای جشنواره رشد بهرهمند میشوند
معاون علمی و پژوهشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی همه دانشآموزان از نمایش فیلمهای جشنواره رشد بهرهمند میشوندمعاون علمی و پژوهشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت همه دانشآموزان خراسان جنوبی از نمایش فیلمهای منتخب چهل و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم رشد بهرهمند میشوند به گزارئیس اتاق بازرگانی مازندران: زمینه برپایی نمایشگاه قابلیتهای تجاری روسیه در مازندران فراهم میشود
رئیس اتاق بازرگانی مازندران زمینه برپایی نمایشگاه قابلیتهای تجاری روسیه در مازندران فراهم میشودرئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی مازندران گفت زمینه برپایی نمایشگاه قابلیتهای تجاری روسیه در مازندران فراهم میشود به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اتامدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری زنجان خبر داد حضور 20 شرکت با فناوری تجاریسازی شده زنجان در نمایشگاه علم
مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری زنجان خبر دادحضور 20 شرکت با فناوری تجاریسازی شده زنجان در نمایشگاه علم تا عملمدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری زنجان گفت 20 شرکت با فناوری تجاریسازی شده زنجانی در نمایشگاه و جشنواره علم تا عمل حضور دارند فاطمه کرباسی امروز در گفتدلیل موجسواری اخیر اردن چیست؟!/ نگاهی به نمایش هالیوودی آمریکا با هنرنمایی یک جلاد!
گزارش دلیل موجسواری اخیر اردن چیست نگاهی به نمایش هالیوودی آمریکا با هنرنمایی یک جلاد منابع خبری متعدد صهیونیستی اروپایی و آمریکایی بارها اخبار مربوط به حمایت اردن از تروریست ها را پوشش داده اند و بر این امر تاکید کرده اند که امان با حمایت سیا و موساد پایگاه هایی رنگاهی به یکی از پرنامزدترین فیلمهای جشنواره سیوسوم «دوران عاشقی»؛ فضایی قصهگو که در سطح باقی مان
نگاهی به یکی از پرنامزدترین فیلمهای جشنواره سیوسومدوران عاشقی فضایی قصهگو که در سطح باقی مانددوران عاشقی فیلمی قصهگو است که به درستی مقدمهچینی صورت می گیرد و در زمان درست گرهافکنی و گرهگشایی صورت میگیرد خبرگزاری فارس - زهرا قزیلی دوران عاشقی درامی عاشقانه است که با مساستقبال افغانستانیها از نمایش فیلمهای ایرانی
استقبال افغانستانیها از نمایش فیلمهای ایرانیرئیس افغان فیلم نهاد دولتی سینمای افغانستان گفت استقبال شهروندان کابل از نمایش فیلمهای ایرانی نسبت به قبل به مراتب بهتر و با شکوهتر بود و تعداد زیادی از شهروندان این شهر بخصوص خانوادهها بسیار به گرمی از نمایش فیلمهای ایرانی استقگفتوگوی مشروح فارس با ابوذر ابراهیمی ترکمان جایزه امام خمینی(ره) راهاندازی میشود/ نمایش برخی فیلمهای ایران
گفتوگوی مشروح فارس با ابوذر ابراهیمی ترکمانجایزه امام خمینی ره راهاندازی میشود نمایش برخی فیلمهای ایرانی در خارج اشتباه بود ریالی بودجه میگیریم ارزی هزینه میکنیمرییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت ما تنها دستگاه فرهنگی کشور هستیم که اعتبار و بودجه خود را به ریال دربا نمایش آیینی «غبار» بازگشت «جهانگیر الماسی» بعد از دو دهه دوری به صحنه تئاتر/ آغاز اجرا
با نمایش آیینی غباربازگشت جهانگیر الماسی بعد از دو دهه دوری به صحنه تئاتر آغاز اجرا از 5 اسفند در تالار وحدتنمایش آیینی غبار کاری از محمدرضا مداحیان با حضور جمعی از بازیگران سرشناس در تالار وحدت به صحنه میرود به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس نمایش آیینی «غبار»سیوسومین جشنواره فیلم فجر از نگاهی دیگر نمود سیاستهای یکساله سینما با فیلمهای متوسط/برگزیدههایی که لو رفت
سیوسومین جشنواره فیلم فجر از نگاهی دیگرنمود سیاستهای یکساله سینما با فیلمهای متوسط برگزیدههایی که لو رفت در جشنواره سی و سوم فیلم فجر شاهد عدم رعایت ابتداییترین اصول برگزاری جشنواره بودیم همچنین ارایه دیپلمهای افتخار و تقدیرها و سیاستهایی که عمر یکساله دارند خبرگزاری فا- نمایشگاه گنجینه هنر ایرانی به مناسبت دهه فجر در بخارست برگزار شد
نمایشگاه گنجینه هنر ایرانی به مناسبت دهه فجر در بخارست برگزار شد بلگراد-ایرنا- نمایشگاه فرهنگی گنجینه هنر ایرانی به مناسبت دهه فجر و در آستانه سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی سه شنبه شب با همت سفارت جمهوری اسلامی ایران و همکاری آکادمی علوم رومانی در بخارست پایتخت این کشور برگزانگاهی به جنگنده های رافائل/ قدرت هوایی مصر یا مانور نمایشی؟
نگاهی به جنگنده های رافائل قدرت هوایی مصر یا مانور نمایشی مذاکره برای انعقاد این قرارداد سنگین نظامی بسیار سریع انجام شد به گونه ای دیدارها میان دوطرف از دسامبر گذشته فشرده شد این هواپیما دارای سامانه نبرد الکترونیک الکترومغناطیسی و ردیاب حرارتی برای رهگیری اهداف است که قدرتدر دیدار با استاندار مازندران صورت گرفت استقبال استاندار آستاراخان از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تجاری مازند
در دیدار با استاندار مازندران صورت گرفتاستقبال استاندار آستاراخان از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تجاری مازندرانبرگزاری نمایشگاه دستاوردهای تجاری مازندران و آستاراخان در دیدار استاندار مازندران و استان آستاراخان مورد استقبال قرار گرفت به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روا6 فیلم ایرانی در شهر نیش صربستان «یه حبه قند» آغازگر نمایش فیلمهای ایران در شهر نیش صربستان
6 فیلم ایرانی در شهر نیش صربستانیه حبه قند آغازگر نمایش فیلمهای ایران در شهر نیش صربستاننیش سومین شهر بزرگ صربستان از شب گذشته میزبان نخستین رویداد فرهنگی- هنری جمهوری اسلامی ایران شد به گزارش خبرگزاری فارس در شب افتتاحیه این جشنواره که با حضور مقامات ارشد فرهنگی و هنری شهر &nbمهلت ثبتنام ناشران در نمایشگاه کتاب تهران تا ۳۰ بهمن ادامه دارد
مهلت ثبتنام ناشران در نمایشگاه کتاب تهران تا ۳۰ بهمن ادامه دارد شناسهٔ خبر 2496405 دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۲۸ فرهنگ > کتاب ستاد اجرایی نمایشگاه کتاب تهران مهلت ثبتنام ناشران برای حضور در بیست و هشتمین دوره این نمایشگاه را تا ۳۰ بهمن ماه اعلام کرد و اولویت تخصیص غرفهها راویژه برنامه های دهه فجر در 350 مسجد استان سمنان برگزار شد
حجتالاسلام مصائبی ویژه برنامه های دهه فجر در 350 مسجد استان سمنان برگزار شد شناسهٔ خبر 2496426 دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۵۵ استانها > سمنان شاهرود - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان سمنان از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی ویژه دهه فجر امسال در 350مسجتلویزیون با کدام چهرهها سال 94 را تحویل میگیرد
تراز شبکههای سیما مدت کوتاهی است فعالیتهای نوروزی خود را آغاز کردهاند فعالیتهایی که در رأس آنها برنامه تحویل سال و انتخاب تهیهکننده و مجری برای این برنامهها است به گزارش تراز بر اساس اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران لحظه تحویل سال 1394 هجری شمسی به ساعت رسمی ایران 2 وتلویزیون با کدام چهرهها سال 94 را تحویل میگیرد/ مذاکره با افراد
مهر گزارش میدهد تلویزیون با کدام چهرهها سال 94 را تحویل میگیرد مذاکره با افراد شناسهٔ خبر 2496332 دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۲۷ هنر > رادیو و تلویزیون شبکههای سیما مدت کوتاهی است فعالیتهای نوروزی خود را آغاز کردهاند فعالیتهایی که در رأس آنها برنامه تحویل سال و انتخاب ت-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها