محبوبترینها
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1839675761
نقد تند و تیز «مسعود فراستی» بر 19 فیلم جشنواره امسال
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: کمدی سخیف «ایران برگر» و سخنرانی فیلم شده «کمال تبریزی»
نقد تند و تیز «مسعود فراستی» بر 19 فیلم جشنواره امسال
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1393 ساعت 16:32 | شماره خبر : 1843566393198059792 تعداد بازدید: 1
پ پ
مسعود فراستی اگرچه برای اهالی سینما، منتقدی شناخته شده بود اما بعد از حضور دائمی اش در برنامه «هفت» به سردبیری فریدون جیرانی، برای عموم مردم هم شناخته شد. منتقدی سختگیر، غرغرو، تندنویس و بی تعارف و تکلف؛ فراستی هر روز بیش از دیروز، در نقدهایش سختتر می گیرد.
آن قدر که ضدیادداشت هایش در جشنواره سی و سوم، در مواردی جنجال راه انداخت. نگاه تند و تیز او و البته در مواردی نقطه نظرات درست ولی تلخش، خواندنی هستند. بدنیست حالا جشنواره سی سوم فجر را از نگاه مسعود فراستی ببینید. از خشونت او در نوشتن تعجب نکنید. او مسعود فراستی است و بر «مسعود فراستی بودن» اصرار دارد!
عصر یخبندان: فیلمی است دروغین، پرمدعا، رادیکال نما- بی خطر و بی اثر- و فریبکار، عوام زده و عوام فریب. یخبندان، بدترین فیلم امسال است... عصر یخبندان که چه عنوان بی ربط و پرطمطراقی دارد، یک فیلمفارسی مبتذل تمام عیار امروزی است اما شبه مدرن- هم در تفکر و هم در اجرا- هم در قصه گویی و نوع روایت و دیالوگ نویسی، هم در شخصیت پردازی و فضاسازی...
مرگ ماهی: فیلم ساز عزیز اخیرا فیلم نامه نویس شده ما در مرگ ماهی- چرا ماهی، و نه گربه (میو)- چه کرده؟ واقعا باور دارد فیلم نامه نوشته یا فیلم ساخته و فضا آفریده؟ شوخی نمی کند؟ اگر شوخی نمی کند، پیشنهاد می کنم 2 فیلم قبلی اش را دوباره خودش بنویسید و بسازد؛ به ویژه که حالا «مساله» اش «فرم» شده؛ تا بیشتر محظوظ شویم!... فیلم، بیشتر شبیه راش های اوتی یا تست فیلم برداری در فضاهای داخلی و به ویژه خارجی است...
دوران عاشقی: فیلمی عقب مانده- عقب مانده تر از فیلم قبلی- 40 سالگی- گویا 50 سالگی دوستان بدجوری رقت انگیز است. این دوران عاشقی است یا «عاشقی نوبتی»؟ این قصه خیانت است یا عشق؟... اگر دوربین ثابت بود، این فیلم سازان مدرن نمای ما چه کاری می توانستند بکنند؟ نمی رفتند دنبال کاری دیگر؟ کاری آبرومندتر؟
ناهید: گناه دارد. فیلم اولی است. کمی هم فمینیست. خوبی اش فقط این است که کنار دریاست. چقدر مستاصل است این فیلم عاشقانه اجتماعی گرا!
شیفت شب: آن هم فیلم اولی است(؟!). گناه دارد. دوربین روی دستش دیگر معرکه است. چقدر استیصال؟ مجبورید مگر فیلم بسازید. این همه کار در عالم هست. مثلا بازیگری...
خداحافظی طولانی: از موتمن بعید است و از اصغر عبداللهی، این قصه عشق است؟ یا نظربازی روشن فکرانه؟... رئیس جان، خانه فقیرانه، کار در کارخانه ریسندگی، بیابان و... نمی شود فیلمی مردمی- کارگری؛ حتی اگر فیلم ساز، مرفه نباشد و از طبقه متوسط باشد. مهم نگاه است که متاسفانه همچنان روشن فکرانه است و مستاصل...
رخ دیوانه: دیوانه بازی جوانانه نیمه اجتماعی گراست. حداقل در یک ربع اولش، سرپاست و سرگرم کننده؛ کمی هم آسیب شناسانه. پسرک کامپیوتربازش خوب است... خرده قصه هایش جملگی فیلمفارسی اند... برای فیلم سازی که سال هاست دست به دوربین نبرده، بدک نیست اما فقط همین...
من دیه گو مارادونا هستم: به نظرم بهترین فیلم توکلی است. فیلمی متوسط، غیرروشن فکرانه، کم ادا و سرگرم کننده با چند بازی خوبم. سیدی، بهترین خودش است و گلاب آدینه آقاخانی نیز. ابر، همچنان بد است. خل بازی ها، دعواها، و تنش ها بد نیستند و قابل فهم اند و منطق دارند اما فیلم بسیاری لحظات تله فیلم است. پایانش- در پرداخت و نه در قصه- نه هپی اند که استیصال است...
ارغوان: فکر می کردم نتوانم بیشتر از چند دقیقه تحمل کنم- با توجه به فیلم کلیپ ها و فرم بازی های قبلی شان- اما بالاخره این دو فیلم ساز دغدغه دار- فرم دقیق تر: کادر فقط- جلو رفته اند و قصه می گویند؛ هرچند بسیار با لکنت و گاهی رادیویی...
اعترافات ذهن خطرناک من: واقع ذهن مریض و بزهکاری دارد. فیلم و کلاهبردار. ادای مبتذل نولان و تارانتینو در فیلمی سیاه و سفید، خود به خود فضای خشن موادی نمی سازد. توهم شاید. فقط با یک ذهن شبه خطرناک افیونی می شود چنین لاطائلی ساخت و با همان ذهن، فیلم را تحمل کرد و تهوع نگرفت...
ایران برگر: فیلم بدی است؛ بسیار بد. از یک فیلم ساز معتبر و محترم. یک کمدی سخیف است که اجتماعی می نماید، که نیست. سعی بسیار دارد که ما را یاد برخی حوادث انتخاباتی مان بیاندازد و آن را به نقد بکشد، که نمی تواند. فیلم، گویی در ناکجاآباد می گذرد و زمانش هم، بیشتر ما را یاد «برره» می اندازد- منهای توان و شوخی های مدیری- و اخراجی های 3 و ابتذالش...
خانه دختر: فیلم خیلی بدی نیست اما الکن است در آخر ول. و این قطعا بخش مهمش به فیلم نامه بر می گردد. موضوع مخوب است و تا اندازه ای ملتهب. اما فیلم نامه و کارگردانی ظرفیت آن را ندارد... پایان رو هواست و هرکسی حدسی می زند. این که نشد فیلم. این که نمی شد یا نمی شود آن را- چی را؟- گفت که نشد حرف...
بوفالو: راستی فیلم، چنان ماقبل بد است که رغبتی برای نوشتن درباره اش نمی ماند. یک فیلم کامل هدرشده ماقبل حرفه ای گنگ و فاقد حس، خواب آور...
در دنیای تو ساعت چنده؟: فیلم کوچک آدمیزادی آرام و بی اداست اما با حس. حسی از یک عشق قدیمی و تمیز انسانی. عشق یک طرفه و بی پاسخ اما امکان پذیر و باورپذیر. در هجمه این همه تنش و عصبیت، بزهکاری، خیانت و فساد و خل بازی فیلم های این جشنواره، در دنیا تو...، غنیمتی است کمیایب که به کل از این جشنواره و سینمای مریضش جدا می ایستد و چه خوب... این، اولین فیلم نوستالژیک زنده- نه مرده- عاشقانه سینمای پس از انقلاب است که اصلا بد نیست. می توانست بهتر باشد.
کوچه بی نام: فیلم خیلی بدی نیست. خانه سنتی شلوغ نسبتا خوبی دارد. یکی، دو رابطه- رابطه خواهرها- تا حدی درآمده است و یکی، دو نگاه کوچک عاشقانه. تنش مرگ هم که در لحظاتی معدود داشت کار می کرد. با بازی بد پانته آ بهرام- و باران کوثری- به کل از بین می رود...
روباه: یک تله فیلم سفارشی آماتور مضحک ماقبل بد و ماقبل نقد.
طعم شیرین خیال: یک سخنرانی فیلم شده- نه حتی تله فیلم- زیست محیطی سفارشی با یک ساعت اضافی. طعم شیرین خیال بود یا طعم تلخ کابوس؟ شبه کابوس آزادی و شعاری ویژه بزرگسالان عقب نگه داشته شده.
مزارشریف: فیلمی سفارشی- سیاسی اما مفلوک که از پس هیچ چیز بر نمی آید. گویی فیلم، در اواسط دهه 60 قبل از دکل ساخته شده، و علت ساختش هم تا به آخر ناروشن می ماند...
محمد رسول الله (ص): فیلم تازه مجید مجیدی- محمد رسول الله- فیلم بد، مغشوش و مخدوشی است و بسیار گنگ؛ و در نتیجه بی اثر. کاش چنین نبود- که متاسفانه هست- و با فیلم خوب، محکم و گویایی طرف بودیم و موثر. فیلمی که تصویر درستی- هر چقدر کوچک- از پیامبر اسلام می داد. نه تصویری این چنین مخدوش. به خصوص در وضعیت بلبشوی امروز جهان... فیلم خوب را انسان های باورمند و کاربلد می نویسند و می سازند، و از همه عوامل و تکنیک نیز در خدمت اثر سود می جویند. کارگردانی مجیدی نسبت به «بچه های آسمان» و حتی «رنگ خدا»، جلو که نیامده هیچ؛ عقب هم رفته؛ هرچند این همه تکنیک اضافه شده. بیگ پروداکشن، نه کار مجیدی است نه به درد سینمای ما می خورد... (هفته نامه تماشاگران امروز)
865
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1393 ساعت 16:32 | شماره خبر : 1843566393198059792 تعداد بازدید: 1
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]
صفحات پیشنهادی
انتقاد تند و صریح مسعود فراستی از فیلم محمد رسول الله (ص)
انتقاد تند و صریح مسعود فراستی از فیلم محمد رسول الله ص این نورهای زرد به صورت ها – اطرافیان حضرت – و رنگ شیک کرم لباس ها و این نوع کادر بندی نقاشی وار از فرهنگ مسلمانان نیامده متعلق به دوره ای از نقاشی کلاسیک دوره رنسانس غربی است در ضمن در نقاشی های کهن غربی هاله ای از نمسعود فراستی همه فیلم های جشنواره فجر را کوبید!
مسعود فراستی همه فیلم های جشنواره فجر را کوبید نظرات مسعود فراستی درباره کلیت جشنواره و شش فیلم مطرح از دید او ضد یادداشتهای مسعود فراستی درباره کلیت جشنواره و فیلمهای رخ دیوانه دوران عاشقی ناهید شیفت شب خداحافظی طولانی و اعترافات ذهن خطرناک من را این جا بخوانیدسه كتاب فیلم مستند در جشنواره فیلمهای علمی اهواز رونمایی می شود
اطبایی سه كتاب فیلم مستند در جشنواره فیلمهای علمی اهواز رونمایی می شود شناسهٔ خبر 2500752 چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰ ۰۲ استانها > خوزستان اهواز - دبیر هنری جشنواره بین المللی عکس و فیلمهای علمی اهواز گفت سه كتاب در مورد فیلم مستند در جشنواره بین المللی فیلمهای علمی اهواز روجشنواره سیوسوم فیلم فجر در بوته نقد
جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳ ۰۱ بخش دوم بررسی سیوسومین جشنواره فیلم فجر با حضور سینماگران و منتقدان سینما در برنامه این هفته هفت روی آنتن میرود به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا در این برنامه علاوه بر بخشها و آیتمهای هفت سیوسومین جشنواره فیلم فجر در میزگردی با حضور منوچهر محمدی تنكاتی پيرامون جشنوارهی امسال فیلم فجر
نكاتی پيرامون جشنوارهی امسال فیلم فجر جشنواره ی امسال پر بود از آثار ضد قصه و پست مدرن آثاری که معلوم نبود چرا این قدر بی سر و ته و بدون در نظر گرفتن اصل پیوستگی و انسجام داستان داستانی را با خسته کننده ترین حالت ممکن دارند روایت می کنند و انگار نه انگار که جذابیت داستان و رو- مستندسفر به آمادای از همدان برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد
مستند سفر به آمادای از همدان برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد همدان-ایرنا-مستند سفر به آمادای از استان همدان در بخش تصویربرداری برنده سیمرغ بلورین سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شد مدیرتولید سیمای مرکز همدان روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود مستند 60 دقیقه- مسابقه فیلم کوتاه، انیمیشن و مستند در جشنواره مد و لباس
مسابقه فیلم کوتاه انیمیشن و مستند در جشنواره مد و لباس تهران-ایرنا- نخستین دوره مسابقه فیلم کوتاه انیمیشن و مستند درمورد مساله پوشش در چهارمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار می شود به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا منوچهر اکبرلو دبیر بخش فیلم کمیته فرهنگی چهارمین جشنواره- استاندار:جشنواره امسال فیلم فجر موجب آشتی دوباره مردم کرمانشاه با سینما شد
استاندار جشنواره امسال فیلم فجر موجب آشتی دوباره مردم کرمانشاه با سینما شد کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت جشنواره فیلم فجر امسال باعث شد تا مردم کرمانشاه بار دیگر با سینما آشتی کنند به گزارش خبرنگار ایرنا ابراهیم رضایی بابادی شامگاه شنبه در بازدید از سینما آزادی محلهنرمندان در اختتامیه جشنوارهی فیلم فجر چه گفتند؟
هنرمندان در اختتامیه جشنوارهی فیلم فجر چه گفتند دعوت فرشته طائرپور از رئیس جمهور برای تماشای فیلمهای جشنواره یادی از زاوان قوکاسیان که این روزها در بستر بیماری است و سخنرانی تعدادی از برگزیدگان جشنواره از جمله سخنان مطرح شده در اختتامیه جشنوارهی فیلم فجر بود آفتاب به گزاربهترین فیلم جشنواره فیلم امسال مشخص شد
بهترین فیلم جشنواره فیلم امسال مشخص شد فرهنگ > سینما - فیلم سینمایی رخ دیوانه به تهیهکنندگی بیتا منصوری و کارگردانی ابوالحسن داودی جایزه بهترین فیلم سی و سومین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین هیات داوران بخش سودای سیمرغ این دوره ازفیلم/ رونمایی از تیزر مستند «چشم در برابر چشم»
فیلم رونمایی از تیزر مستند چشم در برابر چشم مستند چشم در برابر چشم به پدیده شوم اسیدپاشی های اصفهان و حواشی رسانه ای پیرامون آن می پردازد به گزارش فرهنگ نیوز این مستند 43 دقیقهای که پخش آن را سفیرفیلم برعهده دارد به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری نیا ساخته شده است  برای ساخت فیلم موانع امنیتی ساختند/ دوست نداشتم در دولت احمدی نژاد فیلم بسازم / عذرخواهی جشنواره را نمیپذیرم
کارگردان مزار شریف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران برای ساخت فیلم موانع امنیتی ساختند دوست نداشتم در دولت احمدی نژاد فیلم بسازم عذرخواهی جشنواره را نمیپذیرم حسن برزیده با انتقاد از ایجاد موانع برای ساخت فیلم مزار شریف گفت نمیخواستم در دولت احمدی نژاد فیلم بسازم حسن برجشنواره سیوسوم فیلم فجر در بوته نقد «هفت»
جشنواره سیوسوم فیلم فجر در بوته نقد هفت تاریخ انتشار جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 13 18 | شماره خبر 1840040807034368433 تعداد بازدید 3 پ پ بخش دوم بررسی سیوسومین جشنواره فیلم فجر با حضور سینماگران و منتقدان سینما در برنامه این هفته هفت روی آنتن میرود در این برنامه علاوه بربهترین فیلم جشنواره فجر امسال
بهترین فیلم جشنواره فجر امسال فیلم سینمایی رخ دیوانه به تهیهکنندگی بیتا منصوری و کارگردانی ابوالحسن داودی جایزه بهترین فیلم سی و سومین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد خبرآنلاین هیات داوران بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره جایزه بهترین فیلم را به رخ دیوانه اهدا کردند۲۰۹ فیلم به چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد راه یافتند
ملکی ۲۰۹ فیلم به چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد راه یافتند شناسهٔ خبر 2495047 شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۵۱ استانها > خراسان جنوبی بیرجند- رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از راهیابی ۲۰۹ اثر به چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد خبر داد به گزارش خبرنگار مهفیلم کوتاه «چشم آبی» و مستند«فیه ما فیه» در مشهد نقد و بررسی شد
در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم فجر فیلم کوتاه چشم آبی و مستند فیه ما فیه در مشهد نقد و بررسی شد شناسهٔ خبر 2494216 پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۵۴ استانها > خراسان رضوی مشهد- فیلم داستانی کوتاه چشم آبی و مستند فیه مافیه صبح امروز در سالن سینمای هویزه مشهد به نمایش و سپس باراهیابی مستند های ایلامی به مرحله نهایی جشنواره بین المللی فیلم های علمی
ایلام راهیابی مستند های ایلامی به مرحله نهایی جشنواره بین المللی فیلم های علمی مستند های در پناه بلوط به کارگردانی مهدی نورمحمدی و حیات در رگ های سرد ساخته فتح الله امیری از تولیدات شبکه استانی ایلام به مرحله نهایی نخستین جشنواره بین المللی فیلم های علمی راه یافتند به گزارش خبر-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها