تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820448123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهیابی مستند های ایلامی به مرحله نهایی جشنواره بین المللی فیلم های علمی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ایلام؛
راهیابی مستند های ایلامی به مرحله نهایی جشنواره بین المللی فیلم های علمی
مستند های در پناه بلوط به کارگردانی مهدی نورمحمدی و حیات در رگ های سرد ساخته فتح الله امیری از تولیدات شبکه استانی ایلام به مرحله نهایی نخستین جشنواره بین المللی فیلم های علمی راه یافتند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  در این جشنواره 71 فیلم داخلی و 137 فیلم مستند خارجی در بخش های مختلفی به نمایش در می آید که 38 فیلم ایرانی و 68 فیلم خارجی در بخش مسابقه بین الملل به معرض نمایش علاقه مندان گذاشته می شود.

برگزاری کارگاه هایی همچون آشنایی با فیلم صنعتی، ایده پژوهشی برای فیلم مستند و فیلمبرداری آشنایی با شکل های دیجیتال و نشست تخصصی برای یکی از سینماگران فقید فرانسوی و بزرگداشت پروفسور کرم زاده و خانم دکتر پوررضا دو نفر از اساتید علمی دارای جایگاه ویژه در کشور، بزرگداشت حسین صافی بعنوان یکی از سینماگران بزرگ کشور از استان بوشهر از دیگر برنامه های جانبی جشنواره است.

با توجه به اینکه 13 جایزه رسمی در این جشنواره اعطا می شود در نتیجه هر جایزه با توجه به نوع آن و نزدیکی به یکی از مشاهیر ایران، بنام یکی از دانشمندان ایرانی نامگذاری و به برندگان نهایی اهدا می شود.

امیری و نورمحمدی مستند سازمان استان ایلام بعنوان دو چهره شناخته شده دنیای مستند کشور، تاکنون در جشنواره های مختلفی شرکت و عناوین و جوایز متعددی نیز کسب کرده اند.

این دو فیلم ساز با ساخت دو اثر در 2 سال گذشته بعنوان مستند سازان برتر ایران معرفی و موفق به کسب نشان فیروزه ای هفتمین و هشتمین جشنواره سیمنای مستند ایران (سینما حقیقت) شدند.
نخستین جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز از سوم تا هشتم اسفند امسال در دانشگاه چمران با شرکت 208 فیلم داخلی و خارجی برگزار می شود.

فیلم مستند در پناه بلوط چالش های زندگی سنجاب ایرانی بومی استان را به زبان تصویر بیان می کند و موضوع مستند حیات در رگ های سرد نیز پیرامون خزندگان استان ایلام است.
 
 
 
 
انتهای پیام/زا




اخبار مرتبط

دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند بلند برای در پناه بلوط
درخشش مستندسازان ایلامی در جشنواره تولیدات صدا و سیما
فیلم ایلام شهر آتشباران مورد نقد و بررسی قرار گرفت




کد خبر: ۵۱۴۰۰۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن