تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819515164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تظاهرات گسترده آرژانتینی‌ها در حمایت از «فرناندز»+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
تظاهرات گسترده آرژانتینی‌ها در حمایت از «فرناندز»+تصاویر
هزاران تن از مردم آرژانتین در حمایت از مواضع رئیس‌جمهور خود طی کودتای نرم علیه دولت این کشور، تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.

خبرگزاری فارس: تظاهرات گسترده آرژانتینی‌ها در حمایت از «فرناندز»+تصاویر



به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، نهادهای حقوق بشر آرژانتین روز گذشته در حمایت از مواضع «کریستینا فرناندز کرشنر» رئیس‌جمهور این کشور در مرکز استان شمالی «خوخوی» تظاهرات برپا کردند و وی را به خاطر مقاومت در لحظاتی که اپوزیسیون با حمایت رسانه‌های بزرگ سعی داشتند کودتایی نرم علیه ملت انجام دهند مورد حمایت قرار دادند.

حدود 50 هزار نفر در این تظاهرات که فراخوان آن توسط سازمان «توپاک آمارو» اعلام شده بود شرکت داشتند؛ سازمان‌های مدافع حقوق بشر مختلف آرژانتین همچون شبکه سازمان‌های اجتماعی، «لا کامپورا» و جبهه «متحد و سازمان‌دهی شده» در اعتراض مذکور حاضر بودند.

علاوه بر این، بخش‌های دیگر ملت آرژانتین همچون رهبران مردم بومی، زندانیان سیاسی سابق، مادران و خانواده‌های افراد دستگیر و ناپدید شده در راهپیمایی حضور یافتند. تظاهرات در ساعت 18 به وقت محلی آغاز شد و از پارک «مموریا» تا میدان «بلگرانو» واقع در جنوب مرکز استان «خوخوی» ادامه داشت؛ معترضین با سر دادن شعار «امروز همه ما کریستینا هستیم» همبستگی خود را با «فرناندز» اعلام کردند و دستاوردهای حاصل شده طی دوران ریاست جمهوری وی را مورد تحسین قرار دادند.


«میلاگرو سالا» رهبر سازمان «توپاک آمارو» «میلاگرو سالا» رهبر سازمان «توپاک آمارو» تصریح کرد که تظاهرات برگزار شده در مرکز استان مذکور بسیار گسترده و وسیع بوده است. وی تاکید کرد که این تظاهرات بر خلاف آنچه که بعضی از بخش‌های آرژانتین می‌گویند در پاسخ به اعتراض و تظاهرات روز چهارشنبه اپوزیسیون نیست.

این رهبر اجتماعی که نماینده استانی نیز می‌باشد اذعان داشت: ما آمدیم تا «کریستینا» را مورد حمایت قرار دهیم، برقراری دموکراسی در آرژانتین را تضمین و از «کریستینا» به خاطر بازگرداندن عزتمان قدردانی کنیم، به خاطر باز کردن کارخانه‌ها و به خاطر طرح بیمه اجتماعی. متشکریم که ما را مورد تکریم قرار داد و میل به حس نظامی در احزاب سیاسی را به ما باز گرداند. «سالا» همچنین خاطرنشان کرد که حضور گسترده آرژانتینی‌ها در تظاهرات، حاصل فراخوان سازمان‌های اجتماعی و تشکل‌های سیاسی نیست بلکه خودشان برای همراهی آمدند زیرا آنها نیز حسی مشابه با سازمان‌های مذکور داشته و بر این باورند اتفاقی که امروز برای رئیس‌جمهور افتاده ناعادلانه است.

«کریستین آرنائو» نماینده استان «لا کامپورا» نیز در این خصوص گفت: امروز آمدیم تا از رهبر این پروژه سیاسی حمایت کنیم، از رئیس‌جمهور تمام آرژانتینی‌ها، و به تظاهرات آمدیم نه برای اینکه سکوت کنیم بلکه برای اینکه از قوه قضاییه تقاضای عدالت کنیم. عدالت برای مرگ «آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا، عدالت برای 30 هزار فرد ناپدید شده، برای «ماریانو فریرا» (فعال سیاسی که در یک درگیری طی تظاهرات خیابانی به قتل رسید) و برای قربانیان حادثه آمیا. امروز نیز تظاهراتی مقابل سفارت ایالات متحده آمریکا در «بوینوس آیرس» پایتخت آرژانتین برای دفاع از مدل مردمی ملی که «فرناندز» برای اداره کشور در پیش گرفته برگزار می‌شود. فراخوان این تظاهرات توسط جنبش «اویتا دلا پلاتا» اعلام شده، شعار آن «کودتا نه؛ همه ما کریستینا هستیم» می‌باشد و ساعت 16 به وقت محلی از میدان «ایتالیا» در منطقه «پالرمو» آغاز می‌شود. به گزارش فارس، «نیسمن» کمی قبل از مرگ خود، رئیس‌جمهور و «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه این کشور آمریکای جنوبی را به سرپوش گذاشتن روی اقدامات متهمین و مظنونین پرونده حمله به آمیا در سال 1994 میلادی محکوم کرده بود؛ این حادثه 85 کشته و بیش از 300 زخمی بر جای گذاشت. در مقابل اتهامات وارد شده از سوی دادستان، دولت آرژانتین علاوه بر رد شکایت «نیسمن»، وی را دروغگو توصیف کرد و اقداماتش را به عملیاتی از سرویس‌های اطلاعاتی نسبت داد. جسد بی‌جان دادستان ویژه پرونده آمیا شب 18 ژانویه (28 دی 93) به همراه یک تفنگ با کالیبر 22 در حمام محل سکونتش یافت شد. مرگ «نیسمن» توسط مخالفین دولت و گروه‌های قدرتمند و برخی رسانه‌های ارتباط جمعی به ابزاری برای ارتباط دادن قوه مجریه با این اتفاق ناگوار تبدیل شده است. رئیس‌جمهور آرژانتین در این خصوص اذعان داشت نسبت به این مسئله که مرگ «نیسمن» به عنوان عنصری در عملیات ضد دولتی این کشور مورد استفاده قرار گرفته متقاعد شده است. دادستان ویژه پرونده آمیا نیز به داشتن ارتباطات مستقیم با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی متهم شده بود؛ اسناد منتشر شده توسط ویکی لیکس در سال 2010، ارتباطات وی را با کارمندان سفارت ایالات متحده آمریکا در «بوینوس آیرس» افشا کردند. انتهای پیام/

93/12/01 - 23:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن