تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798561050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید با ساخت آثاری مثل «حانیه» مخاطب را به سمت دیدن سریال‌های ایرانی راهنمایی کنیم/ این اثر با مخاطبان ارتباط عمیقی پیدا کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: «علی مهام» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
باید با ساخت آثاری مثل «حانیه» مخاطب را به سمت دیدن سریال‌های ایرانی راهنمایی کنیم/ این اثر با مخاطبان ارتباط عمیقی پیدا کرده است
ملودرام‌های عاشقانه و قصه گویی سریال‌های کره‌ای باعث جلب مخاطب شده،‌ پس باید با ساخت سریال‌هایی مثل «حانیه» با آنها رقابت کرد.


علی مهام، تهیه کننده سریال "حانیه" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، گفت: ایده و فیلمنامه این اثر پیشنهاد اشکذری بود، ناظر کیفی کار هم جمال شورجه شد و خود من هم بعد از خواندن فیلمنامه نظر مثبتی برای همکاری به آنها ارائه دادم.

وی در خصوص همکاری و آشنایی با "دهقانی اشکذری" بیان کرد: من و اشکذری انتخاب همدیگر نبودیم و از طریق شبکه به همدیگر معرفی شده و همکاری شکل گرفت.

این تهیه کننده ادامه داد: در انتخاب بازیگران هم روال کار بر این شد که شخصی را به نام "رضا ابوفاضلی" به عنوان مشاور پروژه انتخاب کنیم. از آنجایی که وی هم کارگردان بود و هم حرفه‌ای، بازیگران در وهله اول از جانب او انتخاب شدند و ارتباطی بین کارگردان و دیگر عوامل به وجود آمد.

مهام افزود: به واسطه خود من که 8 تله فیلم کار کردم و سابقه زیادی در این زمینه دارم، با همکاری مشاور پروژه بازیگران را به اشکذری معرفی کردیم و وی نظرات مثبت و منفی خود را ارائه می‌داد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه نظرات ما همسو می شد گروه را به شبکه معرفی می‌کردیم و آنها هم نقطه نظرات خودشان را ارائه می‌دادند و نتیجه انتخاب عوامل "حانیه" آن چیزی شد که الان می‌بینیم.

مهام بیان کرد: چون آشنایی کامل با بازیگران یزد نداشتیم اشکذری همه آنها را گزینش کرد و ما با اولویت اشکذری موافقت کردیم. فقط در یک یا دو مورد اختلاف نظر داشتیم که آن هم به خوبی حل شد و در ساخت سریال به هیچ مشکلی با اشکذری برنخوردیم.

این تهیه کننده اظهار داشت: فیلمنامه جای کار بیشتری داشت ولی با این وجود ناظر کیفی کار سعی فراوانی کرد نقیضه‌هایی که در فیلمنامه است را برطرف کند و حدود هفتاد درصد آنها را از بین برد و اگر مابقی از بین می‌رفت سریال دیدنی‌تر و جذاب‌تر می‌شد.

وی بیان کرد: از آنجایی که مردم ایران قصه را دوست دارند و از آنجایی که تاکنون سریال دهه فجری نداشتیم که ملودرام عاشقانه باشد و لایه زیرین آن انقلابی، از این جهت این بار با انتخاب یک رمان، جذابیتی به آن بخشیدیم که غیر مستقیم به انقلاب می‌پردازد.

این تهیه کننده گفت: سریالهای کره‌ای جای خود را در بین مردم باز کرده‌اند چون این سریالها ملودرامهای عاشقانه و قصه‌گویی دارند که در فیلم خودش را به خوبی پیدا کرده و در پی آن باعث جلب مخاطب می شود. پس باید  با ساخت سریال‌هایی مثل "حانیه" با آنها رقابت کرد و مخاطب ایرانی را به سمت دیدن سریال ایرانی راهنمایی کنیم.

مهام ادامه داد: مابه‌ازای قصه و شخصیتها را در جامعه می‌توان مشاهده کرد چون اگر در جامعه نباشد تهیه کننده، کارگردان و نویسنده نمی‌توانند قصه را به خوبی درآورند. پس اگر قصه از دل جامعه بیرون بیاید همذات پنداری بهتر اتفاق می‌افتد.

وی در خصوص استقبال مخاطبان از سریال "حانیه" گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که حانیه با مخاطبان ارتباط خوب و عمیقی داشته و باعث خشنودی و خوشحالی آنها شده است.

مهام در خصوص دغدغه خود به عنوان تهیه کننده اظهار داشت: دغدغه من این است که ما را باور کنند و از آنجایی که در تلویزیون چند نسل تهیه کننده وجود دارد نباید امکانات فقط حول چند نفر محدود بچرخد بلکه باید به همه نسلها بها و میدان داد و با آنها کار کرد.

وی افزود: در تلویزیون به تازگی به تهیه کننده توجه کافی نمی‌شود و بیشتر بازیگر سالاری و کارگردان سالاری شده است. مگر می شود بازیگر و کارگردان مهم باشند ولی به تهیه کننده که مهره اصلی هر پروژه است توجه نشود یا اینکه در برنامه‌ها از بازیگران و کارگردانها دعوت می شود ولی تهیه کننده مورد توجه و دعوت قرار نمی‌گیرد.

این تهیه کننده ادامه داد: دغدغه دیگر من به عنوان تهیه کننده بودجه است چون فیلمسازی یعنی بودجه؛ درست است که خلاقیت خوب است ولی برای بروز آن باید امکانات که بخش عمده آن پول است وجود داشته باشد.

مهام بیان کرد: به عنوان تهیه کننده سعی کردم با جمع کردن گروهی حرفه‌ای که هر کدام از آنها گزیده کار هستند و با پرداخت به موقع و قابل توجه پول به آنها سریالی موفق و راضی‌کننده بسازم.

وی افزود: با ساخت این پروژه خواستم اعتماد مهدی کریمی به ما بیشتر شود چون وی در این پروژه از صفر تا صد هم مشاوره معنوی به ما داد و هم تمام سعی‌اش بر این بود که ما به هدفمان برسیم و اگر حضور این شخص نبود شاید به این صورت آماده نمی شد وی همیشه سعی بر این داشت که از بهترین عوامل استفاده شود.

مهام در پایان خاطر نشان کرد: بازی خوب "عباس غزالی"، "جعفر دهقان"، "محمد کاسبی" و دیگران به این کار ارزش و رونق خاصی داد و امیدوارم مورد رضایت مخاطبان قرار بگیرد.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

سینما کلاسیک این هفته با فیلم های از فرانک کاپرا و سیدنی لومت
«خوش‌چهره» ميهمان امشب «ما ایرانی‌ها»
تصویربرداری «زیر یک سقف » به پایان رسید
سعی کردم به مردانگی شخصیت «سعید» در «حانیه» برسم/ جای این نقش در پرونده‌ کاری‌ام خالی بود
پخش سریال «حانیه» کلید خورد
سالار عقیلی برای «حانیه» خواند
افتخار می‌کنم که در سریال "حانیه" با چادر بازی می‌کنم
پایان بازی "رزیتا غفاری" و "جعفر دهقان"/ آغاز تدوین همزمان "حانیه" در یزد
سریال‌های "زخم" و "رهایی" برای هفته نیروی انتظامی/ پخش "دولت مخفی" در نیمه‌ی دوم محرم
"حانیه"سریال مناسبتی نیست/بازی در این سریال برای من یک تجربه متفاوت بود
سریال "حانیه" عباس غزالی را عاشق کرد
"محمد کاسبی" جلوی دوربین حانیه می‌رود




کد خبر: ۵۱۳۱۸۷۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن