تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819207367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهزیستی در ایام نوروز به پیشواز مسافران می رود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
بهزیستی در ایام نوروز به پیشواز مسافران می رود
سازمان بهزیستی کشور ایام نوروز سال جدید با طرحی ویژه به استقبال مسافران نوروزی می رود تا بتواند به این وسیله گامی مهم در جهت کاهش معلولیت های ناشی از تصادفات بردارد.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سالیانه به طور تخمینی 1.24میلیون نفر در جاده های دنیا به دلیل حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند که در این میان بین 20 تا 50 میلیون نفر از مصدومیتهای ناشی از این تصادفات رنج می برند .
 
حوادث رانندگی یکی از علل مهم در ایجاد معلولیت ها است که ،اثرات جبران ناپذیری بر خانواده و هم چنین اجتماع تحمیل می کند که  بخشی از این بار بر دوش سازمان بهزیستی کشور می باشد که آنها را ملزم می کند تا توجه ویژه ای به  اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش این امر داشته باشند.
 
بر همین اساس سازمان بهزستی کشور علاوه بر نیروی انتظامی که با طرح های همچون همیاران پلیس و طرح های آموزشی سعی بر شناسایی قوانین رانندگی به رانندگان دارد ، طی دو سال گذشته فعالیتهایی را در راستای پیشگیری از حوادث رانندگی آغاز نموده است که از آن جمله  می توان به برنامه پیشگیری از حوادث ترافیکی در ایام نوروز در 2 سال گذشته اشاره کرد.
 
مجید رضازاده معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: پیشگیری از معلولیتها ناشی از تصادفات ، یکی از طرح های سازمان بهزیستی کشور برای کاهش مرگ ومیر، جلوگیری از معلولیت‌ها یا بیماری های ضایعه نخاعی  و یا هزینه های هنگفتی است  که این طر یق به دوش سازمان بهزیستی کشور تحمیل می شود.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور سال جدید را به صورت منسجم تر به پیشگیری از حوادث ناشی از  رانندگی خواهد پرداخت ادامه داد: این برنامه در نوروز آینده با هدف آگاه سازی عمومی در رانندگان وسایل نقلیه در 10 استان پرترددکشور ( تهران ، اصفهان ، خراسان رضوی، گیلان ، مازندران، خوزستان ، فارس، زنجان، همدان ، هرمزگان )به اجرا در خواهد آمد.
 
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد:در این طرح تیم های بهزیستی در حداقل 4 ورودی و خروجی اصلی استان مستقر می شوند و اقلام آموزشی و تبلیغاتی طراحی شده را در بین خودروهای عبوری توزیع می کنند.
 
رضازاده اضافه کرد : آگاه سازی این طرح با استفاده از بنر، نقشه ، بروشور و اقلامی مانند آفتابگیرو خشبو کنندهای داخل خودرو منقوش به پیام های آموزش انجام خواهد شد.
 
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه این طرح به صورت کاملا متفاوت نسبت به سایر دستگاه ها عمل می کند و سعی دارد روی سبک زندگی و مدیریت رفتار کار کند ،گفت: این طرح از 27 ، 28، 29 اسفند ماه سال جاری و 6، 7 فروردین ماه در چهار نقطه ورودی شهرها به صورت آموزش چهر ه به چهره با استفاده از همیاری NGO، همیاران سلامت روان ، اترک ومشارکتهای مردمی اجرایی خواهد شد.
 
برخلاف فعالیت‌های عمده آموزش همگانی موجود در سطح جامعه که بیشتر بر آموزش قوانین رانندگی متمرکز است هدف سازمان بهزیستی ورود به حیطه های اجتماعی و روانشناختی این آسیب بوده که با جلب توجه رانندگان خودرو به رانندگی به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و احساس مسئولیت نسبت به سلامتی خود و دیگران بنگرند. به نظر می رسد این طرح بتواند تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات داشته باشد و بخشی از این بار سنگین را از دوش بهزیستی بردارد.
 
انتهای پیام/






کد خبر: ۵۱۲۷۸۶۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن