محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842888579
نبوی در نشست «سینما انقلاب»: طرفداران سینمای خصوصی بدون پول دولت، نمیتوانند فیلم بسازند
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نبوی در نشست «سینما انقلاب»:
طرفداران سینمای خصوصی بدون پول دولت، نمیتوانند فیلم بسازند
۵۰ درصد طرفداران خصوصیسازی در سینما، اگر دولت به آنها پول ندهد اصلاً نمیتوانند فیلم بسازند. اکثر ساختههای این افراد با کمکهای نهادهای حکومتی و دولتی بوده و با این وجود اینها میگویند سینما باید خصوصی باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس، اکبر نبوی، منتقد سینما در چهارمین هماندیشی سینما انقلاب سخنانی در خصوص سینمای خصوصی، سینمای مردمی، اکرانهای مردمی، فروش فیلم در سینمای ایران و ... ابراز کرده که در ادامه مشروح آن آمده است. *سینما بدون مردم تحقق پیدا نمیکند وی در این نشست در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی با فاصله مدرم با سینما ایران گفت: در سنجش نسبت بین مردم و سینمای انقلاب توجه به یک نکته مهم است؛ سینما به اعتبار رسانه بودنش یک نهاد اجتماعی است و این ویژگی جایگاه سینما را در حوزه مربوط به افکار عمومی و رفع نیازهای افراد جامعه بیشتر میکند. نبوی اضافه کرد: به صورت طبیعی سینما به عنوان یک نهاد اجتماعی بدون مردم تحقق پیدا نمیکند. بدون مردم یعنی مرگ سینما و این مسئله ربطی به جغرافیای خاصی از دنیا ندارد و در همه جا همین است. البته نگاهها و دیدگاهها درباره واژه مردم نیز متفاوت است. واقعیت این است که سینمای کشور ما همچون سینمای سایر کشورها فراز و فرودهای بسیاری داشته است. در کشوری مانند آمریکا هم این طور نیست که همیشه فیلمها فروش داشته باشد. زمانی در این کشور، صنعت سینما بالاتر از صنعت خودرو قرار گرفت و در دورهای دیگر فروش فیلم در آن کاهش پیدا کرد. *مردم با سینما قهر نمیکنند این کارشناس فرهنگی در ادامه تاکید کرد: نکته مهم این است که مردم هیچگاه با سینما قهر نمیکنند بلکه در واقع، نسبت به آن چه بر روی پرده است و ترجمهای از زندگی و دغدغهها، امیدها و تمناهای زندگی آنان نیست، واکنش منفی نشان میدهند. تقریباً در تمام دنیا هم همین منوال است. نبوی گفت: در هر جامعهای مردمی بودن متناسب با بستر تاریخی و فرهنگ ملی هر کشور تعریف خاص خود را دارد و در کشور ما نیز تمنا و آرزوها و امیدهای مردم در همین جغرافیا و فرهنگ تعریف میشود. اگر این مسئله در سینما بروز پیدا نکند، مردم واکنش نشان میدهند. گاهی مردم از برخی فیلمهای سطحی نیز استقبال میکنند که این را نیز میتوان روانکاوی کرد. چنین استقبالی یک طنز تلخ از سوی مردم است. در فراز و فرود سینمای ایران، سالهای 40 تا 55، سینما فروش بالایی دارد. اما سالهای بعد از آن با حضور فیلمهای بسیار بد هندی و آمریکایی این فروش افول میکند و میزان اکران فیلم از 90 فیلم به 12 فیلم میرسد. *تحلیل عوامل کاهش فروش فیلمها ضروری است وی ادامه داد: دهه 60 و 70 هم شرایط تاریخی خودش را داشت. ما نمیتوانیم دهه 60 را بدون در نظر گرفتن دل مشغولیهای مردم در آن برهه تاریخی با سینمای دهه 80 یا 70 مقایسه کنیم. در سال 74-75، میزان فروش بلیط در کشور 52 میلیون تومان بود و این رقم در سال 81-82 به 17 میلیون میرسد و این یعنی با وجود افزایش جمعیت، فروش یک سوم شده است. باید بررسی کرد چه عواملی باعث این اتفاق شده است؛ ضعف و قوت فرم در روایت، یا در نمایش یا .... باید فهمید کدام یک باعث کاهش فروش شده است. تحلیل عوامل موثر بر این کاهش ضروری است. *سینمای ایران نسبت خود با زمان را فراموش کرده است نبوی در ادامه این نشست و در پاسخ به سوالی مبنی بر رابطه بحرانی میان مردم و سینما گفت: من در وضعیت موجود قایل به بحران در نسبت بین مردم و رسانه نیستم. سینمای ایران نزدیک به مرگ نیست اما نوعی سرگشتگی و عدم پیوند با افکار عمومی بین مخاطین و سینما در سینمای ما اتفاق افتاده است. سالهاست که سینمای ایران نسبت خود را با زمان فراموش کرده است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، این سرگشتگی همچنان ادامه خواهد داشت و این اصلا برای سینمای ما خوب نیست. *دهه 70 را قله تولیدات سینمایی کشور میدانم وی در ادامه این نشست گفت: در دهه 60، اقدامات فوقالعاده موثر و سازندهای توسط آقای بهشتی و انوار صورت گرفت که تا زمانی که سینما در این کشور وجود دارد، باید سینما سپاسگذار آنها باشد. با این وجود در این سالها یک دروغی گفته شده است. چند دوره از جشنواره در فیلمهایی مانند نقش عشق و نارانه و اثرهایی از آقای پارسی پور و سینایی و ... بود که قصه بود اما این که چند فیلم را مترادف با این ببینیم که میخواستند سینما را به سمت داستان ببرند، واقعیت ندارد. خیلیها سینمای دهه 60 را به عنوان قله تولیدات سینمایی کشور نگاه میکنند. من موافق این نیستم و دهه هفتاد را با همه ضعفهایی که هر دو داشتند، قله میدانم. *سینمای ما مشکل داستان دارد نبوی یادآور شد: این که گفته میشود ما در فیلمنامه مشکل داریم اصلاً قبول ندارم. چون فیلمنامه نوشتن یک تکنیک است. سینمای ما مشکل داستان دارد. ما در زمینه داستان برای سینما حتماً مشکلات جدی داریم. فرم تجلی تشخص شخصیت اثر هنری است و فرم و محتوا در هم تنیده است و از هم جدا نیستند. با تعریفی که اهل معرفت و بینش و دانش از فرم دارد بله سینمای ایران از جهت فرمیک مشکلات بسیاری دارد اما اگر فرم را به معنی ریخت و ظاهر بگیریم نمیتوان گفت چنین مشکلی وجود دارد. این کارشناس سینمایی در ادامه در خصوص تقسیمبندی مخاطبان سینما صحبت کرد و گفت: 20 سال پیش، مقالهای نوشتم که در آن مخاطب را به سه دسته تقسیم کردهام؛ من معتقد به سه دسته هستم؛ سینمای خواص، سینمای عوام زده و سینمای مردمی. سینمای خواص مخاطب خود را در نخبگان و بخش خاصی از جامعه جستجو میکند. طبیعت فرآیند زیست جمعی، جامعه است که در میان آن گونهای از افراد، به گونهای خاص صحبت میکنند و ما این خواص را در ادبیات نیز داریم. مثلاً مخاطب اشعار خاقانی خواص است. *گفتوگو با زبان فطرت، رکن سینمای مردمی وی اضافه کرد: سینمای عوام زده هم سینمایی مانند سینما و فیلمهای هندی است. من این سینما را مبتذل به لحاظ محتوا و فرم میدانم. سینمای مردمی لایه لایه است و هر کس به اندازه ذوق و دریافتش با لایههای مختلف آن ارتباط برقرار میکند و هر کسی به اندازه خود حظی از آن میبرد. حجم قابل قبولی از هالیوود سینمای مردمی است و به همین دلیل است که میتواند با افکار عمومی دنیا صحبت کند. مهمترین رکن سینمای مردمی، گفتوگو با مردم با زبان فطرت است. زبان فطرت مقابل زبان طبیعت است و میان همه انسان ها مشترک است. اگر سینما به زبان فطرت نزدیک شود، سینمای مردمی محقق میشود. مشکل سینمای ایران، سرگردانی بین زبان فطرت و طبیعت است. نبویدر ادامه گفت: حوزه فرهنگ، حوزه کیفیتهاست نه کمیتها. ارزیابی اقتصادی در حوزه فرهنگ غلط است و در ارزیابی در حوزه فرهنگ باید با شاخصههای فرهنگی ارزیابی صورت بگیرد. در بحث مفصلی که با دکتر حسن حبیبی در سال 83 داشتم، گفتم که متخصصان و مسئولین نباید به حوزه فرهنگ با عدد و رقم اقتصادی نگاه کنند. در حوزه فرهنگ باید پول هزینه کرد. نباید بگویند وزارت آموزش و پروش در آمدزا نیست و این مسئله منفی باشد. *طرفداران سینمای خصوصی بدون پول دولت، نمیتوانند فیلم بسازند وی افزود: برای فرهنگ باید هزینه کرد. طنز ماجرا این است که وقتی شما به سخن عدهای که دنبال خصوصیسازی و مخالف هزینه کردن از سوی دولت در فرهنگ هستند، توجه میکنید میبینید، 50 درصدشان، اگر دولت به آنها پول ندهد اصلاً نمیتوانند فیلم بسازند. اکثر ساختههای این افراد با کمکهای نهادهای حکومتی و دولتی بوده و با این وجود اینها میگویند سینما باید خصوصی باشد. نبوی در ادام توضیح داد: بخش دیگری از این افراد که این گونه صحبتها را میکنند، افرادی هستند که با حضور اقتصادی دولت مشکلی ندارند اما میخواهند دولت پول را به آنها بدهد و آنها خودشان پول را مدیریت کنند و هر کاری خواستند بکنند در حالی که در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی هرگز نمیافتد. این کنترل از سوی دولتها در همه کشورها وجود دارد. اما این کنترلها گاهی زبر و ناخوشایند است و گاهی نیز نرم و متناسب با هنر تعریف شده است. بنده سخنگوی هیچ نهاد دولتی در سینما نیستم اما بعید میدانم هیچ مدیر عاقلی با حضور بخش خصوصی در سینما مشکلی داشته باشد. سازی که صدایش فردا صبح به گوش خواهد رسید وی اضافه کرد: من به شدت نگران حضور بخش خصوصی در سینمای امروز هستم زیرا سرمایههایی دارد وارد سینمای کشور میشود که ریشه ندارد و کسی که دارد سرمایه خود را وارد سینما میکند، مطلقاً دغدغه فرهنگی و هنری ندارد. بخشی از این سرمایه گذاران، انگیزه اقتصادی هم ندارند. من به شدت از حضور این سرمایه گذاران نگران هستم و این جریان، سازی است که صدایش فردا صبح به گوش ما خواهد رسید و این فردا صبح، چند سال دیگر است. این منتقد سینما گفت: شما حتی در فیلمهای هالیوودی هم نمیتوانید نظارت حاکمیتی را نبینید. آن جا هم این کنترل و نظارت وجود دارد. البته مثل ایران نیست. در آمریکا یک اصل وجود دارد و آن مسئله امنیت و منافع ملی است و پذیرفته اند سینما در پیشانی امنیت و منافع ملی قرار گرفته است. به همین دلیل است که CIA در ساخت بیش از 2000 فیلم مشارکت داشته است اما ظاهر ماجرا این است که سینمای آمریکا سینمای خصوصی است. *پخش فیلم در هیأت و مسجد، سینما نیست نبوی در پایان در پاسخ به سوال مجری مبنی بر ،«در این میان، عدهای که نگران فضای دولتی شدن هستند میگویند برای مردمی کردن سینما باید به بچههای شهرستان عرصه و میدان بیشتری بدهیم و از تهرانگرایی گریزی به شهرستان گرایی داشته باشیم و شهرستانها را نیز فعال کنیم. اینها میگویند که باید اکران را به هیأت، مسجد و مهمانیهای خانگی ببریم و جنس و شکل اکران را تغییر دهیم و جشنواره مردمی راه بیاندازیم.» گفت: این که سینما نیست. پخش در هیئات و خانهها، پخش نمایش ویدئویی است نه سینما. البته سالهای اول انقلاب نمایش فیلم با پروژکتورهای 16 میلیمتری در سطح گستردهای در مساجد انجام میشد و جهاد به این گونه کارها کمک هم میکرد. اما این نوع پخش امروزی فیلم در هیئتها و مساجد که دیگر سینما نیست بلکه پخش ویدئویی و نمایش خانگی است. *سینمای ایران یک بیمار است وی افزود: درباره توسعه سینمای شهرستان، من منکر وجود مشکلاتی همچون تمرکز بیش از اندازه بر تهران و تهرانزدگی در سینما نیستم اما اینها صورت ماجراست. باطن مشکلات سینمای ما این است که داستان در سینما مشکل دارد. متاسفانه هم بخش دولتی اعم از حکومتی و حاکمیتی و هم بخش خصوصی نسبت به این مسئله به شکلی که شایسته است توجه نمیکنند، باید به متن توجه کرد. سیاست تهرانزدایی و توسعه سینمای شهرستانها با یک راهحل، حل خواهد شد. اما تهرانزدایی یک مسکن است و سینمای بیمار ما را درمان نمیکند. سینمای ایران دچار بیماریهای بسیاری است که باید آن را به پزشک بسپاریم تا درمان کند. انتهای پیام/و
93/11/18 - 14:17
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]
صفحات پیشنهادی
گزارش نشست فیلم سینمایی «بدون مرز» عسگری: «بدون مرز» جنگ را زیر سوال میبرد
گزارش نشست فیلم سینمایی بدون مرزعسگری بدون مرز جنگ را زیر سوال میبردکارگردان فیلم سینمایی بدون مرز گفت این فیلم جنگ را زیر سوال میبرد و من هم علیرغم همه توصیهها تصمیم به ساخت این اثر سینمایی گرفتم و معتقد بودم اگر فیلمنامه به مرز پختگی لازم رسیده باشم میتوانم این فیلم را بمعاون سینمایی ارشاد خراسان رضوی: برگزاری نشستهای نقد و بررسی فیلم فجر ویژه آثار مستند است
معاون سینمایی ارشاد خراسان رضوی برگزاری نشستهای نقد و بررسی فیلم فجر ویژه آثار مستند استمعاون هنری و سینمایی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری نشستهای نقد و بررسی ویژه فیلمهای مستند در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خبر داد و گفت در حال رایزنی با کارگرداناگزارش فارس از نشست فیلم سینمایی «بوفالو» اسعدیان:پای «بوفالو» میایستیم/سجادیحسینی: سعی ک
گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی بوفالواسعدیان پای بوفالو میایستیم سجادیحسینی سعی کردیم به تماشاگر احترام بگذاریمهمایون اسعدیان تهیهکننده فیلم سینمایی بوفالو در نشست مطبوعاتی این فیلم عنوان کرد بوفالو فیلم همه ما است و همه ما نیز پای آن میایستیم به گزارش خبرنگار سینمای خبرگنشست خبری فیلم سینمایی بوفالو
نشست خبری فیلم سینمایی بوفالونشست خبری فیلم سینمایی بوفالو ساخته کاوه سجادی حسینی شامگاه یکشنبه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد عکس مسعود ساکی 1393 11 12 - 23 10 دریافت کل گزارش تصویرینشست خبری فیلم سینمایی ناهید
شماره گزارش 1817045723977583293 زمان انتشار 1393 11 12 21 05 عکاس چاوش هماوندی عنوان نشست خبری فیلم سینمایی ناهید نشست خبری فیلم سینمایی ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه کنندگی بیژن امکانیان عصر امروز یکشنبه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد 1393 11 12 21 05نشست خبری فیلم سینمایی ارغوان
شماره گزارش 1817044160585769833 زمان انتشار 1393 11 12 21 07 عکاس چاوش هماوندی عنوان نشست خبری فیلم سینمایی ارغوان نشست خبری فیلم سینمایی ارغوان به کارگردانی کیوان علی محمدی و امید بنکدار در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد 1393 11 12 21 07فیلمهای فجر در سینمای ارشاد تهران اکران میشوند/ آغاز با «بدون مرز» - اخبار ایران و جهان |
فیلمهای فجر در سینمای ارشاد تهران اکران میشوند آغاز با بدون مرز شناسهٔ خبر 2481928 یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۳۶ هنر > سینمای ایران سالن سینمایی ادارهکل ارشاد استان تهران همزمان با برگزاری سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر 33 اثر از جشنواره را طی 11 روز برای مسئولانگزارش فارس از نشست خبری فیلم سینمایی بهمن فرشباف: «بهمن» برگرفته از زندگی مادرم است/ سکون ویژگی فیلم
گزارش فارس از نشست خبری فیلم سینمایی بهمنفرشباف بهمن برگرفته از زندگی مادرم است سکون ویژگی فیلم استکارگردان فیلم سینمایی بهمن گفت مدت زمان این فیلم 100 دقیقه بود و اینکه دوستان در مورد کند بودن ریتم آن صحبت میکنند نشان دهنده این است که تماشا کردنش برای مخاطب سخت بوده است درگزارش فارس از نشست خبری فیلم سینمایی «دو» گلستانی: سردی فیلم «دو» عامدانه بود/پرستویی: موض
گزارش فارس از نشست خبری فیلم سینمایی دوگلستانی سردی فیلم دو عامدانه بود پرستویی موضوع فیلم دو پیچیده نیستسهیلا گلستانی در نشست خبری فیلم دو گفت این سینمای مورد علاقه من است و تم فیلم دو فقدان و همزیستی است به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس پرویز پرستویی تهیه کننده و بازیگر فیلم &رئیس انجمن سینمای جوان مشهد: نشستهای نقد و بررسی آثار مستند دوازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد برگزار میشود
رئیس انجمن سینمای جوان مشهد نشستهای نقد و بررسی آثار مستند دوازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد برگزار میشودرئیس انجمن سینمای جوان مشهد گفت نشستهای نقد و بررسی آثار مستند دوازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد برگزار میشود نسرین شاهمحمدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در مگزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «تگرگ و آفتاب»: مبنای اصلی فیلمنامه «تگرگ و آفتاب»
گزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی تگرگ و آفتاب مبنای اصلی فیلمنامه تگرگ و آفتاب ربطی به داشآگل نداشترضا کریمی گفت طرح اولیه فیلمنامه ما ارتباط زیادی با داستان داشآکل نداشت و حین نگارش هم سعی کردم تا از آن داستان دور شوم و مبنای اصلی ما براساس این قصه نبود اما در ادامهبرگزاری نشست خبری ققنوس سینمای انقلاب در - اخبار ایران و جهان |
برگزاری نشست خبری ققنوس سینمای انقلاب در خبرگزاری مهر شناسهٔ خبر 2487167 چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۱۳ هنر > سینمای ایران نشست خبری چهارمین هم اندیشی متفکران و هنرمندان سینما انقلاب در آستانه شروع به کار این رویداد فرهنگی کشور در خبرگزاری مهر برگزار خواهد شد به گزارش خبرگزارگزارش فارس از نشست فیلم سینمایی «موقت» عزیزی: امیدوارم عدم اعتماد به جوانان کمتر جلوه کند/ مسئولین ب
گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی موقتعزیزی امیدوارم عدم اعتماد به جوانان کمتر جلوه کند مسئولین به اکران فیلمهایی مثل موقت کمک کنندامیر عزیزی کارگردان فیلم سینمایی موقت گفت مسئولین سینما چاره ای جز این ندارند که به اکران فیلم هایی از این دست کمک کنند امیدوارم عدم اعتماد به جو«ناهید»، «متولد 65»، «کاکا»، «پول+ک»، «گیتا»، «آبجی»، «ویلاییها» گزارشی از مراحل تولید 7 فیلم سینمایی اول در
ناهید متولد 65 کاکا پول ک گیتا آبجی ویلاییها گزارشی از مراحل تولید 7 فیلم سینمایی اول در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربیاعضای شورای فیلمهای سینمایی اول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در طول بیش از یکسال فعالیت خود در بخش فرهنگی این مرکز فیلمنامه 7 فیلم اوبه بهانه انتخاب فیلم بدون مجوز «پناهی» نگاه گزینشی جشنواره برلین به سینمای ایران
به بهانه انتخاب فیلم بدون مجوز پناهینگاه گزینشی جشنواره برلین به سینمای ایراناگر چه برگزار کنندگان جشنواره برلین از همان ابتدا نگاه گزینشی خاصی نسبت به سینمای ایران داشتند ولی پس از رخدادهای مربوط فتنه ۸۸ به نظر میرسد این نگاه پررنگتر از قبل ادامه یافته است به گزارش خبرنگار سیجشنواره سیوسوم فیلم فجر در گفتوگو با یک مدیر سینمایی طباطبایینژاد:سال آینده سال بسیار بسیار خوبی برای سینما
جشنواره سیوسوم فیلم فجر در گفتوگو با یک مدیر سینماییطباطبایینژاد سال آینده سال بسیار بسیار خوبی برای سینماست سینمای اجتماعی بدون مسئولیت سیاهنماستمحمدمهدی طباطبایینژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت هر آسیبی که در اجتماع وجود دارد قابل عرضه در فیلم است اما شرطگزارش فارس از نشست فیلم سینمایی «کوچه بینام» علیمردانی: سعی کردیم به سمت واقعگرایی برویم/ کلاری: &
گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی کوچه بینامعلیمردانی سعی کردیم به سمت واقعگرایی برویم کلاری کوچه بینام تضاد میان نسلها را به تصویر میکشدهاتف علیمردانی کارگردان فیلم سینمایی کوچه بینام گفت ما سعی کردیم فضای ناتورالیستی را حفظ کنیم و به سمت واقع گرایی برویم ضمن آنکه سعی کر-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها