محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832108682
گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی «کوچه بینام» علیمردانی: سعی کردیم به سمت واقعگرایی برویم/ کلاری: «کوچه بینام» تضاد میان نسلها را به تصویر میکشد
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی «کوچه بینام»
علیمردانی: سعی کردیم به سمت واقعگرایی برویم/ کلاری: «کوچه بینام» تضاد میان نسلها را به تصویر میکشد
هاتف علیمردانی کارگردان فیلم سینمایی «کوچه بینام» گفت: ما سعی کردیم فضای ناتورالیستی را حفظ کنیم و به سمت واقع گرایی برویم ضمن آنکه سعی کردیم بار دراماتیک فضای واقعی را نیز وارد زندگی کنیم.
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نشست خبری فیلم سینمایی «کوچه بی نام» امشب با حضور هاتف علیمردانی کارگردان، منصور لشگری قوچانی تهیه کننده، محمود کلاری مدیر فیلمبرداری، پانتهآ بهرام، فرهاد اصلانی، فرشته صدرعرفایی، باران کوثری و ملیسا ذاکری در سالن سعدی مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد. علیمردانی کارگردان این فیلم اظهار داشت: اگر فیلم خوب است و مردم آن را دوست دارند به خاطر بازی خوب بازیگران آن است که همه بینظیر بودند.
وی با بیان اینکه همه عوامل «کوچه بینام» با عشق و علاقه کار کردند، گفت: در چهار پنج فیلم گذشته، با تعدادی از عوامل سینما همکاری می کنم که تجربه خیلی خوبی است. البته باید بگویم که قطعا «کوچه بینام» ضعف هایی دارد که به پای کم توجهی من است.
این کارگردان درباره قصه فیلمش نیز توضیح داد: فیلم داستان خانواده ای است که دوربین با آن ها همراه میشود و درفضای خانه می چرخد. دوربین لحظه های زندگی اعضای خانواده را ثبت میکند و ما سعی کردیم فضای ناتورالیستی را حفظ کنیم وبه سمت واقع گرایی برویم. ضمن آنکه سعی کردم بار دراماتیک فضای واقعی را نیز وارد زندگی کنم.
علیمردانی با اشاره به تجربه اش از تولید این فیلم تصریح کرد: شاید یکی از مسایلی که در فیلم آموختم، این بود که تفاوت بین فیلم خوب، بد، ضعیف یا قدرتمند، انتقال بار دراماتیک است.
کارگردان «کوچه بینام» در پاسخ به سوالی درباره سکانس آخر فیلم توضیح داد: می خواستم فضای سورئالیستی به فیلم بدهم و قداست پدر را در فضایی که شکل زمینی ندارد و شبیه بهشت است، به تصویر بکشم. برای این کار هم 20 روز بعد از پایان فیلمبرداری، با آقای فرهادی به دنبال لوکیشن گشتم و صحنه آخر را گرفتم.
وی با تاکید بر اینکه «کوچه بینام» به هیچ وجه قصد مسخره کردن قشر مذهبی یا متوسط را ندارد، اظهار کرد: من به تمام شخصیتهای داستان خود احترام گذاشتهام و حتی اگر عده ای با عینک روشنفکری قصد مسخره کردن قشر غیرمذهبی را دارند، به شدت با این کار مخالفم.
فرهاد اصلانی بازیگر فیلم «کوچه بی نام» هم درباره نقش خود گفت: این نقش برای من سخت بود. اگر آن را پذیرفتم به دلیل رفاقت با هاتف علیمردانی و حضور استاد کلاری بود که به نظرم فیلمبرداری نمی کند بلکه معجزه می کند.
وی سپس به حضور بازیگران حرفه ای در این فیلم اشاره و به شوخی بیان کرد: من با باران کوثری 20 مدل نقش پدر و دختر را بازی کرده ام، البته در تمام نقش ها هم حرف شنوی ندارد.
اصلانی از واکنش مثبت اصحاب رسانه به «کوچه بینام» در برج میلاد ابراز خرسندی کرد.
منصور لشکری قوچانی تهیه کننده این فیلم سینمایی هم با اشاره به اینکه جشنواره فجر سال گذشته با هاتف علیمردانی آشنا شده است، گفت: ابتدای امسال، زمانی که روی تیزر فیلم سینمایی «خط ویژه» برای شهرستان کار می کردیم، فیلم نامه «کوچه بی نام» به دستم رسید.
وی ادامه داد: فکر می کنم وقتی عوامل خوبی دور یکدیگر جمع شوند و و با انرژی و تمرکز روی فیلمنامه ای کار کنند، حتما نتیجه آن خوب می شود و امروز خیلی خوشحالم که مردم دو ساعت در سالن نشستند و فیلم را تماشا کردند.
این تهیه کننده افزود: خیلی خوشحالم فیلم در روزهای جشنواره مورد استقبال قرار گرفته، به طوریکه در بعضی سینماها به سانس های فوقالعاده نیز کشیده است.
لشکری قوچانی با اشاره به اینکه جشنواره امسال با برنامه «یک فیلم، یک سلام» خلاقیت زیادی را به وجود آورده است، گفت: در این برنامه پیش از شروع جشنواره توانستیم فیلم ها را معرفی کنیم و حالا خوشحالم که «کوچه بینام» دیده شده و مورد توجه مردم قرار گرفته است. اما منتظر فروش فیلم هستم تا پول جمع شود و بتوانم دوباره فیلم بسازم.
وی با اشاره به اینکه تهیه کننده باید برای عوامل فیلم آرامش و آسایش به ارمغان آورد، اظهار کرد: وقتی عوامل فیلم بتوانند با آسایش کار کنند، راه برای خلاقیت هم باز می شود.
فرشته صدرعرفایی، بازیگر نقش احترام در فیلم «کوچه بی نام» درباره کم کار بودنش در سینما توضیح داد: دلیلی برای کم کار بودن ندارم، اما همه ما فیلم ها را می بینیم و هنوز ضعف فیلمنامه در سینمای ایران وجود دارد.
وی ادامه داد: اولین برخورد بازیگر با فیلم، فیلمنامه آن است و مدتی بود که فیلمنامه خوبی نخوانده بودم. سال قبل هم قرار بود در فیلمی بازی کنم که چند روز قبل از آغاز فیلمبرداری پایم شکست. در همان مدت بود که فیلمنامه «کوچه بی نام» را خواندم.
این بازیگر افزود: نقش احترام به شکلی بود که می توانستم درباره آن تحقیق و زوایای آن را کشف کنم و به همین دلیل هم این نقش را دوست داشتم. باران کوثری درباره همکاران و پشت صحنه این فیلم عنوان کرد: حضور در کنار محمود کلاری و به طور کلی تیم تولید «کوچه بینام» برای هر بازیگری نعمت است. عوامل این فیلم به قدری با دقت جزئیات بازی را می بینند، تذکر می دهند و یا راهنمایی می کنند که بسیار موثر است.
محمود کلاری مدیر فیلمبرداری فیلم که به همراه پسرش در این اثر سینمایی حضور داشت، گفت: ویژگی فیلمبرداری این فیلم این است که هیچ ویژگی ندارد! کار خیلی پیچیده ای است که فیلمبردار خودش را در اختیار فیلمنامه قرار دهد و کاملا در خدمت داستان باشد.
این فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران با اشاره به اینکه هاتف علیمردانی از کارگردانانی است که به آرامی مسیر پیشرفت خود را طی می کند، اظهار کرد: هرچه زمان می گذرد، فیلم های بهتری از این کارگردان می بینیم. او از آن دست افرادی است که خودش را خیلی درگیر کار می کند.
کلاری افزود: نکته اساسی که در فیلم وجود دارد این است که فیلم، جنس ایرانی بودن دارد و تضاد میان نسلها را خیلی خوب به تصویر می کشد. «کوچه بینام» به زندگی واقعی و جهان ما شباهت زیادی دارد و فکر می کنم به دلیل به تصویر کشیدن این روابط انسانی باید از هاتف علیمردانی تشکر کنیم.
پانتهآ بهرام، بازیگر نقش فروغ نیز با اشاره به اینکه فیلمنامه ای مانند «کوچه بی نام» خیلی کم به دست بازیگران می رسد، عنوان کرد: این نوع فیلمنامه ها مانند هدیه آسمانی است و وقتی به دست آدم می رسد، راهی به جز قبول کردن آن ندارید.
این بازیگر درباره پایان سورئال فیلم اظهار کرد: این پایان به نوعی قطعیت مرگ حاج مهدی (با بازی فرهاد اصلانی) را نشان می دهد و مانند این است که پدر باید جان خود را می داد تا پسر برگردد و لازم بود این جابه جایی پدر و پسر نشان داده شود.
ملیسا ذاکری هم که دومین همکاری خود را با هاتف علیمردانی تجربه می کرد، گفت: در فیلم «مردن به وقت شهریور» با علیمردانی همکاری کرده بودم و امروز باعث افتخارم است که در این خانواده حضور داشتم و در «کوچه بی نام» بازی کردم. انتهای پیام/
93/11/17 - 23:40
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]
صفحات پیشنهادی
گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی «بوفالو» اسعدیان:پای «بوفالو» میایستیم/سجادیحسینی: سعی ک
گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی بوفالواسعدیان پای بوفالو میایستیم سجادیحسینی سعی کردیم به تماشاگر احترام بگذاریمهمایون اسعدیان تهیهکننده فیلم سینمایی بوفالو در نشست مطبوعاتی این فیلم عنوان کرد بوفالو فیلم همه ما است و همه ما نیز پای آن میایستیم به گزارش خبرنگار سینمای خبرگگزارش فارس از نشست خبری فیلم سینمایی بهمن فرشباف: «بهمن» برگرفته از زندگی مادرم است/ سکون ویژگی فیلم
گزارش فارس از نشست خبری فیلم سینمایی بهمنفرشباف بهمن برگرفته از زندگی مادرم است سکون ویژگی فیلم استکارگردان فیلم سینمایی بهمن گفت مدت زمان این فیلم 100 دقیقه بود و اینکه دوستان در مورد کند بودن ریتم آن صحبت میکنند نشان دهنده این است که تماشا کردنش برای مخاطب سخت بوده است درگزارش فارس از نشست خبری فیلم سینمایی «دو» گلستانی: سردی فیلم «دو» عامدانه بود/پرستویی: موض
گزارش فارس از نشست خبری فیلم سینمایی دوگلستانی سردی فیلم دو عامدانه بود پرستویی موضوع فیلم دو پیچیده نیستسهیلا گلستانی در نشست خبری فیلم دو گفت این سینمای مورد علاقه من است و تم فیلم دو فقدان و همزیستی است به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس پرویز پرستویی تهیه کننده و بازیگر فیلم &گزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «تگرگ و آفتاب»: مبنای اصلی فیلمنامه «تگرگ و آفتاب»
گزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی تگرگ و آفتاب مبنای اصلی فیلمنامه تگرگ و آفتاب ربطی به داشآگل نداشترضا کریمی گفت طرح اولیه فیلمنامه ما ارتباط زیادی با داستان داشآکل نداشت و حین نگارش هم سعی کردم تا از آن داستان دور شوم و مبنای اصلی ما براساس این قصه نبود اما در ادامهگزارش فارس از نشست فیلم سینمایی «موقت» عزیزی: امیدوارم عدم اعتماد به جوانان کمتر جلوه کند/ مسئولین ب
گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی موقتعزیزی امیدوارم عدم اعتماد به جوانان کمتر جلوه کند مسئولین به اکران فیلمهایی مثل موقت کمک کنندامیر عزیزی کارگردان فیلم سینمایی موقت گفت مسئولین سینما چاره ای جز این ندارند که به اکران فیلم هایی از این دست کمک کنند امیدوارم عدم اعتماد به جوگزارش نشست فیلم سینمایی «بدون مرز» عسگری: «بدون مرز» جنگ را زیر سوال میبرد
گزارش نشست فیلم سینمایی بدون مرزعسگری بدون مرز جنگ را زیر سوال میبردکارگردان فیلم سینمایی بدون مرز گفت این فیلم جنگ را زیر سوال میبرد و من هم علیرغم همه توصیهها تصمیم به ساخت این اثر سینمایی گرفتم و معتقد بودم اگر فیلمنامه به مرز پختگی لازم رسیده باشم میتوانم این فیلم را بگزارش فارس از نشست رسانهای «رخ دیوانه» اتفاقات «رخ دیوانه» در جامعه موجود است/ پس از
گزارش فارس از نشست رسانهای رخ دیوانهاتفاقات رخ دیوانه در جامعه موجود است پس از تقاطع سعی کردم بیشتر جوانان را بشناسمابوالحسن داودی کارگردان فیلم سینمایی رخ دیوانه در نشست رسانهای این فیلم گفت پس از تقاطع سعی کردم بیشتر جوانان را بشناسم و مهمتر اینکه سلیقه خودم را در این کار اگزارش فارس از نشست فیلم «تا آمدن احمد» مرزبان: «تا آمدن احمد» را به درخواست مردم خارک ساخت
گزارش فارس از نشست فیلم تا آمدن احمدمرزبان تا آمدن احمد را به درخواست مردم خارک ساختیم دقیقی من نمیخواهم غر بزنم تا فیلمم دیده شودصادق دقیقی کارگردان فیلم سینمایی تا آمدن احمد گفت من نمیخواهم غر بزنم که به این وسیله فیلم دیده شود اما واقعاً ما به کدام سمت میرویم 25 سال ازگزارش فارس از نشست فیلم «حکایت عاشقی» رادان: برای بازی در اثر دفاع مقدسی انتظار میکشیدم/رمضانزاده:
گزارش فارس از نشست فیلم حکایت عاشقیرادان برای بازی در اثر دفاع مقدسی انتظار میکشیدم رمضانزاده صدور پروانه ساخت حکایت عاشقی سه سال طول کشیدبهرام رادان بازیگر فیلم سینمایی حکایت عاشقی در نشست مطبوعاتی این فیلم اعلام کرد مدت زیادی بود که دوست داشتم در فیلمی با محوریت دفاع مقدسگزارش فارس از نشست خبری فیلم «ماهی سیاه کوچولو» شفیعی: درباره حادثه آمل کاری ساخته نشده است/ زارعی:ب
گزارش فارس از نشست خبری فیلم ماهی سیاه کوچولوشفیعی درباره حادثه آمل کاری ساخته نشده است زارعی به احترام نقش الفت شهرزاد را بازی کردممریلا زارعی در نشست خبری فیلم ماهی سیاه کوچولو گفت به احترام فیلم الفت و برای اینکه خودم را به این نقش الصاق نکرده باشم تصمیم گرفتم فیلمی با 180گزارش فارس از نشست «یحیی سکوت نکرد» پاکروان: فیلمهای خوب همیشه در آخرین سانس جشنواره نمایش داده می
گزارش فارس از نشست یحیی سکوت نکردپاکروان فیلمهای خوب همیشه در آخرین سانس جشنواره نمایش داده میشوندتهیه کننده فیلم سینمایی یحیی سکوت نکرد گفت فیلمهای خوب همیشه در آخرین سانس جشنواره نمایش داده میشوند و فکر میکنم که جشنواره هم این نکته را فهمیده که یحیی سکوت نکرد فیلم خوبی اگزارش فارس از نشست فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» سیدی: از بزرگان سینما بهره میبرم/ شبیه به کسی نیست
گزارش فارس از نشست فیلم اعترافات ذهن خطرناک منسیدی از بزرگان سینما بهره میبرم شبیه به کسی نیستمکارگردان فیلم سینمایی ذهن خطرناک من گفت من با افتخار از بزرگان سینمای ایران و جهان بهره میبرم اما تلاش کردهام شبیه کسی نباشم به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس نشست خبری فیلگزارش فارس از نشست خبری فیلم احتمال باران اسیدی ساخت «احتمال باران اسیدی» بر اساس یک خاطره/ تنهایی م
گزارش فارس از نشست خبری فیلم احتمال باران اسیدیساخت احتمال باران اسیدی بر اساس یک خاطره تنهایی موضوع اصلی فیلمکارگردان فیلم سینمایی احتمال باران اسیدی گفت ما روی یک فیلمنامه دیگر کار میکردیم که مواجه با خاطره یک دوست مسیر کارمان را عوض کرد و فیلمی ساختیم که تم اصلی آن بر پایهگزارش فارس از نشست خبری «ارغوان» علیمحمدی: بازیهای تصنعی کاملا عامدانه بود/کرامتی: با چهار فیلم متف
گزارش فارس از نشست خبری ارغوانعلیمحمدی بازیهای تصنعی کاملا عامدانه بود کرامتی با چهار فیلم متفاوت به فجر آمدهامکیوان علیمحمدی تهیهکننده و کارگردان ارغوان با اشاره به بازیها در این فیلم گفت در مورد مقوله اغراق و تصنع کاملا موافقم و میگویم که این موضوع به طور عامدانه و آگاهگزارش فارس از نشست خبری فیلم ناهید پناهنده: «ناهید» قربانی شد/ بیات: بازیگر نباید ترسو باشد
گزارش فارس از نشست خبری فیلم ناهیدپناهنده ناهید قربانی شد بیات بازیگر نباید ترسو باشدکارگردان فیلم سینمایی ناهید با بیان اینکه این فیلم سینمایی گوشت قربانی شد گفت برنامه ریزی ها طوری صورت گرفت که فیلم ما اولین نمایش را در بخش فیلم های نگاه نو داشت که من از این بابت دل چرکینمپژمان جمشیدی در گفتوگو با فارس: فیلم «پژمان 2» اوایل سال آینده کلید میخورد/ پیمان قاسمخانی کارگرد
پژمان جمشیدی در گفتوگو با فارس فیلم پژمان 2 اوایل سال آینده کلید میخورد پیمان قاسمخانی کارگردان نسخه سینماییپژمان جمشیدی گفت نسخه سینمایی پژمان به احتمال فراوان اوایل سال آینده به نویسندگی و کارگردانی پیمان قاسمخانی کلید میخورد پژمان جمشیدی در گفتوگو با خبرنگار رادیوپژمان جمشیدی در گفتوگو با فارس: فیلمهای روز اول من را به وجد نیاورد/ فیلم سینمایی «پژمان» را بعد ا
پژمان جمشیدی در گفتوگو با فارس فیلمهای روز اول من را به وجد نیاورد فیلم سینمایی پژمان را بعد از نوروز 94 میسازیمپژمان حمشیدی بازیگر سینما و تلویزیون گفت چیزی که برای من مهم است این است که هر بستر هنری برای من قابل احترام است و هر دو فیلمی که دیدم من را به وجد نیاورد پژمان ج-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها