تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826193564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از نشست خبری «ارغوان» علیمحمدی: بازی‌های تصنعی کاملا عامدانه بود/کرامتی: با چهار فیلم متفاوت به فجر آمده‌ام


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست خبری «ارغوان»
علیمحمدی: بازی‌های تصنعی کاملا عامدانه بود/کرامتی: با چهار فیلم متفاوت به فجر آمده‌ام
کیوان علیمحمدی تهیه‌کننده و کارگردان «ارغوان» با اشاره به بازی‌ها در این فیلم گفت: در مورد مقوله اغراق و تصنع کاملا موافقم و می‌گویم که این موضوع به طور عامدانه و آگاهانه در فیلم اعمال شده است.

خبرگزاری فارس: علیمحمدی: بازی‌های تصنعی کاملا عامدانه بود/کرامتی: با چهار فیلم متفاوت به فجر آمده‌ام

● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست مطبوعاتی فیلم ارغوان بعد از اولین اکران این فیلم در کاخ جشنواره برگزار شد. در این نشست افرادی چون کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار (کارگردان) علی‌اکبر حیدری (نویسنده)، مرتضی پورصمدی (مدیر فیلمبرداری)، مهدی احمدی (بازیگر)، مهتاب کرامتی و بردیا کیارس (موسیقی) حضور داشتند. در ابتدای این نشست امید بنکدار درباره ساختار و چگونگی ساخت این فیلم گفت: ایده اولیه فیلم برگرفته از یکی از داستان‌های کوتاه علی‌اکبر حیدری از مجموعه کتاب بوی پیر داق بود و بعد از انتشار این کتاب من پیشنهاد استفاده از این داستان را به کیوان علی‌محمدی دادم و در نهایت تصمیم گرفتیم این اثر را به صورت مشترک جلوی دوربین ببریم. کیوان علی‌محمدی در ادامه درباره اینکه آیا در قصه اولیه هم عشق و موسیقی وجود داشت، افزود: قصه از همان اول به همین صورت بود و بار دراماتیک داشت. به طوری که ما به سرعت توانستیم آن را جلو ببریم. همه اوامر کار این فیلم را دوست داریم و فکر می‌کنیم که مخاطب هم بعد از تماشای آن احساس خوبی داشته باشد. علی‌اکبر حیدری در مورد ساختار اولیه قصه، گفت:‌ این داستان یکی از قصه‌های کوتاه مجموعه شعر من است و در یک شب می‌گذرد، شبی که فربد و آوا در یک شهر با هم آشنا می‌شوند. مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری ادامه داد: در جشنواره امسال دو فیلم بوفالو و ارغوان با دوربین نگاتیو تصویربرداری شده است و سایر فیلم‌ها با دوربین دیجیتال. یکی از افتخاراتم با این گروه که همگی از بهترین‌ها بودند هست. از طراحی لباس گرفته تا گریم و غیره باید بگویم که همه فضای موجود در کار به کمک من آمد تا بتوانم این چنین تصویربرداری را انجام دهم. از سال 76 که با گروه علی‌محمدی و بنکدار آشنا شدم تا به امروز به زبان مشترکی رسیدیم و سلیقه یکدیگر را بخوبی درک می‌‌کنیم. او در مورد انتخاب رنگ، تصاویر، افزود: موضوع زیاد پیچیده‌ای نیست، چرا که ابزار جدید به ما کمک کرد. کیوان علی‌محمدی در ادامه گفت: همان روزی که تصمیم به ساخت این فیلم گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که دهه 50 را با همان رنگ و نوع قاب‌بندی بر اساس نقاشی‌های یک نقاش معروف دانمارکی پیش ببریم. حتی چیدمان اشیاء صحنه را از این نقاش الهام گرفتیم و به یک نوع اغراق رسیدیم تا در کنار بازی بازیگران به تعاملی برسد. حتی در مقوله موسیقی و صداگذاری نیز از بامداد افشار خواستیم که به گونه‌ای تنظیم کند که یادگار فیلم‌های همان دوره باشد. علی‌محمدی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد بازی‌های غیر واقعی در فیلم بیان داشت: از ابتدا به بازیگران گفتیم که به نوعی وحدت هارمونیک داشته باشیم و در این زمینه از نسخه‌های خارجی کمک گرفتیم که در آنها به نوعی تضاد در بازی‌ها دیده می‌شود. در مورد مقوله اغراق و تصنع کاملا موافقم و می‌گویم که این موضوع به طور عامدانه و آگاهانه در فیلم اعمال شده است. در حقیقت می‌خواستیم با نشان دادن این نوع بازی بگوییم که جنس‌های بازی دیگری هم در سینما وجود دارد و باید به آنها نیز آشنا شویم. مهتاب کرامتی بازیگر نقش آوا در ادامه این نشست گفت:‌تجربه همکاری من با کیوان علیمحمدی و امید بنکدار، برمی‌گردد به مستندی به نام سرخ (HIV) و بعد از آن در طول شبانه‌روز با این دو همکاری داشتم و اکنون فیلم ارغوان. به شخصه معتقدم ارغوان دنباله‌ای از فیلم شبانه‌روز است که در آن فرم به روایت داستان کمک می‌کند. وی ادامه داد: در مورد نوع راه رفتن، گریم، میزانسن و ... این دو دوست سلیقه متفاوتی دارند که من نیز آن را می‌پسندم و دوست دارم در کارهای بعدی‌شان با آنها همکاری داشته باشم. این بازیگر ادامه داد: امسال برای جشنواره فیلم فجر 4 فیلم متفاوت دارم و فیلم ارغوان نیز این نوع بازی کردن را می‌طلبید، خیلی کوتاه و نزدیک به فرم اما نزدیک به داستان‌گویی. در ادامه مهدی احمدی بازیگر گفت: زمانی که قاب‌بندی‌ها، حرکت دوربین و صحنه‌آرایی آنقدر حساب شدن و دقیق است به همین میزان بازیگر نمی‌تواند برای آنها رود بلکه باید کنترل شده رفتار کند. به عقیده من مجموعه یک اثر را باید دید و مورد بررسی قرار داد. آزاده صمدی در ادامه نشست گفت:نکته‌ای که در همه این کارگردان دیده می‌شود استفاده از تصاویر، صدا، موسیقی و در حقیقت تلفیقی از تمامی هنرها و بازیگر هم در این بست کارها شکل خاصی و به فرم نزدیک است به طور معمول فرم را رعایت کردیم و قصه هم رعایت شد. علی‌اکبر حیدری در ادامه درباره اینکه فیلمنامه فاقد کشش دراماتیک است، افزود: این موضوع به سلیقه مخاطب برمی‌گردد، چرا که هر مخاطبی از یک نوع فیلم لذت می‌برد. امید بنکدار ادامه داد: من هم با این نکته موافقم چرا که نمی‌شود به طور خاص بگوییم فیلمی پرمخاطب است و بگوییم که همان فیلم، فیلمی ارزشی است. من به این دلیل که تا بحال خلاف این موضوع را در سینما شاهد بودیم. پورصمدی در مورد استفاده از لنزهای ترکیبی گفت: قبل از شروع فیلمبرداری تک تک پلان‌ها حساب شده بود و هیچی تصادفی نبود و همه عناصر قطعی و هوشمندانه به کار گرفته شده بود. بردیا کیارس که ساخت موسیقی این فیلم را عهده‌دار بود در انتخاب و ساخت موسیقی این فیلم از اغلب موسیقی‌های مختلف از جمله باخ، ارکستر ویلون‌سل و ... بهره گرفتیم که همه آنها را مخاطب خوبی خواهد شنید. در حقیقت باید بگویم به موسیقی این اثر خیلی کلی‌تر نگاه کردم و بیشتر به ارتباط بین آدم‌ها فکر کردم. انتهای پیام/

93/11/12 - 20:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن