محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829752883
- تفاوت های فکری و تضاد بین نسل ها دستمایه فیلم کوچه بی نام
واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در نشست نقد و بررسی تفاوت های فکری و تضاد بین نسل ها دستمایه فیلم کوچه بی نام تهران - ایرنا - دو خانواده در همسایگی هم در جنوب تهران زندگی می کنند و تفاوت های فکری آنها باعث ایجاد تنش و بحران می شود. این داستان دستمایه کارجدید هاتف علیمردانی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر است .
اثری که او با بهره گیری از بازیگران نام آشنایی چون فرهاد اصلانی ، پانته آ بهرام ، باران کوثری به میان مخاطبان خود آمده است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، علیمردانی در نشست رسانه ای و نقد و بررسی فیلم سینمایی کوچه بی نام شامگاه جمعه پس از نمایش فیلم در کاخ جشنواره (برج میلاد) گفت: اگر فیلم خوب است و مردم آن را دوست دارند به خاطر بازی خوب بازیگران آن است که همه بی نظیر بودند و اگر ضعفی دارد من مقصر هستم و تلاش می کنم در فیلم های بعدی رفع کنم.
سی و سومین جشنواره فیلم فجر که قرار است 11 روز میزبان علاقه مندان هنر هفتم باشد ، امروز هفتمین روز خود را آغاز کرد .
علیمردانی با تاکید بر اینکه فیلم کوچه بی نام به هیچ وجه قصد مسخره کردن قشر مذهبی یا متوسط را ندارد، افزود: به همه شخصیت های داستانم احترام گذاشته ام و از اینکه عده ای با عینک روشنفکری بخواهند قشر غیرمذهبی را مسخره کنند مخالفم.
علیمردانی در باره قصه فیلم گفت: فیلم داستان خانواده ای است که دوربین با آن ها همراه می شود و درفضای خانه می چرخد. دوربین لحظه های زندگی اعضای خانواده را ثبت می کند و ما سعی کردیم فضای ناتورالیستی را حفظ کنیم و به سمت واقع گرایی برویم. درعین حال سعی کردیم بار دراماتیک فضای واقعی را نیز وارد زندگی کنیم.
علیمردانی افزود: شاید یکی از مسایلی که در فیلم آموختم، این بود که تفاوت بین فیلم خوب، بد، ضعیف یا قدرتمند، انتقال بار دراماتیک است.
کارگردان «کوچه بی نام» در پاسخ به سوالی درباره سکانس آخر فیلم توضیح داد: می خواستم فضای سورئالیستی به فیلم بدهم و قداست پدر را در فضایی که شکل زمینی ندارد و شبیه بهشت است، به تصویر بکشم. برای این کار هم 20 روز بعد از پایان فیلمبرداری، با آقای فرهادی به دنبال لوکیشن گشتم و صحنه آخر را گرفتم.
«باران کوثری» بازیگر فیلم نیز گفت : عوامل این فیلم به خصوص فرهاد اصلانی با دقت جزییات بازی را مشاهده و بازیگران را راهنمایی می کردند که این راهنمایی را هیچگاه فراموش نمی کنم و تمایل دارم تا ابد در کنارش نقش پدر و دختر بازی کنیم.
وی ایفای نقش در کوچه بی نام را نوعی ریسک و هدیه عنوان کرد و گفت: پس از توقیف دو فیلمم در سال گذشته وضعیت مناسبی نداشتم و بازی در این فیلم برایم جذاب بود.
وی با اشاره به تلاش های جمعی عوامل در پشت صحنه این فیلم اظهار کرد: حضور در کنار محمود کلاری که به همراه فرزندش عهده دار مدیریت فیلمبرداری کوچه بی نام بود برای هر بازیگری نعمت است.
اصلانی بازیگر فیلم کوچه بی نام هم نقش خود در این فیلم را دشوار خواند و گفت: دلیل پذیرفتن این نقش رفاقت با کارگردان و حضور محمود کلاری مدیر فیلمبرداری باسابقه بود؛ به نظرم کلاری فیلمبرداری نمی کند بلکه معجزه می کند.
همچنین منصور لشکری قوچانی تهیه کننده این فیلم گفت: ابتدای امسال، زمانی که روی تیزر فیلم سینمایی خط ویژه کار می کردیم، فیلمنامه کوچه بی نام به دستم رسید.
وی افزود: وقتی عوامل خوبی کنار یکدیگر جمع شوند و با انرژی و تمرکز روی فیلمنامه ای کار کنند، حتما نتیجه آن خوب خواهد شد.
لشکری قوچانی خاطرنشان کرد: جشنواره امسال با برنامه «یک فیلم، یک سلام» خلاقیت زیادی را به وجود آورده است، به طوری که توانستیم فیلم ها را پیش از شروع جشنواره معرفی کنیم.
وی با اشاره به اینکه تهیه کننده باید برای عوامل فیلم آرامش و آسایش به ارمغان آورد، اظهار کرد: وقتی عوامل فیلم بتوانند با آسایش کار کنند، راه برای خلاقیت هم باز می شود.
فرشته صدرعرفایی بازیگر نقش احترام در فیلم کوچه بی نام نیز درباره کم کار بودنش در سینما گفت: دلیلی برای کم کار بودن ندارم، اما همه ما فیلم ها را می بینیم و هنوز ضعف فیلمنامه در سینمای ایران وجود دارد.
وی ادامه داد: نخستین برخورد بازیگر با فیلم، فیلمنامه آن است و مدتی بود که فیلمنامه خوبی نخوانده بودم. سال قبل هم قرار بود در فیلمی بازی کنم که چند روز قبل از آغاز فیلمبرداری پایم شکست. در همان مدت بود که فیلمنامه کوچه بی نام را خواندم.
این بازیگر افزود: نقش احترام به شکلی بود که می توانستم درباره آن تحقیق و زوایای آن را کشف کنم و به همین دلیل هم آن را دوست داشتم.
محمود کلاری مدیر فیلمبرداری فیلم که به همراه پسرش در این اثر سینمایی حضور داشت، گفت: ویژگی فیلمبرداری فیلم آن است که هیچ ویژگی ندارد! کار خیلی پیچیده ای است که فیلمبردار خودش را در اختیار فیلمنامه قرار دهد و کاملا در خدمت داستان باشد.
این فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران با اشاره به اینکه علیمردانی از کارگردانانی است که به آرامی مسیر پیشرفت خود را طی می کند، اظهار کرد: هرچه زمان می گذرد، فیلم های بهتری از این کارگردان می بینیم؛ علیمردانی خودش را به شدت درگیر کار می کند.
کلاری افزود: نکته اساسی که در فیلم وجود دارد این است که فیلم، جنس ایرانی بودن دارد و تضاد میان نسل ها را به خوبی به تصویر می کشد.
وی با بیان اینکه کوچه بی نام به زندگی واقعی و جهان ما شباهت زیادی دارد، ادامه داد: به دلیل به تصویر کشیدن این روابط انسانی باید از علیمردانی تشکر کنیم.
پانته آ بهرام بازیگر نقش فروغ نیز با اشاره به اینکه فیلمنامه ای مانند کوچه بی نام خیلی کم به دست بازیگران می رسد، عنوان کرد: این نوع فیلمنامه ها مانند هدیه آسمانی است و وقتی به دست آدم می رسد، راهی به جز قبول کردن آن ندارید.
ملیسا ذاکری هم که دومین همکاری خود را با علیمردانی تجربه می کرد، گفت: در فیلم «مردن به وقت شهریور» با این کارگردان همکاری کرده بودم و امروز باعث افتخارم است که در این خانواده حضور داشتم و در کوچه بی نام بازی کردم.
فراهنگ**7537**1601**
18/11/1393
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]
صفحات پیشنهادی
گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی «کوچه بینام» علیمردانی: سعی کردیم به سمت واقعگرایی برویم/ کلاری: &
گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی کوچه بینامعلیمردانی سعی کردیم به سمت واقعگرایی برویم کلاری کوچه بینام تضاد میان نسلها را به تصویر میکشدهاتف علیمردانی کارگردان فیلم سینمایی کوچه بینام گفت ما سعی کردیم فضای ناتورالیستی را حفظ کنیم و به سمت واقع گرایی برویم ضمن آنکه سعی کردلیل تغییر نام یک فیلمِ جشنواره/ عکسهای جدید «کوچه بینام» را ببینید - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com
دلیل تغییر نام یک فیلمِ جشنواره عکسهای جدید کوچه بینام را ببینید شناسهٔ خبر 2472234 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۳۸ هنر > سینمای ایران نسخه نهایی کوچه بینام ساخته هاتف علیمردانی به دبیرخانه سی و سومین جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد به گزارش خبرنگار مهر فیلم کوچه بینام آ«کوچه بینام» و «خانه دختر» فیلمهای پرطرفدار در پردیس آزادی - اخبار ایران و جهان |
مهر خبر میدهد کوچه بینام و خانه دختر فیلمهای پرطرفدار در پردیس آزادی شناسهٔ خبر 2484171 سهشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۴۸ هنر > سینمای ایران مدیر پردیس سینما آزادی دلیل برگزار نشدن سانس فوق االعاده برای کوچه بی نام را نبود نسخه تعریف شده برای سرور سالن شهر فرنگ اعلام کرتفاوت زیاد نظر «رادان» و «رمضان زاده» درباره فیلم / موگویی: سلیقه ی مردم ما غیرقابل پیش بینی است
در نشست نقد و بررسی فیلم حکایت عاشقی مطرح شد تفاوت زیاد نظر رادان و رمضان زاده درباره فیلم موگویی سلیقه ی مردم ما غیرقابل پیش بینی است بهرام رادان گفت حکایت عاشقی فیلم دفاع مقدسی نبود و یک اتفاق عاشقانه را در بستر دفاع مقدس روایت می کرد و هدف ما از ساختن فیلم حکایت عاآندو مقابل دوربین فیلم زندگینامه مرحوم حجازی
آندو مقابل دوربین فیلم زندگینامه مرحوم حجازی جام جم ورزشی آندرانیک تیموریان هم به جمع بازیگران فیلم زندگینامه مرحوم ناصر حجازی پیوست آندرانیک تیموریان هافبک ملی پوش تیم تراکتورسازی تبریز که در نیم فصل اول برای استقلال بازی میکرد به جمع بازیگران فیلم زندگینامه مرحوم ناصر حتحويل نسخه نهايي «کوچه بينام» به دبيرخانه جشنواره فيلم فجر
۴ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱ ۲۴ق ظ تحويل نسخه نهايي کوچه بينام به دبيرخانه جشنواره فيلم فجر فيلم کوچه بينام آخرين ساخته هاتف عليمرداني که تصحيح رنگ آن توسط محمود کلاري مدير فيمبرداري به پايان رسيد روز گذشته ۳ بهمنماه تحويل دبيرخانه جشنواره فيلم فجر سي و سوم شد به گزارش خبرگزاري موجتصاویرجدید باران کوثری و عوامل فیلمکوچه بی نام
تصاویرجدید باران کوثری و عوامل فیلم کوچه بی نام فیلم سینمایی کوچه بینام به کارگردانی هاتف علمیردانی و تهیهکنندگی منصور لشگری قوچانی برای اکران در جشنواره سیوسوم فیلمفجر آماده و تولید شده است کوچه بینام داستان دو خانواده است که در یکی از محلههای جنوب شهر تهرانابینایان فیلم و سریالها را میبینند!/ رادیو نمایش دیگر تفاوتی با سایر شبکههای رادیویی ندارد
نابینایان فیلم و سریالها را میبینند رادیو نمایش دیگر تفاوتی با سایر شبکههای رادیویی ندارد این کارگردان نمایشهای رادیویی معتقد است پخش فیلم و سریالهای تلویزیونی از رادیو کار غیررادیویی است به گزارش نامه نیوز صدرالدین شجره در همین زمینه اظهار کرد وجود چنین برنامهای اصلاعصر یخبندان، رخ دیوانه و کوچه بی نام سه فیلم برتر آرای مردمی در روز چه
ادامه رقابت سه فیلم در آرای مردمی جشنواره فجر عصر یخبندان رخ دیوانه و کوچه بی نام سه فیلم برتر آرای مردمی در روز چه خبرگزاری پانا فیلم های سینمایی عصر یخبندان رخ دیوانه و کوچه بی نام در روز چهارم از سی و سومین جشنواره فیلم فجر به ترتیب رتبه های اول تا سوم آرای مردمی را در اختتیموریان مقابل دوربین فیلم زندگینامه مرحوم حجازی
تیموریان مقابل دوربین فیلم زندگینامه مرحوم حجازیآندرانیک تیموریان هم به جمع بازیگران فیلم زندگینامه مرحوم ناصر حجازی پیوست به گزارش خبرگزاری فارس آندرانیک تیموریان هافبک ملی پوش تیم تراکتورسازی تبریز که در نیم فصل اول برای استقلال بازی میکرد به جمع بازیگران فیلم زندگینامهنامه مقام معظم رهبری یک رنسانس فکری ایجاد کرد/ گفتگوی بین ادیان در کره جنوبی
حلمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران نامه مقام معظم رهبری یک رنسانس فکری ایجاد کرد گفتگوی بین ادیان در کره جنوبی رئیس مرکز گفتگوی ادیان و تمدنهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر اینکه نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا یک رنسانس فکری ایجاد کرده است گفت اینعصر یخبندان، رخ دیوانه و کوچه بی نام سه فیلم برتر آرای مردمی
در روز چهارم عصر یخبندان رخ دیوانه و کوچه بی نام سه فیلم برتر آرای مردمی فیلم های سینمایی عصر یخبندان رخ دیوانه و کوچه بی نام در روز چهارم از سی و سومین جشنواره فیلم فجر به ترتیب رتبه های اول تا سوم آرای مردمی را در اختیار دارند به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل ازفیلمساز جوان آمریکایی در گفتوگو با فارس: نامه به قشر جوان غربی نشان اعتماد رهبر ایران به جوانان/نسل ما در عی
فیلمساز جوان آمریکایی در گفتوگو با فارس نامه به قشر جوان غربی نشان اعتماد رهبر ایران به جوانان نسل ما در عین نارضایتی از وضع کنونی در جست و جوی حقیقت استیک فعال جوان و فیلمساز مستقل آمریکایی در مورد پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی گفت نوشتن این نامه نشان از اعتماد ایپیشتازی عصر یخبندان، کوچه بی نام و اعترافات ذهن خطرناک من نتیجه آرای تماشاگران در روز نخست جشنواره فیلم فجر اع
پیشتازی عصر یخبندان کوچه بی نام و اعترافات ذهن خطرناک مننتیجه آرای تماشاگران در روز نخست جشنواره فیلم فجر اعلام شدنتیجه شمارش آرای روز نخست جشنواره فیلم فجر فیلمهای بخش مسابقه سودای سیمرغ اعلام شد به گزارش خبرگزاری فارس از مجموع ۶۱۰۸ برگ رای شمارش شده به ترتیب فیلم عصریخبندانبادامچیان در برنامه رادیو گفتوگو: شکافی بین نسل اول و چهارم انقلاب نیست/ امام گاندی نبود چون ایشان شخصیتی اله
بادامچیان در برنامه رادیو گفتوگو شکافی بین نسل اول و چهارم انقلاب نیست امام گاندی نبود چون ایشان شخصیتی الهی داشتقائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت امام ره گاندی نبود چون گاندی شخصیتی الهی نداشت اما امام شخصیتی الهی داشت به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس اسدالله بادامگزارش فارس از جلسه نقد و بررسی فیلم «عصر یخبندان» کیایی: عصر یخبندان چند پایان متفاوت داشت/ اصلانی:
گزارش فارس از جلسه نقد و بررسی فیلم عصر یخبندانکیایی عصر یخبندان چند پایان متفاوت داشت اصلانی فیلمنامه برگ برنده فیلم استکارگردان فیلم سینمایی عصر یخبندان گفت ما چند پایان متفاوت برای فیلم گذاشته بودیم که کاملا عامدانه بود و از این طریق به گرههای داستان پاسخ گفتیم به گزارشگزارش فارس از نشست خبری «ارغوان» علیمحمدی: بازیهای تصنعی کاملا عامدانه بود/کرامتی: با چهار فیلم متف
گزارش فارس از نشست خبری ارغوانعلیمحمدی بازیهای تصنعی کاملا عامدانه بود کرامتی با چهار فیلم متفاوت به فجر آمدهامکیوان علیمحمدی تهیهکننده و کارگردان ارغوان با اشاره به بازیها در این فیلم گفت در مورد مقوله اغراق و تصنع کاملا موافقم و میگویم که این موضوع به طور عامدانه و آگاه-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها