محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830316314
بمباران شیمیایی حلبچه، عشق و عکاسی که ماسکش را به یک قربانی داد - اخبار ایران و جهان |
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احمدرمضان زاده در گفتگو با مهر -1
بمباران شیمیایی حلبچه، عشق و عکاسی که ماسکش را به یک قربانی داد
شناسهٔ خبر: 2477213 دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
هنر > سینمای ایران
کارگردان «حکایت عاشقی» معتقد است هرچند فیلمی با موضوع بمباران شیمیایی حلبچه ساخته است اما تمام تلاش خود را کرده تا با نشان دادن سکانس های بعد از بمباران، مخاطب را زجر ندهد. خبرگزاری مهر-گروه هنر: احمدرمضان زاده امسال با فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ حضور دارد. هرچند «حکایت عاشقی» اولین ساخته بلند سینمایی این کارگردان است، اما به دلیل اینکه سال 1373 با فیلم نیمه بلند «بشیر» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، مسئولان جشنواره سی و سوم از او خواستند تا این فیلم را در بخش سودای سیمرغ شرکت دهد.«حکایت عاشقی» قصه عشق يک خبرنگار ايرانی به يکی از بازماندگان بمباران شيميايی حلبچه است. در این فیلم بازیگرانی چون بهرام رادان، شيلان رحمانی، قطب الدين صادقی، بهمن زرين پور، شوان اتوف، ماندانا ممهد، كيميا مراديان، ژيار محمدزاده، بيتا هدايتی، ديلان دياكو قادری، هليا نوخاصی حضور دارند.به بهانه حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر به جوزان فیلم رفتیم و با احمدرضا رمضان زاده درباره «حکایت عاشقی» و چگونه ساخته شدن این فیلم به گفتگو نشستیم. در این گفتگو رمضان زاده با اشاره به اینکه اصالت کردی دارد، برایمان توضیح داد زمانی که فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه رخ داد، در کردستان زندگی می کرده و دوران دبیرستان را پشت سر می گذاشته است. پدر رمضان زاده در آن زمان به کمپ های بازماندگان بمباران شیمیایی حلبچه سر می زده و او نیز همراه پدر در این کمپ ها حضور داشته و از نزدیک فضای حاکم بر این کمپ ها را تجربه کرده است.با رمضان زاده در این گفتگو درباره چگونگی به تصویر کشیدن حلبچه بعد از بمباران و اینکه چقدر تلاش کرده تا مخاطب دچار دلزدگی نشود، طراحی شخصیت اول فیلم بر اساس زندگی احمد ناطقی، کاوه گلستان و ساسان مویدی، نوع بازی بهرام رادان در فیلم و... گفتگو کردیم.با ما در این مصاحبه همراه شوید:*با توجه به اینکه «حکایت عاشقی» با موضوع بمباران شیمیایی حلبچه جزو معدود فیلمها در این زمینه است اما کمتر از آنچه که باید و شاید به مساله بمباران و مصائب بعد از آن در فیلم اشاره کردهاید. علت آن چیست؟- فاجعه حلبچه برای من بسیار مهم بود و می خواستم آن را به گونه ای نشان دهم که مخاطب و تماشاگر زمانی که از سینما بیرون می آید ذهنش همچنان درگیر این باشد که چه اتفاقی در حلبچه رخ داده است. بیش از هرچیز نگران بودم که مبادا هنگام به تصویر کشیدن فاجعه ای با چنین عظمت آنقدر از صحنه های تکان دهنده و زجرآور استفاده کنم که بیننده از فیلم زده شود و احساس کند نمایش بخش های حلبچه بیش از اندازه بوده است به همین دلیل سعی کردم به عنوان فردی که شرایط بعد از بمباران شیمیایی حلبچه را از نزدیک تجربه کرده بود، تماشاگر را زجر ندهم.همچنین سعی کردم یک عاشقانه زیبا از آن نسل در فیلم دیده شود که چگونه پای عشق خود بدون هیچ حاشیه ای می ماندند و به رابطه خود ادامه می دادند؛ عشقی که بتواند داستان حلبچه را هم با خود همراه کند.
زمانی که بمباران شیمیایی حلبچه اتفاق افتاد، بعد از مدتی زخم ها و تاول های مصدومان این فاجعه بهبود پیدا کرد، اما چیزی که در وجود آن ها خوب نمی شود، دنیای درون این افراد و روح آنها است. من تلاش کردم بتوانم زخم درونی قربانیان این فاجعه را به تصویر بکشم، به همین دلیل چیمن شخصیت اصلی داستان که قبل از بمباران صدای خوبی داشته و آواز می خواند، به دلیل بمباران شیمیایی دیگر نمی تواند آواز بخواند و هنر او از بین رفته است و من سعی کردم تا این مساله به خوبی نشان داده شود.تا امروز فیلم های زیادی درباره حمله عراق به ایران ساخته شده است و بعضی از این فیلم ها به گونه ای است که تماشاگر به دلیل نوع به تصویر کشیدن داستان، از فیلم زده شده است. به همین دلیل سعی کردم داستان را به گونه ای به تصویر بکشم که از نظر مخاطب نخ نما نشود و موضوع را به گونه ای پیش بریم که همه مخاطبان آن را بپذیرند.*برای مستندهای به کار رفته در فیلم از چه منابعی استفاده کردید؟- در آن زمان و بلافاصله بعد از بمباران شیمیایی تعداد محدودی از افراد از جمله بچه های صدا و سیما و عکاسان مستقل از جمله احمد ناطقی، کاوه گلستان، ساسان مویدی و ... در کنار گروه روایت فتح در این منطقه حضور پیدا کردند به همین دلیل از مستندات و آثاری که از این سه گروه باقی مانده بود، استفاده کردم. تا آنجا که توانستم برخی از این منابع را با دوستی و رفاقت و برخی دیگر را از طریق پرداخت هزینه به دست آوردم.احمد ناطقی از جمله عکاسانی بوده که بلافاصله به محل بمباران رسیده است. او عکس های اصلی این واقعه را در اختیار ما قرار داد. همچنین از عکس های ساسان مویدی که از کمپ ها گرفته بود، استفاده کردیم و در کنار آن از خاطرات کاوه گلستان هم بهره گرفتیم. علاوه برآن از نزدیک با کسانی که در این فاجعه، شیمیایی شده بودند صحبت کردم. آن زمان پدر من در کمپ های مصدومان آمد و رفت داشت و من هم با او به این کمپ ها سرمی زدم، هرچند آن زمان سن من نسبتا کم بود اما از دیدن آن شرایط بسیار متاثر شده بودم.هر چند ما در حال جنگ با عراق بودیم اما ایران هرکاری که توانسته بود برای بازمانده های حلبچه انجام داد. با تمام این شرایط این افراد خانه و زندگی خود را از دست داده بودند. همیشه این حس و حال همراه من بود و سعی کردم تمام این خاطرات را به تهیه کننده، طراح صحنه و فیلمبردار «حکایت عاشقی» انتقال دهم تا بتوانیم شرایط آن دوره را به خوبی به تصویر بکشیم.*در این صورت تمام سکانس هایی که در فیلم آمده فریم به فریم براساس واقعیت بمباران حلبچه ساخته شده است؟- برای طراحی صحنه این فیلم، بارها مشکین مهرگان عکس ها و مستندهای این واقعه را بازبینی کرد تا بتواند به خوبی حال و هوای آن زمان را در فیلم ایجاد کند. محمد آلادپوش نیز لنزهایی را که عکس ها با آن گرفته شده بود پیدا کرد تا بتوانیم فیلمبرداری نزدیک به این مستندها داشته باشیم. به همین دلیل است که صحنه های فیلم با عکس ها و فیلم های مستند اصلی هماهنگی دارد. تمام تلاش خود را کردیم تا فیلمبرداری و طراحی صحنه به گونه ای انجام شود که به فضای مستندهایی که در فیلم به کار رفته نزدیک تر باشد.*با توجه به اینکه احمد ناطقی جزو اولین کسانی است که وارد حلبچه می شود و فضای آن جا را به خوبی درک کرده تا چه اندازه از مشاوره وی در فیلم استفاده کردید؟- زمانی که صحنه حلبچه را می گرفتیم از احمد ناطقی خواستم که سر صحنه بیاید تا بتوانیم سکانس ها را نزدیک به واقعیت درآوریم. وقتی که ناطقی سر صحنه فیلم حاضر شد، از او خواستم تا بازی بهرام رادان را ببیند تا حس و حال رادان را با حس و حال خودش در آن زمان مقایسه کند. به خاطر دارم که احمد ناطقی گفت آن زمان که در حلبچه حاضر شدم و عکس می گرفتم دستانم می لرزید اما رادان کمی راحت بازی می کند به همین دلیل این حس را به رادان منتقل کردم و با توجه به اینکه بهرام رادان یکی از بازیگران تیزهوش به شمار می رود بلافاصله حس اصلی را پیدا کرد و سکانس های حضور در حلبچه را بازی کرد.
یکی از اتفاقات جالبی که برای طراحی صحنه ها رخ داد، این بود که عکس هایی که ما از لوکیشن های طراحی شده حلبچه گرفته بودیم و در کنار عکس های اصلی در نمایشگاه گذاشتیم نسبت به عکس های اصلی قابل تشخیص نبود. سعی کردیم به مستند بودن فیلم وفادار باشیم این در حالی است که قصه عاشقانه ما هم در دل فیلمنامه روایت می شود.*یکی از نکات مثبت فیلم ورود مستند به داستان است. این مستندها به گونه ای در فیلم نمایش داده می شوند که مخاطب آن را میپذیرد. ایده چنین ورودی از کجا نشات گرفت؟- بخش مهم این موفقیت مدیون مونتاژ نیما جعفری جوزانی است، البته ما 3 ماه بحث کردیم که چگونه مستندها را استفاده کنیم تا برای مخاطب باورپدیر باشد. بدون اغراق باید بگویم که صحنه حلبچه بیش از یک ماه از نیما جعفری جوزانی وقت گرفت. بارها این بخش تدوین شد تا اینکه به این نتیجه رسیدیم که تدوینی که امروز در فیلم می بینید بسیار خوب است و بهترین جا برای ورود مستند به فیلم همان جایی است که علی ماسکش را به صورت می زند. البته از همه مهمتر حضور مشاور بزرگی مانند مسعود جعفری جوزانی بود که نتیجه تدوین را می دید و درباره آن نظر می داد.سر صحنه هم خیلی تلاش کردم تا پلان هایی که می گیرم به مستندها نزدیک باشد. به عنوان مثال صحنه ای را که کودک روی پله به دلیل بمب شیمیایی کشته شده است، تلاش کردم با مستندها همخوانی داشته باشد. حتی از لنزهایی استفاده کردیم که به لنزهای عکس ها نزدیک باشد تا تماشاگر بفهمد که ما فقط یک قصه برای او روایت نمی کنیم بلکه یک اتفاق واقعی را توصیف می کنیم.*شخصیت علی جدا از دایره خصوصی عاشقانه ای که در فیلم دارد، می تواند برگرفته از شخصیت عکاسانی باشد که نام بردید؟- طبیعتا همین طور است. زمانی که احمد ناطقی فیلمنامه را خواند به من گفت که من خودم را در فیلم می بینم با این تفاوت که عاشق نشدم. علاوه برآن بسیار خوشحال بود که بازیگری توانا مانند بهرام رادان این نقش را بازی می کند و می تواند به خوبی حس اصلی عکاس را به دست آورد. یکی از آرزوهای ناطقی این بود که یک فیلم به مساله بمباران شیمیایی حلبچه بپردازد و از این مساله بسیار خوشحال بود چرا که فیلم را قبول داشت و نهایت همکاری را برای ساخت این فیلم با ما انجام داد.به خاطر دارم احمد ناطقی اوایل کار یک بار سر صحنه آمد و همه عوامل را جمع کرد و تجربه خود از زمان ورودش به حلبچه و بعد از بمباران را توضیح داد. عوامل فیلم با یک آدم واقعی که در آن صحنه حضور داشت و خودش نیز شیمیایی شده بود صحبت می کردند و تجربه های او را می شنیدند.برای ساخت این فیلم از خودم راضی هستم به این معنا که هرآنچه از دستم برمی آید برای ساخت «حکایت عاشقی» انجام داده ام، هرچند ممکن است افرادی از فیلم ایراد بگیرند اما من تمام تلاش خود را برای ساخت آن انجام دادم.
*علی زمانی وقتی وارد حلبچه می شود مخاطب بالانسی از احساسات را در او می بیند، اما همین شخص گاهی نسبت به صحنه ای که می بیند دچار بی تفاوتی می شود. آیا نشان دادن این نوع بی تفاوتی در برخی صحنه ها در علی به عنوان یک عکاس تعمدانه انجام شده است؟- این حس از واقعیت گرفته شده است. یک بار از احمد ناطقی پرسیدم باور کردن این مساله سخت است که چطور در چنین شرایطی وقتی وارد حلبچه شدی و اجساد را روی زمین دیدی، توانستی عکس بگیری؟ چطور حتی ماسک خود را از صورت برداشتی و به یکی از بازمانده ها دادی؟ ناطقی جواب داد من اصلا نمی دانستم چه کار می کنم و انگار در فضای دیگری بودم.او میگفت از ابتدا نمی دانستم بمباران شیمیایی شده و وقتی وارد حلبچه شدم متعجب بودم که مردم چرا اینگونه مرده اند. در شرایطی قرار داشتم که می توان گفت کنترل خود را هم داشتم و هم نداشتم اما با خود تکرار می کردم که باید این صحنه ها را ثبت کنم. من تمام احساسات را در خودم می ریختم تا بتوانم این عکس ها را بگیرم.این حس هم به بهرام رادان منتقل شد تا بتواند این نقش را به خوبی بازی کند.اگر افرادی مانند ناطقی نمی توانستند احساسات خود را کنترل کنند، فاجعه حلبچه به دنیا نشان داده نمیشد. در واقع همین عکاسان بودند که واقعه حلبچه را زنده نگه داشتند. ناطقی در یک جمله به من گفت که تنها به این فکر می کرده که باید وظیفه خود را در این زمینه انجام دهد. بهرام رادان هم باید به خوبی این سکانس را بازی می کرد و نمی توانست چندان احساسات خود را بروز دهد چرا که نقش عکاسی را بازی می کرد که وظیفه به ثبت رساندن این صحنه ها را بر عهده دارد. ادامه دارد...
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]
صفحات پیشنهادی
متخصص تسلیحات شیمیایی داعش کشته شد |اخبار ایران و جهان
متخصص تسلیحات شیمیایی داعش کشته شد یک کارشناس تسلیحات شیمیایی عضو گروه تروریستی داعش در حملات هوایی ائتلاف کشته شد کد خبر ۴۷۱۲۵۷ تاریخ انتشار ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶ ۳۴ - 31 January 2015 یک کارشناس تسلیحات شیمیایی عضو گروه تروریستی داعش در حملات هوایی ائتلاف کشته شد به گزارش فارس رشیرینی امید و تسکین غم کودکان مبتلا به سرطان/تپش قلبهایی به رنگ عشق - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com
گزارش مهر شیرینی امید و تسکین غم کودکان مبتلا به سرطان تپش قلبهایی به رنگ عشق شناسهٔ خبر 2472164 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۴۷ استانها > آذربایجان شرقی تبریز-در حالی که رنگ رخسارها به زردی گذاشته و جای موهای بافته شده بر قامتشان خالی است در سالنی کوچک و باریک سرم ها را بر روی دستعکاسی پرتره در ایران جا نیفتاده است/ تفاوتهای عکاسی آنالوگ و دیجیتال - اخبار ایران و جهان |
فخرالدینی در گفتگو با مهر عکاسی پرتره در ایران جا نیفتاده است تفاوتهای عکاسی آنالوگ و دیجیتال شناسهٔ خبر 2480326 یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۰ استانها > فارس شیراز- هنرمند پیشکسوت پرتره نگار ضمن تشریح تفاوت های عکاسی آنالوگ و دیجیتال معتقد است که عکاسی پرتره هنوز در ایراناز درگیری لفظی مربیان تا نخستین کاپیتانی پیروز قربانی - اخبار ایران و جهان |
حاشیههای دیدار صبای قم و پدیده خراسان از درگیری لفظی مربیان تا نخستین کاپیتانی پیروز قربانی شناسهٔ خبر 2477964 پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹ ۳۶ استانها > قم قم - دیدار تیمهای فوتبال صبای قم و پدیده مشهد در آغاز هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال با حاشیههایی همراه بود به گزارش خبرنگنشان عشق پیامبر به «رادیو هفت» اضافه شد/ تشکر از یک انتخاب مردمی - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com
ضابطیان در گفتگو با مهر نشان عشق پیامبر به رادیو هفت اضافه شد تشکر از یک انتخاب مردمی شناسهٔ خبر 2472518 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۲۷ هنر > رادیو و تلویزیون منصور ضابطیان با ابراز خرسندی از برگزیده شدنش در یک نظرسنجی مطبوعاتی درباره لزوم واکنش نشان دادن به واقعه توهین به پیاحمله به یک مسجد شیعیان در پاکستان، دستکم 12 قربانی گرفت |اخبار ایران و جهان
حمله به یک مسجد شیعیان در پاکستان دستکم 12 قربانی گرفت هرچند خشونت های فرقه ای و مذهبی در پاکستان به طور کلی چیز تازه ای نیست اما اوج گیری هر از چند گاه این خشونت ها به ویژه علیه شیعیان این کشور موضوع تأسف باری است که این روزها بار دیگر شاهد آن هستیم در آخرین تحول در این زمیقابل قیاس با کشورهای هم ترازمان نیستیم/ نهضتی به نام ترجمه در عکاسی - اخبار ایران و جهان |
دو خبر از دوسالانه عکس ایران قابل قیاس با کشورهای هم ترازمان نیستیم نهضتی به نام ترجمه در عکاسی شناسهٔ خبر 2476867 چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۲۴ هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی نشست بررسی وضعیت تاریخ نگاری عکاسی ایران و نشست ترجمه متون نظری عکاسی با موضوع نهضتی به نام ترجمه وغرامت ناچیز ارتش آلمان به قربانیان حملات ناتو در افغانستان - اخبار ایران و جهان |
غرامت ناچیز ارتش آلمان به قربانیان حملات ناتو در افغانستان شناسهٔ خبر 2473751 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸ ۰۸ بین الملل > آسیای غربی ارتش آلمان در حالی برای هر شهروند افغانی قربانی شده در ماموریت ناتو 5 هزار دلار پرداخت کرده که غرامت پرداختی برای یک خودرو 10 هزار دلار بوده است بهزنان تنها، قربانیان مرد شیطانصفت |اخبار ایران و جهان
زنان تنها قربانیان مرد شیطانصفت مرد جوان با بالا رفتن از تیر چراغبرق خود را به پشتبام خانههای ویلایی میرساند و وقتی از تنها بودن زنان در خانه مطمئن میشد نقشه شومش را عملی میکرد کد خبر ۴۶۸۱۶۹ تاریخ انتشار ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰ ۵۴ - 19 January 2015 مرد جوان با بالا رفتن از تاخبار ایران و جهان | - قربانیان ابولا
قربانیان ابولا کشورهای سیرالئون گینه ولیبریا درنقطه کانونی رشد بی سابقه بیماری ابولا قراردارند مقامات سازمان ملل از کشورهای مختلف خواسته اند تادرنیمه اول سال2015یک میلیارد دلار دیگر برای مبارزه با ابولا اختصاص دهند Reuters ۱۳۹۳-۱۱-۰۶ ۱۴ ۱۱وجود ماده شیمیایی «جوهر قند» در نانهای سنتی |اخبار ایران و جهان
وجود ماده شیمیایی جوهر قند در نانهای سنتی نانواها ترفند دیگری به کار بردهاند آن هم استفاده از ماده شیمیایی تحت عنوان جوهر قند است مادهای که به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران از جوش شیرین هم خطرناکتر است کد خبر ۴۷۱۶۵۰ تاریخ انتشار ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۵۵ - 01عشق به روایت آقا معلم |اخبار ایران و جهان
عشق به روایت آقا معلم دمای زیر صفر و برفی به ارتفاع 50 سانتی متر آقای معلم فداکار مثل خیلی از معلم های دیگر شهرش این روزها در این شرایط برای تدریس به محل کارش می رود 25 کیلومتر را در برف و سرما طی می کند تا از خانه اش در اهر به روستای گمش آباد برسد کد خبر ۴۶۹۶۳۴ تاریخ انتشاربرپایی نمایشگاه عکسی به یاد یک استاد عکاسی - اخبار ایران و جهان |
برپایی نمایشگاه عکسی به یاد یک استاد عکاسی شناسهٔ خبر 2483518 دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۰ هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی نمایشگاه گروهی عکس فواد به یاد زنده یاد فواد نجف زاده یکشنبه 12 بهمن در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد به گزارش خبرگزاری مهر این نماینمایشگاه عکاسی «در کنج یک قاب» در لاهیجان افتتاح شد - اخبار ایران و جهان |
به مناسبت دهه فجر نمایشگاه عکاسی در کنج یک قاب در لاهیجان افتتاح شد شناسهٔ خبر 2474990 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۰۲ استانها > گیلان لاهیجان - نمایشگاه عکس دو هنرمند جوان لاهیجانی در نگارخانه استاد حسین محجوبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان افتتاح شد به گزارش خبرنگار مهرانهدام کامل تسلیحات شیمیایی سوریه |اخبار ایران و جهان
انهدام کامل تسلیحات شیمیایی سوریه معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد خلع سلاحهای شیمیایی سوریه به صورت کامل انجام شده و دیگر مساله مهمی درباره انهدام این سلاحها وجود ندارد کد خبر ۴۷۲۰۸۷ تاریخ انتشار ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۴۲ - 02 February 2015 معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد خلعکشف مواد بمب شیمیایی در افغانستان |اخبار ایران و جهان
کشف مواد بمب شیمیایی در افغانستان نیروهای امنیتی افغان ۹ تن مواد شیمیایی تولید بمب را در افغانستان کشف و ضبط کردند کد خبر ۴۶۹۴۷۰ تاریخ انتشار ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶ ۱۹ - 24 January 2015 نیروهای امنیتی افغان ۹ تن مواد شیمیایی تولید بمب را در افغانستان کشف و ضبط کردند به گزارش واحدپذیرفته شدگان سومین مسابقه ملی عکاسی نگاه سرخ معرفی شدند - اخبار ایران و جهان |
خطیری پذیرفته شدگان سومین مسابقه ملی عکاسی نگاه سرخ معرفی شدند شناسهٔ خبر 2475570 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰ ۴۵ استانها > گلستان گرگان - دبیر برگزاری سومین جشنواره ملی نگاه سرخ از معرفی عکاسان پذیرفته شده در این مسابقه خبر داد به گزارش خبرنگار مهر احمد خطیری شامگاه سه شنبه-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها