محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842991176
شخصیت اصلی «بوفالو» مرداب است/ قصه ای مدرن درباره آدم های طماع - اخبار ایران و جهان |
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: کاوه سجادی حسینی در گفتگو با مهر-1
شخصیت اصلی «بوفالو» مرداب است/ قصه ای مدرن درباره آدم های طماع
شناسهٔ خبر: 2479952 یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
هنر > سینمای ایران
کارگردان فیلم سینمایی «بوفالو» با اشاره به توجه به سینمای مدرن و فاصله گرفتن از سینمای کلاسیک در «بوفالو»، توضیحاتی را درباره اثرش بیان کرد. خبرگزاری مهر-گروه هنر: کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما سال گذشته با فیلم سینمایی «شب، بیرون» در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و امسال با «بوفالو» در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.«بوفالو» داستان زندگی شکوفه و پیمان زوج جوانی است که مرتکب دزدی شدهاند و به بندر انزلی میروند تا شخصی را ملاقات کنند غافل از اینکه طمعشان پرخطر است. در این فیلم پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، هومن سیدی، پانتهآ پناهیها، سیامک ادیب و محمدرضا فتحی بازی دارند.با کاوه سجادی حسینی کارگردان «بوفالو» درباره فیلمش به گفتگو نشستیم. او در بخشی از صحبت های خود به این مساله اشاره می کند که به دنبال اثری در سینمای مدرن بوده به همین دلیل از هیچ کدام از نمادهای سینمای کلاسیک در این فیلم استفاده نکرده است. او سعی کرده شرایطی را فراهم کند تا مخاطب با دقت بیشتری به این فیلم نگاه کند و المان ها و نمادهای موجود در آن را دنبال کرده و دریابد. سجادی حسینی «بوفالو» را فیلمی با موضوع طمع می داند و سعی کرده نشان دهد که آدم های طمع کار برای رسیدن به آنچه که می خواهند از یکدیگر رد می شوند. این کارگردان در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد که شخصیت های فیلمش سرگشته هستند و من می خواستم تا این سرگشتی در مخاطب هم به وجود آید.او همچنین تاکید می کند «بوفالو» فیلمی است که بعد از به پایان رسیدن یک هیجان و ماجرا آغاز می شود.با ما در این مصاحبه همراه باشید:*فیلم زمانی شروع می شود که زن و شوهر جوانی سوار بر موتور هستند و از میان دیالوگ های اندکی که بین آنها به وجود می آید، می فهمیم که این زوج یک دزدی انجام داده اند. در واقع مخاطب ناگهان وسط یک ماجرای دزدی قرار می گیرد بدون آن که بداند چه اتفاقی افتاده است.- در ابتدا استراتژی ما برای نگارش فیلمنامه، نگارشی به سبک مدرن بر اساس یک داستان عاشقانه بود؛ داستان کلیشه ای عاشقانه یک دختر و پسر که دزدی کرده و با هم فرار می کنند اما در این میان تصمیم گرفتیم خود را با یک نگارش مدرن درگیر کنیم و از شکل کلاسیک و قصه گویی خارج شویم. به همین منظور با تایماز افسری نویسنده فیلمنامه قرار گذاشتیم تا هنگام نگارش فیلمنامه قصه نگوییم و درام را حذف کنیم و تنها به روابط بپردازیم. در چنین حالتی ما نیازمند آشنایی زدایی نسبت به یک قصه کاملا آشنا بودیم. ما تمام تلاش خود را کردیم تا در این فیلم به جای شخصیت ها و دیالوگ ها بیشتر فضای فیلم، داستان را تعریف کند. به همین دلیل هنگام نگارش فیلمنامه، هرچند شناسنامه کاملی از شخصیت ها داشتیم اما تصمیم گرفتیم تا قصه را از انتها شروع کنیم.
در واقع می توان گفت «بوفالو» از پایان یک ماجرا شروع می شود. یعنی اگر دزدی را مبنای اوج یک داستان قرار دهیم این فیلم بعد از دزدی آغاز می شود.در این فیلم، اوج دزدی حذف شده و تنها سرازیری قصه به تصویر کشیده شده است. ما به دنبال آن بودیم که نشان دهیم که بعد از دزدی چه اتفاقی برای شخصیت های اصلی فیلم رخ می دهد. می توان گفت «بوفالو» بعد از پایان یک حادثه شروع می شود.معمولا اکثر فیلم ها قبل از دزدی و علت های اینکه چرا دزدی انجام شده شروع می شود و تا دزدی ادامه دارد و بعد از دزدی تمام می شود اما ما مبنای داستان را براساس پایان دزدی و اتفاقات بعد از آن قرار دادیم. من می خواستم مخاطب ناگهان وسط قصه ای بیافتد که هیچ چیز از قبل آن نمی داند. هرچند نمی خواهیم مخاطب با دیدن فیلم دچار سردرگمی شود، اما تلاش کردیم تا سرگشتگی شخصیت ها در ناخودآگاه تماشاگر بوجود آید و او هم سرگشته شود.*اما شخصیت ها در این فیلم به قدری درگیر هستند که شناخته نمی شوند؟ حتی همین طمع که موضوع اصلی داستان فیلم است.- تم این فیلم «طمع» است و می خواستم این «طمع» پنهان بماند به گونه ای که می توان گفت استراتژی ما طمع است ولی آن را از دید مخاطب پنهان کردیم. در واقع مخاطب با یک فیلمی روبرو است که بک گراند آن گم شده است و حتی می توان گفت که شخصیت های فیلم هم گم شده اند و هرچه جلوتر می رویم حال شخصیت ها نیز گم می شود و مشخص می شود که هیچکدام آینده ای هم ندارند. شخصیت اصلی در فیلم، «مرداب» است.*اشاره کردید که نمی خواستید مخاطب دچار سردرگمی شود، اما فکر نمی کنید اگر دیالوگ ها بین شخصیت های اصلی فیلم بیشتر بود و مخاطب کمی از گذشته آنها مطلع می شد، بهتر بود؟ این درحالی است که یکی از شخصیت ها کمی بعد از شروع فیلم حذف می شود.- نمی خواستم و قرار هم نبود که دیالوگ در فیلم اطلاعات دهد. تمام اطلاعات و نقطه هایی که می توانست برای مخاطب لذت بخش باشد از آن گرفته شده و چیز دیگری را به جای همه این المان های حذف شده، گذاشته ایم که آن تنها تصویر و فضا است.در این فیلم بخش زیبایی شناسی سینمایی از بین نمی رود. ما نمی خواهیم فقط در فیلم قصه بگوییم. البته نظر من این است که دوست ندارم لقمه را آماده کنم و در دهن مخاطب بگذارم. من در این فیلم احترام بیش از حد به مخاطب گذاشتم و می خواستم خودش به این نتیجه برسد که چه اتفاقی برای شخصیت ها افتاده و چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد.
می توان گفت نگاهی رادیکال به ساخت «بوفالو» داشتم، البته شاید این مساله ریسک باشد.تمام تلاشم این بود که از یک روایت کهنه به یک روایت جدید برسم، در چنین شرایطی باید یک چیزهایی را از دست بدهیم و یک چیزهایی را جایگزین کنیم و آن چه که جایگزین شده بیشتر تصویر و اتمسفر فیلم است که مخاطب را با خود می برد.*همه چیز در این فیلم کنار مرداب رخ می دهد و فضای لختی و بی حسی مرداب را به مخاطب منتقل می کند. آیا پررنگ شدن مرداب در فیلم با هدف صورت گرفته است؟- برای این فیلم از خصیصه رمان نو استفاده کرده ایم و مرداب به عنوان یک شی تبدیل به شخصیت می شود که این خود یک تجربه جدید در سینما است چرا که خیلی کم پیش آمده است که در سینمای ما شخصیت اصلی یک فیلم یک شی باشد. در «بوفالو» مرداب یک شخصیت است و وقتی مرداب وارد شخصیت می شود، تمپو، ریتم و همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد. با حضور مرداب در فیلم می بینیم که ریتم از حرکت می ایستد و تمپو بازیگران دچار ایستایی می شود و هرچیز سرخوشانه ای از فیلم حذف می شود و می توان گفت ریتم، فضا و حس فیلم، مرداب می شود و تماشاگر در این مرداب گیر می کند.ایجاد چنین حسی برای من مهم تر از آن بود که بخواهم برای مخاطب قصه بگویم. هچنین تمام تلاش خود را کردم تا در این فیلم درام را به صورت بیرونی خلق نکنم به خاطر همین این ریسک را کردیم. البته این امکان وجود دارد که «بوفالو» با مخاطب عام ارتباط برقرار نکند اما تماشاگر فعال و حوصله مند به خوبی می تواند این فیلم را درک کند. البته منظور من از تماشاگر حوصله مند تماشاگری است که حوصله بیشتری داشته باشد و نشانه ها را دنبال کند.*منظور شما از این نشانه ها چیست؟- من در این فیلم نشانه های بسیاری گذاشتم، نشانه هایی که قرار نیست که خودشان و دلایل استفاده از آنها مشخص باشد، به عنوان مثال از ابتدای فیلم یک سکه وجود دارد که در دست شخصیت ها می چرخد. این سکه گلدکوییست است. با نمایش این سکه نمی خواهم بگویم که این زوج پول های خود را از دست داده اند بلکه می خواهم بگویم این زوج جوان یک آمال و آرزوهایی داشتند که برای رسیدن به آن وارد گلدکوییست شدند اما هیچ چیز به غیر از یک سکه بدست نیاورند.*به سکه ای اشاره می کنید که نماد گلدکوییست است، اما چند نفر از مخاطبان این سکه را می شناسند؟- برای من مهم نیست که مخاطب این سکه را بشناسد یا خیر، من این سکه را به عنوان سکه شانس هم قرار داده ام حالا این امکان وجود دارد که مخاطب این سکه را بشناسد و درک کند که چه اتفاقی برای شخصیت ها رخ داده است. البته من روی هیچ کدام از نشانه ها تاکید نکرده ام، حتی روی بسیاری از نقاشی ها ارجاع داده ام اما روی هیچ کدام از نقاشی ها تاکید نکرده ام و می توان گفت این کار به نوعی بازیگوشی های فیلمسازی است.یکی از المان هایی که در فیلم قرار داده ام، پوستر فیلم «سکوت لورنا» است. از نقاشی و شعر در فیلم ارجاع داده ام و برای خودم این مساله بسیار مهم بود. حس می کنم ساخت یک فیلم کمی بازیگوشی نیاز دارد. اینکه یک فیلم بسازید که تنها قصه بگوید، این رشد و این پویایی برای فیلمساز از بین می برد. هر فیلمسازی قصه گفتن را به خوبی بلد است اما اینکه تلاش کنید تا یک قصه را نگویید بسیار مهم است و من تلاش کردم تا در این فیلم قصه نگویم و این مهمترین اتفاق «بوفالو» است.*در بخشی از صحبت های خود به یک داستان عاشقانه اشاره می کنید؛ داستان یک زوج به نام شکوفه و پیمان که به علاقه آنها به یکدیگر چندان پرداخته نمی شود. حتی گاهی احساس می شود که این دو شخصیت بیشتر از آن که همدیگر را دوست داشته باشند، نسبت به هم بی اعتماد هستند. - یک زوج جوان یک دزدی انجام داده و فرار می کنند. علاوه برآن تم فیلم این را برای ما حکم می کند که نشان دهیم همه شخصیت های فیلم مانند شکوفه، پیمان، بهرام و تارا طماع هستند و تنها درصد طمع آن ها با یکدیگر متفاوت است. در چنین شرایطی طمع حرف اول را می زند، آدم ها تنها به خودشان فکر می کنند و اولین فرد زندگیشان خودشان هستند. حتی زمانی که شکوفه و پیمان در مرداب با هم شوخی می کنند، شکوفه به پیمان می گوید که اول کیف را بده بعد خودت برو. یعنی اول از هر چیز کیف برایش مهم است تا سلامتی شوهرش.
از طرف دیگر پیمان را می بینیم که در حالی که با همسرش شوخی می کند اما خودخواهانه حرف های جدی خود را به صورت شوخی بیان می کند. بهرام هم در فیلم کاری به کار کسی ندارد، اما او هم یک آدم طماع است که ناخواسته وارد ماجرایی می شود و در آخر به جای آن که کار درست را انجام دهد، یک کار ضد قهرمانانه انجام می دهد و می رود.من تمام تلاش خود را کردم تا رابطه میان شخصیت ها مشخص نشود، به عنوان مثال ما در فیلم درک نمی کنیم که چه رابطه ای میان تارا و بهرام وجود دارد. مشخص است که نسبت فامیلی دارند اما نمی فهمیم که این دو نفر آیا رابطه عاطفی با یکدیگر دارند یا خیر. سعی کردم چگونگی رابطه ها را در فیلم کور کنم تا مشخص نشود افراد چه رابطه ای با هم دارند و قصه درباره نبود رابطه میان این شخصیت ها باشد.در این فیلم هر چیز که در سینمای کلاسیک وجود دارد، حذف شده است. اگر باید درباره خوبی حرف زد، ما راجع به بدی حرف می زنیم. یا تلاش کردیم شخصیت ها شناخته نشوند و سعی کردیم تمام المان های روشن سینمای کلاسیک را کنار گذاریم اما از لحاظ دکوپاژ سعی کردم قانونمند باشد. قرار نیست در این فیلم کارگردانی دیده شود و قرار نبود شیطنت در دکوپاژ و یا اجرا داشته باشیم.*زمانی که پیمان در مرداب غرق می شود، شکوفه به کسی چیزی نمی گوید و تنها می گوید کیف پولم در آب افتاده و باید آن را بیرون آورم، این برخورد به این خاطر است که شکوفه به دلیل طمعی که دارد، علاقه اش به پیمان را فراموش می کند؟- زمانی که پیمان غرق می شود، شکوفه می ترسد اما ما هم نمی فهمیم چرا به کسی خبر نمی دهد که شوهرش غرق شده این درحالی است که مرگ شوهر بسیار مهم است. ما در طول فیلم متوجه می شویم که پیمان برای شکوفه اصلا مهم نیست و این عاشقانه یک بازی بچه گانه بوده و اگر به آن سمت مرز می رسیدند به راحتی یکدیگر را رها می کردند. پیمان و شکوفه به یکدیگر نیاز داشتند تا فرار کنند و رفتن برای شکوفه از هر چیز مهم تر است.می توان گفت برای شکوفه، پیمان مهم نیست و او نیازمند فردی است که بتواند از طریق او از کشور خارج شود، به همین دلیل است که به بهرام می گوید به من کمک کن تا از کشور خارج شوم.
ما در این فیلم می بینیم که همه شخصیت ها از روی هم رد می شوند، اما از نظر من پیمان مثبت ترین شخصیت قصه است. پیمان یک آدم بسیار سرخوش است و افراد سرخوش هم هلاک می شوند. اما نباید فراموش کرد که اشتباه اصلی برای پیمان بوده و این پیمان بوده که دزدی را ترتیب داده و آدمی را پیدا کرده است تا آن ها را از مرز رد کند. در واقع پیمان سربازی نرفته و این دزدی به خاطر پیمان انجام شده است.البته پیمان هم طمع خود را دارد اما نسبت به دیگران مثبت تر است، چرا که مرگ به این شخصیت پالایشی می دهد که به دیگران نمی دهد و می توان گفت مرگ پیمان فرصتی را به دیگران می دهد تا شخصیت واقعی خود را نشان دهند.ادامه دارد...
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]
صفحات پیشنهادی
نگاهی به زندگانی وشخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی/ گفتار علما درباره حضرت - اخبار ایران و جهان |
به مناسبت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی نگاهی به زندگانی وشخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی گفتار علما درباره حضرت شناسهٔ خبر 2473336 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۱۷ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی ستایشهایی كه ائمه معصومین ع از وی به عمل آورده اند نشان دهنده شخصیت علمی و مورد اعتمتبدیل خوزستان به مراکز اصلی مخابرات کشور/افزایش حقوق کارمندان پست - اخبار ایران و جهان |
واعظی خبر داد تبدیل خوزستان به مراکز اصلی مخابرات کشور افزایش حقوق کارمندان پست شناسهٔ خبر 2477776 پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۵۷ استانها > خوزستان اهواز - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت ما به دنبال این هستیم تا شهر اهواز را به منظور پوشش دهی استان های همجوار و کشور های هم«بختک» یک فریاد است/ تلاش برای بهبود شرایط شخصیتهای فیلم - اخبار ایران و جهان |
در یک نشست مستند مطرح شد بختک یک فریاد است تلاش برای بهبود شرایط شخصیتهای فیلم شناسهٔ خبر 2478653 شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۴۲ هنر > سینمای ایران نشست خبری فیلم مستند بختک که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر شرکت دارد با حضور تهیهکننده و کارگردان این فیلم برگزار شد به گزهشدار دوباره اوباما به کنگره درباره وضع تحریم جدید علیه ایران |اخبار ایران و جهان
هشدار دوباره اوباما به کنگره درباره وضع تحریم جدید علیه ایران تأکید دوباره اوباما بر وتوی هرگونه طرح تحریم جدید ایران آمادگی کنگره برای برگزاری جلسات بررسی وضع تحریم های جدید علیه ایران واکنش ایران به شهادت یک فرمانده ایرانی در حمله رژیم اسرائیل به سوریه و دیدگاه کارشناسان روسهشدار حماس درباره خطرِ قطع کمکهای آنروا |اخبار ایران و جهان
هشدار حماس درباره خطرِ قطع کمکهای آنروا جنبش حماس قطع کمک های مالی آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی آنروا به صاحبان خانه های ویران شده در غزه را شوک آور و خطرناک اعلام کرد کد خبر ۴۷۰۵۱۵ تاریخ انتشار ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹ ۴۷ - 27 January 2015 جنبش حماس قطع کمک های مالی آژان«مرد پرندهای» برنده اصلی جوايز استراليا - اخبار ایران و جهان |
مرد پرندهای برنده اصلی جوايز استراليا شناسهٔ خبر 2481940 یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۴۱ هنر > سینمای جهان برندگان چهارمين مراسم سالانه آكادمي هنرهاي سينما و تلويزيون استراليا معرفي شدند به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد با توجه به اینكه فیلم مرد پرندهای۸ باور نادرست و خرافی درباره خستگی |اخبار ایران و جهان
۸ باور نادرست و خرافی درباره خستگی وقتی خستگی بر شما غالب میشود چه اقدامی علیه این احساس انجام میدهید محققان معتقدند راهکارها بسیاری برای غلبه بر این حس وجود دارد خستگی ممکن است نشانه و علامتی از بیماریهایی مانند کمخونی یا واکنشی از رفتار و شیوههای ناصحیح و نادرست در زندگدیدگاه جالب صادق خرازی درباره حضور روسیه و چین در مذاکرات |اخبار ایران و جهان
دیدگاه جالب صادق خرازی درباره حضور روسیه و چین در مذاکرات مباحث مطرح شده در مناظره شب گذشته صادق خرازی با علیرضا زاکانی درباره موضوع هسته ای به شدت مورد توجه قرار گرفت و از همان ساعات اولیه بحث های فراوانی درباره ابعاد مختلف آن درگرفت در این میان دیدگاه خرازی درباره حضور روسیهنظام ارزشیابی فعالیتهای تجسمی کشور شاخصه اصلی جشنواره هفتم است - اخبار ایران و جهان |
در نشست خبر ی جشنواره تجسمی فجر مطرح شد نظام ارزشیابی فعالیتهای تجسمی کشور شاخصه اصلی جشنواره هفتم است شناسهٔ خبر 2481764 یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۵۵ هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی مجید ملانوروزی مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و مجتبی آقایی مدیر کل هفتمین جشنواره هنرهایمعماری گرگان هویت اصلی خود را از دست داده است - اخبار ایران و جهان |
صادقلو معماری گرگان هویت اصلی خود را از دست داده است شناسهٔ خبر 2481771 یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۵۵ استانها > گلستان گرگان- استاندار گلستان با بیان این نکته که گرگان در افق 1404 باید شهری جذاب و آرامش بخش باشد گفت معماری گرگان هویت اصلی خود را از دست داده است به گزارش خبرپاسخ به اعتراض فرمانداری تهران درباره یک مصوبه - اخبار ایران و جهان |
در جریان یکصدو بیست و هفتمین جلسه شورا تصویب شد پاسخ به اعتراض فرمانداری تهران درباره یک مصوبه شناسهٔ خبر 2475536 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹ ۰۴ جامعه > شهری پاسخ شورای اسلامی شهر تهران به اعتراض فرمانداری تهران در مورد مصوبه تشکیل انجمن های شورایاری شهر تهران تصویب شد به گزابرگزیدگان هفدهمین جشنواره بینالمللی قصهگویی معرفی شدند - اخبار ایران و جهان |
برگزیدگان هفدهمین جشنواره بینالمللی قصهگویی معرفی شدند شناسهٔ خبر 2475142 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۲۲ فرهنگ > شعر و ادب برگزیدگان پایانی هفدهمین جشنواره بینالمللی قصهگویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس تغییرات صورت گرفته در شانتقاد جمهوریخواهان از تعویق رأیگیری درباره تحریمهای جدید ایران |اخبار ایران و جهان
انتقاد جمهوریخواهان از تعویق رأیگیری درباره تحریمهای جدید ایران تصویب طرح تحریم های جدید ایران در کمیته بانکداری سنا انتقاد یک سناتور برجسته جمهوری خواهان از تعویق رأی گیری سنا درباره تحریم های جدید دیدگاه ایران درباره مذاکرات هسته ای اخیر با سه کشور اروپایی و چشم انداز توسعکیفیت بخشی راهبرد اصلی وزارت آموزش و پرورش است - اخبار ایران و جهان |
معاون وزیر کیفیت بخشی راهبرد اصلی وزارت آموزش و پرورش است شناسهٔ خبر 2477221 چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۳۳ استانها > کردستان سنندج - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت راهبرد اصلی آموزش و پرورش تلاش و برنامه ریزی برای کیفیت بخشی در عرصه تعلیم و تربیت است به گزارش خبرنکاتی درباره تب تشنجی در کودکان |اخبار ایران و جهان
نکاتی درباره تب تشنجی در کودکان کد خبر ۴۷۰۱۱۷ تاریخ انتشار ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۱۵ - 26 January 2015 یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت از هر 100 کودکی که از نظر تکاملی سالم هستند بین 2 تا 5 درصد دچار تب تشنجی ساده میشوند به گزارش ایسنا دکتر ساسان ساکت افزود شایعترین بیماریههمه چیزهایی که باید درباره دوپینگ «عبدالزهرا» بدانید |اخبار ایران و جهان
همه چیزهایی که باید درباره دوپینگ عبدالزهرا بدانید کد خبر ۴۶۹۶۰۶ تاریخ انتشار ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۰۱ - 25 January 2015 دکتر طباطبایی قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ توضیحاتی را دربارهی زمان تست اعلام پاسخ تست و ماجراهای بعدی در موضوع دوپینگی بودن علا عبدالزهرا را اعلاگفتگو با علی دایی درباره بازی ایران – قطر |اخبار ایران و جهان
گفتگو با علی دایی درباره بازی ایران – قطر کد خبر ۴۶۸۱۴۵ تاریخ انتشار ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹ ۱۵ - 19 January 2015 دانلود لینک را کپی کنید لینک را کپی کنید دانلود-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها