تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819576462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه احزاب بدون حضور اصولگرايان قابل احيا نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خانه احزاب بدون حضور اصولگرايان قابل احيا نيست
عضو ادوار شوراي مركزي خانه احزاب با تأكيد بر اينكه خانه احزاب ديگر قابل احيا نيست، گفت: اصولگرايان موافق احياي خانه احزاب نيستند و در صورت برگزاري مجمع عمومي هم در آن شركت نخواهند كرد.
حسن غفوري فرد در گفت‌وگو با مهر در واكنش به برخي اظهارات مبني بر اينكه اختلافات اساسي اصولگرايان و اصلاح‌طلبان در موضوع خانه احزاب حل شده است، اظهار داشت: برخي اخيراً اعلام كرده‌اند كه اين اختلافات حل شده است اما بايد بگويم هر كسي كه چنين موضوعي را اعلام كرده نسبت به اين امر بسيار خوش‌بين بوده است.
وي با اشاره به طرح پيشنهاد نظام درصدي و نظام سهامي براي ساختار شوراي مركزي خانه احزاب گفت: اين بحث و اصلاح اساسنامه خانه احزاب يك بحث فرعي است، البته اين بحث شده است كه مثلاً در شوراي مركزي 21 نفره، هفت نفر جناح اصولگرا، هفت نفر جناح اصلاح‌طلب و هفت نفر مستقلين حضور پيدا كنند ولي در نهايت بايد گفت اينيك بحث ثانويه است. عضو ادوار شوراي مركزي خانه احزاب تأكيد كرد: بحث اوليه اين است كه اصولگرايان هنوز موافق نيستند خانه احزاب احيا شود و اگر هم مجمع عمومي بخواهد برگزار شود به احتمال زياد اكثر احزاب اصولگرا در آن مجمع شركت نخواهند كرد. وي با بيان اينكه اصولگرايان از مبنا با بحث تشكل خانه احزاب مشكل دارند، گفت: اصولگرايان معتقدند خانه احزاب داراي مشكلاتي به خصوص از دوره سوم به بعد است و قابل احيا نيست و در جبهه پيروان خط امام و رهبري كه اغلب احزاب اصولگرا حضور دارند تصميم گرفتند كه در خانه احزاب شركت نكنند و تا آنها هم شركت نكنند، خانه احزاب معناي عميق خود را پيدا نخواهد كرد.
غفوري‌فرد توضيح داد: چراكه در خانه احزاب بايد همه احزاب اساسي حضور داشته باشند، در غير اين صورت اگر خانه احزاب بخواهد يك‌طرفه تشكيل شود، به طور طبيعي احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب بين خودشان جلسه خواهند داشت و ديگر نيازي به تشكيل خانه احزاب نيست.
 غفوري‌فرد در ادامه گفت: يكي از اشكالات و اختلافات اصولگراها در موضوع خانه احزاب با اصلاح‌طلبان وجود احزاب كم‌وزن اصلاح‌طلب در اين تشكل صنفي است و اختلاف ديگر هم اين است كه نبايد تشكلي به نام خانه احزاب وجود داشته باشد زيرا ذهنيت منفي نسبت به آن ايجاد شده است. عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي در واكنش به اظهارات اصلاح‌طلبان مبني بر اينكه اصولگرايان فقط بر سر اسم با ما مشكل دارند، گفت: بالاخره اسم هم بخشي از مسئله مربوط به خانه احزاب است و همچنين بخشي از مشكل هم، اسم اين تشكل صنفي است. وي تأكيد كرد: اصلا قرار بوده خانه احزاب يك تشكل صنفي باشد نه سياسي و قرار بوده كه به تحزب كمك كند و نه به يك حزب؛ خانه احزاب نبايد خودش موضع سياسي بگيرد و نبايد براي مجلس كانديدا معرفي كند. غفوري فرد با بيان اينكه خانه احزاب در دوره شوراي سوم در مسير سياسي‌كاري و سياسي شدن حركت كرد، گفت: از آن زمان به بعد اصولگرايان اعلام كردند خانه احزاب بايد تبديل به باشگاه احزاب شود.





تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن