تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818812199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد اقتصادي مغرب در سال 2014


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ دي ۱۳۹۳ (۱۹:۲۰ب.ظ)
عملکرد اقتصادي مغرب در سال 2014 مغرب در سال 2014 قراردادهاي متعدد تجاري و سرمايه گذاري با کشورها و سازمان هاي بين المللي امضا کرد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، اقتصاد مغرب در سال گذشته با امضاي چندين قرارداد اقتصادي مهم با قدرت هاي بزرگ اقتصادي توانست به دروازه سرمايه گذاري اين قدرت ها در قاره آفريقا تبديل شود.
محمد ششم پادشاه مغرب در سال گذشته در سفر به کشورهاي مختلف آفريقايي 88 قرارداد اقتصادي امضا کرد تا به برنامه توسعه اقتصادي فراگير مغرب جان تازه اي ببخشد.
وي در ابتداي سال گذشته به مالي،ساحل عاج،گينه و گابن سفر کرد و در سفر به اين کشورها 88 قرارداد در حوزه هاي مختلف تجاري،اقتصادي و مالي امضا کرد و توافق شد شعبه هاي شماري از کارخانه هاي مغرب در اين کشورها احداث شود.
دولت مغرب در ماه مارس از امضاي چند قرارداد براي طرح هاي توسعه اي در منطقه البيضا با مشارکت 4 کشور عرب خليج فارس به ارزش 3.4 ميليارد دلار خبر داد.
همچنين چند طرح بزرگ در منطقه طنجه در چارچوب طرح توسعه فراگير اين منطقه آغاز شد تا منطقه قديمي طنجه به بزرگ ترين مرکز تجاري صنعتي و فرهنگي در قاره آفريقا تبديل شود.
رباط در ماه آوريل از اجراي يک طرح توسعه اي صنعتي تا سال 2020 به ارزش 2.5 ميليارد دلار خبر داد که آموزش جوانان براي اين فعاليت در اين طرح هاي صنعتي از بخش هاي اساسي آن است.
شرکت ارتباطات امارات عربي متحده در ماه مه با سرمايه گذاري 5.7 ميليارد دلاري 53 درصد از سهام شرکت مخابرات مغرب را خريداري کرد.
پادشاه مغرب در ماه ژوئن به تونس سفر کرد تا دوره جديدي از همکاري هاي اقتصادي دو کشور آغاز شود و در اين سفر چندين قرارداد اقتصادي امضا شد.
در همين ماه ميان بورس دار البيضا و بورس لندن 3 قرارداد همکاري امضا شد تا سرمايه گذاري انگليس و ديگر کشورهاي غربي در مغرب و قاره آفريقا بيشتر شود.
دولت مغرب در ماه ژوئيه آخرين موانع براي سرمايه گذاري شرکت هاي خارجي را در منابع نفت و گاز خود برطرف کرد و چندين قرارداد با شرکت هاي نفتي بريتيش پتروليوم انگليس،توتال فرانسه و کوزموس آمريکا براي توسعه چاه هاي نفت و گاز در سواحل صحراي غربي امضا کرد.
در همين ماه بانک جهاني با تقدير از اوضاع اقتصادي در مغرب اعلام کرد: مغرب از فرصت هاي بسيار خوبي براي سرمايه گذاري هاي دولتي و خصوصي خارجي برخوردار است.
دولت مغرب در ماه سپتامبر از آغاز به کار طرح بزرگ منطقه دار البيضا به ارزش 4 ميليارد دلار خبر داد. اين طرح پس از اجراي چندين طرح مشابه در شهرهاي طنجه، سلا، رباط و تطوان شروع شد.
رباط در ما اوکتبر از چندين طرح بزرگي براي توسعه منابع فسفات خود خبر داد.
مغرب يک سوم ذخاير فسفات جهان را در اختيار دارد.
دولت مغرب همچنين قانون پرداخت مستمري به بيکاران را در همين ماه تصويب کرد تا حقوق کار در اين کشور وارد مرحله جديدي شود.
در ماه توامبر،مغرب ميزبان کنفرانس بين المللي مشاغل بود و در حاشيه اين کنفرانس نشست دوجانبه ميان پادشاه مغرب و جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريکا برگزار شد.
چين و مغرب در حاشيه نشست کميته اقتصادي مشترک دو کشور در پکن در در پايان ماه نوامبر 30 قرارداد همکاري مشترک امضا کردند. 550 نفر از فعالان اقتصادي دو کشور در اين نشست حضور داشتند.
در ماه نوامبر در شهر دار البيضا، کنفرانس سرمايه گذاري کشورهاي عرب خليج فارس در مغرب برگزار شد که تحولي مهم در روابط اقتصادي دو طرف شمرده مي شود و اصول ائتلاف راهبردي اين کشورها با مغرب طراحي شد.
عبداله بن کران، نخست وزير تونس تاکيد کرد: کشورهاي عرب خليج فارس مي خواهند تا 10 سال آينده 120 ميليارد دلار در مغرب سرمايه گذاري کنند.

علي شاهرخي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن