تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819044067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«برداشت از صندوق توسعه ملی کذب است»


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: «برداشت از صندوق توسعه ملی کذب است»


با توجه به فضاسازی های اخیر در مورد برداشت دولت از صندوق توسعه ملی ، معاون اول رییس جمهور در جلسه هیئت وزیران ضمن ابراز تاسف از رفتارهایی که این روزها به رغم موضع گیری رسمی مقامات مسئول تلاش می کنند حرف ناصواب خود را با تکرار بدون مبنا اشاعه دهند ، تصریح کرد : مدعی شده اند که دولت ۱ / ۴ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است ؛ این خبر کذب است و اشاعه آن ،‌اشاعه کذب و موجب پیگرد قانونی است . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با توجه به فضاسازی های اخیر درباره برداشت دولت از صندوق توسعه ملی، معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیئت  وزیران، ضمن ابراز تاسف از رفتارهایی که این روزها با وجود  موضع گیری رسمی مقامات مسئول تلاش می کنند حرف ناصواب خود را با تکرار بی مبنا اشاعه دهند، تصریح کرد: مدعی شده اند  که دولت  1 / 4  میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است ؛ این خبر کذب است  و اشاعه آن ،‌اشاعه کذب و موجب پیگرد  قانونی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر جهانگیری افزود: در حالی که همه مقامات  مسئول به صراحت  این برداشت را نفی می کنند  و بانک مرکزی که مسئول نگهداری حساب های صندوق توسعه ملی است ، اعلام می کند که برداشتی صورت نگرفته  و رییس صندوق توسعه  ملی نیز اظهار می دارد  که برداشتی از حساب های آن صندوق انجام نشده است ، اصولا  چگونه می توان در عدم برداشت دولت از صندوق توسعه ملی تردید  کرد؟ در حالی که در هیئت امنای این صندوق علاوه بر قوه مجریه، نمایندگانی از طرف مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه حضور دارند و هیئت نظارت  بر صندوق با ترکیب رئیس دیوان محاسبات  کشور و رئیس سازمان حسابرسی  کشور و رییس  سازمان بازرسی کل کشور بر عملکرد آن نظارت می کنند .
وی ادامه داد : متاسفانه عده ای با انگیزه های سیاسی و جناحی و با اتهام ناروای اظهار خلاف  واقع به دولت در عمل به انهدام سرمایه های اجتماعی و اعتماد متقابل  مردم و دولت  که سرمایه  مهم کشور است، می پردازند  و به پیامدهای ویران کننده این رفتار ناصواب نمی اندیشند .
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از آغاز به کار بر دو رویکرد اساسی  تاکید  و با تمام جدیت از این دو رویکرد مراقبت کرده است، یکی قانون گرایی و التزام جدی به قوانین  و  دیگری مبارزه مستمر و قاطعانه  با فساد و ‌به نظر می رسد  که عده ای با هر انگیزه ای می کوشند  این ویژگی بارز دولت را به چالش بکشند .
وی همچنین با اشاره به انتشار مصوبات ستاد تدابیر ویژه، تصریح کرد: این  ستاد که با مصوبه شورای عالی امنیت ملی در دولت  قبل تشکیل شده است و با ریاست  معاون اول رئیس جمهور تشکیل می شود، به مدیریت سنجیده آثار تحریم می پردازد و مصوبات  آن با حفظ منافع ملی  به صورت طبقه بندی "سری" ابلاغ می شود، آشکارسازی این مصوبات که در زمره اسناد طبقه  بندی شده  کشور محسوب می شود  بر اساس قانون ، جرم تلقی شده  و مشمول مجازات  قانونی است زیرا موجب آسیب جدی به منافع  ملی و تضعیف  موقعیت  کشور در برابر دشمنان و نوعی همسویی  آگاهانه  یا ناآگاهانه با مقاصد آنان تلقی می شود وهیچ کشوری تعرض به منافع  ملی را بر نمی تابد .
دکتر جهانگیری همچنین تصریح کرد: اینجانب به عنوان رئیس ستاد تدابیر ویژه اعلام کرده و می کنم که ستاد تدابیر ویژه که آقای ابوترابی فرد، نائب رئیس محترم مجلس  نیز در جلسات  آن حضور دارند مصوبه ای درباره برداشت چهار و یک دهم میلیاردی از صندوق توسعه نداشته است.
وی افزود: ما همواره اعلام کرده ایم که از انتقاد استقبال می کنیم اما بازی با منافع ملی ، آن هم با اتکا به یک خبر غیر واقعی، مورد تائید هیچ کس نیست و همه آنان که به منافع ملی می اندیشند، نمی توانند چنین رفتاری را تائید کنند.
هیئت وزیران، معاونت حقوقی رئیس جمهور را موظف به پیگیری حقوقی این اقدامات و طرح شکایت در مراجع  قانونی کرد.


دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن