تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802946201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگ خطر سقوط قیمت نفت به ۳۰ دلار


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: زنگ خطر سقوط قیمت نفت به ۳۰ دلار
حمایت دوباره کشورهای عربی عضو اوپک از وضعیت فعلی قیمت ها در بازار جهانی احتمال کاهش سقوط آزاد قیمت نفت به سطوح ۳۰ تا ۴۰ دلار را قوت بخشیده است.
مهر، اوپک ۵۰ ساله با ورود به ششمین دهه فعالیت نفتی خود روزهای سیاهی را تجربه می‌کند به طوری که یک جنگ بی سابقه کاهش قیمت نفت در بازار جهانی راه افتاده است تا بازار طلای سیاه به بازار خریدار تبدیل شود تا فروشنده.

در این بین، هر چند شرکت بازاریابی و فروش نفت عراق "سومو" وجود هر گونه جنگ کاهش قیمت طلای سیاه را در بازار توسط اعضای اوپک رد می کند، اما ارائه تخفیف و امتیازات ویژه به مشتریان موجب شد برای نخستین بار در طول پنج سال گذشته تاکنون بهای هر بشکه نفت به سطح ۵۷ دلار سقوط کند.

در این بین رافائل رامیرز وزیر سابق نفت و وزیر فعلی امور خارجه ونزوئلا هم به اظهارنظر علی النعیمی وزیر کهنه کار نفت عربستان سعودی واکنش نشان داد و گفت:" اوپک باید اقدام کند، زیرا این وظیفه سازمان است و ما خواهان ثبات و قابل پیش‌بینی بودن بازار هستیم."

این اظهارنظر تند وزیر امور خارجه ونزوئلا خطاب به وزیر نفت سعودی‌ها در حالی است که به اعتقاد بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، ماموریت اوپک در روزهای کاهش قیمت نفت آغاز می شود و اعضای اوپک باید با همگرایی بیشتر بازار نفت را مدیریت کنند.

در همین حال، اظهار نظر امروز سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات متحده عربی به عنوان یکی از وزیران با نفوذ نفتی در اوپک هم زمینه کاهش بیشتر قیمت طلای سیاه در بازار جهانی را فراهم کرده است.

المزروعی در گفتگو با تلگراف تاکید کرده است: ما قصد نداریم به دلیل این‌که قیمت نفت به ٦٠ دلار یا حتی ٤٠ دلار رسیده است، نظر خود را تغییر دهیم.

این اظهارنظرها در حالی در بین اعضای اوپک رد و بدل می شود که قیمت طلای سیاه در اواسط تابستان در سطوح بالاتر از بشکه ای ۱۱۰ دلار در بازار جهانی معامله می شد اما در طول حدود ۶ ماه گذشته تاکنون سقوطی حدود ۴۰ درصدی را تجربه کرده است.

کارشناسان اقتصاد انرژی اعتقاد دارند که باید اعضای اوپک برای کنترل بازار و قیمت وارد عمل شوند و در صورتی که شرایط فعلی افزایش عرضه و نفت مازاد در بازار ادامه یابد قطعا قیمت‌ها بیش از گذشته قربانی این جنگ سهم خواهی و کاهش قیمت خواهند شد.

از سوی دیگر، هر چند مسئولان دولت تدبیر و امید برای بودجه سال آینده نفت بشکه ای ۷۰ دلاری را تجویز کرده اند که صدای پای سقوط قیمت طلای سیاه به بشکه ای ۳۰ تا ۴۰ دلار شنیده می شود.

هفته گذشته هم با راه افتادن جنگ کاهش قیمت طلای سیاه توسط سعودی‌ها رئیس جمهوری ایران در واکنش به این سیاست با استفاده از واژه " توطئه نفتی" تاکید کرده است: " واکنش مردم منطقه به توطئه‌ کاهش قیمت نفت قطعی خواهد بود."

حسن روحانی رئیس جمهوری همچنین در جمع اعضای کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه بودجه ۹۴ کمترین اتکا را به درآمدهای نفتی دارد، خواستار صرفه‌جویی اقتصادی دستگاه‌های دولتی برای مقابله با توطئه بحران نفتی شده است.




تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن