تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820042143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهشگراني که سوالات بزرگ دارند، ثروتمندترين مردمان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۹:۲۵ب.ظ)
پژوهشگراني که سوالات بزرگ دارند، ثروتمندترين مردمان هستند توانمندترين پژوهشگران کساني هستند که سوالات بزرگ تري دارند، حتي اگر پاسخي براي سوال خود پيدا نکنند، باز هم توانمند ترين و ثروتمندترين مردمان هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد محمد بهشتي، رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که در خانه هنرمندان برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: شرط اول پژوهشگر بودن داشتن سوال است، تصور ما اين است کساني دانشمند هستند که جواب‌هاي بي‌شماري دارند اما تجربه تاريخي نشان داده است کساني که بيشترين سوال را دارند پژوهشگر و دانشمند هستند.
وي تصريح کرد: ارکان وجودي پژوهشکده‌ها سوالاتي است که ذهن پژوهشگران را مشغول مي‌کند، اگر اين سوالات نباشد مشکلي حل نخواهد شد.
بهشتي افزود: اگر قرار است در هفته پژوهش چيزي را بزرگ بداريم، آن سوال است، اينکه فکر کنيم همه چيز را مي‌دانيم و سوال نداريم اتفاق خوبي نيست.
وي با اشاره به اين که در دوره معاصر سوالات انسان هم بيشتر مي‌شود گفت: ما دچار فراموشي فرهنگي شديم، خودمان و سرزمين مان را به جا نمي‌آوريم و دليل آن هم نداشتن سوال است، داروي درد ما هم سوال کردن از کيستي خود و سرزمين مان است.
رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري سپس اظهار داشت: پژوهشگاه در دوره قبل صدمات بسياري خورده و حال بايد کمر راست کرده و فعاليت خود را آغاز کند، چون کشور به فعاليت‌هاي پژوهشي نيازمند است.
وي توسعه و پژوهش را لازمه يکديگر دانست و گفت: مگر مي‌شود از توسعه صحبت کنيم اما ندانيم کشور ما در چه موقعيتي است و مردم ما چگونه هستند، در حال حاضر همه کشور‌ها تاکيد به توسعه پايدار دارند توسعه‌اي که مبتني بر مزيت فرهنگي، تاريخي و طبيعي است و اين هم با طرخ سوال و پژوهش و تحقيق حاصل مي‌شود.
بهشتي در ادامه تاکيد کرد: تمام نهادهاي پژوهشي و آموزشي و شخصيت‌هاي حقيقي داخل ايران و خارج از ايران که به موضوع ايران مي‌پردازند، هدف و منظور ما هستند که با همراهي و همکاري هم مي‌توانيم براي پاسخ به سوالات قدم برداريم.
وي گفت: موضوع پژوهش و اهميت آن در سازمان ميراث فرهنگي کاملا جا افتاده است، دليل آن هم امضاي تفاهم نامه‌هاي متعدد با مراکز آموزشي و پژوهشي مختلف در داخل و خارج از کشور است.
رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري با اشاره به بحران کم آبي در سال‌هاي آتي گفت: تا زماني که بحراني پيش نيايد سوالي ايجاد نشده و راه حلي هم پيدا نمي‌شود، براي مثال؛ همين موضوع کم آبي زماني که بحراني شود، اين سوال پيش مي‌آيد که چطور بايد اين مشکل حل شود و ساحل مطمئن کجاست، و به دنبال آن هم پاسخ‌ها شکل مي‌گيرند.
حجت‌الاسلام والمسلمين علي يونسي، دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي هم در اين مراسم گفت: هر اثري بر گرفته از هنر است، هنرمندان در واقع صاحب همه آثار هستند.
وي افزود: خداوند وقتي همه چيز را آفريد به خود مدال نداد اما؛ با آفرينش آدم و جايي که پاي هنر به ميان آمد به خود احسنت گفت و مدال داد.
وي قرآن را اثر هنري دانست که تاثير گذاراست و حتي صرف خواندن آن بر روي فرد اثر مي‌گذارد.
احمد محيط طباطبايي، مشاور رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري نيز در سخانش يادآوري کرد: شناخت و آگاهي مقدمه و زيربناي توسعه است.
وي افزود: بخش‌هاي مختلف ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بدون آن که با پژوهش همراه باشد نمي‌تواند به موفقيت برسد، در واقع راهبر ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي پژوهش است.
در ادامه مراسم با حضور سيد محمد بهشتي، حجت‌الاسلام والمسلمين يونسي و محيط طباطبايي از پژوهشگران بر‌تر مهدي رهبراستاد باستان‌شناسي، علي بلوکباشي پژوهشگر در حوزه مردم‌شناسي و ژاله آموزگار استاد زبان‌هاي باستان‌شناسي تجليل و قدرداني شد.
گفتني است؛ در پايان با حضور محمد حسن طالبيان، معاون ميراث فرهنگي، سيد محمد بهشتي، حجت‌الاسلام والمسلمين يونسي و محيط طباطبايي نمايشگاه فعاليت‌هاي پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري و نمايشگاه کودک افتتاح شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن