تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819599923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرآن جامعه را هدايت مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۷:۲۲ب.ظ)
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي: قرآن جامعه را هدايت مي کند آيت‌الله قربانعلي دري نجف‌آبادي اظهار کرد: قرآن جامعه را هدايت مي‌کند و از هر سمتي به سوي اين کتابخانه با عظمت حرکت کنيم علم در آن موج مي‌زند.
به گزارش خبرگزاري موج، مراسم گراميداشت هفته پژوهش و فناوري و تقدير از پژوهشگران برتر در دانشگاه اراک برگزار شد.
آيت‌الله قربانعلي دري نجف‌آبادي در اين مراسم اظهارکرد: قرآن جامعه را هدايت مي‌کند و از هر سمتي به سوي اين کتابخانه با عظمت حرکت کنيم علم در آن موج مي‌زند.
وي با تأکيد بر اينکه تشريح و تکوين مکمل يکديگرند در صورتي که برخي انديشمندان غربي بر اين باورند که علم و دين بايد از يکديگر جدا باشند و اين اشتباهي بزرگ است، افزود: هدف اين نظام با عظمت، بندگي، فرمانبرداري و تسليم در برابر حق است.
امام جمعه اراک تصريح کرد: کل عالم آزمايشگاه بزرگ خداوند است. علمي که غايت و هدف نداشته باشد و اهداف مادي را دنبال کند جز ضرر چيزي براي مردم به همراه ندارد و ديگران را متضرر مي‌کند.
وي با اشاره به اينکه در شرايط جهاني امروز به برکت انقلاب، خون شهدا و رهبري و مسئوليت‌هاي خطيري بر عهده داريم، گفت: جمهوري اسلامي بايد شايسته نام اسلام بوده، با قدرت به پيشرفت برسد و اين چنين موجبات غبطه جهانيان را فراهم کنيم.
دري نجف آبادي اضافه کرد: بايد گذشته و آسيب‌هاي وارد شده را فراموش کنيم و در حوزه علم و پژوهش کشور را به پيش بريم. نبايد فرصت‌ها را از دست بدهيم و در خواب باشيم، بلکه لازم است با همت بلند وارد عرصه شويم و کشور را به يک قطب علمي منطقه بدل کنيم.
وي با اشاره به پيش بيني اختصاص چهار درصد توليد ناخالص ملي به عرصه پژوهش کشور اظهار کرد: امروز تنها 0.4 درصد از توليد ناخالص ملي صرف اين حوزه مي‌شود در صورتي که طبق فرمايشات رهبري بايد اين رقم افزايش يابد، به صورت واقعي در حوزه پژوهش صرف شود و به اصل موضوعات پرداخته شود.
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي گفت: برگزاري همايش در عرصه‌هاي مختلف اقدامي مناسب است اما بايد ديد آيا برگزاري اين همايش‌‌ها نتيجه و بازدهي لازم را داشته است؟ بايد به سمتي حرکت کنيم که به صورت واقعي چهار درصد از توليد ناخالص ملي در حوزه پژوهش هزينه شود، بايد بانک اطلاعاتي داشته باشيم، بخش‌هاي خصوصي در اين عرصه فعال باشند، با کشورهاي ديگر در ارتباط باشيم و از تجريبات و پتانسيل آنها استفاده کنيم.
وي تعيين اولويت‌ها در خوزه پژوهشي را نياز امروز کشور دانست و افزود: بايد براي رشد و توسعه تحقيقات در کشور برنامه‌ريزي‌ کنيم، اولويتها را مشخص کنيم و با انجام يک به يک موضوعات به نتيجه مطلوب دست يابيم.
امام جمعه اراک بر نخبه‌پروري تأکيد کرد و گفت: پژوهش بايد در کشور به فرهنگ تبديل شود. بايد از سنين پايين نخبه‌پروري و پژوهش را در جامعه نهادينه کنيم. در اين راستا آموزش و پروزش بايد به صورت جدي وارد شود و به جاي توجه صرف به حفظيات پرداختن به مباحث عملي و برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي در دستور کار خود قرار دهد.
وي با اشاره به پتانسيل‌هاي موجود در استان مرکزي عنوان کرد: استان مرکزي حدود سه هزار واحد صنعتي دارد و اين ظرفيت را مي‌توان براي دانشجويان و دانشگاهيان تبيين کرد تا با بازديد از اين مراکز صنعتي همچون پالايشگاه با خدماتي که در اين عرصه عرضه مي‌شود آشنا شوند.
دري نجف‌آبادي تصريح کرد: امروز اغلب در بحث دارويي واردکننده مواد اوليه هستيم در صورتي که مي‌توان به واسطه فعاليت بيش از پيش مراکز تحقيقاتي اين نياز کشور را رفع و در زمينه مواد اوليه نيز خودکفا شد. همه ما درون يک کشتي هستيم اگر آسيبي به بخشي وارد شود همه آسيب خواهند ديد پس بهتر است همه افراد در هر جايگاهي مسئوليت خود را بپذيرند و آنرا به انجام برسانند. رفع اين مشکلات تنها منوط به وارد عمل شدن و همت کردن است.
وي با تأکيد بر اينکه استان مرکزي مي‌تواند استان شاخصي باشد، افزود: دانشگاه‌ها مي‌توانند با تعامل بيشتر يا يکديگر فعاليت تحقيقاتي داشته باشند و امور و مشکلات را بررسي و به نتيجه برسانند. لازم است که در عرصه پژوهش به صورت شبکه‌اي عمل شده و بانک اطلاعاتي و مراکز علمي فعال داشته باشيم، نخبه‌پروري کنيم و از تجريبات ديگر کشورها در اين حوزه استفاده کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن