تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803868444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیست و هشتمین نشست سینماروایت برگزار شد «ملک سلیمان» را در تونس هم نتوانستیم نشان دهیم!/ چطور یک فلسطینی فیلم می‌سازد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بیست و هشتمین نشست سینماروایت برگزار شد
«ملک سلیمان» را در تونس هم نتوانستیم نشان دهیم!/ چطور یک فلسطینی فیلم می‌سازد
بیست و هشتمین نشست سینما روایت با نمایش مستند «پنج دوربین شکسته» برگزار شد. این مستند که توسط یک فلسطینی به نام عماد برنادت ساخته شده است گزارشی از وقایع مربوط به یک بازه زمانی پنج ساله در فلسطین اشغالی ارائه می‌دهد.

خبرگزاری فارس: «ملک سلیمان» را در تونس هم نتوانستیم نشان دهیم!/ چطور یک فلسطینی فیلم می‌سازد



به گزارش خبرگزاری فارس، عماد برنادت کشاورزی فلسطینی است که با استفاده از دوربینهای شخصی اش به ضبط یک سری تصاویر از درگیریهای کرانه باختری پرداخته و سپس این تصاویر را با یک تدوین حرفه ای به اثری مستند بدل کرده است. در نشست گپ و گفت این مستند علاوه بر رسول شادمانی مجری نشست، عباس کریمی منتقد و شفیع آقامحمدیان سینماگر هم حضور داشتند. در ابتدای نشست شادمانی قبل از هر چیز درباره مراسم رونمایی از انیمیشنی به نام «فرزندان آفتاب» خبر داد که سه شنبه همین هفته برگزار خواهد شد. این مستند 114 قسمتی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس ساخته شده و در محتوای خود ترویج گر سبک زندگی ایرانی-اسلامی است. شادمانی بعد از این اعلام خبر به ذکر توضیحاتی درباره مستند «پنج دوربین شکسته» پرداخت و سپس از شفیع آقامحمدیان خواست درباره وجهه های جوششی تولید این مستند حرف بزند. چطور یک فلسطینی می تواند درون خاک فلسطین اشغالی مستند بسازد؟ آقامحمدیان با بیان اینکه کارهایی که برآمده از دل هستند بر دل هم می نشینند گفت: مستندهایی که تولید آنها زمینه جوششی دارد طبیعی است که خیلی سریع مورد توجه مخاطبان قرار گیرند. صداوسیمای ما بارها و بارها مستندهایی را درباره اوضاع مردمان فلسطین پخش کرده است اما در میان این همه مستند کاری که واقعا برآمده از دل مستندساز باشد کم است. در مورد آثاری که دلی ساخته شده اند هم تراز با تولید، دیده شدن است که اثر دارد. وی ادامه داد: واقعا چند درصد مسلمانان جهان همین فیلم «پنج دوربین...» را می توانند ببینند؟ این یک واقعیت است که در کل جهان فقط این جمهوری اسلامی است که پای این فیلم ها ایستاده و باعث دیده شدن آنها می شود. آقامحمدیان سپس به طرح سوالی درباره این مستند پرداخته و گفت: در کنار دیدن این مستند باید به این سوال هم پاسخ دهیم که چطور یک فلسطینی می تواند درون خاک فلسطین اشغالی و در حضور سربازان رژیم هصهیونیستی مستند بسازد؟ دلیل آشکار است. صهیونیستها می خواهند این طور تداعی کنند که طرفدار دموکراسی هستند و برای همین تولید چنین مستندهایی را تحمل می کنند. از آن طرف آنها بدشان نمی آید که حین ساخت این مستندها شرایطی فراهم شود برای ضبط تصاویری از خشونت فلسطینی ها که نمایش آن میتواند به نفع رژیم صهیونیستی باشد. شفیع آقامحمدیان سپس به کم کاری دولتهای کشورهای مسلمان اشاره کرده و گفت: سران کشورهای اسلامی چنان در خواب خرگوشی فرورفته اند که حتی در کشورهای خود زمینه دیدن چنین فیلمهایی را فراهم نمی کنند و کار به جایی رسیده که کشته شدن روزانه فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی حتی برای شیوخ عرب هم به امری عادی بدل شده است. وی ادامه داد: باید برای نمایش چنین آثاری بستر لازم در کشورهای اسلامی فراهم شود تا در دنیای اسلام به تشریک دیدگاه درباره اوضاع فلسطین برسیم. رسول شادمانی نیز با تایید سخنان آقامحمدیان بیان داشت: عدم اتحاد میان کشورهای اسلامی سبب ساز این شده است که اتفاقاتی ددمنشانه مرتب در منطقه رخ دهد. وظیفه سینما این است که در این زمینه روشنگری کند. اوضاع آن قدر عجیب و غریب شده است که "پنج دوربین شکسته" را خود صهیونیستها برای اسکار می فرستند تا ژست دموکراسی بگیرند! این مجری ادامه داد: سکانس های همین فیلم را هم که مرور می کنی به کم کاری سران کشورهای اسلامی در فرهنگ سازی مقاومت پی می بری. در جاهایی از فیلم یک انقلابی فلسطینی را در حالی می بینیم که تی شرتی با تصویر چه گوارا به تنش است! واقعا چرا؟ چرا نباید یک انقلابی فلسطینی به جای پیراهنی منقش به تصویر چه گوارا پیراهنی منقش به تصویر امام خمینی(ره) تنش باشد؟ یعنی حتی نمی توانیم از چهره های ارزشمند خودمان برای منقش کردن پیراهنهایمان استفاده کنیم؟ نیاز به همایشی برای شناخت فیلم های صهیونیستی آقامحمدیان در ادامه بحث با اشاره به آثاری که صهیونیست‌ها برای طبیعی جلوه دادن اوضاع در فلسطین آنها را تولید کرده اند بیان داشت: فیلمهایی که صهیونیستها می سازند مرتبا بر این تاکید دارند که درگیریهای میان فلسطین و رژیم صهیونیستی کاملا طبیعی است و فلسطینیها در این درگیری محق نیستند. این فیلمها نیاز دارد به بررسی همه جانبه در کشورهای اسلامی. وی افزود: در کشورمان نیاز داریم به برگزاری همایشی برای شناخت فیلم های صهیونیستی؛ شناخت فیلم هایی که سعی دارند اذهان مردم جهان را نسبت به ظلمهای صهیونیستها بازگردانند. این فیلمها باید شناخته شوند و درباره آنها روشنگری صورت گیرد. چرا صهیونیستها فیلم را به اسکار فرستاده؟ عباس کریمی منتقد سینما در ادامه نشست اظهار داشت: مستند موردنظر تصاویری دلی از خانواده ای را نشان میدهد که خود و اطرافیانش به طور کاملا مستقیم درگیر نسل کشی در کرانه باختری شده اند. البته نباید نقش تدوینگر کار را در تولید این کار فراموش کرد. این تدوینگر کاملا حرفه ای نشان داده و هوشمندانه فیلم را براساس مقاطع زمانی مرتبط با شکسته شدن دوربینهای فیلمبرداری شکل داده است. وی ادامه داد: هرچه فیلم پیش می رود بازه زمانی مربوط به فیلمبرداری کمتر میشود و این نشاندهنده آن است که دوربین در مدتی زمانی کمتر توسط صهیونیستها از بین رفته است و به بیان بهتر شدت خشونتها افزایش یافته است. کریمی افزود: اینکه صهیونیستها فیلم را برای اسکار می فرستد در این جهت است که به مخاطب آن طرف این طور القا کند که کودک درون فیلم با آموزه هایی بزرگ میشود که او را به یک نیروی نظامی بدل می کند. ضمن اینکه فیلم طوری فیلمبرداری شده که همواره این طور القا میکند که این فلسطینیها هستند که آغازگر درگیریهایند. فیلمی مانند ملک سلیمان را در تونس هم نتوانستیم نشان دهیم در این هنگام یکی از مخاطبان نشست از این گفت که یکی از دلایل اینکه صهیونیستها فیلم را برای اسکار فرستاده می تواند این باشد که درگیریهای فلسطینیها را عادی نشان دهد تا با عادی نشان دادن این مساله شرایط را برای تبلیغ فیلمهای خودشان فراهم شود. آقامحمدیان در پاسخ به این مخاطب گفت: اگر بخواهم قدری صریحتر صحبت کنم می توانم بگویم که این فیلم آنقدرها هم به نفع فلسطینیها نیست اما اگر در جاهایی پخش شود که کسی چیزی از فلسطین نمیداند قطعا میتواند مثمرثمر باشد. وی ادامه داد: چه بخواهیم چه نخواهیم دنیای غرب طرفدار صهیونیستهاست و کافی است فیلمهای تاریخی که درباره تاریخ اعراب ساخته شده را مرور کنید تا دریابید اوضاع از چه قرار است. آثاری مانند "شیر صحرا" یا "لورنس عربستان" در کنار مزایایی که دارند اغلب سعی دارند مسلمانان را بدوی نشان دهند. آقامحمدیان افزود: یادم می آید که در زمان حضورم در مرکز گسترش سفارش فیلمی ضدصهیونیستی را به یک فرانسوی دادیم و محصول کار هم قابل قبول بود اما حتی به ما اجازه عرضه فیلم در بازار فیلم جشنواره کن داده نشد! در این هنگام مخاطبی از آقامحمدیان پرسید: چرا باید جشنواره ای مانند کن که سیاستهای دول غرب را تئوریزه میکند فیلمی از محصولات شما را نمایش دهد؟ چرا در همان زمان تولید فیلم به فکر پیدا کردن مجالی برای عرضه آن نبودید و بی گدار به آب زدید؟ آقامحمدیان در پاسخ به این مخاطب گفت: البته که ما نیز با دعوت از کارگردان اثر و برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس و پخش زنده این کنفرانس از شبکه های اینترنتی شرایطی را فراهم کردیم برای کمک به اثر. این مدیر سابق افزود: یادم می آید در آن دوران حتی فیلمی مانند "ملک سلیمان" را در تونس هم نتوانستیم نشان دهیم چراکه به هر حال آنها سالها مستعمره فرانسه بوده اند و اعتقاد داشتند که بخشهایی از فیلم ضدصهیونیست است. در این شرایط بهترین راه این است که بجای هماهنگی با دولتها به سراغ ان.جی.اُ هایی برویم که شرایط تماشای آثار را در بدنه احتماع فراهم می کنند. نیاز داریم به یک تعریف واحد اسلامی از مقاومت شادمانی در انتهای نشست درباره راههای کمک به وجهه بین المللی جشنواره مقاومت پرسید. آقامحمدیان در این باره بیان داشت: برای اینکه بتوانیم فرهنگ مقاومت را همه گیر کنیم باید از مقاومت به یک تعریف واحد اسلامی برسیم. فیلمهایی مانند "پادشاهای شنها" را تحلیلگرانه ببینیم تا ریشه های افراطی گری را به درستی دریابیم. از آن طرف حتی تماشای آثاری مانند "دشمن پشت دروازه ها" نیز که سراپا نمایش مقاومت هستند می تواند به ما کمک کند. کریمی با تایید حرفهای آقامحمدیان بیان کرد: در کنار ارائه تعریف واحد از مفهوم مقاومت باید این تعریف را در گستره بین المللی دید تا آثار آن در جشنواره مقاومت هم محسوس باشد.   انتهای پیام/

93/09/24 - 13:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن