تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821141039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجار متعهد به بازگرداندن بدهی ارزی خود هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عضو هیات مدیره کنفدراسیون صادرات در گفت وگو با پانا: تجار متعهد به بازگرداندن بدهی ارزی خود هستند خبرگزاری پانا: عضو هیات مدیره کنفدراسیون صادرات در مورد تسویه بدهی های ارزی تجار با مشوق های صادراتی اظهار کرد: از نظر قانونی چنین جابجایی پیش بینی نشده است اما موضوع آن است که صادرکنندگان هم بستانکار و هم بدهکار به دولت هستند و به طور قطع تجار متعهد به بازگرداندن بدهی ارزی هستند که از سیستم بانکی دریافت کرده اند .
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر ساعت 08:07



سیدرضا حاجی آقا میری در گفت وگو با پانا تصریح کرد: استرداد اصل و سود تسهیلات ارزی و مشوق های صادراتی پیش بینی های جداگانه مجزایی دارند که کلاف کردن این دو با هم به معنای رسمیت قانونی دادن به مشوق های صادراتی و احراز قانونی آن است .
حاجی آقا میری در مورد تسویه بدهی های ارزی تجار با مشوق های صادراتی اظهار کرد: از نظر قانونی چنین جابجایی پیش بینی نشده است اما موضوع آن است که صادرکنندگان هم بستانکار و هم بدهکار به دولت هستند و به طور قطع تجار متعهد به بازگرداندن بدهی ارزی هستند که از سیستم بانکی دریافت کرده اند .
عضو هیات مدیره کنفدراسیون صادرات بیان کرد: از سال 89 و 90 که مشوق های صادراتی به صادرکنندگان پرداخت نشده بدهی هایی از سوی دولت وجود دارد و اگرچه جزو دیون است اما پرداخت نشده و در این میان این پرسش مطرح است که چگونه می توان بدهی های ارزی را پرداخت کرد و به طورقطع این تهاتر نیازمند مکانیزمهایی است که در قانون پیش بینی نشده است .
حاجی آقا میری در مورد رقم میزان بدهی های دولت از بابت مشوق های صادراتی به صادرکنندگان تصریح کرد: رقم دقیقی از میزان آن در دست نیست اما به طور قطع این رقم درمقابل سایر ارقام بودجه ای رقم قابل توجهی نیست .
وی با بیان اینکه از دولت گذشته نسبت به پرداخت این بدهی تعلل شده است ،اظهار کرد :درباره پرداخت این دیون چاره ای اندیشه نشده است و این اعتقاد وجود دارد که پرداخت مشوق ها با هدف رشد صادرات باید در دستور کار دولت قرار گیرد .
عضو هیات مدیره کنفدراسیون صادرات اظهار کرد: این درحالی است که در تمامی کشورها مشوق های صادراتی موجب رونق و توسعه بخش صادرات می شود .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن