تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805394311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به سرمایه های اجتماعی خودچوب حراج نزنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به سرمایه های اجتماعی خودچوب حراج نزنیم پایگاه خبری تحلیلی شمال نیوز روز چهارشنبه در مطلبی به قلم " ایرج نیاز آذری " به موضوع نمایندگی مجلس شورای اسلامی و حواشی دور و بر نمایندگان پرداخت.


حمله به نمایندگان پایانی ندارد چون همواره نهادپارلمان محل تداخل منافع و نزاع جریان های سیاسی است. روندنقدها و حملات به نمایندگان طی روزهای انتصابات شتاب بیشتری می گیرد تادر هماوردی منازعات سیاسی یکی پیروز شود واین رسانه است که محل انعکاس مواضع دو طرف ماجرا می باشد.
نمایندگان زمانی خوب هستند که برای شخص من ،گروه من ، شهرمن منفعتی داشته باشند وگرنه ناکارآمد ، ضعیف و غیرموثر هستند.سیاه یا سفید دیدن ، ملاحظات فردی و منفعت طلبانه موجب تحلیل نادرست در باره جایگاه نمایندگان می شود. نمی خواهم بگویم که تمام رفتار ، کردار، کنش و واکنش نمایندگان پیرامون وقایع و تحولات محیطی صدرصد درست و خالی از اشکال است اما عقلانیت و انصاف ایجاب می کند در قبال یک پدیده یا حادثه جوانب احتیاط و اعتدال را مدنظر قرار دهیم.جدا از این هریک از ما بنا بر اطلاعات ،منافع ، تعلقات سیاسی و جغرافیایی نسبت به یک موضوع سوگیری و ذهنیت داریم و مفاهیمی مانند منافع ملی ، امنیت ملی ، سرمایه اجتماعی ، ثروت ملی و مصالح ملی درالویت «پسامنافع فردی» و گروهی قرار می دهیم. جامعه افراط و تفریط ما با« منطق فازی» ناسازگارهست وهمه چیز را« باینری» یا دودویی می بیند.درحالی که گفتمان اعتدال خارج ازمظروف سیاسی خود ریشه در منطق فازی داردیعنی بین صفرتا صد بی نهایت گزاره رادرخودجای می دهد.
دموکراسی غیرحزبی و پارلمان شهرستانی نمایندگانی را بخودمی بیند که ملغمه ای از اندیشه های سیاسی و فکری آن را احاطه کرده و تازمانی که مجلس از دل نظام حزبی بیرون نیاید شرایطی بهتراز این نخواهیم داشت.
نگارنده این سطور به عنوان فردی که طی سالهای متمادی باکنشگران مختلف علمی ، اجرایی ، فرهنگی، مذهبی ، رسانه ای، سیاسی و اخیرا پارلمانی زیست ،مجالست و همکاری فراوانی داشته حسب برخوردها ، انتقادات و حملات دیواری کوتاهتر از نمایندگان ندیده است به نحوی که کانه همه مقدرات این کشور بدست 12 مرد بهارستانی مازندران است و لاغیر!حال آنکه اینان منتخب و مظهرتبلور اراده یکایک ما هستند وضمن انتقاد سازنده به حمایت ،انگیزش و همکاری احتیاج دارند.
محیط پارلمان و کار نمایندگی در شهرستان ها بسیار حساس ،پرفشار و سخت بوده ،تصمیم گیری و تنظیم متغیر های مختلف سیاسی ،اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی ، حقوقی بخاطربازیگران پرشمارکه دارای تداخل منافع و تضا د سیاسی هستند امری دشوار وسنگین است. در نظام اداری و سیاسی کشورما هماهنگی بین دو معاون در یک سازمان پرمشقت هست چه برسد به نمایندگان چند شهر و هماهنگی با قوای دیگر.
دوباره تکرارمی کنم قصدم از این وجیزه دفاع مطلق یا بی عییب ندانستن برادرم !یا سایر نمایندگان نمی باشد بلکه معتقدم نمایندگان به عنوان خبرگان و نخبگان منتخب ملت سزاوار این همه کم لطفی نیستندهرچند که نقد عملکرد و مواضع آنها را ضروری می دانم . اما متاسفانه بعضا حسب مجادلات سیاسی و منویات شخصی براحتی سرمایه های اجتماعی خود را چوب حراج میزنیم.به سرباز خط مقدم دفاع از منافع استان نیش می زنیم و اورا با انتقاداتی غیرمنصفانه خسته می کنیم و برای تصاحب جایگاهش کشتی منافع و مصالح استان را سوراخ می کنیم.سدراه اقداماتش می شویم و بعضا مغرضانه با اوبرخورد می کنیم!.در صورتی که اخلاق و انصاف تجویزحکم دیگری را می سزاید!
خوشبختانه قاطبه نمایندگان استان به عنوان ظرفیتی ملی مشغول خدمت و تلاشندو بیشترین تلاش را برای حداکثرسازی منافع استان بکارمی بندند.لذا با توجه جایگاه و نفوذ نمایندگان شایسته است نویسندگان و فعالان سیاسی برمدارتعامل و زیست همگرایانه پافشاری نمایند.
در موضوع عزل و نصب ها و نظام انتصابات مباحث پرشمارحقوقی و سیاسی وجود دارد که هیچگاه به نقطه پایدار و تعادل نخواهد رسیداماپاسخ به این پرسش سازنده خواهد بود که آیا نماینده به عنوان مظهر تبلوردفاع از منافع موکلان خود نباید در بکارگیری مدیران اظهارنظر نماید. اگر مدیرکلی خدای نخواسته بخواهد مناسبات ناموجهی را در انتصابات دخالت دهد نماینده چه واکنشی نشان دهد؟
براساس قانون و ملاحظات حقوقی و سیاسی رابطه متقابل مجلس و دولت چنان پیچیده است که نمی توان اصل تفکیک قوا را براحتی در زمین اجرایی و سیاسی پیاده کرد. آیا می شود فرماندارراه خودش را برود و نماینده مسیر دیگری طی کند!؟ و مثال های فراوانی ازاین دست. لذا در کنار اصل تفکیک قوا اعتبار سیاسی مجلس ایجاب می کند دولت و مجلس رابطه حسنه ای با یکدیگر داشته باشد. مقایسه تطبیقی رابطه بین دولت احمدی نژاد با مجلس و دولت اعتدال با پارلمان نهم سندی متقن و نزدیک بر داوری ماست.ک/1
608


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن