تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802770131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشجويان سرمايه‌هاي اجتماعي و انساني ما هستند و ما وظيفه داريم به آنها اعتماد کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آذر ۱۳۹۳ (۱۶:۳۱ب.ظ)
وزير علوم: دانشجويان سرمايه‌هاي اجتماعي و انساني ما هستند و ما وظيفه داريم به آنها اعتماد کنيم دکتر محمد فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: دانشجويان سرمايه‌هاي اجتماعي و انساني ما هستند و ما وظيفه داريم به آنها اعتماد کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر فرهادي درنشست معاونان فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها با عنوان راه طي شده، افق پيش رو و در حاشيه رونمايي از منشور حقوق دانشجويي، اظهار داشت: در آستانه 16 آذر و روز دانشجو هستيم و شما همکاران دانشگاه‌ها و معاونان و مديران حوزه فرهنگي دانشگاه‌ها و ستاد وزارت علوم يک سال پرمشغله را گذرانديد و امروز به دنبال ارزيابي عملکرد دستاوردهاي يک ساله خود در حوزه فرهنگ در نظام علمي کشور هستيد.
وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري و رئيس‌جمهوري در زمينه فرهنگ و اهميت مقوله فرهنگ در دانشگاه‌ها، تصريح کرد: تربيت دانشجو و انسان‌هاي عالم، کارآمد، ماهر و داراي تخصص و علم، مأموريت و مسووليت اصلي دانشگاه‌هاست، اما تربيت فرهنگي دانشجو و مسئله فرهنگ در دانشگاه‌ها نيزجزو برنامه‌ها و مأموريت‌هاي اصلي است که بايد مورد توجه باشد، زيرا دانشجويان سرمايه‌هاي اجتماعي و انساني ما هستند و ما وظيفه داريم به آنها اعتماد کنيم.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با تأکيد بر مشارکت دانشجويان در امور مختلف، ادامه داد: اين مسئله منوط به حوزه‌هاي دانشگاهي نيست و ما شاهد هستيم در عرصه بين‌الملل نيز توجه به حضور جوانان در عرصه‌هاي مختلف بيش از پيش شده كه به طور مثال آنها ساماندهي شوند، کارهاي گروهي انجام دهند و مهارت‌آموزي کسب کنند و در حوزه فعاليت هاي اجتماعي و بين‌المللي نقش داشته باشند.
دکتر فرهادي با اشاره به اينکه بايد طيف جوانان و دانشجويان را به فرهنگ غني اسلامي بيش از پيش توجه داد، افزود: نبايد از مسائل اخلاقي و فرهنگي غافل شويم. دانشجويان و جوانان دانشگاه‌ها در سني هستند که از بلوغ اجتماعي و عقلانيت خوبي برخوردارند و قطعا بايد به دور از تنش ها و کشمکش هاي سياسي، آزادانه فعاليت و نقد کنند.
وي با اشاره به فعاليت تشکل‌هاي دانشجويي در فضاي دانشگاه‌ها، گفت: تشکل‌ها بايد قانونمند بوده و در چارچوب مقررات و قوانين مصوبه دردانشگاه‌ها فعاليت كنند.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري خاطر نشان کرد: فعاليت تشکل هاي دانشجويي نبايد به ‌گونه اي باشد که دنباله‌رو و در طول يک تفکر، ترکيب و جناح سياسي خاصي فعاليت کرده و خود و دانشگاه را به آن سمت بکشانند، لذا بايد در اين زمينه مراقبت‌هاي لازم در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد، اين امر سبب مي شود تنش و افراط گري از محيط هاي دانشگاهي زدوده شود.
وي با اشاره به اينکه نشريات و انتشارات دانشگاهي در فضاي دانشگاه حائز اهميت است، يادآور شد: در گذشته نمونه‌هايي وجود داشته که بعضا اين نشريات با اغراض خاص و القاي برنامه‌هاي خاصي مطرح و منتشر مي شدند که هم جنبه‌هاي سياسي، افراطي گري داشت و هم در تعارض با نظام بود، لذا بايد در حوزه‌هاي فرهنگي دانشگاه‌ها مراقبت‌هاي لازم در اين زمينه صورت گيرد.
دکتر فرهادي با بيان اينکه فعاليت سياسي در دانشگاه‌ها به دليل آنکه محيطي علمي، فرهنگي و سياسي است، امري طبيعي است، تأکيد کرد: اقتضاي جوانان ايجاب مي‌کند که دانشجويان از مسائل کشور، منطقه و جهان آگاه باشند و همان طور که مقام معظم رهبري فرمودند دانشجويان بايد داراي بينش و آگاهي سياسي باشند، اما سياست‌زدگي و سياست‌گريزي در دانشگاه بد است.
وي تأکيد کرد: اينکه بخواهند دنباله روي کنند و دانشگاه را در اختيار يک جناح و گروه خاص قرار دهند، مسئله‌اي است که نبايد اجازه بدهيم.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري خاطرنشان کرد: فضاي دانشگاه‌ها بايد به گونه‌اي باشد که دانشجويان و اساتيد در قالب تشکل ها بتوانند آزادانه نقد کنند و فعاليت هاي سياسي داشته باشند، اما فضاي دانشگاه سياست‌زده و جناحي مطلوب نيست که مديريت اين مسئله به نظارت و مديريت فرهنگي شما مسوولان در دانشگاه‌ها برمي‌گردد.
دکتر فرهادي با اشاره به اينکه مسائل فرهنگي در دانشگاه‌ها نبايد در حاشيه و فعاليت‌هاي جنبي دانشگاه باشد، بلکه بايد در متن و اصل فعاليت دانشگاه‌ها قرار گيرد، تأکيد کرد: مسئله فرهنگ در دانشگاه‌ها مانند آموزش، پژوهش و فناوري بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي با تأکيد بر اينکه مطالبات دانشگاهيان چه اساتيد و چه دانشجويان بايد عادلانه پيگيري شود، گفت: اگر دانشجو يا استاد انتقادي دارند بايد بتواند آن را به راحتي مطرح کنند، مشروط بر اينکه اين انتقادات نبايد مغرضانه باشد. نقد به معناي واقعي کلمه بايد دلسوزانه باشد، پديده‌اي که بسيار براي دانشگاه‌ها مفيد و ارزنده است، لذا نبايد دلسوزاني که به دنبال بهتر شدن فضا هستند و در اين راستا انتقاد مي‌کنند، سرکوب شوند.
وي با اشاره به تصميمات وزارت علوم درباره ماجراي بورسيه‌هاي سال‌هاي گذشته، خاطر نشان کرد: بورسيه‌ها به شکل جامع و کاملي مورد رسيدگي قرار گرفته و با تشکيل کميته‌اي از وزارت علوم، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مديران وزارتخانه بخش مهمي از اين مسائل حل شده و انشاالله در جا‌يابي دانشگاه‌ها نيز همکاري لازم را با دانشجويان انجام مي‌دهيم.
وزير علوم تأکيد کرد: وظيفه من و شما مسوولان دانشگاه‌ها اين است که اجازه ندهيم خداي ناکرده حقي از کسي ضايع شود.
دکتر فرهادي با اشاره به اينکه محيط هاي دانشگاهي، محيطي علمي و روشنفکري است ودر اين محيط سطح بينش و فرهنگ بالاست، گفت: نبايد نگاه امنيتي و ايجاد خوف در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد و نبايد اين‌گونه باشد که کسي جرأت نکند به دليل اينکه مارک يا برچسبي بخورد انتقاد کند، لذا بايد آزادانه حرف هايشان را در قالب تشکل ها و کرسي هاي آزادانديشي بيان کنند.
وي تصريح کرد: فضاي تضارب آرا و گفت‌وگو بايد در دانشگاه‌ها شکل بگيرد و يک محيط آرام و با نشاط در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد و تشکل ها به راحتي و فراغ خاطر با هم مباحثه و تضارت آرا داشته باشند تا کشور بتواند از آن بهره ببرد.
گفتني است اين نشست يک روزه با حضور دکتر سيدضياهاشمي معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم، دکتر حسين ميرزايي مدير کل امور فرهنگي، دکتر فريدون رحيم زاده مدير کل دفتر سياستگذاري و برنامه ريزي فرهنگي و اجتماعي و معاونان فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها در محل وزارت علوم، تحقيقات و فناوري برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن