تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801557813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگیری: بخش خصوصی، مدار پیشرفت کشور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جهانگیری: بخش خصوصی، مدار پیشرفت کشور باشد همدان-ایرنا-معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه دولت به دنبال جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی هستند، گفت: امنیت اقتصادی باید ایجاد شود و بخش خصوصی، مدار پیشرفت کشور باشد.


به گزارش ایرنا "اسحاق جهانگیری" روز سه شنبه در آیین افتتاح کارخانه بافت سان شهرستان ملایر استان همدان، افزود: کشور ما هم اکنون در وضعیتی قرار دارد که نه تنها نیازهای خود، بلکه باید نیازهای کشورهای اطراف را نیز تامین کند.
وی ادامه داد: ایران کشوری با تمدن و فرهنگ،جمعیتی خوب و مردمی متمدن است که می توانند تولیدات کشور را به حدی برسانند که به سایر کشورها نیز صادرات داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر بدنبال شکوفایی اقتصاد کشور هستیم باید کشور قادر باشد هم نیازهای ارزی خود را تامین کند و هم اشتغال نسل جوان به خصوص قشر تحصیلکرده را فراهم سازد.
وی عنوان کرد:برای رسیدن به این اهداف باید از ظرفیت های اقتصادی داخل کشور به نحو مطلوب استفاده کرد.
جهانگیری ادامه داد: "اقتصاد مقاومتی" بیان شده در فرمایشات رهبر معظم انقلاب دو کلمه است که هر یک جهت گیری خوبی را برای رسیدن به اهداف تبیین می کنند.
وی افزود: در راس این جهت گیری ها ظرفیت انسانی است که خلاق، تولید کننده، سرمایه گذار با منابع طبیعی و برون نگر است.
وی اضافه کرد: برون نگری اقتصاد به این معنا است که باید کالایی تولید کرد که در تعامل با دنیا، قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را داشته باشد.
معاون اول رییس جمهوری گفت: تجربه همه کشورهایی که به سمت توسعه اقتصادی پیش رفته اند نیز نشان می دهد بخش خصوصی محور مدار حرکت آنها بوده و دولت نقش برنامه ریز، بستر ساز و فراهم کننده زمینه روابط بین الملل و امنیت اقتصادی را برعهده دارد.
وی ادامه داد: اقتصاد باید اقتصاد مقاومتی و برونگرا باشد یعنی باید با دنیا تعامل داشته باشیم و شرایطی فراهم شود که بتوان با وارد کردن کالایی، کالای اقتصادی دیگری را به همان کشور صادر کرد.
معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: تعامل با کشورهای خارجی و ایجاد فضای امن و مناسب برای ایجاد رابطه با سایر کشورها برای تقویت بنیه های اقتصادی لازم بوده و در دولت تدبیر و امید جوی آرام برای تقویت ارتباطات به وجود آمده است تا تحریم های ظالمانه از بین برود.
وی با اشاره به اعلام سیاست های اصل 44 توسط رهبر معظم انقلاب ادامه داد: دولت نباید در برخی بخش ها وارد شود بلکه بخش خصوصی باید وظیفه توسعه این بخش ها را برعهده بگیرد چرا که با ایجاد این روند تحول بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد.
جهانگیری ادامه داد: ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران از دیگر اهداف است و هیچ کس به جز قوه قضاییه حق تعرض به اموال و سرمایه های بخش خصوصی و سرمایه گذاران را ندارد.
وی ایجاد شرایط فرهنگی مناسب برای فعالیت بخش خصوصی را از دیگر نیازهای کشور دانست و گفت:آن زمانی که پشت سر سرمایه گذار حرف می زدند تمام شده است چرا که سرمایه گذار انسان شریفی است که سرمایه خود را در زمینه تولید و اشتغال به کار گرفته است و موضوع رانت خواری و فساد به طور کل از این مقوله جدا بوده و بخش خصوصی نیز همواره خواستار مقابله با چنین موضوعاتی است.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد یک فضای سازنده بیان کرد: درحال حاضر که دولت نیاز خود را اعلام کرده است و جوانان کشور به دنبال اشتغال هستند بخش خصوصی ، باید مردانه و با ریسک پذیری و محاسبات عقلانی وارد کار شود.
وی اضافه کرد: بخش خصوصی باید در محاسبات عقلانی خود روی نسل جوان حساب کند چرا که جوانان خوبی در دانشگاه ها تربیت شده اند، جوانانی که می توانند در کارخانه های بزرگ نقش های اجرایی خوب و مفیدی ایفا کنند.
وی تصریح کرد: با کمک بخش خصوصی می توان اقتصاد کشور را از گردنه خطر عبور داد و رونق اقتصادی را در کشور ایجاد کرد.
وی ادامه داد: اگر رونق اقتصادی ایجاد نشود تبعات زیادی برای کشور بدنبال خواهد داشت.
جهانگیری با بیان اینکه ملت ایران در شرایط کنونی باید استفاده از تولیدات داخلی را برای خود یک اصل قرار دهند، بیان کرد: نمی توان جلوی واردات اجناس خارجی را گرفت چرا که قانون با احتساب تعرفه وارد کردن این اجناس را آزاد گذاشته است.
وی ادامه داد: مردم باید یکدیگر را برای استفاده از کالا های ایرانی تشویق کنند چرا که با استفاده از این کالاها زمینه اشتغال یک جوان ایرانی تقویت می شود.
کارخانه بافت سان ملایر روز سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری بهره برداری شد.
معاون اول رییس جمهوری به همراه وزیر صنعت معدن و تجارت و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در چارچوب سفرهای استانی و بازدید از طرح های در حال اجرا، روز سه شنبه به همدان سفر کرد.
شرکت در شورای اداری استان همدان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون اول رییس جمهوری به این استان است.
شهرستان ملایر با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر، در جنوب شرقی استان و 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
//7530/576


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن