تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798289490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معافیت مالیاتی یک میلیون و 115 هزار تومانی حقوق و دستمزد /نرخ 10 درصدی مالیات بر ارزش افزوده


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در بودجه 94؛ معافیت مالیاتی یک میلیون و 115 هزار تومانی حقوق و دستمزد /نرخ 10 درصدی مالیات بر ارزش افزوده تهران - ایرنا - دولت در لایحه بودجه 94 که صبح امروز یکشنبه به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد، معافیت مالیاتی یک میلیون و 115 هزار تومانی حقوق و دستمزد و نرخ 10 درصدی مالیات بر ارزش افزوده را پیشنهاد داد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، براساس بودجه سال 94 ، سقف معافیت مالیات حقوق در سال 13 میلیون و 800 هزار تومان و در ماه یک میلیون و 150 هزار تومان در نظر گرفته شده است. این سقف معافیت مالیاتی برای سال جاری یک میلیون تومان بوده است.
برهمین اساس طبق تبصره 9 لایحه پیشنهادی بودجه 94 کل کشور سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 52 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال 94 مبلغ 13 میلیون و 800 هزار تومان در سال تعیین می شود و مازاد آن به نرخ 10 درصد برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاه های اجرایی ماده 5 قانون مدیریتی خدمات کشوری و ماده 5 قانون محاسبات عمومی کشور تعیین می شود.

** نرخ 10 درصدی مالیات بر ارزش افزوده
طبق لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه 94 بناست مالیات بر ارزش افزوده با 2 درصد افزایش به 10 درصد برسد.
طبق بند الف تبصره 9 لایحه پیشنهادی بودجه 94 سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 52 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال 94، مبلغ 138 میلیون ریال در سال تعیین می شود و مازاد آن به نرخ ده درصد برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 5 قانون محاسبات عمومی کشور تعیین می گردد.
در بند ب این تبصره تاکید شده که مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال 94 تمدید می شود.
همچنین در بند ج دولت تاکید کرده شرط تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای برخوردای از تسهیلات موضوع ماده 101 قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 66 و تبصره 2 ماده 119 قانون برنامه پنجم توسعه برای صاحبان مشاغل وسائط نقلیه، املاک و منبع ارث برای عملکرد سال های 90 تا 94 الزامی نیست.
دولت در بند ط این تبصره در توضیح چرایی افزایش 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری آورده است که در سال 94 علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده یک واحد درصد بعنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه و همزمان با دریافت مستقیما به ردیف درآمدی 110512 واریز می شود.
الیته طبق قانون معافیت های مالیاتی به شرط انجام تکالیف قانونی مالیاتی است، مثلا اگر یک صنف مشمول، اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده را به موقع ارائه نکند یا اظهارنامه مالیات بر درآمد را در موعد مقرر پرداخت نکند، این معافیت درآمدی ماهانه یک میلیون و 115 هزار تومانی نیز لغو می شود.

** بودجه هدفمندی یارانه ها
براساس تبصره 21 لایحه پیشنهادی بودجه 94 در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها مصوب 15 دی ماه 88به دولت اجازه داده می شود در سال 94 منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور و ردیف های یارانه ای این قانون را با استفاده از انواع روش های پرداخت نقدی و غیرنقدی به خانوارهای هدف و نیازمند توزیع و همچنین برای ارائه خدمات حمایتی و کمک به بخش تولید به شرح زیر اقدام نماید: درآمد حاصل از اجرای مفاد مواد 1 و 3 قانون مذکور در سال 94 تا مبلغ چهارصد و هشتاد هزار میلیارد ریال تعیین می گردد.
منابع مذکور در بند الف و منابع مربوط به ردیف های یارانه ای از محل بودجه عمومی دولت مندرج در این قانون به شرح زیر هزینه می گردد: تا پنجاه و دو هزار میلیارد ریال در اجرای ماده 8 قانون هدفمند کردن یارانه ها برای کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست تا مبلغ 48 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای بند ب ماده 34 قانون 34 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران تا مبلغ 420 هزار میلیارد ریال به منظور پرداخت نقدی و غیرنقدی موضوع ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه ها اختصاص می یابد.
تا مبلغ 13 هزار میلیارد ریال به منظور تامین بخشی از یارانه سود تسهیلات تامین مسکن حمایتی زوج های جوان، اقشار آسیب پذیر، روستاییان، ساماندهی مسکن در بافت های فرسوده، سکونتگاه های حاشیه شهرها و مسکن مهر تا مبلغ 10هزار میلیارد ریال به منظور کمک به برنامه های اشتغال و جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها جابه جایی تا ده درصد در موارد فوق مجاز است.
صد درصد منابع حاصل از افزایش قیمت برق و آب در سال های 93 و 94 به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز و براساس مفاد ماده 8 قانون هدفمندی یارانه به صنعت آب و برق اختصاص می یابد.
آئین نامه اجرایی این تبصره ظرف سه ماه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو، صنعت، راه، ورزش، تعاون تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

** درآمد 71 هزار میلیارد تومانی نفت
در لایحه بودجه 94 بودجه شرکت ها و بانک ها 596 هزار میلیارد تومان، درآمد مالیاتی 86 هزار میلیارد تومان، یارانه 15 هزار و 643 میلیارد تومان، حقوق و دستمزد کارکنان دولت 64 هزار میلیارد تومان و درآمد فروش نفت 71 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

** یارانه شیر، انرژی و نان
دولت در لایحه پیشنهادی بودجه 94 یارانه نان و انرژی را نسبت به بودجه امسال کاهش داد. یارانه نان که در بودجه سال جاری 5 هزار میلیارد تومان مصوب شده بود در لایحه پیشنهادی سال آینده به 2300 میلیارد تومان تقلیل یافت.
یارانه شیر مدارس نیز در لایحه بودجه 94 همانند سال جاری 150 میلیارد تومان مصوب شده است. نکته قابل توجه دیگر در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده کاهش یارانه انرژی می باشد.
طبق بودجه امسال یارانه انرژی (مابه التفاوت قیمت برق و سوخت نیروگاه ها)5300 میلیارد تومان مصوب شده اما دولت رقم این یارانه را برای سال آینده 4 هزار میلیاردتومان پیشنهاد کرده است.
کاهش اعتبارات یارانه ای انرژی در لایحه پیشنهادی بودجه 94 احتمال اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه ها را تقویت می کند.

** هزار میلیارد تومان برای اشتغال
جزئیات بودجه 94 نشان می دهد که 10 هزار میلیارد ریال برای اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها تخصیص داده خواهد شد. براین اساس کل منابع و مصارف هدفمندی یارانه در تبصره 21 لایحه بودجه 94 مانند سال گذشته 48 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که یکی از مصارف آن اختصاص مبلغ 10 هزار میلیارد ریال به منظور کمک به برنامه های اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها است.

** جزئیات حقوق و دستمزد کارمندان در لایحه بودجه به شرح زیر است:
به منظور افزایش فرصت شغلی و خودکفایی اعضای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمک به خودکفایی این خانوارها کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور مجازند از محل منابع قابل پرداخت به این خانوار تمام یا بخشی از حق بیمه سهم کارفرما را براساس حداقل حقوق و دستمزد سال94 برای اشتغال یک نفر از اعضای خانوارهای تحت پوشش به کارفرمایانی که حاضر به جذب عضو خانواده باشند، پرداخت نمایند. در آن صورت کمک های پرداختی نهاد حمایتی به خانوار مشمول این طرح به عنوان کمک هزینه ماهیانه زندگی به میزان پرداختی به کارفرما قطع می شود.
به منظور پرداخت تسهیلات جهت اشتغال مددجویان سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور پنج هزار میلیارد ریال از محل منابع تسهیلاتی نظام بانکی تخصیص داده می شود.
سقف افزایش حقوق و مزایا و سایر پرداختی های نقدی و غیرنقدی شرکت های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها، موسسات عمومی غیردولتی، بانک ها و بیمه موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری به کارکنان و مدیران خود در سال 94 توسط هیـأت وزیران تعیین می گردد.
در لایحه بودجه 94 کل کشور هرگونه پرداخت حقوق، حق حضور در جلسات و پاداش نقدی و غیرنقدی به کارکنان شاغل دولت و پرداخت حقوق به بازنشستگان دولت که به عنوان عضو هیأت مدیره غیرموظف شرکت های دولتی و شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی؛ به ویژه به عنوان نمایندگان اشخصاص حقوقی در می آیند، ممنوع شده است.

** نرخ 30 درصدی بهره مالکانه معادن سنگ آهن
براساس لایحه دولت برای بودجه سال 94 کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج کننده معادن سنگ آهن موظفند بابت حق انتقاع بهره برداری 30 درصد پرداخت کنند.
دولت در لایحه بودجه سال 94 مصوب کرده که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج کننده معادن سنگ آهن که پروانه بهره برداری آنها به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و یا شرکت های تابعه می باید، موظفند بابت حق انتقاع بهره برداری از معادن فوق در سال 1394، 30 درصد مبلغ فروش محصولات خود(سنگ آهن خام، سنگ آهن دانه بندی و افشرده (کنسانتره) تحویلی برای گندله سازی درون شرکت و افشرده فروشی (کنسانتره فروشی) به خارج از شرکت را به حساب درآمد عمومی ردیف 130419 جدول شماره 5 این قانون نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند.
البته تا سقف 6 هزار میلیارد ریال از مبالغ واریزی متناسب با میزان دریافتی واریز در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت 90 درصد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و 10 درصد سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدنی کشور ازطریق ردیف 83-530000 و 123-530000 قرار می گیرد تا جهت طرح های اکتشافی، طرح های پژوهشی کابردی، زیست محیطی و ایجاد زیر ساحت های معدنی هزینه شود.
همچنین مبلغ 500 میلیارد ریال از درآمد این بند به حساب خزانه معین استان محل استقرار معدن واریز می گردد.

** بهره مالکانه 1500 میلیارد تومانی
براساس لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال 94، درآمد حاصل از بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن 1500 میلیارد تومان پیش بینی شده است. درآمد حاصل از حق انتقاع بهره برداری معادن در سال آینده 1300 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

** اعتبار 35 میلیارد دلاری فاینانس
دولت استفاده دستگاههای اجرایی و بخشهای خصوصی و تعاونی با سپردن تضمین های لازم به بانک های عامل از تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس) در سال 94 علاوه بر باقی مانده سهمیه سالهای قبل را معادل ریالی 35 میلیارد دلار پیشنهاد کرد.
در جزئیات لایحه بودجه 94 آمده است: استفاده دستگاههای اجرایی و بخشهای خصوصی و تعاونی با سپردن تضمین های لازم به بانکهای عامل از تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس) در سال 1394 علاوه بر باقی مانده سهمیه سالهای قبل معادل ریالی سی و پنج میلیارد دلار تعیین می شود تا توسط شورای اقتصاد براساس مفاد ماده 82 قانون برنامـه پنجسـاله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به طرح دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیستمحیطی اختصاص یابد.
کلیه طرحهای مصوب که منابع آنهـا از محـل تسـهیلات تـأمین مالی خارجی (فاینانس) تأمین می گردد، باید با تأیید دستگاه اجرایی ذیربط، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان مدیریت و برنامـه ریـزی کشور دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی باشد و بازپرداخت اصل و سود منابع طرح صرفاً از محل عایدات طرح در دوران بهره برداری و یا منـابع پـیش بینـی شـده طرح در قانون بودجه در زمان تصویب طرح و در صورت عدم کفایت از سهم اعتبارات آتی استان محل اجرای طرح قابل پرداخت باشد و از محل منابع موجود جمهـوری اسـلامی ایران نزد کشور تأمین کننده مالی(فاینانس) برداشت و پرداخت نشود.
به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اجازه داده می شود به منظور تأمین پیش پرداخت ریالی طرحهایی کـه از منـابع تسـهیلات تـأمین مـالی خـارجی (فاینـانس) اسـتفاده می کنند، نسبت به جابه جایی اعتبارات طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای در هر دستگاه و در قالب فصل ذیربط اقدام نماید.

** اختصاص 5 هزار میلیارد ریال به افزایش سرمایه بانک ها
براساس لایحه بودجه 94، به دولت اجازه داده شد تا سقف پنج هزار میلیارد ریال وجوه حاصل از واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک ها و بیمه های مشمول واگذاری مطابق با دستورالعملی که به تصویب وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می رسد، با رعایت سیاست های کلی و قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی به افزاش سرمایه بانک های دولتی اختصاص یابد.
گفتنی است که بودجه شرکت ها و بانک 596 هزار میلیارد تومان برای سال آینده پیشنهاد شده است.
اقتصام(2)9141**1558


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن