تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 2 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823706388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران رتبه نخست تولید علم در خاور میانه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ایران رتبه نخست تولید علم در خاور میانه بندرعباس - ایرنا-رییس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: ایران در تولید علم دردنیا رتبه سیزدهم را دارد و دربین کشورهای خاورمیانه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.


به گزارش ایرنا ، محمد سعید سیف روز چهارشنبه دردومین روز ازهمایش صنایع دریایی درکارگاه ضرورت فرآیند تدوین نقش راه صنایع دریایی کشور اظهار داشت: سالانه بیش از200 مقاله علمی در زمینه دریا درایران تولید می شود اما به علت توجه نکردن به مقالات علمی بیشتر داده های دریایی به تولید تبدیل نمی شود.
وی ،با اشاره به مزیت های نقشه راه استفاده از فنآوری های دریایی توسط نهادها وسازمانهای ذی ربط اظهار امیدواری کرد: با همکاری تمام نهادها و ارگانهای دریایی ظرف چهارماه آینده نقشه راه استفاده از فنآوری دریای در کشور تدوین شود.
رییس هیات مدیره انجمن دریایی ایران تصریح کرد: درحالیکه کشور ترکیه در زمینه علوم دریایی از جایگاه مهمی دراین زمینه برخوردارنیست اما بیش از 10 برابر ایران درحوزه دریا و دریانوردی درآمد ارزی بدست می آورد.
سیف تصریح کرد:توجه به مسائلی همچون اشتغالزایی ، توسعه اجتماعی سواحل ، کاهش ذخائر نفت وگاز دنیا وموقعیت استراتژیک خلیج فارس و منابع موجود درآن ایجاب می کند توسعه صنعت دریایی کشور با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی افزود: برای رسیدن به جایگاه واقعی دراین عرصه ضرورت تشکیل ستاد توسعه فنآوری دریایی به عنوان یک ستاد تخصصی طی سالهای اخیر مشغول بوده است تا با تشکیل این ستاد با هم افزایی توسعه علمی وفنآوری دراین حوزه شاهد باشیم.
همایش ملی صنایع دریایی از روز سه شنبه با شرکت مدیران وکارشناسان این صنعت در بندرعباس آغاز شد وعصر امروز به پایان می رسد.ک/3
1108/668


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن