تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 25 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1822590969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اضافه اشکوب چیست؟ 11 مراحله دریافت مجوز اضافه اشکوب


واضح آرشیو وب فارسی::

اگر مالک آپارتمان یا ملکی ویلایی هستید که با در نظر گرفتن اصول ساختمان سازی، قابلیت احداث طبقه اضافه را دارد، طبق قانون اضافه اشکوب می‌توانید پس از دریافت مجوز از شهرداری، اقدامات لازم برای توسعه بنایتان در ارتفاع را انجام دهید.

گروه سروین نیز به عنوان یکی از برترین شرکت‌های مهندسی فعال در حوزه ساخت‌وسازهای مشارکتی و پیش فروش آپارتمان در منطقه ۱ تهران و یا سایر نقاط پایتخت می‌تواند به عنوان مشاوری متعهد و متخصص، در تمام مراحل دریافت مجوز اضافه اشکوب و اقدام به ساخت، شما را یاری کند.


اضافه اشکوب

برای توسعه ارتفاع ساختمان، جبران کمبود فضا و یا رسیدن به سود بیشتر، از قانون اضافه اشکوب استفاده کنید!

منظور از اضافه اشکوب چیست؟

اضافه اشکوب اصطلاحی آشنا برای فعالان حوزه ساخت‌وساز و مفهومی غریب برای اکثر مردم است. البته مالکین ساکن در شهرهای پر تراکمی که ملکی با ارتفاع کم دارند و یا قصد دارند از فضای محدود زمین خود حداکثر استفاده را ببرند با قانون اضافه اشکوب به خوبی آشنا هستند. به زبان ساده و عامیانه اضافه اشکوب به معنای اضافه کردن یک یا چند طبقه به بنای ساخته شده یا در حال ساخت است. در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تورم و به طبع آن افزایش قیمت ملک، بازار تقاضا برای دریافت مجوز اضافه اشکوب بیش از پیش رونق گرفته‌است که این امر فرصتی سودآور، هم برای سازندگان و هم برای مالکان به حساب می‌آید.

البته به یاد داشته‌باشید که طبق تعریف اضافه اشکوب، مالک یا سازنده باید پروانه ساخت ملک خود را از قبل، از شهرداری دریافت کرده‌باشد سپس در حین ساخت، پس از پایان کار و یا حتی با گذشت چند سال از موجودیت بنا، ناگهان به فکر اضافه کردن طبقه‌ای روی طبقه دیگر (گسترش بنا در ارتفاع) افتاده‌باشد. با استفاده از قانون اضافه اشکوب از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • افزایش ارزش ملک
  • سود‌آوری مالی بیشتر با صرف هزینه کمتر
  • امکان جبران کمبود جا و فضاسازی بیشتر
  • بهبود کاربری بنا

 مهم‌ترین قوانین اضافه اشکوب

اگرچه اضافه اشکوب مزایای زیادی برای مالکین و یا سازندگان دارد اما واقعیت این است که دریافت مجوز اضافه ساخت خیلی هم راحت و بی‌دردسر نیست، چراکه انجام اینکار تا حد زیادی به شرایط ملک شما و قوانین شهرداری منطقه‌تان بستگی دارد. از سوی دیگر در سال‌های اخیر شهرداری نسبت به صدور مجوز اضافه اشکوب سخت‌گیری‌های بیشتری را لحاظ می‌کند‌ و حتی در بعضی نقاط پایتخت محدودیت ارتفاع وجود دارد.


قوانین اضافه اشکوب

به هر صورت اگر شما قصد اضافه کردن طبقه یا طبقاتی را به ملک خود دارید، قبل از هرچیز ابتدا باید مجوز ساخت را از سوی شهرداری دریافت کنید زیرا ساخت طبقه اضافه بدون داشتن جواز قانونی تخلف محسوب شده و شهرداری می‌تواند طبق قوانین و اختیارات خود در هر مرحله از ساخت، ادامه کار را متوقف نموده و طبقه ساخته شده را تخریب کند‌. علاوه بر کسب مجوز اضافه اشکوب، ملک شما باید طبق ضوابط ساخت و ساز، قابلیت و تحمل ساخت طبقه اضافه را از هر نظر داشته‌باشد. همچنین طبقه جدید باید از نظر اصول معماری، مهندسی و تأسیساتی با سایر طبقات سازگاری و هم‌خوانی داشته‌باشد.

به این ترتیب شما به دریافت گواهی از مهندسین مشاور ذیصلاح نیز نیاز دارید. برای بررسی زیرساخت‌ها و یا تقویت ساختمان می‌توانید از خدمات شرکت مهندسی سروین استفاده کنید. بدین منظور تنها کافی است از طریق شماره تلفن ۲۲۴۰۷۰۸۰_۰۲۱ با مشاورین این مجموعه در تماس باشید تا اطلاعات تکمیلی لازم را در اختیارتان بگذارند. نکته مهم بعد برای اقدام جهت ساخت اضافه اشکوب، رعایت قانون درز انقطاع است.

طبق این قانون باید درز یا فاصله‌ای ایمن بین دو سازه‌ رعایت شود. حد مجاز و استاندارد این فاصله در آیین‌نامه  طراحی ساختمان استاندارد 2800  تعیین شده‌است. رعایت این قانون مانع از تخریب و اصطکاک بیشتر دو سازه در هنگام وقوع زلزله می‌شود. علاوه بر موارد یادشده؛ توجه به قوانین اصلاحی کل بنا، تراکم مجاز پهنه ساحتمان طبق طرح تفصیلی، ضوابط پارکینگ بنای اضافه شده، تهیه نقشه‌های معماری و تأسیساتی مطابق با آخرین ویرایش مقررات ملی ساختمان و استاندارد 2800 نیز برای دریافت پروانه اضافه اشکوب الزامی است.

 مراحل دریافت مجوز اضافه اشکوب

طبق قوانین اضافه اشکوب، چنانچه شرایط لازم برای ساخت طبقه جدید روی ملک یا ساختمان خود را دارید می‌توانید اقدامات اجرایی مقتضی را انجام دهید تا پس از طی مراحل قانونی، پروانه ساخت اضافه طبقه برای شما صادر شود. این اقدامات شامل فرآیند زیر است:


مراحل دریافت مجوز اضافه اشکوب

  1. ارائه درخواست کتبی اضافه اشکوب توسط صاحب خانه، سازنده یا نماینده قانونی وی به شهرداری
  2. تشکیل پرونده توسط واحد تائیدیه استحکام ساختمان شهرداری براساس مدارک تحویل داده‌شده
  3. ارجاع پرونده به سازمان نظام مهندسی جهت بررسی مقاومت و استحکام سازه
  4. بازدید از ساختمان و ثبت خلاصه پرونده
  5. صدور رأی نهایی در خصوص استحکام سازه
  6. بررسی نقشه‌های ارزیابی ارسال شده به شهرداری توسط کارشناس مربوطه
  7. پرداخت عوارض نوسازی پس از تأیید نقشه‌ها توسط مالک
  8. پرداخت مبلغ بیمه توسط مالک
  9. تنظیم پیش‌نویس ساخت طبقه اضافی
  10. شماره‌گذاری و ثبت پیش‌نویس در دبیرخانه
  11. صدور مجوز نهایی ساخت

هزینه عوارض اضافه اشکوب نیز برمبنای متراژ مورد تقاضا در قیمت منطقه و در ضریبی متناسب با شرایط ساختمان محاسبه می‌شود. اگر ساختمان شرایط لازم برای اضافه کردن طبقه اضافه با پارکینگ را داشته‌باشد، این محاسبات برای پارکینگ نیز به صورت جداگانه انجام می‌شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن