تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819909796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران رتبه نخست پژوهش هاي ناباروري را در خاورميانه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آذر ۱۳۹۳ (۳:۵۶ق.ظ)
ايران رتبه نخست پژوهش هاي ناباروري را در خاورميانه دارد معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: جمهوري اسلامي ايران در زمينه پژوهش هاي ناباروري در منطقه خاورميانه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرگزاري موج، رضا ملک زاده در جريان بازديد از مرکز فوق تخصصي درمان و تحقيقات ناباروري جهاد دانشگاهي استان مرکزي افزود: پژوهش هاي ناباروري در کشور پيشرفت خوبي داشته است و ايران در سطح بين المللي رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده و جزو کشورهاي پيشرفته در اين زمينه به حساب مي آيد.
وي ادامه داد: توسعه و ادامه برنامه هاي گذشته پژوهش هاي ناباروري تا تکميل اين تحقيقات در دستور کار اين معاونت قرار دارد.
معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اينکه آلودگي هواي استان مرکزي يکي عوامل ايجاد بيماري در اين استان است، گفت: توجه، تحقيق و پژوهش براي کاهش آلودگي هواي اين استان، برقراري نظام ثبت بيماري ها مانند سرطان، نازايي و تقويت مراکز تحقيقاتي و پژوهشي از اولويت هاي اين وزارت خانه است.
ملک زاده يادآور شد: هم اکنون سالانه 170 هزار نفر در اثر سکته هاي مغزي و قلبي 10 سال زودتر از موعد فوت مي کنند که آلودگي هوا يکي از مهمترين عوامل ايجاد اين سکته ها در افراد جامعه است.
وي ادامه داد: در نيم قرن اخير با کنترل بسياري از ميکروب ها، اميد زندگي در کشور از 52 سال به 73 سال افزايش يافته است که با تحقق اين مهم اميد به زندگي در کشور حدود 20 سال افزايش يافته است.
معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشگي خاطر نشان کرد: همچنين با کنترل آلودگي هوا، آب و غذا مي توان اميد به زندگي را در کشور تا 80 سال افزايش داد.
ملک زاده با بيان اينکه 67 درصد ايراني ها چاق هستند يا اضافه وزن دارند، ادامه داد: هم اکنون 85 درصد مرگ و مير در کشور در اثر بيماري هاي مزمن قلبي و عروقي ايجاد مي شود که اين مهم مربوط به بخش محيطي و کاهش تحرک و زندگي ماشيني افراد است.
معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اينکه توسعه اقتصاد دانش بنيان از اولويت هاي برنامه هاي کشور است بيان کرد: قوانين و مقرراتي که در اين زمينه وجود دارد قوانين کامل و جامعي هستند ولي به آنها عمل نمي شود و لازم است که براي تحقق آنها در دانشگاه ها شرکت هاي دانش بنيان وجود داشته باشد.
ملک زاده خاطر نشان کرد: يک هزار ميليارد تومان بودجه در صندوق نوآوري و شکوفايي براي ارائه تسهيلات به صنعت وجود دارد که تاکنون طرحي براي در يافت تسهيلات معرفي نشده که اين مهم نشان از عدم شکل گيري شرکت هاي دانش بنيان در کشور دارد.
وي ادامه داد: به استفاده از تحقيقات علوم پزشکي، مي توان با تشکيل شرکت هاي دانش بنيان و بررسي مسائل آب، آلودگي هوا و غذا محصولاتي توليد کرد که نيترات و نمک کمتري داشته باشند و به سلامت جامعه کمک کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن