تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 25 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1822590966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه سلامت پوست را حین آرایش حفظ کنیم


واضح آرشیو وب فارسی::

 



بسیاری از بانوان همواره از روش‌های نامناسبی برای آرایش‌کردن استفاده می‌کنند و درعین‌حال، به سلامت پوست خود توجه خاصی ندارند. بایستی بدانید که سالم‌نگه‌داشتن پوست حین آرایش، یک موضوع بسیار پراهمیت به‌شمار می‌رود و چنانچه به این مسئله توجه نداشته باشید، پس از مدتی زیبایی و جذابیت طبیعی خود را از دست خواهید داد؛ همچنین در پی عدم استفاده از محصولات مختلف آبرسان و تقویتی، امکان خشک‌شدن پوست، ایجاد چین‌وچروک‌های عمیق و واردآمدن آسیب جدی به پوست وجود دارد. چنانچه شما نیز در دسته افرادی قرار دارید که با دغدغه سلامت پوست خود حین و بعد از آرایش‌های سبک و سنگین مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اقدامات مناسب برای حفظ سلامت پوست آرایش‌شده

هنگام آرایش‌کردن یا بعد از انجام این کار، بانوان برای حفظ سلامت پوست خود می‌توانند از تکنیک‌های موثر زیر استفاده کنند:

استفاده از پاک‌کننده‌های باکیفیت آرایش

مصرف پمادهای ضدآفتاب

گذاشتن ماسک روی پوست صورت

جلوگیری از رسوب مواد آرایشی در پوست صورت با پرایمر

بهره‌گیری از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده

شستن صورت با محلول‌های پاک‌سازی بهداشتی

استفاده از پنکیک

بهره‌گیری از کرم‌های دور چشم

مصرف لایه‌بردارهای بهداشتی

درادامه برخی از روش‌های فوق را که برای سالم‌نگه‌داشتن پوست هنگام آرایش بسیار موثر هستند، از نظر خواهیم گذراند.

استفاده از پاک‌کننده‌های آرایش مناسب

بهره‌گیری از پاک‌کننده‌های آرایش مناسب و باکیفیت موجب می‌شود آسیب‌های استفاده از لوازم آرایشی حاوی مواد شیمیایی روی پوست صورت تا حد زیادی کم شود. این پاک‌کننده‌ها از گرفتگی منافذ پوستی جلوگیری می‌کنند؛ همچنین می‌توانند بروز آکنه و چین‌های پوستی را به‌حداقل برسانند. به‌یاد داشته باشید که بسته به نوع پوست بانوان، محصولات پاک‌کننده آرایش متنوعی تولید می‌شوند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

پاک‌کننده‌های ژلی: این محصولات با امکان جذب چربی، گزینه مناسبی برای پوست‌های چرب به‌شمار می‌آیند.

پاک‌کننده‌های روغنی و آب‌رساننده: برای پوست‌های خشک مناسب خواهند بود.

پیشنهاد می‌کنیم هنگام انتخاب این نوع محصولات بهداشتی، از وجود مواد طبیعی در آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

مصرف پمادهای ضدآفتاب برای حفظ سلامت پوست



چنانچه پس از آرایش‌کردن قصد حضور در محیط‌های باز را دارید، استفاده از پمادهای ضدآفتاب دارای spf مناسب به حفظ سلامت پوست کمک خواهد کرد. البته افراد بایستی بتوانند به‌طور حرفه‌ای از پمادهای ضدآفتاب روی آرایش خود استفاده کنند. به‌طورکلی این‌گونه پمادها با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست صورت افراد، از جذب اشعه‌های مضر آفتاب توسط پوست جلوگیری می‌کنند؛ همچنین مانع آفتاب‌سوختگی بانوان می‌شوند.

گذاشتن ماسک روی پوست صورت

استفاده از ماسک‌های بهداشتی مجموعا مزایای زیر را برای پوست صورت به‌ارمغان می‌آورد:

موجب جوان‌سازی پوست افراد خواهند شد.

در حفظ سلامت پوست بسیار موثر عمل می‌کنند.

یکی از روش‌های موثر برای درمان آکنه و همچنین جلوگیری از بروز آن به‌شمار می‌آیند.

به درخشان‌ترشدن پوست کمک می‌کنند.

ماسک‌های صورت بر پایه مواد متنوع و ترکیب آن‌ها با عناصر گیاهی و میوه‌ای تولید می‌شوند؛ بدین‌ترتیب ویتامین‌ها و مواد مغذی این عناصر به‌خوبی به پوست انتقال می‌یابند.

جلوگیری از رسوب مواد آرایشی در پوست صورت با پرایمر

محصولات بهداشتی خاصی که با نام «پرایمر» شناخته می‌شوند، همانند یک سد محافظ برای پوست عمل می‌کنند. این محصول علاوه‌بر اینکه باعث یکدست‌شدن کرم پودر روی صورت می‌شود، منافذ موجود روی پوست صورت را مسدود خواهد کرد؛ بدین‌ترتیب با بهره‌گیری از پرایمر حین آرایش، از نفوذ مواد شیمیایی به درون پوست بانوان و ایجاد رسوب در آن جلوگیری می‌شود. 

سلامت پوست با کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده

کرم‌های آب‌رساننده برای حفظ سلامت پوست آن‌چنان پراهمیت هستند که قبل، حین و بعد از آرایش‌کردن می‌توانند مورداستفاده قرار بگیرند. لازم است بدانید که کرم‌های مرطوب کننده قادر به حفظ چربی پوست هستند و به‌ همین دلیل، از ایجاد حالت دهیدراته و خشکی پوست ممانعت می‌کنند. در سوی مقابل، محصولات آبرسان می‌توانند با رطوبت‌دهی عمیق به پوست، مانع از تبخیر رطوبت پوست صورت شوند. این کرم‌ها که معمولا قبل و حین آرایش مورداستفاده قرار می‌گیرند، علاوه‌بر حفظ لطافت و صافی پوست، به افزایش کلاژن‌سازی و جوانی صورت نیز کمک می‌کنند.

نکته پراهمیت دیگر این است که این محصولات بهداشتی محبوب برای پوست‌های حساس هیچ ضرری نخواهند داشت و بازسازی هرچه سریع‌تر پوست را ممکن می‌سازند. کمک به کمترکردن نشانه‌های التهاب و پوشاندن لک‌های صورت از دیگر مزایای بهره‌گیری از پمادهای آبرسان و مرطوب‌ کننده پوست به‌شمار می‌روند.

پنکیک؛ کمک به سلامتی و زیبایی توأمان پوست

هرچند که استفاده از پنکیک (پنکک) را نمی‌توان به‌عنوان یکی از روش‌های اصلی حفظ سلامت پوست هنگام آرایش‌کردن به‌شمار آورد، اما بایستی بدانید که پنکیک‌ها (همانند کرم پودر) با پوشاندن منافذ پوست، مانع از نفوذ مواد شیمیایی لوازم آرایشی به بافت‌های زیرین پوست و ایجاد رسوب در آن‌ها می‌شوند. یک پنکیک آرایشی استاندارد و مناسب همچنین با جذب چربی، روغن‌های لوازم آرایشی، آب و البته سموم مربوط به تعریق، به باکیفیت‌ماندن پوست کمک می‌کند. البته در نظر داشته باشید که این محصول بهداشتی کاربردهایی شبیه به کرم پودر دارد و بیشتر به‌منظور تثبیت آرایش و جلوگیری از ریختن لایه‌های آرایشی روی صورت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مصرف لایه‌بردارهای مناسب

هرروزه بسیاری از آقایان و خانم‌ها ده‌ها میلیون سلول پوستی خود را از دست می‌دهند. این مسئله در بانوانی که به‌صورت مداوم از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، بیشتر است؛ زیرا طیف گسترده‌ای از لوازم آرایشی بی‌کیفیت، سرعت ازبین‌رفتن سلول‌های پوستی را افزایش می‌دهند. توجه داشته باشید که سلول‌های مرده همواره موجب انسداد منافذ تنفسی پوست می‌شوند؛ بنابراین بسیاری از بانوان قبل و بعد از آرایش‌کردن از محصولات لایه‌بردار باکیفیت استفاده می‌کنند تا با لایه‌برداری عالی پوست صورت به حفظ سلامت پوست خود کمک کنند. بهترین نوع لایه‌بردارها آن‌ دسته از محصولاتی هستند که ضمن پاک‌سازی لایه‌های شیمیایی و سلول‌های مرده روی صورت، قابلیت هیدراته‌کردن پوست را نیز دارند.

حفظ سلامت پوست با محصولات آرایشی-بهداشتی باکیفیت فروشگاه سفیر



باتوجه‌به فعالیت هزاران تولیدکننده محصولات آرایشی-بهداشتی در سراسر جهان، انتخاب کالاهای باکیفیتی که دوستدار حقیقی پوست باشند، کار چندان آسانی نخواهد بود. فروشگاه معتبر سفیر (safirstores.com) با ارائه محصولات بهداشتی اصل و باکیفیت، تمامی دغدغه‌های بانوان ایرانی را در زمینه سلامت پوست از بین برده‌است. این مرکز فروش همواره سعی داشته تا با ارائه صدها محصول بهداشتی و آرایشی در قالب انواع دسته‌بندی‌هایی نظیر: عطر و ادکلن، لوازم آرایش، محصولات بهداشتی، محصولات مو، انواع اکسسوری‌های جذاب و... پاسخ‌گوی کلیه نیازهای بانوان سراسر کشور باشد. لازم به‌ ذکر است که ارائه قیمت‌های منصفانه، ارسال سریع محصولات، همکاری با برندهای مطرح ایران و جهان، درنظرگیری تخفیف‌های ویژه برای کاربران و... از دیگر ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی سفیر به‌شمار می‌رود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن