تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820473906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماز در ادیان الهی بزرگترین شاخص عبودیت انسان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور: نماز در ادیان الهی بزرگترین شاخص عبودیت انسان است بندرعباس- ایرنا - معاون آموزشی وپژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور و مسوول کمیته علمی بیست وسومین اجلاس سراسری نماز گفت: در ادیان الهی بویژه دین ابراهیمی نماز بزرگترین شاخصه عبودیت انسان است و اگر این فریضه واجب الهی مورد قبول حق قرارگیرد دیگر اعمال و رفتارهای انسان نیز به تابعیت از نماز مورد قبول واقع می شود.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "سیدجواد هوایی موسوی" روز چهارشنبه در بیست وسومین اجلاس منطقه ای نماز در بندرعباس افزود: اولین واصلی ترین مقدمه برای پرستش خدای متعال مسئله شناخت، درک موقعیت انسان و درک عظمت پروردگار است که انسان را می تواند در مسیر عبودیت قرار دهد.
وی بیان داشت: نماز نیز بزرگترین مذهب عبودیت است و آنچه در رابطه با نماز تعریف شده تمام آنچه که یک موجود می تواند برای ستایش و کرنش وعظمت خالق خود انجام دهد، در نماز بکار گرفته شده است.
مسوول کمیته علمی اجلاس سراسری نماز اظهارکرد: خدا یک اصل واساس در زندگی افراد قرار داده که آن عبودیت است که بدون تدبر، تفکر وتعقل کافی وسیره رسول الله و اهل بیت(ع) امکان پذیر نمی باشد.
موسوی هوایی همچنین به آیه ("ما خلقت الجن والانس الا تعبدون" ما جن وانس را نیافریدیم جز آن که مرا بپرستند")، اشاره کرد و گفت: دربیشتر منابع روایی ما این آیه جز اصلی ترین اهداف خلقت انسان وهمه موجودات قرار گرفته است که اگر انسان هدایت شود دیگر موجودات نیز به نتیجه واهداف رسیده اند.
وی درادامه خاطرنشان کرد: روایات متعددی وجود دارد که نماز را در اوج قرار می دهد و بقیه رفتار واعمال ما را تابع آن می داند و نماز اگر با مجهادت وشهادت(تربیت سیدالشهدا) تلفیق شود، هم افزایی عظیمی پیدا می کنند.
معاون آموزشی وپژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: بزرگترین عاملی که می تواند برای مردم عالی ترین نتیجه در تنظیم سبک زندگی داشته باشد، اقامه نماز و گسترش فرهنگ تعالی نماز است که باید فضای جامعه را به گونه ای تغییر دهیم که فضای توحیدی وتقرب به خدا باشد.
موسوی هوایی با اشاره به اینکه مساجد به اندازه کافی در کشور نداریم و مسوولان متولی وفرهنگی باید بیشتر به این مسئله توجه کنند، خاطرنشان کرد: باید جلوه معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بخش نماز را قوی نشان دهیم که این امر برای شیعیان واهل سنت مهم است.
مسوول کمیته علمی اجلاس سراسری نماز همچنین به برگزاری اجلاس های نماز در سطح کشور اشاره کرد وگفت: اجلاس های منطقه ای نماز گسترده تر وعمیق تر درسطح استان ها درحال برگزاری است چرا که از چهره های شاخص فرهنگی، سیاسی واجتماعی استفاده شده که بتوانند تاثیرگذار درامر نماز در استان ها باشند.
موسوی هوایی هشدار داد: خانواده ها سبک زندگی توحیدی را به تدریج از دست می دهند وباید مدارس، دانشگاهها و حوزه های علمیه ما بتوانند برروی این زمینه با مدل ها و راهکارهای مناسب کار کنند، اکنون مدل توسعه اقتصادی در جامعه دیده شده اما مدل توسعه فرهنگی واجتماعی دیده نشده واین نیاز به کار دارد.
وی درپایان گفت: یکهزار و 500 مقاله در مجموع به بیست وسومین اجلاس سراسری نماز که در دیماه به میزبانی خوزستان برگزار می شود، به دبیرخانه رسیده که از بین آن ها مقالات برتر انتخاب و ازبرگزیدگان تجلیل می شود وهمچنین مقالات برتر به صورت کتاب به چاپ می رسد.
قائم مقام ستاد اقامه کشور نیز در این اجلاس یک روزه گفت: وظیفه همه دستگاه هاست که حق نماز را در جامعه اسلامی آن گونه که هست ادا کنیم که تاکنون اقدامات موثری دراین زمینه انجام گرفته است.
"محمود مظفر" با اشاره به اینکه اجلاس منطقه ای نماز دو هدف اساسی را بررسی می کند، افزود: اینکه نقاط ضعف اجلاس های گذشته را به عنوان اولویت قرار می دهد و برای رفع آن تلاش می کند وهمچنین از اجلاس های برگزار شده برای آینده هدف گذاری می شود.
وی بیان داشت: مردم باید احساس کنند که مسوولانی که دراین حوزه فعالیت دارند درواقع کار جهادی داشته باشند وتلاش کنند همان طور که مسائل اجتماعی واقتصادی می پردازند به دین وستون مردم که همانا نماز است، نیز توجه کنند.
قائم مقام ستاد اقامه کشور اظهارکرد: اگر فریضه نماز به خوبی در جامعه ارتقا یابد و نماز به خوبی اقامه شود دیگر هزینه برای صرف مسائل ومشکلات اجتماعی از جمله طلاق واعتیاد نخواهیم گذاشت.
مظفر گفت: خدا نماز را در مسیر اجتماعی و فردی ما قرار داده که رشد پیدا کنیم و در برابر مسائل ومشکلات از صبر ونماز کمک بگیریم.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور یادآورشد: باید نتیجه وخروجی اجلاس های نماز نیز این باشد که نماز ما در همه اقشار در بین جوانان ونوجوانان، روستاها، مناطق عشایری وغیره رشد پیدا کند.
امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز گفت: اگر بخواهیم نقش سیاسی نماز را در زندگی در نظر بگیریم حداقل اینست که تا زمانی که نماز به پا می دارند نباید در برابر حکومت ها شورش کرد و کسی حق ندارد برآنها مسلط شود.
شیخ عبدالباعث قتالی افزود: اولین بحث برای همه پیامبران نماز است، نمی تواند عالمی بدون نماز فرزانه باشد و به همین دلیل است که از پیامبراکرم(ص) نقل شده که حکومت یا هرکسی که نماز می خواند در ذمه خداست و نباید مورد تعرض قرار گیرد.
وی بیان داشت: نماز مظهر وحدت مسلمین است حتی تندروان و افراطی ها نیز درطول تاریخ اسلام به نماز اهتمام دارند.
امام جمعه اهل سنت بندرعباس یادآورشد: اولین پرسشی که در روز قیامت می شود از نماز است، نماز به انسان پناه وآرامش می دهد و پیامبراکرم(ص) هر وقت به مشکلی برمی خورد وحتی دیگر بزرگان دینی ما برای حل مشکلاتشان به نماز روی می آورند و در نزد احناف نماز نافله اهمیت ویژه ای دارد.
قتالی گفت: نماز همه مسلمانان را در یک نقطه وحدت به هم وصل می کند و شایسته است که تعلیم نماز و "فاتحه" سوره حمد را داشته باشیم.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز گفت: بیست وسومین اجلاس منطقه ای نماز در پنج استان تهران، فارس، اردبیل، کردستان وهرمزگان انجام شده و اجلاس سراسری نماز 10 و 11 دیماه سالجاری به میزبانی استان خوزستان برگزار می شود.
حجت الاسلام "شکرالله زندوی" افزود: بیست وسومین اجلاس منطقه ای نماز درهرمزگان با حضور استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی ، سیستان وبلوچستان و کرمان به میزبانی بندرعباس با موضوع نماز، انسجام اجتماعی وتعالی فرهنگی، نماز، تحکیم بنیان خانواده وتعالی فرهنگی و نماز سبک زندگی وتعالی فرهنگی و باهدف ارائه راهکار درجهت دستیابی برای حل مشکلات نماز برگزار شده است.
وی یادآورشد: برای برگزاری وهماهنگی این اجلاس درهرمزگان 20 جلسه تخصصی برگزار شد که 84 مصوبه داشت. ک/2
7195/668


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن