تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834182251
از اهدای نشان جشنواره باستانشناسی آمریکا تا افتتاح بازار مستند
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سهشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
از ظهر امروز (سهشنبه 11 آذرماه) بازار فیلم مستند هشتمین دوره جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» در موسسه فرهنگی- هنری صبا افتتاح شد. به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، این بازار با سرفصلهای عرضه و پخش فیلم مستند، جایگاه مستندهای سینمایی و حضور در جشنوارهها و تاثیر بر فروش و پخش، از ساعت 12:30 تا 18 روزهای 11 تا 13 آذزماه به این شرح برگزار میشود. برنامه امروز بازار فیلم مستند به این شرح است: - ساعت 13:30 تا 14:30 میزگرد تخصصی با موضوع کسب سرمایه در فیلم مستند؛ با حضور راد از شبکه پرس تی وی، آدام پویلینسکی و کاترینا شارکا - ساعت: 14:30 تا 15:30 میزگرد تخصصی با موضوع چگونگی انتخاب فیلم در جشنواره های مستند، با حضور آن تومه (برنامهریز جشنواره مونیخ)، ریچارد پتیگرو (مدیر جشنواره تاک)، دکتر حسن دزواره (مشاور بینالمللی انجمن سینمای جوانان ایران) - ساعت: 17 تا 18 نشست و سخنرانی با میهمانان خارجی جشنواره و بازار فیلم، با حضور فاطمه کریمه سونیول (تهیهکننده ارشد شبکه تی آر تی)، محمدمهدی یادگاری (کارشناس تامین برنامه خارجی سیما) گفتنی است: حضور در بازار فیلم مستند جشنواره بینالمللی سینماحقیقت با ارائه کارت بازار میسر است. **************** هادی آفریده با مستند بلند «چنارستان» رکورددار جذب تماشاگر هشتمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت تا پایان روز دوم شد. به گزارش روابط عمومی جشنواره بینالمللی سینماحقیقت، این فیلم مستند 70 دقیقهای دربارهی «خیابان ولیعصر تهران» طولانیترین خیابان خاورمیانه است و قصهی شگلگیری طولانیترین چنارستان جهان را با ساختاری تاریخی به روایت بیش از صد سال مواد آرشیوی در بیش از 50 لوکیشن به تصویر میکشد. تصویربرداری این مستند توسط «محمد عاشقی» در سه مرحله انجام شد و اردیبهشت امسال نیز بخش مربوط به تصاویر هوایی فیلم، با هلیشات بر فراز چنارهای کهنسال خیابان ولیعصر تهران تصویربرداری شد و سپس تدوین این اثر در تابستان 93 توسط حمید نجفیراد و صداگذاری هم توسط مهرشاد ملکوتی به پایان رسید تا آماده نمایش عمومی در جشنواره بینالمللی سینماحقیقت شود. ********** در جریان برپایی هشتمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت، نمادی از جشنواره باستانشناسی آمریکا به دبیر جشنواره سینماحقیقت اهدا شد. عصر دیروز و در دومین روز از برپایی جشنواره سینماحقیقت، نمادی از جشنواره بینالمللی باستانشناسی تک TAC آمریکا توسط پروفسور «ریچارد پتیگرو» مدیر این جشنواره به سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر جشنواره بینالمللی سینماحقیقت اهدا شد. سال گذشته جشنواره باستانشناسی تک آمریکا در بخش ویژهای، به مرور فیلمهای منتخبی از جشنواره سینماحقیقت پرداخت و بزودی فیلمهای باستانشناسی ایران هم در این جشنواره معتبر روی پرده خواهد رفت. پروفسور ریچارد پتیگرو حامل نامهای از طرف شهردار یوجین ایالت آراگون آمریکا خطاب به دکتر قالیباف شهردار تهران نیز هست که در طول برپایی جشنواره بینالمللی سینماحقیقت، تقدیم وی میکند. *************** رضا کیانیان از مهمانان ویژه هشتمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت بود که عصر دیروز به سینما فلسطین آمد تا به تماشای فیلمهای مستند بنشیند. وی در گفتوگویی با اشاره به تلاش جوانان در عرصه هنری و فعال بودن آنها گفت: «دولتها همیشه دوست دارند در حوزه هنر راه را به ما نشان دهند، به همین خاطر ما را در این مورد تنبل بار آوردهاند!» این بازیگر سینما ادامه داد: «بچههای تئاتر همیشه پشت درهای تئاتر شهر و تالار وحدت و دیگر سالنهای نمایشی منتظر نشستهاند تا دولت به کمکشان بیاید؛ به آنها سالن و بودجه بدهد تا بتوانند کارشان را روی صحنه ببرند. فیلمسازها هم همیشه منتظر کمک دولت هستند تا فیلم دلخواهشان را بسازند؛ ولی ما هیچوقت به این مساله توجه نداریم که چرا خودمان برای خودمان کاری نمیکنیم. در واقع این حمایت چرا از طرف خودمان صورت نمیگیرد؟» کیانیان با تاکید بر عملی شدن اصل 44 قانون اساسی و فعالیت بخش خصوصی، خاطرنشان کرد:«باید فکر کنیم سرمایهای برای کمک به ما وجود ندارد. ما نمیتوانیم از دولت پول بگیریم و فیلم خودمان را بسازیم. اگر میخواهیم فیلم خودمان را بسازیم باید خودمان درباره بودجه و محل عرضه آن چارهای بیندیشیم.» این بازیگر سینما افزود: «مثلا در حوزه تئاتر اگر دولت حمایت نکند، یا باید بیکار بشینیم یا اینکه خودمان دنبال تبدیل فضاهای شهر مانند گالریها و لابیهای ساختمانها که به اندازه کافی هم وجود دارد، باشیم. اتفاقا دولتیها از این حرکت استقبال میکنند و از ترویج هنر خوشحال هم میشوند. از آن طرف در حوزه سینما نباید دستمان جلوی دولت دراز باشد. در زمینه فیلم مستند هم باید به این فکر کنیم چطور میتوانیم فیلمی بسازیم که از آن درآمدزایی کنیم.» کیانیان با یادآوری وجود شرکتهای بزرگ فیلمسازی برای خرید و فروش فیلمهای مستند، عنوان کرد: «خیلی از شرکتهای خصوصی علاقمندند که اسپانسر فیلمهای مستند باشند؛ به شرطی که ما هم به آنها نفع برسانیم. روحیه طلبکاری را باید فراموش کنیم و دنبال این باشیم از حامی مالی هم حمایت کنیم. این اتفاق در حوزه هنرهای تجسمی افتاده است. این هنر راه خودش را پیدا کرده و بدون وابستگی به دولت چرخه اقتصادیاش را میچرخاند.» وی خاطرنشان کرد: «با ظهور انقلاب دیجیتال، راههای عرضه آثار مستند بسیار زیاد شده است. شبکههای خارجی متعددی برای پخش فیلمهای مستند وجود دارد که این مستندها را نمایش میدهند و باید راه چاره را یاد بگیریم.» کیانیان به تجربه خود در برپایی نمایشگاه عکس اشاره کرد و گفت: «زمانی که میخواستم این نمایشگاه عکس را برپا کنم، ابتدا عکسهایم را به سه عکاس نشان دادم و از آنها نظر خواستم؛ بعد همه مجموعهداران عکس را پیدا کردم، از آنها وقت گرفتم و درباره اینکه چه کسانی این عکسها را از من میخرند پرسوجو کردم. در واقع قبل از روی دیوار رفتن عکسها و شروع نمایشگاه، بازار کارم را پیدا کرده و بیشتر عکسهایم فروش رفته بود. خیلیها گفتند به خاطر نام رضا کیانیان او توانسته عکسهایش را بفروشد، اما به شما میگویم حتی یک نفر از عاشقان سینما هم عکسهای مرا نخریدند! عاشق سینما پول ندارد از این کارها کند.» ****************** در دومین روز از برپایی جشنواره بین المللی سینماحقیقت، فیلم های مستند سخت مثل آب، امپراطور هستهای، مالکیه و ملاقات با داعش، با حضور شاهین امین و مازیار فکری ارشاد مورد نقد و بررسی قرار گرفتند. در اولین نشست، آرش سنجابی کارگردان مستند «سخت مثل آب» اظهار داشت: آثار شمس لنگرودی را دنبال میکردم و در سایر فیلمهایی که ساخته بودم با او برخورد داشتهام. در آن شرایط صحبتهایی که با هم داشتیم هر دوی ما را به این نتیجه رساند که از لحاظ دیدگاه بسیار به هم نزدیک هستیم. لنگرودی در شرایط سخت کاری همیشه پر انرژی بود و این انرژی را به گروه نیز منتقل میکرد. شمس لنگرودی نیز در این نشست گفت: به نظرم نباید مستند پرتره را دستکم گرفت. شخصاً قبل از این فیلم گمان میکردم که ساخت این فیلمها ساده باشد، اما ساخت پرتره کاری است بسیار حساس، برای اینکه باید تلاش زیادی کرد تا آنچه را که خودمان هستیم در فیلم ببینیم. وی تاکید کرد: در فیلم پرتره قبلی که از من توسط کارگردانهای جوان ساخته شد، آن چیزی که در پایان کار دیدم با شخص من بسیار متفاوت بود. در یکی از این فیلمها به سازندهاش گفتم که این من نیستم و شما آل کاپون را نشان دادهاید! مازیار فکری ارشاد منتقد این نشست نیز طی سخنانی عنوان کرد: متاسفانه برخی فکر میکنند که ساخت مستند پرتره کاری سهل و ممتنع است، اما کارگردان «سخت مثل آب» خیلی خوب سعی کرده در برخی از صحنهها به سوژه نزدیک شود. فیلم بسیار دوستانه پیش رفته است و ما لحظات و دقایقی را شاهد هستیم که شاید در شرایط عادی خیلی جذاب نباشد، اما به دلیل پرداخت خوب و کاراکتر جذاب شمس لنگرودی با آن خاطرههای جذابی که تعریف میکند، فیلم جذاب شده است. امپراطوری هستهای ساخته پاتریشا نهوس از بلغارستان، دیگر مستندی بود که جلسه نقد و بررسی آن برگزار شد. وی طی سخنانی اظهار داشت: من یک ژورنالیست هستم که برای ساخت فیلم به ژاپن رفتم و علاقه داشتم بدانم بعد از سونامی که به وجود آمد و همچنین اتفاق هستهای که باعث شد نیروگاههایشان تعطیل شود برخورد آنها را ببینیم. همه مردم ژاپن به دلیل خاطره تلخی که در این رابطه داشتند، به گونهای شوکه شده بودند. بعد به هیروشیما رفتم تا عکسالعمل مردم را بعد از 60 سال در مورد این اتفاق ببینم. وی افزود: این فیلم را در مدت یک ماه ساختم و تلاش داشتم تا پرسپکتیو ژورنالیستی خودم را در فیلم رعایت کنم و نظرم این بود که تنها با همین قالب میدانی میتوانم این فیلم را بسازم. هنوز عده زیادی از مردم ژاپن علاقه ندارند تا نیروگاههای هستهایشان به راه بیافتد و آن افرادی که در حاشیه شهرها زندگی میکنند، موافق این موضوع هستند. نشان دادن این دو نظر به گونهای که هر دو طرف نظراتشان دیده شود، کار آسانی نیست. مازیار فکری ارشاد درباره این فیلم گفت: زمانی که فیلم را دیدم متوجه شدم که یک روزنامهنگار و کسی که در فضاهای خبری فعالیت دارد این فیلم را ساخته است و خوشحال هستم که درست حدس زده بودم. اگر قرار بود این فیلم در کشور ما ساخته شود، بالای یک سال زمان میبرد! این مدت زمان کم برای ساخت فیلم نشان از برنامهریزی آنها دارد. این منتقد سینما ادامه داد: این یک مستند از گونه گزارش میدانی بود که به خوبی فضای کار را پرداخت کرده بود. در این فیلم دانشمندان و پزشکان و همه افراد از قشرهای مختلف به خوبی حرفشان در راستای موضوع فیلم شنیده میشود که از کنار هم قرار دادن آنها میتوانیم به نتیجه خوبی برسیم. اطلاعات این فیلم هم به دلیل اینکه گزارشهای میدانی آن به درستی انجام شده است به خوبی به مخاطب منتقل میشود. فیلم سوم شب نقد سینماحقیقت، مستند کوتاه «مالکیه» بود. محمدباقر شاهین (کارگردان) درباره فیلمش گفت: این فیلم در مورد روستایی در جنوب سوریه است که در یک شب به طور ناگهانی مردانشان را آتش زدند و کشتند. زمانی که از این حادثه مطلع شدم تصمیم گرفتم که به سوریه بروم و علیرغم خطرهایی که وجود داشت، این کار را انجام دادم. تقریباً بیش از یک ماه این مسیر طول کشید و وقتی به آنجا رسیدم سه هفته کنار آنها ماندم و اصلاً شروع به فیلمبرداری نکردم. یک هفته شرایط را بررسی کردم و زمان را مناسب دیدم تا دوربین خودم را برای فیلمبرداری تنظیم کنم. زمانی که بچهها و کودکان به سمت من آمدند تا در مقابل دوربین حرف بزنند، دوربین را روی سهپایه گذاشتم و شخصاً به حرفهایشان همانند یک مخاطب گوش دادم تا جایی که با گریه دختربچهای که از اتفاقات تلخش حرف میزد، من نیز پا به پایش اشک میریختم و فراموش نخواهم کرد دستمال سیاهی را که آن دختر برای پاک کردم اشکهایم به من داد. با یک عکاس آمریکایی در سوریه حرف میزدم که در ده جنگ دنیا حضور داشته و عکاسی کمی کرده و اعتراف میکرد تا به این لحظه شاهد چنین جنایاتی نبوده است. به شما قول میدهم جنایاتی در سوریه شکل گرفته که هیچکس فکرش را نخواهد کرد و در 10 سال آینده شاید در موردشان رسانهها حرف بزنند. مازیار فکری ارشاد نیر در نقد این فیلم گفت: فیلم مستند مالکیه یک نگاه شاعرانه به موضوعات موجود در فیلم دارد. البته باید شهامت سازندگان این اثر را ستود و امیدوارم در شرایط بهتری در ارتباط با این فیلم حرف زده شود و بتوانیم وجوهات مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. در این مستند به خوبی به غم فقدان اشاره شده است. دختر هشت سالهای که در مقابل دوربین قرار میگیرد به خوبی به لحاظ درامتیک شرایط فقدان را به مخاطب منتقل میکند. ملاقات با داعش دیگر اثر مرتبط با حوادث تلخ سوریه بود که جلسه نقد آن با حضور مهدی مطهر تهیهکننده این فیلم برگزار شد. وی خطاب به حضار گفت: درست است که این فیلم شجاعانه و جسورانه است اما لحظات بسیار تلخی هم در فیلم وجود دارد. ما در این فیلم به داعش نزدیک شدیم تا حدی که با آنها نفس به نفس حرکت میکردیم و توانستیم تصاویر نابی را ضبط کنیم. وی ادامه داد: آنها در ابتدا میگفتند که فیلمبردار پروژه هم باید از خودمان باشد، اما با پیگیری فیلمبردارمان خودش توانست تصاویر را ضبط کند که در نهایت ما توانستیم به تصویرهای با کیفیت همراه با زاویه نگاه مدنظرمان برسیم. نکتهای که بسیار مهم است و رسانههای ما باید بدانند این است که گروه داعش بسیار با برنامهریزی عمل میکند و ما نباید فقط تصویرهایی که مرتبط به کشتار آنهاست را ببینیم، بلکه باید بدانیم آنها به خوبی رسانه را میشناسند و به محض اینکه مکانی را اشغال میکنند از نانوایی بگیرید تا سایر ارگانها همه را راه میاندازند. آنها به راحتی آدم میکشند و در عرض یک الی دو ساعت آن را در اینترنت قرار میدهند. منتقد جلسه نیز پیرامون تولید ملاقات با داعش گفت: این فیلم هم بسیار شجاعانه ساخته شده آن هم در قلمرو گروه داعش. برای نقد این فیلم نمیتوان به این جلسه که ساعات پایانی است اکتفا کرد، بلکه باید مفصلتر در مورد آن حرف زد. ****************** در دومین روز از برپایی کارگاههای تخصصی هشتمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»، دکتر محمد شهبا در جمع مستندسازان به مقوله نشانهشناسی فیلم مستند پرداخت. وی فارغالتحصیل دکترای روانشناسی از دانشگاه "انگلیا" انگلستان است و سالها فعالیتهایش بر مطالعات سینمایی متمرکز بوده است. دکتر محمد شهبا در ابتدای صحبتهای خود در کارگاهی که به مباحث نشانهشناسی میپرداخت گفت: نشانهشناسی که موضوع آن چگونگی تولید معنا در جامعه انسانی است، به ابزاری برای تحلیل آثار هنری بدل شده است. برخی از نشانهشناسی به عنوان نقد آثار مستند استفاده میکنند که اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم متوجه خواهیم شد که با این روش به نتایج مطلوبی نرسیدهایم. باید با توجه به نشانهشناسی یا رمزگانههایی که در فیلم وجود دارد نه به نقد بلکه به تحلیل اثر بپردازیم. باید بدانیم که تمام نماهای یک فیلم میتواند برای ما یک رمزگانه و یا نشانه باشند، اما باید دقت کرد که مهمترین آنها را پیدا و بررسی کنیم. البته نکته دیگری که در اینجا حائز اهمیت است این است که نماهای مهم از دیدگاه افراد متفاوت است و هر کسی با توجه به نوع نگاه و تفکرش این کار را انجام میدهد. شهبا در ادامه افزود: یکی از رمزگانههای دیگر که مهم است رمزگانه هرمنوتیک است. هرمنوتیک به این معنا که در اثر سوالهایی از راهای مختلف برای مخاطب به وجود میآید که در همان اثر به آن باید پاسخ داده میشود. ایجاد رمزگانه هرمنوتیک از اسم یک فیلم میتواند شروع شود. مثلاً مستندی با نام «آن شب که باران آمد» توانسته در درون خود پرسش ایجاد کند که در کجا و کدام شب باران آمد؟ این مدرس دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه اطلاعات در فیلم مستند باید به درستی در کنار هم قرار بگیرند گفت: رمزگانه کشش روایتی نیز یکی دیگر از رمزگانهها و نشانهشناسیهای مهم در فیلم مستند است. باید در این مسیر دقت کرد که کدام رمزگانهها اطلاعات را تکمیل میکنند. یکی از ضعفهای ما نیز در همین زمینه است. مستندهای بسیاری را شاهد هستیم که از مطالبی استفاده میکنند که بارها گفته شده است. رمزگانههای فرهنگی نیز بسیار مهم هستند. این رمزگانهها در فیلمهای داستانی هم وجود دارند. به عنوان مثال نشان دادن میدان آزادی در یک تصویر نشان میدهد که اینجا تهران است این نوع رمزگانهها در فیلم بسیار نیاز هستند تا مخاطب فیلم را بهتر بشناسد و در راستای هدف آن پیش رود. دکتر شهبا در ادامه گفت: رمزگانههای اعتباری در تاکید رمزگانههای فرهنگی دیده میشوند. اگر بر روی تصویر میدان آزادی یک رادیو عنوان کند که «اینجا تهران است صدای رادیو پیام» ما به واسطه آن به مخاطب عنوان را واضحتر و با تاکید بیشتر منتقل کردهایم. رمزگانههای معنایی مفاهیمی هستند که برخلاف ظاهرشان میتوان در باطن و لایههای زیرین به دنبال حرف اصلی گشت. وی در پایان با کنایه اظهار داشت: مستندسازی فرمول دارد همانند ساخت فیلمهای داستانی، اما در تلویزیون ما یک فرمول مشخص دارد؛ مستندسازی در تلویزیون یعنی پیدا کردن هر شخصی که حاضر به گفتوگو است و هر فردی که قبول میکند این فیلم را تدوین کند و فرستاندن آن برای هر شبکهای که خواهان پخش آن شود! انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]
صفحات پیشنهادی
اهدای نماد جشنواره باستانشناسی آمریکا به دبیر «سینماحقیقت» -
اهدای نماد جشنواره باستانشناسی آمریکا به دبیر سینماحقیقت شناسهٔ خبر 2434415 سهشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۱ هنر > سینمای ایران در جریان برپایی هشتمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت نمادی از جشنواره باستانشناسی آمریکا به دبیر جشنواره سینماحقیقت اهدا شد به گزارش خبرگزاریهمزمان با برپایی جشنواره سینماحقیقت چهارمین بازار بینالمللی فیلم مستند ایران برگزار میشود
همزمان با برپایی جشنواره سینماحقیقتچهارمین بازار بینالمللی فیلم مستند ایران برگزار میشودهمزمان با برپایی هشتمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت چهارمین بازار بینالمللی فیلم مستند ایران برگزار خواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس بازار فیلم مستند جشنواره سینماحقیقت با برنامنماد جشنواره باستانشناسی آمریکا به طباطبایینژاد اهدا شد
نماد جشنواره باستانشناسی آمریکا به طباطبایینژاد اهدا شددر جریان برپایی هشتمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت نمادی از جشنواره باستانشناسی آمریکا به دبیر جشنواره سینماحقیقت اهدا شد به گزارش خبرگزاری فارس عصر دیروز و در دومین روز از برپایی جشنواره سینماحقیقت نمادی از جشنادامه حضور وزرای خارجه ایران و آمریکا در وین نشانه رسیدن به توافق است
یواسایتودی ادامه حضور وزرای خارجه ایران و آمریکا در وین نشانه رسیدن به توافق است یو اس ای تودی از ادامه حضور وزرای خارجه ایران و آمریکا در وین را به عنوان نشانه رسیدن به توافق توصیف کرد به گزارش سرويس بينالملل باشگاه خبرنگاران اورن دورل در گزارشی کوتاه در یوبه منظور افتتاح دفتر منطقهای فارس در «آمریکای لاتین» مدیرعامل وارد آرژانتین شد
به منظور افتتاح دفتر منطقهای فارس در آمریکای لاتینمدیرعامل خبرگزاری فارس وارد آرژانتین شدسیدنظامالدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس به منظور افتتاح دفتر منطقهای آمریکای لاتین این خبرگزاری وارد بوینسآیرس شد به گزارش خبرنگار دفتر منطقهای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین سیدنظاسهم اوپک از بازار بزرگ ترین وارد کننده نفت جهان/آمریکایی ها چقدر از عربستان نفت می خرد؟
سهم اوپک از بازار بزرگ ترین وارد کننده نفت جهان آمریکایی ها چقدر از عربستان نفت می خرد اقتصاد > جهان - از سال 2008 روند نزولی واردات نفت آمریکا آغاز شد و در سال 2013 به 7 7 میلیون بشکه در روز رسید طی این دوران سهم اوپک از بازار نفت آمریکا از 5 4 میلیون بشکه در روزبا هدف آشنایی شهروندان گرمی با تازههای بازار نشر نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی گرمی افتتاح شد
با هدف آشنایی شهروندان گرمی با تازههای بازار نشرنمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی گرمی افتتاح شدبا هدف آشنایی شهروندان گرمی با تازههای بازار نشر نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی گرمی افتتاح شد به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی کتابخانههای عمومی استان اردبیلامام جمعه همدان: مذاکرات هسته ای نشان می دهد آمریکا قابل اعتماد نیست
امام جمعه همدان مذاکرات هسته ای نشان می دهد آمریکا قابل اعتماد نیست همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت نتیجه مذاکرات هسته ای نشان می دهد که آمریکا قابل اعتماد نیست به گزارش ایرنا آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفاهدای جوایز جشنواره «غدیر» بانک آینده
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸ ۰۳ بانک آینده برندههای جشنواره پذیرندگان پایانههای فروش خود با عنوان غدیر را اهدا کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا با انجام قرعهکشی بهصورت الکترونیکی در بین تمام پذیرندگان پایانههای فروش بانک آینده 6 برنده جایزه یکصد میلیون ریالی جشنواسینمای مستند، وجهی نمادین و اینزمانی از آینه است پیام طباطبایینژاد به مناسبت آغاز هشتمین جشنواره سینما حقیقت
سینمای مستند وجهی نمادین و اینزمانی از آینه استپیام طباطبایینژاد به مناسبت آغاز هشتمین جشنواره سینما حقیقتدبیر جشنواره بینالمللی سینماحقیقت در آستانه برپایی این رویداد اظهار داشت که سینمای مستند وجهی نمادین و اینزمانی از آینه است تا زیباییها را بنمایاند و زشتیها را بپیرایسخنگوی کمیسیون امنیتملی مجلس: از تیم مذاکره کننده هستهای تشکر میکنیم/ تمدید مذاکرات هستهای نشان داد آمریکا
سخنگوی کمیسیون امنیتملی مجلس از تیم مذاکره کننده هستهای تشکر میکنیم تمدید مذاکرات هستهای نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست سخنگوی کمیسیون امنیتملی و سیاستخارجی مجلس با تقدیر از تیم مذاکرهکننده هستهای گفت تمدید مذاکرات و توافق حاصل کارشکنی آمریکا در مسیر توافق نهایی بنشستهای مشورتی پنجمین جشنواره عمار کلید خورد عباسی: سینمای کودک را جدی نگیریم قافیه را باختهایم/ طالبزاده:
نشستهای مشورتی پنجمین جشنواره عمار کلید خوردعباسی سینمای کودک را جدی نگیریم قافیه را باختهایم طالبزاده المنار حتی یک انیمیشن آمریکایی پخش نمیکندحسن عباسی در نشست مشورتی جشنواره عمار با اشاره به رهاشدگی سینمای کودک گفت همیشه به دخترها گفتهام اگر میخواهید مجاهدت کنید و درآنچه امروز صبح در سینما دیدم فیلم من نبود... نامه سرگشاده یک مستندساز به دبیر جشنواره سینما حقیقت
آنچه امروز صبح در سینما دیدم فیلم من نبود نامه سرگشاده یک مستندساز به دبیر جشنواره سینما حقیقتکارگردان مستند زار خاک با گلایه از شرایط نمایش فیلمش در هشتمین جشنواره سینما حقیقت نوشت آنچه امروز صبح در سینما دیدم فیلم من نبود حتی معتقدم کارگردان این فیلم را باید توبیخ کرد تدهمین کارگاه آموزشی بازار محور در کرمانشاه افتتاح شد -
دهمین کارگاه آموزشی بازار محور در کرمانشاه افتتاح شد شناسهٔ خبر 2434421 سهشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۴۶ استانها > کرمانشاه کرمانشاه - دهمین کارگاه آموزشی بازار محور اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه آغاز به کار کرد به گزارش خبرنگار مهر دهمین کارگاه بازار محور اداره کلمستند ایلامی دو تندیس جشنواره فیلم رشد را از آن خود کرد
مستند ایلامی دو تندیس جشنواره فیلم رشد را از آن خود کرد ایلام - ایرنا - مستند حیات در رگ های سرد به عنوان نماینده استان ایلام در چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد موفق به کسب تندیس زرین بهترین فیلم مستند و جایزه نقدی شد به گزارش روز شنبه ایرنا این مستند ساخته فتح اللحرفهای بیحساب و کتاب کنگره آمریکا را کسی باور نمیکند/ ایران بر اساس اصول خود حرکت میکند/شرایط امروز ما نشا
علی لاریجانی در همایش ملی و منطقهای راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی حرفهای بیحساب و کتاب کنگره آمریکا را کسی باور نمیکند ایران بر اساس اصول خود حرکت میکند شرایط امروز ما نشان میدهد وقت علاج بیماریهای مزمن اقتصادی کشور است رئیس مجلس شورای اسلامی گفت کنگره آمریکا مسائلی راافتتاحیه جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاههای پیام نور کشور
افتتاحیه جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاههای پیام نور کشور 05 آذر 1393 15 38 عکس کد خبر 2785806 36 عکس نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه ا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها