تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

صنعت نواز

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799758608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر خارجه سنگاپور: ایران در ردیف کشورهای درجه اول جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران با وزیران اول و دوم امور خارجه سنگاپور وزیر خارجه سنگاپور: ایران در ردیف کشورهای درجه اول جهان است کوالالامپور – ایرنا - گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور با وزیران اول و دوم امور خارجه سنگاپور دیدار و دو طرف بر علاقمندی و آمادگی برای گسترش روابط در زمینه های مختلف تاکید کردند.


"کی. شانموگام" وزیر امور خارجه و وزیر قانون سنگاپور در این دیدار گفت: ما تاریخ عظمت و شکوه تمدن ایران طی هزاران سال را می شناسیم، ما ایران را همچنان در ردیفِ کشورهای درجه اول جهان می دانیم.
گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور به ریاست "غلامرضا مصباحی مقـدم" برای دیدار و رایزنی با مقامات این دولت – شهر به سنگاپور سفر کرده است.
"جواد انصاری" سفیر ایران در سنگاپور که در این دیدار حضور داشت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد هیات ایرانی قرار بود با "ماساگوس ذوالکفلی بن محمد" وزیر ارشد کابینه در امور خارجه دیدار کند، اما "کی. شانموگام" وزیر امور خارجه در میان جلسه به جمع پیوست و حدود 20 دقیقه نیز به گفت وگو و تبادل نظر با هیا ت ایرانی پرداخت.
وی گفت که وزیر امور خارجه سنگاپور با اشاره به سفرش به تهران و اصفهان و دیدار با مقامات ایرانی اعلام کرد در انتظار سفر دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به سنگاپور است.
وزیر امور خارجه سنگاپور همچنین نتایج سفر "حلیمه یعقوب" رییس مجلس سنگاپور به ایران را مثبت ارزیابی کرد و اینگونه سفرها را در توسعه روابط دو کشور بسیار حایز اهمیت دانست.
"شانموگام" در ادامه تاریخ ایران و مناسبات بین المللی را تشریح کرد و گفت: ما تاریخ عظمت و شکوه تمدن ایران طی هزاران سال را می شناسیم، ما ایران را همچنان در ردیفِ کشورهای درجه اول جهان می دانیم.
وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نمی خواهم درحضورتان از ایران تعریف کنم، چرا که تاریخ بر این ادعا شهادت می دهد. متاسفانه تصمیمات و مصوبات برخی سازمان های بین المللی موجب شده ایران از جایگاه واقعی و شایسته خود محروم شود.
وی همچنین با اشاره به تصمیمات آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: یک مرکز داوری در امور انرژی هسته ای در اعتمادسازی بین ایران و کشورهای گروه 1+5 که هر دو به هم بی اعتمادند، نقش مهمی دارد.
وزیر امور خارجه سنگاپور گفت: برای سنگاپور و برخی کشورها که از بیرون مذاکرات را دنبال می کنند ، شرایط جاری بسیار تلخ و نامطلوب است . اگر توافق حاصل شود به نفع همه است و صمیمانه امیدواریم این توافق در ماه های آینده محقق شود.
وی تاکید کرد "سنگاپور دوست ایران است و ما واقعاً بدنبال راه های گسترش روابط با تهران هستیم".
وزیر ارشد دولت سنگاپور نیز در این دیدار ضمن اعلام ابراز علاقه دیرینه این دولت - شهر نسبت به گسترش مناسبات با ایران، گفت که سنگاپور صادقانه و صمیمانه مشتاق و علاقه مند به داشتن روابط همه جانبه با ایران است.
"ماساگوس ذوالکفلی بن محمد" از موانع و محدودیت های ناشی از قطعنامه های سازمان ملل و تحریم های یک جانبه آمریکا و اروپا علیه ایران که محرومیت اجباری دیگر کشورها را نیز برای همکاری با ایران بدنبال داشته است ابراز تاسف کرد.
این مقام بلندپایه سنگاپوری تصریح کرد "ما در سنگاپور قدم به قدم مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 را پیگیری و برای حصول توافق و برداشتن تحریم های اعمال شده دعا می کنیم.
به گفته وی، بازرگانان سنگاپوری برای سفر به ایران و مشارکت در تحولات آتی ایران در آماده باش بسر می برند. اگر امروز بانک های بزرگ سنگاپور با موانع قانونی و اجباری مراکز اصلی خود در اروپا و آمریکا مواجه نبودند؛ به طور مسلم حجم روابط تجاری دو کشور اینگونه کاهش نمی یافت.
وزیر ارشد دولت سنگاپور، گفت: این تحریم ها خاص ایران نیست، حتی شرکت های سنگاپوری، آمریکایی و اروپایی نیز متضرر شده اند.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور نیز در این دیدار با تشریح سیاست خارجی کشورمان و بخصوص مشی صلح طلبانه دولت تدبیر و امید، به سیاست ایران برای گسترش روابط با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و آسیایی تاکید کرد.
مصباحی مقدم با اشاره به روابط خوب وسوابق طولانی دوستی بین دو کشور ، سفر دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به سنگاپور را سنگ بنای روابط پارلمانی دو کشور دانست.
وی همچنین با تشریح موقعیت کنونی کشورمان درمنطقه و جهان، ایران را برخوردار از ثبات دانست و گفت که ایران مسوولانه ترین نقش را در ایجاد صلح و امنیت به رغم فشارها و تحریم های غیر منطقی و غیرمنصفانه غرب و برخی عوامل آن در منطقه دارد.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور همچنین تلاش ایران برای شفاف سازی و اعتمادسازی و در اختیار نهادن فرصت های فوق العاده به بازرسان هسته ای را تشریح کرد.
وی همچنین گفت که انتظار ایران از سنگاپور همکاری بیشتر و بازگرداندن سطح مبادلات به رقم سه سال قبل و امضای موافقت نامه ای برای تجارت با پول ملی دو کشور است.
ابراهیم آقامحمدی، حسین گروسی، ناصر صالحی نسب، نبی الله احمدی و فاطمه رهبر نمایندگان مردم خرم آباد، شهریار، دشت آزادگان، داراب و زرین دشت و تهران در مجلس شورای اسلامی اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور را تشکیل می دهند که به ریاست غلامرضا مصباحی مقدم به سنگاپور سفر کرده اند.
آساق**1611


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن