تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802880964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه شکست‌ داعش و النصره در سوریه عین‌ العرب و حلب هلاکت ۴ سرکرده تکفیری


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ادامه شکست‌ داعش و النصره در سوریه عین‌ العرب و حلب هلاکت ۴ سرکرده تکفیری


ناکامی تروریست‌های تکفیری در شمال حلب همچنان ادامه دارد و گزارش‌ها از شکست‌های «جبهه النصره» در حمله به دو شهرک شیعه‌نشین «نبل» و «الزهراء» و «داعش» در شهر «عین العرب» حکایت دارد.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از ریف شمالی حلب و به طور مشخص دو شهرک شیعی نشین «نبل» و «الزهراء» حاکیست که کمیته‌های دفاع مردمی این دو شهرک حمله گسترده گروهک‌های تروریستی تکفیری و در صدر آنها «جبهه النصره» را دفع کرده و ده‌ها نفر از آنان را کشته و زخمی کردند.
تحولات عراق
به این ترتیب کمیته‌های دفاع مردمی نبل و الزهراء موفق شدند، اراضی زراعی بین این دو شهرک و شهرک‌ های همجوار مهیر و بیانون و الطاموره و المقالع را که گروهک‌ های تروریستی تکفیری بر آنها تسلط داشتند، آزاد کرده و کنترل آنها را در دست گیرند. همچنین این نیروها مناطق تحت اشغال گروهک‌های تروریستی تکفیری را در منطقه «المعامل» (کارخانه‌ها) در جنوب شرقی شهرک الزهراء باز پس گرفتند . این درحالی است که گزارش می‌شود، جبهه جنوب غربی شهرک نبل و الزاهراء در محور «الطاموره – المقالع» اکنون کانون درگیری‌ها است و کمیته‌های دفاع مردمی این منطقه به شدت از سوی ساکنان آن حمایت و پشتیبانی می‌شوند.
تروریست های داعش

«ابو خطاب ازبکی» سرکرده ازبک‌های جبهه النصره گزارش ها حاکیست، در درگیری کمیته‌های دفاع مردمی نبل و الزهراء «ابو خطاب ازبکی»، سرکرده تروریست‌های تکفیری ازبکی گروهک تروریستی النصره به هلاکت رسید تا شمار سرکردگان به هلاکت رسیده این گروهک به 4 نفر برسد. از سوی دیگر عملیات نیروهای ارتش سوریه در جبهه نبل و الزهراء تسلط ارتش سوریه بر 5 کیلومتر از بزرگراه اصلی نبل و الزهراء و کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست تکفیری را در این منطقه را درپی داشت. همچنین جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش سوریه کمک‌هایی تسلیحاتی برای رزمندگان نبل و الزهراء ارسال کردند. از سوی دیگر یگان‌های ارتش سوریه در اطراف شهرک حندرات واقع در ریف شمالی حلب و کوی «العامریه»، در جنوب حلب و کوی «الراشدین» و کوی «جمعیت الزهراء» در غرب حلب با تروریست ها درگیر شدند.

عقب نشینی داعش از مواضع عین العرب 
   در ریف شمالی حلب و به طور مشخص در شهر «عین العرب» کمیته‌های مردمی کُردهای سوریه در محورهای مختلف این شهر با عناصر تکفیری داعش درگیر شده و ضمن به هلاکت رساندن 21 داعشی، بقیه را وادار به عقب نشینی کردند. براساس این گزارش داعش از بخش‌های گسترده‌ای از مربع امنیتی و بازار «الهال» عقب نشینی کرده و کمیته‌‌های مردمی کُردهای سوریه درحال پاکسازی کامل این دو منطقه هستند از این عناصر هستند. این کمیته‌ها همچنین اقدام به حمله‌ گسترده علیه مواضع داعش در منطقه «ممیته» در ریف غربی شهر کوبانی کردند و از میدان آزادی این شهر درگیری‌های شدید نیروهای کُرد با عناصر تکفیری داعش گزارش شده است.

تحولات در عراق


پراکندگی میدانی در حلب و ریف آن

حلب به دلیل نزدیکی به مرزهای ترکیه از اهمیت راهبردی و نظامی بسیاری برخوردار است و اکنون دروازه ورود سلاح و تروریست‌ها از ترکیه به سوریه است. به همین دلیل سقوط شهر حلب و ریف آن به معنای سقوط سراسر شمال سوریه برای گروهک‌های تروریستی و حامیان آنهاست. این موضوع سبب شده است، این منطقه به عرصه درگیری‌های مسلحانه بین نیروهای ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی برای تسلط بر آن شود. اکنون برخی مناطق شرقی این شهر به جز فرودگاه بین المللی آن اکنون تحت تصرف گروهک‌ های تروریستی تکفیری است که از جمله این مناطق باید از مناطق «بستان القصر» و «الشعار» و «هنانو» نام برد.

درباره ریف شمالی حلب تا مرزهای ترکیه باید گفت که این منطقه اکنون به سه قسمت تقسیم شده، منطقه‌ای که ارتش سوریه بر آن تسلط دارد، منطقه‌ای که در تصرف گروهک‌های تروریستی است و منطقه‌ای که کمیته‌های مردمی کُردهای سوریه بر آن سیطره دارند. بخش شمال شرقی شهر حلب به جز دو شهرک شیعی نشین «نبل» و «الزهراء» تحت تصرف گروهک‌های تروریستی مسلح است. دو گروهک تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره بر شهر «اعزاز» و دو گروهک تروریستی «جبهه اسلامی» و «ارتش آزاد» بر شهرهای «تل رفعت»، «مارع» و «حریتان» در شرق بزرگراه بین المللی حلب – ترکیه تسلط دارند. درغرب این بزرگراه بین المللی دو شهرک شیعی نشین نبل و الزهراء قرار دارد که در کنترل ارتش سوریه است. در ریف شرقی حلب، ارتش سوریه بر مناطق حندرات، مسلمیه و سیفات تسلط دارد و اکنون به سمت منطقه «باشکوی» در حال پیشروی است. تسلط ارتش سوریه بر منطقه و شهرک «باشکوی» به معنای سقوط  نظامی دو شهرک «بیانون» و «رتیان» برای تروریست‌ها و به تبع آن قطع راه امداد و کمک رسانی به آنان میان دو منطقه حریتان و عندان و گشوده شدن راه ارتش برای پیشروی به سمت نبل و الزهراء و تحکیم حلقه محاصره گروهک‌ های تروریستی در شهر حلب است، به ویژه که در حال حاضر ارتش سوریه بر مناطق استراتژیک و حساس الذهبیه و النقارین و الشیخ نجار و میدان اللیرمون تسلط دارد.

درباره دو ریف غربی و جنوبی حلب نیز باید گفت که این دو منطقه تاکنون شاهد تغییری در نقشه میدانی خود بر خلاف ریف‌های دیگر حلب نشده است.


شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن