تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805449678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري صندوق همبستگي اسلامي براي رفع فقر در منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آذر ۱۳۹۳ (۱۹:۳۵ب.ظ)
وزير اقتصاد کشورمان خواستار شد: همکاري صندوق همبستگي اسلامي براي رفع فقر در منطقه وزير اقتصاد کشورمان طي سخناني در سي امين نشست کميته دائمي همکاري هاي اقتصادي و تجاري سازمان همکاري هاي اسلامي، خواستار همکاري صندوق همبستگي اسلامي براي توسعه براي رفع بيکاري و فقر با استفاده از ابزارهايي همچون زکات و وقف در کشورهاي عضو شد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي طيب نيا که به عنوان سخنران اصلي اجلاس به ايراد سخنراني پرداخت در آغاز سخنان خود، با اشاره به رو به بهبود بودن اقتصاد جهاني و سرعت فزاينده اين بهبودي طي سال هاي 2014 و 2015 ميلادي، اظهار داشت: با وجودي که به نظر مي رسد امسال و سال آينده ميلادي، کشورهاي در حال توسعه محرک رشد اقتصاد جهاني باشندو با وجود بهبود در فعاليت هاي اقتصادي، بيکاري هنوز در صدر مشکلات آنها قرار دارد که کشورهاي OIC نيز از اين امر مستثني نيستند.
وزير اقتصاد افزود: کشورهاي OIC با چالش هاي ساختاري بازار کار، همچون نرخ پايين مشارکت اقتصادي زنان، نرخ بالاي بيکاري جوانان، رشد پايين بهره وري و رقابت پذيري مواجهند که در اين مقوله ، کارآفريني خلاقانه مي تواند به عنوان يک راه حل، چالش هاي فوق را هدف قرار دهد.
وي گفت: در اين رابطه ،اگر چه حمايت از برنامه هاي شرکت هاي کوچک و متوسط، سياستي موثر و اثرگذار است که در افق بلند مدت، منجر به پيدايش خيل عظيمي از کارآفرينان خواهد شد، ليکن تغيير محيط کسب و کار تاثير اساسي تري در اين خصوص بر جاي ميگذارد که البته در اينجا، حفظ ثبات اقتصادي نيز اهميت مي يابد، چرا که با کنترل نوسانات نرخ تورم، نرخ بهره و نرخ ارز، محيط کسب و کاري عاري از هرگونه بي اطميناني و هزينه هاي پيش بيني نشده خواهد شد.
طيب نيا در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه ارائه خدمات مالي در منطقه، مستلزم اصلاحات است، گفت: آزاد سازي تجارت در خدمات مالي به کشورهاي OIC کمک خواهد کرد تا از فرصت هاي منطقه بهره گيرند.
وزير اقتصاد اظهار داشت: سيستم هاي مالي منطقه عمدتاً از بانک هاي تجاري تشکيل مي شوند و بازار سرمايه، توسعه چنداني نيافته است.
طيب نيا با بيان اين نکته که "محدوديت دسترسي همگاني به تامين مالي" يکي از چالش هاي مهم در اين راستا است، افزود: در اين رابطه، به منظور تعميق بخش مالي و جهت فائق آمدن بر محدوديت دسترسي همگاني به تامين مالي بانک توسعه اسلامي از طريق "صندوق همبستگي اسلامي براي توسعه" مي تواند نقش آفريني کند.
وي گفت:از صندوق همبستگي اسلامي براي توسعه مي خواهيم با استفاده گسترده از ابزارهايي همچون تامين مالي اجتماعي ( زکات و وقف ) در تجهيز منابع براي فقرزدايي ، و غلبه بر بيکاري و محروميت مالي اقشار آسيب پذير به کشورهاي عضو کمک کند.
وزير اقتصاد کشورمان ادامه داد: مطابق برنامه عمل 10 ساله OIC مقرر شده است، سهم تجارت درون گروهي OIC از کل تجارت OIC تا سال 2015 به 20 درصد برسد که با تلاش هاي صورت گرفته طي چند سال اخير، اميدواريم به اهداف فوق نائل شويم.
طيب نيا در ادامه يکي از چالش هاي موجود در مسير توسعه تجارت در OIC را "فراتر بودن رشد تجارت کالاهاي واسطه اي از رشد تجارت کالاهاي نهايي" خواند که حکايت از عدم اتصال مناسب کشورهاي عضو به زنجيره ارزش جهاني دارد.
وي همچنين پايين تر بودن پايين تر بودن نرخ رشد (3.3 درصد) حجم صادرات OIC نسبت به نرخ رشد (3.8 درصد) حجم صادرات جهاني طي دوره 2013-2000 و نيز محدود بودن کشورهاي هدف صادراتي OIC را از ديگر معضلات آنها خواند.
"اندک بودن سهم منطقه از کل صادرت غير نفتي جهان" از جمله ديگر چالش هاي مورد اشاره از سوي طيب نيا در خصوص کشورهاي عضور OIC بود که وزير اقتصاد کشورمان با توجه به آن و ديگر چالش هاي پيش گفته، خواستار تنظيم برنامه عمل جديد OIC براي دوره جديد (سال 2016 تا 2025) به منظور رفع آنها شد.
وزير اقتصاد در ادامه، با اشاره به انتخاب "گردشگري" به درستي به عنوان محور بحث جلسه، اظهار داشت: گردشگري نقش مهمي در بهبود اشتغال جهاني داشته و اشتغالزايي در اين بخش يکي از اهداف اقتصادي کلان در يک بسته منسجم سياستي به شمار مي رود.
وي گفت: در بيش از 150 کشور دنيا، گردشگري در زمره پنج بخش برتر در ارزآوري در نظر گرفته مي شود که از رشد قابل توجهي نيز برخوردار است.
طيب نيا افزود: تحقيقات نشان مي دهد، نرخ رشد سالانه درآمد توريسم 10 است، نرخي که بسيار بالاتر از نرخ رشد اقتصاد جهاني است. وي گفت: مطابق اعلام شوراي جهاني سفر و گردشگري، در حال حاضر از هر 11 شغل در دنيا، يک شغل به نوعي به صنعت گردشگري مربوط است و به طور متوسط 5.9درصد از توليد ناخالص داخلي جهان را تشکيل مي دهد.
وزير اقتصاد کشورمان ادامه داد: اين صنعت به سه طريق " ايجاد دستمزد و درآمد"، "ايجاد کار برتر به نسبت ساير بخش ها" و "جذب نيروهاي کار غير ماهر و نيمه ماهر" در کاهش فقر موثر واقع مي شود.
طيب نيا گفت: با وجود اينکه منطقه OIC از منابع طبيعي، جغرافيايي، تاريخي و ميراث فرهنگي غني و متنوعي برخوردار است، ليکن سهم اين منطقه در بازار گردشگري جهاني پايين تر از ظرفيت هاي واقعي آن است.
وي افزود: توسعه بخش گردشگري پايدار از طريق ارتقاي کيفيت و رقابت پذيري مقاصد گردشگري، مستلزم دخالت هماهنگ و موثر بخش دولتي و خصوصي است.
طيب نيا در راستاي تقويت مشارکت عمومي –خصوصي به منظور توسعه بخش توريسم اظهار داشت: PPP در گردشگري به طور سنتي در بازاريابي و تبليغات مورد توجه قرار گرفته است. در حالي که توسعه زيرساختارها، آموزش، تامين مالي و سرمايه گذاري از ديگر زمينه هايي است که مشارکت در آن مي تواند به توسعه بخش گردشگري به عنوان يک صنعت رقابتي بدل شود.
وي يادآور شد: افزايش جذب گردشگر در منطقه مستلزم هماهنگي هاي بيشتر در سياستگذاري هاي گردشگري همچون متنوع سازي انواع گردشگري، افزايش کيفيت خدمات گردشگري و ايجاد نگرش مثبت نسبت به مسافران خارجي است.طيب نيا در خاتمه ابراز اميدواري کرد، استراتژي هاي تعريف شده توسط کومسک در بخش گردشگري تحت عنوان "توسعه گردشگري پايدار و رقابتي در منطقه OIC " از طريق تمرکز بر زمينه هايي همچون؛ چارچوب مقرراتي، برنامه آموزش و ظرفيت سازي، آماده سازي زمينه ها براي فعاليت بخش خصوصي، برنامه هاي گردشگري مبتني بر جوامع محلي و استراتژي بازاريابي محقق شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن