تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802359152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرار از بحران اقتصادی یا ادامه حمایت از تروریسم؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: فرار از بحران اقتصادی یا ادامه حمایت از تروریسم؟


مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات دمشق تاکید کرد: سعود الفیصل با سفر به روسیه در پی تلاش برای نجات چیزی است که از کشورش باقی مانده تا برای برون رفت از بحرانی که به علت دخالت در امور سوریه به آن دچار شده، راه چاره‌ای پیدا کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «شادی احمد»، مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات دمشق، گفت: سفر سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان، به مسکو با هدف ارائه درخواست دولت روسیه از رژیم‌های پشتیبان گروه‌های تکفیری در سوریه برای اجرای طرح «استفان دی میستوا»، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه، مبنی بر تعلیق درگیری به منظور آغاز روند سیاسی است.

شادی احمد افزود: رهبری سوریه که وعده بررسی جدی طرح نماینده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه را داده است، به شروط این طرح و توقف عملیات نظامی برای بررسی راه‌حلی سیاسی پایبند خواهد بود و این دی میستورا است که باید توقف درگیری از سوی گروه‌های مسلح را تضمین دهد.

وی افزود: دی میستورا هم با سفر به مسکو از مقامات روسیه خواسته است که نقش میانجی بین دولت دمشق و کشورهای حامی گروه های مسلح در سوریه ایفا کند که همان قطر، عربستان و ترکیه هستند و سفر سعود الفیصل به روسیه هم در این زمینه صورت گرفته است.

مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات دمشق افزود: با توجه به حضور گروه‌های مسلح با مقاصد و طرف‌های حمایتگر مختلف در سوریه که همواره به جان هم افتاده‌اند، کار دشواری است که عربستان یا کشور دیگری بتواند آنها را به اجرای تصمیمی وادار کند.

شادی احمد تاکید کرد: از آنجا که عربستان سعودی، حامی نخست شبه نظامیان تکفیری در سوریه است، از آل سعود خواسته شده که روند سیاسی را به پیش ببرد؛ به خصوص که حامیان تروریسم در سوریه کاملا متوجه شده‌اند که طرح سرنگونی نظام بشار اسد، دیگر فقط یک توهم است، اما عربستان طبق عادت خود، به دنبال حیله‌گری است.

وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی، بحران داخلی حضور تکفیری‌ها در کشورش را در وهله نخست به سوریه و دوم به عراق صادر می‌کند، گفت: ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش، از طرفداران خود در داخل عربستان خواسته است منافع آل سعود در این کشور را هدف بگیرند و این چیزی است که عربستان از آن هراس دارد؛ به همین علت، اکنون به دنبال برون‌رفت از بحران با کمترین زیان سیاسی ممکن است؛ به همین علت، برای اعمال فشار بر روسیه و جمهوری اسلامی ایران، از اهرم فشار پائین نگه‌داشتن قیمت نفت استفاده می‌کند تا در پرونده سوریه، به برخی انعطاف و امتیازهای این دو قدرت بزرگ بین المللی دست یابد.

شادی احمد با تاکید بر اینکه عربستان سعودی در پرونده سوریه سردرگم است، گفت: همه تلاش‌های عربستان برای رسیدن به دستاوردی سیاسی از دروازه اقتصاد به شکست منجر خواهد شد و اقدام عربستان به پائین نگهداشتن قیمت نفت، با توجه به بودجه‌های سنگینی که این کشور برای حمایت از تروریسم در سوریه هزینه می کند، دوام نخواهد داشت.

وی افزود: بنابراین عربستان در برابر دو احتمال قرار دارد؛ نخست اینکه از تصمیم خود برای پائین نگهداشتن قیمت نفت صرف نظر کند و به روسیه و ایران برای حل بحران سوریه بپیوندد یا همچنان به حمایت از تروریسم ادامه داده و به بحران اقتصادی دامن بزند.

مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات دمشق در پایان گفتگوی خود گفت: در هر حال، سعود الفیصل با سفر به روسیه، در پی تلاش برای نجات چیزی است که از کشورش باقی مانده تا برای برون رفت از بحرانی که به علت دخالت در امور سوریه به آن دچار شد، راه چاره‌ای پیدا کند.


شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن