تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803368248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین چهلمین روز کوچ حامد خسروی خالق ترانه اندوهگین کوهستان در انزلی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیین چهلمین روز کوچ حامد خسروی خالق ترانه اندوهگین کوهستان در انزلی انزلی – ایرنا- آیین چهلمین روز کوچ بی بازگشت "حامد خسروی" برنده سیمرغ بلورین جشنوار بین المللی فیلم فجر با حضور بیژن امکانیان بازیگر سینما، جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و خانواده وی در مجتمع فرهنگی ارشاد انزلی برگزار شد.


به گزارش روز جمعه ایرنا ، اصحاب فرهنگ و هنر و مردم شهر ساحلی انزلی با حضور خود در این آیین تاکید کردند که گرچه حامد خسروی همچون پرنده ای مهاجر از دنیای ما کوچ کرد اما در آثارش جاودان خواهد ماند.
" بیژن امکانیان" نیز در سخنانی با ابراز تاسف از درگذشت این هنرمند گفت: آنچه مهم است ایشان بدون یادگاری و تاثیر از دنیای فانی نرفته و فیلم هایی که ساخته برای همیشه ماندگار خواهد بود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی نیز در این مراسم از حامد خسروی به عنوان هنرمندی متفکر، اندیشمند و دارای دغدغه یاد کرد که می توان تبلور آن را در آثارش به چشم دید.
" فرهاد رحمان زاده " اظهار کرد: وی در دوران کوتاه زندگی خود اثرگذار و مثال زدنی بود و مطمئن باشید که آثارش همواره دیدنی خواهد بود و تا سالها بعنوان الگو برای آنهایی که وارد عرصه ساخت فیلم های مستند می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با اشاره به خصلت های خوب انسانی حامد خسروی، ابراز امیدواری کرد کوچ زودهنگام این هنرمند، اشارتی باشد برای این که دلهایمان به هم نزدیکتر و گامهایمان برای خلق آثاری ارزشمند و مفید محکم تر باشد.
در این مراسم، فیلم کوتاه ساخته کاوه چلمبری از مستندسازان شهر انزلی درباره زندگی و آثار حامد خسروی به نمایش درآمد.
همچنین حامد سلیمی، از هنرمندان عرصه موسیقی ترانه ای را در یادبود خسروی به زیبایی برای حاضران خواند.
" سیامک مظفری" از بازیگران خوب تئاتر و سینما نیز قطعه نمایشی کوتاه را به یاد خسروی روی صحنه اجرا کرد.
" علیرضا غاروریانی " هنرمند فیلمسازی که اجرای این برنامه یادبود را به عهده داشت تاکید کرد : "گرچه پرنده مردنی، اما پرواز به یاد ماندنی است."
وی اظهار کرد: اجرای این گونه برنامه ها برای من سخت است ولی آدم هایی از جنس حامد کم در آسمان هنر کشور دیده می شوند و این وظیفه سنگینی را بر دوش ما می گذارد.
غاروریانی، با بیان این که تفکری عمیق در آثار خسروی دیده می شود، درگذشت او را ضایعه ای جبران ناپذیر برای فرهنگ و هنر این شهر و کشور خواند و آرزو کرد همواره شاهد خلق آثار ارزشمند و بالندگی اصحاب فرهنگ و هنر باشیم.
در پایان مراسم، لوح یادبود و تابلویی از چهره این هنرمند از سوی سینمای جوان انزلی به خانواده زنده یاد "حامد خسروی " اهداء شد.
حامد خسروی متولد سال 1357 در تهران، دارای مدرک مهندسی عمران از دانشگاه گیلان بود. وی فعالیت هنری خود را سال 1378 با ساخت فیلم تارتن آغاز نمود همچنین وی مدرس سینمای مستند بود.
خسروی با خلق آثاری بدیع و به یاد ماندنی عنوان بهترین مستند ساز سال های86، 87 و 88 ایران را کسب کرده بود.
فیلم های "تارتن"، "وقتی بارون بند اومد"، "پرندگان دیگر نمی خوانند"، "جیران"، "راند 205 ، "چراغ پشتان"، "دیوار بچه ها"، "ترانه اندوهگین کوهستان" ، سریال مستند "بازگشت پرنده مهاجر "، فیلم سینمایی "نصف النهار سکوت" و مجموعه "اورانیوم سال صفر" را در کارنامه خود داشت.
از آخرین فعالیت های او می توان به تدریس در دفتر انجمن در بندر انزلی، انتخاب و داوری فیلم های بخش مسابقه پنجاه و یکمین جشنواره ی منطقه ای انجمن سینمای جوانان کشور-آفتاب و همکاری برای ساخت یک پروژه ی فیلم مستند و مشاور چندین پروژه فیلم کوتاه در دفتر انزلی اشاره کرد.
از عناوین مختلف کارنامه هنری وی به سیمرغ بلورین بهترین مستند جشنواره فیلم فجر، تندیس بهترین فیلم خانه سینما، تندیس و لوح فیروزه بهترین فیلم در بخش بین الملل جشنواره حقیقت، بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه تهران (دو دوره)، بهترین فیلم جشنواره رویش، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم جم، بهترین فیلم جشنواره وارش، بهترین فیلم از دیدگاه منتقدان و نویسندگان کشور، بهترین فیلم در جشنواره بین المللی پلیس، بهترین فیلم جشنواره فیلم دانشجویان کشور، بهترین تهیه کننده در بخش ملی جشنواره حقیقت، برترین اثر جشنواره های مادرید اسپانیا، روتردام هلند، استکهلم سوئد، آبسالای سوئد و پوسان کره جنوبی می توان اشاره نمود.
620**1027


30/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن