تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819357710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراکز آموزش عالی زمینه ساز رشد و توسعه نیکشهر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مراکز آموزش عالی زمینه ساز رشد و توسعه نیکشهر زاهدان- ایرنا- شماری از مسوولان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان دانشگاه را منشا تحول دانسته و راه اندازی دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور را زمینه ساز رشد و توسعه این شهرستان ذکر کردند.


فرماندار نیکشهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه توجه به آموزش عالی سبب کاهش ناامنی و ایجاد اشتغال می شود، افزود: زیربنای توسعه، آموزش عالی است و انسان با علم می تواند به رشد و توسعه دست یابد.
صاحب گل صالحی بیان کرد: راه اندازی دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور بعنوان دو مرکز آموزش عالی زمینه ساز تربیت نیروی انسانی و رشد و توسعه این شهرستان شده اند.
وی اظهار داشت: دانشگاه ها عامل رشد و توسعه شهرستانهای محروم مانند نیکشهر هستند زیرا زمینه تحصیل نیروهای بومی بویژه اقشار کم درآمد را فراهم می کنند.
فرماندار نیکشهر افزود: شمار زیادی از جوانان و سایر قشرهای بومی که توانایی مالی برای سفر به شهرستانهای دیگر استان و کشور را نداشتند توانسته اند در همین شهرستان ادامه تحصیل داده و به ارتقا علمی و درجه شغلی و استخدامی برسند.
وی بیان کرد: هم اینک دو هزار و 800 دانشجو در دو دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور نیکشهر مشغول به تحصیل هستند و تاکنون چهار هزار و 200 نفر از این دو مرکز آموزش عالی دانش آموخته شده اند.
صالحی گفت: علاوه بر دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاههای یادشده، 31 هزار دانش آموز نیز در بیش از 560 مدرسه شهرستان نیکشهر در حال تحصیل هستند.
وی ادامه داد: بیش از دو هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاههای پیام نور و آزاد اسلامی شهرستان نیکشهر در طول یک دهه گذشته از بیکاری نجات پیدا کرده و زمینه جذب آنان در شرکتهای خصوصی، بانکها و ادارات دولتی فراهم شده است.
صالحی با بیان اینکه راه اندازی رشته های تحصیلی در مراکز آموزش عالی باید متناسب با نیاز جوانان و ایجاد اشتغال برای آنان باشد افزود: رشته های کیفی و بازار محور در رشد و توسعه نیکشهر و ایجاد اشتغال جوانان مهم هستند.
وی گفت: رشد و توسعه با حضور افراد صاحب علم و فکر و اندیشه امکان پذیر است.

همچنین حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی امام جمعه نیکشهر به خبرنگار ایرنا گفت: تحولات مهم هر جامعه با توسعه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و تربیت نیروهای متخصص امکان پذیر است و به همین سبب دشمن از توسعه دانشگاههای ایران می ترسد.

مولوی عبدالله وحیدیفر امام جمعه اهل سنت نیکشهر نیز از توجه دولت برای توسعه مراکز آموزش عالی این شهرستان تقدیر کرد و آن را نمونه ای از محرومیت زدایی و توجه به مناطق محروم دانست.

رییس دانشگاه پیام نور واحد نیکشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دانشگاه پیام نور با دیدگاه آموزش برای همه و همه جا در راستای تأمین امکانات و تحصیلات دانشگاهی در مناطق کمتر توسعه یافته از جمله نیکشهر پیشرفت قابل توجهی داشته است.
محمدکریم رئیسی افزود: فعالیت علمی دانشگاه پیام نور نیکشهر از سال 1382 آغاز شده و تاکنون بیش از 400 دانشجو از این دانشگاه دانش آموخته شده اند.
وی بیان کرد: اکنون بیش از هزار و 200 دانشجو در ده رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری، مدیریت بازرگانی، مترجمی زبان انگلیسی، علوم اجتماعی پژوهشگری، زبان و ادبیات فارسی، الهیات، فلسفه و کلام، مدیریت صنعتی، علوم اجتماعی و تعاون در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور نیکشهر سه نفر عضو هیات علمی و 43 نفر استاد مدعو کار تدریس به دانشجویان را بر عهده دارند، افزود: بیش از 90 درصد هیات علمی و اساتید مدعو از دانش آموختگان بومی شهرستان نیکشهر هستند.
رییس دانشگاه پیام نور واحد نیکشهر با اشاره به اینکه دانشجویان زیادی از شهرستان های جنوبی سیستان و بلوچستان مانند فنوج، قصرقند، چابهار، نیکشهر، ایرانشهر، سرباز و کنارک در دانشگاه پیام نور نیکشهر در حال تحصیل هستند، بیان کرد: از مجموع دانشجویان این واحد 70 درصد بومی نیکشهر و بقیه از شهرستانهای یادشده هستند.
رئیسی با بیان اینکه ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه پیام نور هم اینک در فضای استیجاری دایر است، افزود: با پیگیری انجام شده ساختمان این دانشگاه با زیربنای دو هزار مترمربع در زمینی به گستره پنج هکتار از 9 سال قبل آغاز شده و اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ترم بهمن ماه سالجاری تکمیل و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی گفت: تاکنون بیش از ده میلیارد ریال برای ساخت دانشگاه پیام نور نیکشهر هزینه شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیکشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیکشهر در مهر ماه سال 86 فعالیت علمی خود را با ثبت نام 812 نفر آغاز کرده است و اکنون یک هزار و 585 دانشجو در 22 رشته کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
موسی رئیسی افزود: از سال 1386 تاکنون سه هزار و 800 نفر از دانشگاه آزاد اسلامی نیکشهر در رشته های کاردانی و کارشناسی دانش آموخته شده اند.
وی گفت: بسیاری از دانش آموختگان این دانشگاه جذب ادارات، آموزش و پرورش، بانکها و شرکت های خصوصی شده اند که تاثیر بسزایی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه داشته است.
وی با بیان اینکه با تلاش و همراهی مردم، مسوولان محلی و توجه دانشگاه آزاد اسلامی مرکز و استان ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال ساخته شده و در حال بهره برداری است.
وی گفت: ساختمان دانشگاه آزاد در زمینی به گستره هشت هکتار و با زیربنای چهار هزار مترمربع احداث شده است.
شهرستان نیکشهر با 134 هزار نفر جمعیت، دارای چهار بخش "بنت، لاشار، آهوران و مرکزی"، 11 دهستان و 395 روستا و آبادی است و مرکز این شهرستان در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7306 / 653


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن