تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804320574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار متقن، زمینه ساز برنامه ریزی و توسعه محسوب می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون استاندار مازندران آمار متقن، زمینه ساز برنامه ریزی و توسعه محسوب می شود ساری - ایرنا - معاون استاندار مازندران در نشست شورای راهبری طرح سرشماری کشاورزی گفت : آمار متقن، زمینه ساز برنامه ریزی و توسعه محسوب می شود.


به گزارش روابط عمومی استاندار مازندران، " علی احسانی " در این نشست، ضمن تقدیر از مسئولین اجرای این سرشماری ، بخش کشاورزی را از ارکان اقتصادی کشور برشمرد و اظهار داشت: این بخش نقش مهمی در تولید ثروت ملی، ایجاد اشتغال و تولید ناخالص داخلی ایفا کرده و تولید آمارهای ساختاری و پایه ای نقطه عطف سامانه مدرن داده های آماری آتی برای برنامه ریزی صحیح کلان اقتصادی منطقه ای و ملی می باشد.
وی افزود: اهمیت برخورداری از آمارهای متقن در همه امور، اعم از سیاستگذاری و برنامه ریزی، تعیین اهداف، خط مشی ها، هدایت امور اجرایی و در نهایت ارزیابی میزان موفقیت آن ، بویژه در بخش کشاورزی و صنایع وابسته حائز اهمیت فراوانی است.
معاون استاندار ادامه داد: این امر به اندازه ای حائز اهمیت است که بسیاری از صاحبنظران توسعه ، اطلاعات آماری را زیر بنای همه برنامه ریزی ها به شمار آورده ، استفاده از این ابزار اساسی و مطمئن را به نحوی مورد توجه قرار داده و میزان توسعه یافتگی کشورها را دارای ارتباطی تنگاتنگ با حجم و کیفیت آمار و اطلاعات تولید شده مطرح کرده اند؛ بنابراین الزام پرداختن به اهمیت نقش آمار در برنامه ریزی های راهبردی، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
مدیر اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی سال 93 در ادامه سخنانش بر دامنه فعالیت قانونی برای حضور در عرصه های آماری و توسعه یافتگی این بخش اشاره و تصریح کرد: ماده 54 قانون برنامه پنجم توسعه بر تهیه برنامه ملی آماری کشور مبتنی بر فناوری های نوین با رعایت استانداردها و ضوابط، تولید و انتشار آمارهای رسمی، استقرار نظام آمارهای ثبتی، استقرار و تغذیه مستمر پایگاه اطلاعات آماری و ارتقاء فرهنگ آماری طی سالهای اجرای برنامه تأکید دارد.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین ایجاد سامانه هایی که بتواند ، اطلاعات وضع موجود جامعه را بخصوص در بخش کشاورزی دقیق و بهنگام ارائه نماید از اولین گامهای پیشرفت محسوب شده و در همین راستا در بند "ج "ماده 54، به دستگاههای اجرائی اجازه داده شده است تا در حدود وظایف قانونی خود و در چارچوب ضوابط و استانداردهای مورد تأیید شورای عالی آمار نسبت به تولید آمار تخصصی حوزه مربوط به خود اقدام نمایند.
احسانی افزود: در صورتی که کشور بتواند وضعیت آمار و اطلاعات و شاخصهای منتج از آن را به صورت دقیق و سریع تبیین نماید؛ پیامدهای مطلوبی را می توان از آن انتظار داشت و در این خصوص با توجه به نقش اساسی آمار در چارچوب نظام تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، جای دارد توجه ویژه ای به نقش و جایگاه آمار، در نظام تهیه و ارزیابی برنامه دستگاههای اجرایی لحاظ گردد .
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران اذعان کرد: تهیه آمارهای معتبر و استاندارد با قابلیت مقایسه بین المللی درافزایش تولید سرمایه و بستر سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و فرآورده های آن در راستای اهداف سند چشم انداز توسعه ، مازندران را در این امر سربلند خواهد کرد.ک/1
608


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن