تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820289216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انسان پیشرفت های خود را مدیون کتاب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی: انسان پیشرفت های خود را مدیون کتاب است تهران- ایرنا- عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: انسان ها در هر نسل و تاریخی که باشند پیشرفت های خود را در تمامی عرصه ها مدیون کتاب هستند.


" کامران فانی" روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته کتاب شهرستان دماوند به بررسی جایگاه کتاب، اختراع خط و کاغذ پرداخت و اظهارداشت: تنها وسیله ای که موجب شد تا تجربه انسان ها حفظ و به نسل های آینده منتقل شود کتابت و انتشار کتب فراوان در تمام بخش ها است.
وی با بیان اینکه امروزه جامعه بشری بدون استفاده کتاب، از بسیاری پیشرفت ها و توسعه های علمی عقب مانده است، افزود: کشور ما نیازمند پیشرفت و توسعه دانش است و با حفظ آن می توانیم زیرساخت های بخش علمی و فرهنگی را تقویت کرده و این امر با حفظ جایگاه کتاب محقق می شود.
فانی تاکید کرد: با برنامه ریزی کارشناسی و استفاده از رسانه های جمعی و تبلیغاتی ضمن معرفی جایگاه کتاب بایستی زمینه افزایش سرانه کتابخوانی را در جامعه فراهم کرد.
عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی بزرگترین مشکلی که در بخش کتابخوانی وجود دارد، نبود تبلیغات کافی درعرصه کتاب است، گفت: قطعا باید بعد از تولید کتاب آن را تبلیغ و به اطلاع مردم برسانیم.
فانی با بیان اینکه وجود چهار کتابخانه برای شهرستان دماوند بسیار اندک است، اظهار داشت: باید افزایش فضای سرانه کتابخانه های شهرستان دماوند به عنوان معیاراصلی کار فرهنگی قرار گرفته و می توان فرهنگ کتابخوانی را از دوران کودکی به فرزندان این سرزمین آموخت.
کامران فانی نویسنده، مترجم، کتابدار و نسخه پژوه ایرانی و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو هیات علمی دانشنامه تشیع است.
تهرام/7246/1724


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن