تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820314000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاصله بین انسان و کتاب ترفندنرم و زیرکانه دشمن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرز: فاصله بین انسان و کتاب ترفندنرم و زیرکانه دشمن است خبرگزاری پانا:مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه فاصله بین انسان و کتاب ناشی از تلاش نرم دشمن است، گفت: در البرز سرانه کتابخوانی ۷۹ دقیقه و در کشور ۷۶ دقیقه است، اما این رقم در مقایسه با دیگر کشورها مناسب نیست و جای نگرانی دارد.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۹ آبان ساعت 07:28



 به گزارش خبرنگارپانا، حمیدرضا عسگری مورودی  با بیان این مطلب در همایش تکریم خادمان کتاب و کتاب‌خوانی ؛اظهار داشت: خادمان کتاب و کتابخوانی پایه‌های اصلی تحول در کشور محسوب می‌شوند.
 وی  از کتاب به عنوان زیربنای تحول، تعالی، ترقی و توسعه هر جامعه نام برد و گفت: جایی که کتاب نباشد جهالت و ظلمت قد علم می‌کند و حادثه‌ای مانند عاشورا که برابر تصریح زیارت اربعین امام حسین(ع)،ستیز بین عقل و جهل و مربوط به تمام اعصار است، پدید می‌آید.
عسگری تصریح کرد: "جهالت" تراژدی تاریخی عاشورا را خلق کرد و سبب شد پس از گذشت قرن‌ها چشمان ما گریان باشد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دسیسه‌های دشمن این است که کشور ما را با چنین پیشینه تاریخی فاخر و قابل مباهات به انسان‌های بصری تبدیل کند و تمایلات و گرایشات نوشتاری را از ما بگیرد که این امر سبب فاصله جدی ما با کتاب شده است.
مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز گفت: اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در رویکردی معرفتی محقق خواهد شد که اساس آن کتاب و کتابخوانی است.
وی تصریح کرد؛  به هر میزان که دایره معرفتی یعنی فکر و اندیشه گسترده شد، نگاه منفعتی که آفت بزرگی برای نظام اجتماعی است، به حاشیه خواهد رفت.
عسگری مورودی افزود: در گذشته حتی قهوه خانه ها گونه هایی از محافل ادبی بود و شاهنامه خوانی  که روح فتوت و جوانمردی را به جامعه تزریق می کرد، رونق داشت.
 وی تصریح کرد: در جامعه ای که تعداد کباب خانه هایش بیش از کتاب خانه هایش باشد، جامعه ای آسیب پذیر خواهد بود و نظام سلطه به راحتی می تواند به این جامعه ضربه بزند.
مدیر کل اجتماعی استانداری البرز خاطرنشان کرد: زندگی فست فودی، الزامات و اقتضائات خود را در گستره ای بسیار فراگیر به جامعه تحمیل کرده و مناسبات اجتماعی نیز به شدت متأثر از این پدیده است، بنابراین در تولید و تألیف کتاب می بایست از حجم گرایی به سمت محتواگرایی حرکت کرده و می بایست از چاپ کتاب های قطور پرهیز و کتب کم حجم اما پربار به جامعه عرضه کنیم.
وی افزود: جوانان مأنوس با کتاب، پایه های شکل گیری انقلاب اسلامی محسوب می شوند و همین قشر نیز در جریان دفاع مقدس کشور را از خطری گسترده و جدی رهانیدند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز بیان کرد: تلاش نرم دشمن که بسیار زیرکانه اتفاق می‌افتد، فاصله بین انسان و کتاب است.
وی همچنین با بیان اینکه سرانه کتابخوانی در البرز نسبت به سرانه کشوری خوب است، خاطرنشان کرد: در البرز سرانه کتابخوانی 79 دقیقه و در کشور 76 دقیقه است، اما این رقم در مقایسه با دیگر کشورها مناسب نیست و جای نگرانی دارد.
عسگری مورودی افزود: در آمریکا دیوان مولانا پرفروش‌ترین کتاب است، چراکه به اظهار خودشان، آنان را از بن‌بست و افسون زندگی صنعتی رها می‌کند، اما در کشور ایران چقدر با این کتاب آشنا هستیم و مطالعه می‌کنیم؟!
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با برشمردن ویژگی ارزش های فرهنگی در دین اسلام، تصریح کرد: یکی از افتخارات اسلام این است که فرهنگ گفتاری را با اقرأ و دستور به خواندن که در قرآن آمده است، به فرهنگ نوشتاری ارتقا و اعتلا بخشید.
وی در پایان اضافه کرد: اسلام نخستین مکتبی است که ما را به خواندن توصیه کرده و واژه کتاب در اَشکال مختلف بیش از 250 بار در قرآن کریم تکرار و به این موضوع تاکید شده است و پایه‌ای برای بازگشت به اصل انسان محسوب می‌شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن