تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812937229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تب «ابولا» دامن نویسندگان را هم گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تب «ابولا» دامن نویسندگان را هم گرفت تهران - ایرنا - همزمان با اعلام نگارش داستان زندگی فردی و عاطفی «توماس اریک دونکن» نخستین قربانی «ابولا» که در بیمارستان دالاس درگذشت، تب قلم زدن نویسندگان درباره مهلک ترین بیماری قرن 21 به جان نویسندگان افتاد.


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا، کمپانی «وین اشتاین باکس» روز گذشته (جمعه 14 نوامبر 2014 برابر با 23 آبان ماه 1393) قراردای با «لوئیس تروه» نامزد 54 ساله اریک منعقد کرده و طبق آن مقرر شده تا داستان زندگی شخصی و عاطفی نخستین قربانی ابولا با نامزدش و عشق نافرجام آنها را به رشته تحریر درآورد.
در حالی که این خبر در روزنامه واشنگتن پست بازتاب داده شده است، در بخش مجازی این روزنامه اظهارات تند برخی از خوانندگان این مطلب جنجال تازه ای را در ادبیات جهان ایجاد کرده است.
براین اساس برخی کاربران وجود رابطه عاطفی بین لوئیس و اریک را حقه ای دانستند که به موجب آن لوئیس در صدد کسب درآمد و شهرت است، چرا که بنا به اطلاعات پزشکی اریک از لیبریا به عنوان یکی از سه کشور مرکز شیوع بیماری مهلک و کشنده ابولا به بیمارستانی در دالاس تگزاس منتقل شده است و نمی تواند بین این دو نفر رابطه عاطفی وجود داشته باشد.
هر چند در این میان برخی دیگر از کاربران نیز با تاکید بر بی مرز بودن احساس عاطفی و عاشقانه نافرجام این زوج را دستمایه خوبی برای خلق نخستین رمان درباره بیماری ابولا دانسته اند و از ابراز علاقه خود برای تهیه این رمان که بنا به گفته مدیران کمپانی باکس در آوریل سال آینده (فروردین ماه 1394) منتشر خواهد شد، صحبت کرده اند.
کمپاین وین اشتاین باکس به صاحب امتیازی دو برادر به نام های «هاروی باکس» و «باب باکس» است که علاوه بر فعالیت در عرصه کتاب از پنج سال پیش با تاسیس کمپانی «میراماکس فیلم» به کار توزیع فیلم در آمریکای شمالی نیز مشغول است.
در همین راستا و بعد از واکنش های تند و انتقاد آمیز برخی خوانندگان از خبر نگارش این رمان، هاروی باکس در سایت این کمپانی با تکذیب شایعه خواندن داستان عاطفی بین لوئیس و اریک و قصد منفعت طلبانه وی و کسب شهرت، تاکید کرده است که زندگی این زوج بیش از سه دهه ادامه داشته است و شرایط ازدواج آنها به دلایل مختلف میسر نشده بود تا اینکه بعد از 32 سال مشخص شد که کار مهاجرت اریک به آمریکا به پایان رسیده و این دو می توانند با یکدیگر ازدواج کنند که متاسفانه ابولا سدی بزرگ در مسیر تحقق این خواسته ایجاد کرد.
اریک ماه اکتبر (آبان ماه) بر اثر ابتلا به ابولا و برای ادامه مراحل درمان از لیبریا به آمریکا آمد اما در بیمارستان دالاس جان خود را از دست داد؛ در همین ارتباط خانواده اریک به دلیل سهل انگاری بیمارستان در رسیدگی به وضعیت فرزند آنها درخواست غرامت سنگینی کرده اند که هنوز دادگاه این مساله برگزار نشده است.
به دلیل این اتفاق و پیش از اعلام نگارش داستان زندگی اریک، این قربانی ابولا نه تنها در آمریکا که در جهان فردی شناخته شده بود و از وی به عنوان نخستین قربانی ابولا در خارج از قاره سیاه (آفریقا) نام برده می شد.
نکته جالب آنکه بعد ابتلا و مرگ اریک به دلیل ابولا خانه وی که محل سکونت لوئیس نامزد وی و پسر 13 ساله اش بوده به دلیل وجود ویروس به دست ماموران دولت فدرال تخریب شد و با وجود آنکه اثبات شد که لوئیس و فرزند وی به ویروس مبتلا نیستند اما هیچ کدام از صاحبخانه ها حاضر به اجاره ساختمانی به آنها نیستند و این دو نفر در حال حاضر در یکی از کلیساهای کاتولیک منطقه تگزاس در حال زندگی هستند.
بیماری ویروسی ابولا ویروسی انسانی است که برای اولین بار در کشور کنگو دیده شد. نشانه های این بیماری معمولا دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه ای و سردردظاهر می شوند. حالت تهوع و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه ها از عوارض بعدی این بیماری هستند. در این حالت است که مبتلایان دچار خونریزی شده و در نهایت جان خود را از دست می دهند.
طبق آخرین یافته های پزشکان، میمون و خفاش عامل انتقال ویروس این بیماری برای نخستین بار به انسان ها بوده اند.
فراهنگ**9266**1601**


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن