تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815494074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت آرش دادگر از قصه مسلم بن عقیل در همایش «سوگ چامه ها»


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روایت آرش دادگر از قصه مسلم بن عقیل در همایش «سوگ چامه ها» تهران - ایرنا - آرش دادگر روایت نمایشی خود از قصه مسلم بن عقیل را در همایش «سوگ چامه ها» به صحنه می برد.


به گزارش خبرنگار تئاتر ایرنا، آرش دادگر کارگردان تئاتر؛ نمایش «طوفان» نوشته حسین فدایی حسین را روزهای 22 تا 24 آبان ماه در همایش «سوگ چامه ها» در برج میلاد اجرا می کند.
وی در این زمینه گفت: «طوفان» روایتی سوررئالیستی از حال و احوال مسلم بن عقیل قبل از رسیدنش به کوفه است. او در میانه سفر خود، دچار کم آبی و سختی هایی شده و حالاتی به او دست می دهد که آینده و فرجام سفرش بر او پدیدار می شود و اکنون در این فکر است که آیا به سفرش ادامه بدهد یا نه.
دادگر، ضمن انتقاد از تکرار مکررات در اجرای برخی نمایش های مذهبی، تصریح کرد متاسفانه گاهی در نمایش هایی که با برچسب مذهبی اجرا می شوند، آن قدر شاهد تکرار مکررات هستیم که تماشاگر نیز دلزده می شود. پس اکنون باید ما جهان تازه ای برای مخاطب و تماشاگر بسازیم تا در کشف آن جهان ناشناخته غوطه ور شود و از تماشای نمایش لذت ببرد. او باید شاهد چالشی باشد که گویی این چالش همین امروز در حال رخ دادن است.
این کارگردان تئاتر با بیان آنکه علاقه مند کار کردن در فضاهای سوررئالیسی است، توضیح داد: متن نمایش طوفان؛ نوشته حسین فدایی حسین؛ امکان و فضای خوبی برای کار به کارگردان می دهد. وقتی متن را خواندم از اجرای آن استقبال کردم، ضمن آنکه هر متنی که مرا وسوسه کند تا جهان نامریی را دیدنی کنم، برایم جذاب است.
دادگر گفت: تغییر، اصل پیشرفت است و من همیشه از ایجاد تغییر استقبال کرده و می کنم.
همایش سوگ چامه ها - اجتماع آیینی اصحاب فرهنگ و هنر- از روز پنجشنبه (22 آبان ماه) تا روز شنبه (اول آذرماه)هر روز از ساعت 18 تا 22 در 10 خیمه در رشته های مختلف فرهنگی، میزبان سوگواران فرهیخته حسینی و اهالی هنر در برج میلاد است.
نمایش طوفان به کارگردانی آرش دادگر روزهای 22 تا 24 آبان ماه در ساعت های 18:30 و 20 در خیمه پرده ی عشاق اجرا می شود.

** نمایش «کلوچه دارچینی» به خانه بچه های ایران می رود
نمایش «کلوچه دارچینی» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضبط ومنتشر می شود.
ضبط تلویزیونی نمایش «کلوچه دارچینی» برای انتشار به صورت لوح فشرده از 24 آبان ماه 1393 آغاز می شود تا این نمایش دوست داشتنی برای بچه ها در دسترس تمامی خانواده ها قرار بگیرد.
کلوچه دارچینی که در سال جاری با بیش از 10 هزار و پانصد تماشاگر یکی از پرمخاطب ترین نمایش های مرکز تولید تئاتر و سینما تئاتر کانون بود با کارگردانی مریم کاظمی از هفته آینده ضبط می شود.
کارگردان تلویزیونی این اثر را مهدی گنجی بر عهده دارد و هنرمندان گروه تئاتر «مستقل» همچون مریم کاظمی، حسین محب اهری، جواد زیتونی در آن ایفای نقش می کنند.
نمایش دیگر این گروه با عنوان «خاله مرجان و خروس» که در سال 91 به صورت لوح فشرده منتشر شد و مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت نیز از طریق مراکز و فروشگاه های کانون در سراسر کشور ارائه می شود و علاقه مندان می توانند با مراجعه به فروشگاه های کانون و یا تماس با گروه تئاتر مستقل نسبت به تهیه این فیلم تئاتر اقدام کنند.

** از بررسی آثار سیدمهدی شجاعی تا نمایشنامه و شعرخوانی
برج میلاد تهران در هفته کتاب، نشست هایی ادبی را با موضوع فرهنگ عاشورا و بررسی آثار منتشر شده در این حوزه برگزار می کند.
فرزاد هوشیار مدیرعامل برج میلاد تهران با اعلام این خبر گفت: برج میلاد در ادامه برنامه های فرهنگی و ادبی خود، برای هفته کتاب و ماه محرم امسال سه نشست را با عنوان «نشانی از داغ لاله ها» تدارک دیده است.
وی افزود: از آنجا که امسال هفته کتاب در دهه سوم ماه محرم قرار دارد، نشست های معرفی و نقد کتاب و شعرخوانی را به مضامین مرتبط با فرهنگ عاشورا اختصاص داده ایم و در این راستا میزبان هنرمندان، شاعران و نویسندگانی هستیم که در این حوزه قدم های بزرگی برداشته اند.
به گفته هوشیار، روز شنبه (24 آبان ماه) نمایشنامه «غزل کفر» نوشته امیر دژاکام بررسی و روخوانی می شود. در این روز امیر دژاکام و داوود فتحعلی بیگی درباره این نمایشنامه و جایگاه نمایش های آئینی صحبت می کنند و اردلان شجاع کاوه و الیزا اورامی نیز به نمایشنامه خوانی اثر می پردازند.
نشست روز یکشنبه (25 آبان ماه) به مرور آثار عاشورایی سیدمهدی شجاعی اختصاص دارد. از شجاعی طی سه دهه گذشته کتاب های متعددی با این مضمون منتشر شده که قرار است طی این نشست به بررسی آنها پرداخته شود. در این روز سیدمهدی شجاعی، نصرالله قادری و حجت الاسلام حسین معاونیان درباره این آثار گفتگو خواهند کرد.
روز دوشنبه (26 آبان ماه) نیز نشست شعرخوانی با حضور محمود اکرامی فر، مرتضی امیری اسفندقه، سعید بیابانکی و قربان ولیئی برگزار خواهد شد. ح
حضور در این برنامه ها برای عموم علاقه مندان آزاد و رایگان است.
این نشست‎ ها در ساعت 18 و در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
فراهنگ**9266**1601**


19/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن