تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798673424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین راه برای تازه ماندن میوه ها و جلو گیری از خراب شدنشان


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
بهترین راه برای تازه ماندن میوه ها و جلو گیری از خراب شدنشان بهترین راه برای تازه ماندن میوه ها و جلو گیری از خراب شدنشان خرید به اندازه ی نیاز است. اما یک سری نکات را به شما گوشزد می کنیم که امیدواریم برایتان مفید واقع شوند.


بهترین راه برای تازه ماندن میوه ها و جلو گیری از خراب شدنشان
حتما برای شما هم پیش آمده که میوه‌ها و سبزی‌هایتان را با اینکه در یخچال نگهداری می‌کنید زود خراب و غیرقابل استفاده می‌شوند. براي بهتر نگه‌داشتن ميوه‌ها بايد بدانيد كه هر ميوه‌اي در يك شرايط خاص بيشتر عمر مي‌كند و سالم مي‌ماند.
بعضي از ميوه‌ها مانند ميوه‌هاي مناطق گرمسيري به سرما حساس هستند و اگر در يخچال نگهداري شوند، زودتر خراب مي‌شوند؛ ميوه‌هايي مثل انبه و آناناس اينگونه هستند و بهتر است آنها را خارج از يخچال در فضايي از آشپزخانه كه به دور از نور مستقيم خورشيد است، نگهداري كنيد.
موز نيز از همين نوع ميوه‌هاست و براي ماندگاري بيشتر، بهتر است آن را در يك كيسه سياه يا در روزنامه بپيچيد و در قسمتي از آشپزخانه با نخ آويزان كنيد. قسمت بالاي موز كه محل اتصال موزها به هم هستند را نيز اگر فويل‌پيچ كنيد، موزها مدت زمان بيشتري مي‌مانند و خراب نمي‌شوند.
سيب از ميوه‌هاي بسيار مقاوم است و اگر ضربه نخورد و در جاي خنك نگهداري شود تا 2‌ماه قابل نگهداري است. پس موقع شستن و جابه‌جايي سيب‌ها مواظب باشيد ضربه نخورند تا مدت زمان بيشتري سالم بمانند.
خيار اما برعكس سيب، زود پلاسيده و خراب مي‌شود. براي بيشتر كردن عمر خيار، آنها را نشسته داخل ظرف دربسته‌ يا ميان روزنامه بپيچيد و در يخچال نگهداري كنيد. اگر خيارها را شستيد، كاملا خشكشان كنيد و بعد در ظرف دربسته نگهداري كنيد. يادتان باشد حتي خيارهاي نشسته هم بعد از مدتي شروع به تعريق مي‌كنند، پس بعد از چند روز به خيارها سر بزنيد و با پارچه‌اي خشكشان كنيد يا بعد از قرار دادن خيارها در ظرف، رويشان پارچه‌اي بكشيد تا آب حاصل از تبخير را بگيرد.
روش نگهداري ليموترش نيز مانند خيار است. آنها را در ظرف دربسته درون يخچال نگهداري كنيد و اگر آنها را شستيد، كاملا خشك كنيد و بعد در ظرف دربسته يا درون كيسه پارچه‌اي در يخچال بگذاريد.
موقع خريد كيوي سعي كنيد آنهايي كه سفت هستند و به‌نظر نارس مي‌آيند را انتخاب كنيد و نشسته داخل پاكت كاغذي در يخچال يا بيرون در محيطي خنك قرار دهيد. اگر كيوي‌ها رسيده هستند، در كنار ميوه‌هايي مثل سيب، گلابي و سيب‌زميني قرار ندهيد زيرا گاز متصاعد شده از آنها باعث مي‌شود كيوي سريع‌تر برسد و خراب شود.
هندوانه و خربزه را قبل از قاچ كردن تا چند روز خارج از يخچال مي‌توانيد نگهداري كنيد ولي بعد از قاچ كردن، روي قسمت‌هاي باقيمانده حتما فويل بكشيد، سپس در يخچال قرار دهيد تا تازه بمانند.
براي نگهداري بهتر از انگورها، آنها را نشسته داخل كيسه در يخچال بگذاريد و فقط قبل از مصرف آنها را بشوييد. اگر انگورها را از قبل بشوييد و در يخچال بگذاريد، دانه‌هايش ترك مي‌خورند.دکترسلاماخبار مرتبط :نگهداری طولانی میوه !ترفندهایی برای تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات!!چگونه در زمان عید میوه ها را تازه نگه داریم


دوشنبه 19 آبان 1393 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن